Standaard opmerkingen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 6 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    dat vindt ik ook de meest irritante opmerking,
    hoe gaat dat zometeen met de hond? ja hoe zou dat gaan....zoals overal waar hond en kind naast mekaar leven natuurlijk.
    jamaar jullie hebben een rottweiler......

pfffffffff daar wordt ik iedere keer zo boos om, en het heeft gewoon geen zin, er zijn nu eenmaal mensen die bij voorbaat al weten dat dit niet goed kan gaan ,denken ze :evil:

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik heb weer een nieuwe! de brutaliteit........ :x
    Gisteren voor een week boodschappen gedaan... Kar vol natuurlijk. Kom ik iemand tegen die ik redelijk ken, en die weet dat ik zwanger ben. Hij kijkt naar mijn kar en zegt zo zo volle kar. maarja je moet natuurlijk voor twee eten... hmmmmz

ik zeg neej hoor dat hoeft helemaal niet. hij"huh niet?

hahaha

3. margrieta

margrieta Lid

28 dec 2006
    26
    0
    0
    ik ben nu 11 weken zwanger en heb al tenminste 20 keer de vraag gekregen of het gepland is.
    hoezo als je 1e en (nu enige kind) negen is mag je dan geen tweede kind meer?
    het irritante is dat ik die vraag vooral heb gekregen van mensen die je bijna niet kent en die je nooit spreekt.

en dan tegen mijn dochtertje: je bent zeker wel trots he?
    kijkt ze lief en lacht maar een keer, maar eigenlijk denkt ze hoezo trots ik heb niets gedaan.
    als je dit weet is het moeilijk om je gezicht in de plooi te houden bij haar
    oooh zoo lieve lach.

ook een leuke is: met jou bekken?
    ja ik heb al vanaf de eerste bekkeninstabiliteit en heb het nu eindelijk onder controlen en denk zelf dat mijn lichaam het nu wel aankan maar dat is toch mijn zaak en die van mijn gezin.
    zijn ze soms bang dat ik ze vraag te helpen of zo.

zucht en dan te bedenken dat ik nog in 't begin van de zwangerschap ben.
    ik wil trouwens ook zo'n band met niet aanraken of zo.
    de eerste heeft al een poging gedaan en je ziet nog niet eens echt dat ik zwanger ben.

en zeker zwangerschap dementie heb ik ook al weer gehoord neeeee ik ben gewoon warrig net als ik m'n hele leven al ben.

4. tientje

tientje Actief lid

28 jun 2006
    375
    0
    0
    ik heb deze week ook een aantal gehoord. Ik geef turnen bij een gymvereniging dus heb het daar dus verteld.

dat is handig in de zomervakantie, dat heb je goed gepland net of je zelf kan bepalen of het eitje bevrucht raakt of niet

5. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    De brutaliteit ja...
    Deze namiddag gaan winkelen, kom ik in een bepaalde gang in de Lidl en er is al een tijdje iemand die me overal achterna zit en duwt en voorsteekt.
    Zeg ik op een moment tegen haar "heb jij geen geduld? Moet je me echt steeds wegduwen?"
    Zegt die trezebees daarop "jij bent zwanger, jij hebt tijd genoeg en moet het kalm aan doen".
    Ik heb me daar een scène gemaakt midden in die winkel! Je zou een fortuin gegeven hebben om d'r gezicht te hebben gezien, whahahah!
    Aan de kassa heeft ze, met het schaamrood op d'r wangen, me toch mooi voor gelaten.
    En ik heb haar beloond met een duw als ze net een heleboel in haar handen had. Het lag allemaal op de grond, en ik heb vriendelijk gezegd "nah, je hebt toch tijd, je moet nog ff wachten eer het jouw beurt is"
    Daar had ze lekker niet van terug!
    (lang leve de hormonen, normaal durf ik m'n bek niet opendoen:p)

6. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik ben nu op het punt aangekomen, dat mensen me gaan laten weten op welke datum de bevalling hun het beste uitkomt.
    "niet op die datum hoor, dan is die al jarig" "niet dan hoor, dan zijn wij weg, stop er maar een kurk in, haha!"
    HAHAHAHAHAHAHAHAHA!

7. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Oh, da's ook leuk. Zeggen wanneer het hun uitkomt. Al moet ik zelf zeggen, dat ik blij was dat het met kerst en oud op nieuw niet is gekomen. Dat leek mij helemaal niks.
    Verder is nu het stadium aangebroken dat mensen gaan bellen en sms-en "En? Nog niks?" Wel lief bedoeld, maar ik zeg tegen iedereen die me met die vraag belt dat ik niet hoop dat ze nu om de zoveel dagen gaan bellen om me dat te vragen. Dat wij zelf al nieuwsgierig genoeg zijn en het wachten al lang genoeg duurt zonder deze vragen. Ik hoop dat dat duidelijk genoeg is.... maar da's altijd maar afwachten.
    Ik merk dat het ook erg veel verschil maakt hoe mensen iets vragen. Een algemene belangstellende vraag " Hoe is het nou met jou?" vind ik prima en dat is ook oprecht, maar die suggestieve vragen... bah.

8. hoopvol

hoopvol Lid

5 jan 2007
    71
    0
    0
    om even terug te komen op het onderwerp hond;
    wij hebben een border collie, (schapendrijver) en de mensen hier in de omgeving zeggen ook: hoe ga je dat doen? de hond zal toch zijn beweging moeten hebben en is erg actief ect ect ect.
    Nou, mensen hoeven mij niet te zeggen hoe mijn hond is! ik weet heel goed hoe mijn hond is en kan er best wel tegen wanneer hij wat minder actief kan en mag zijn (met name binnenshuis). daarbij heb ik rekening gehouden met de keuze van de kinderwagen, 1 met grotere wielen zodat ik ook over het gras met dat ding kan zodat de hond ook lekker buiten op het gras kan spelen, zoals ze nu ook doet.

en de datum uitkiezen wanneer het anderen het t beste uitkomen....tja 1 van de aanstaande peetooms heeft wel al gezegt; ik hoop niet dat ze op mijn verjaardag geboren worden. maar goed, zijn verjaardag, en die van mij liggen kort bij elkaar en ik heb zelf al gezegt; ze 'mogen niet' op mijn verjaardag, op 1 april en op de verjaardag van de peetoom geboren worden, hihi.

9. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Nu zie ik de hele tijd de opmerkingen over de hond in het gezin, nou die je krijgt over katten zijn ook behoorlijk te noemen, zeker als je schoonmoeder anti-dier in huis aangelegd is :(

Hun dochter heeft haar kat weg gedaan toen de kleine kwam, en ik ben dat niet van plan te doen (heb er 2 trouwens) en dat is toch echt fout van mij, tja ik zal ze eerst uit het asiel halen om ze er vervolgens weer naartoe te brengen :S :(

10. Niet meer actief

O ja, de katten!
    Dat hoor ik ook iedere keer: Je laat toch niet die vieze katten op de babykamer he!
    Ik zeg dan: nee, ook al zijn ze niet vies, daar mogen ze niet komen.
    Antwoord: Jan want daar gaat je kind dood van!

Alsof mijn kind doodgaat van een kat die op de grond zit! (snap best dat ze niet in de wieg enzo kunnen hoor!)

11. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Toen dat tegen mij gezegd werd over mijn katten, van "je laat ze toch niet in het bedje/ kinderwagen/ box?" zei ik "jawel hoor, das toch gezellig voor die kleine, zo'n kat die op zijn gezicht ligt te slapen?"

12. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    mensen vragen aan mij weet je al wat het word? :confused: wordt daar zo tuureluurs van...
    dan zeg ik ja dat weet ik
    ow wat wordt het dan
    dan zeg ik weer....een jongen

................................................

of een meisje :)

13. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Hier gaat ook iedereen er vanuit dat we vertellen wat het wordt.
    Waren we ook wel van plan, maar het moet niet opgedrongen worden!

Waar ik gek van wordt is namen...
    Elke keer moet m'n schoonzus zeggen dag haar namen zo leuk zijn en dat de kat vernoemd wordt... :rolleyes: En die naam is ook leuk en die...
    Hallo, we kunnen zelf wel wat verzinnen hoor!

14. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    mijn zwager zegt juist dat het op zijn verjaardag mag, hij wil zijn verjaardag nooit vieren maar zijn ouders komen gewoon langs. ik vind het wel grappig :D

15. Niet meer actief

Ik heb het zelf gehad. Mijn astrid werd 10 mei verwacht, nou leuk.. maar, ze mocht niet op 4 mei komen van mij. Dit omdat mijn moeder dan jarig is, mijn ex-mans dochter ook op 4 mei geboren is en natuurlijk dodenherdenking.. Altijd maar vlag halfstok en kransleggingen op je verjaardag leek mij ook niet leuk...Ze heeft geluisterd, want ze kwam op 3 mei!

Nu hebben we natuurlijk ook weer de datum hè.. er zijn er zoveel die roepen. Straks wordt ze geboren op 1 april! Ja, nou en!

16. amilah

amilah Fanatiek lid

28 nov 2006
    1.014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Leuk is het ook als mensen tegen je zeggen: als je kindje op die datum komt dan top ik het terug :confused:

Yo bedankt :(

17. margrieta

margrieta Lid

28 dec 2006
    26
    0
    0
    tjs opmerkingen over de dieren is ook hier iets waar ik niet tegen kan ik word er echt woest om als ze zeggen dat m'n honden en katten weg moeten.
    en de dieren buiten da's echt te veel hoor binnenkort.
    DAT MAAK IK ZELF WEL UIT!
    ja we hebben veel dieren waaronder paarden een paar koeien, schapen,
    kippen drie honden vier katten, konijnen enz.
    nou en als we het hier zelf aankunnen is het toch goed.
    en ja twee van mijn honden zijn niet echt makkelijk (dumpertjes met een minder leuk verleden).
    Maar dat was de hond die ik had toen mijn dochterje kreeg ook niet maar dat ging ook goed dus waarom deze honden dan niet.
    Tja een "vreemde" moet niet aan de kinderen komen zonder dat ik zeg dat het goed is maar ja is dat zo erg?
    en die katten zijn echt heel lief tegen kleine kinderen dus dat zal wel goed komen

18. Niet meer actief

Nou.. dan kan er nog makkelijk een kindje bij toch! :)

19. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Wat is dat toch met mensen en dieren?
    Hoor het ook steeds dat ik m'n hond en katten moet weg doen, geen haar op m'n hoofd dat daaraan dénkt.
    Mijn huishouden, mijn kids, mijn dieren, mijn beslissing, nah!
    En dat krijgen ze dan ook duidelijk te horen: moei je met je eigen gezin en huisdieren, zeg me niet wat ik moet doen.
    Kan ik zo kwaad van worden :(

20. hoopvol

hoopvol Lid

5 jan 2007
    71
    0
    0
    wat ik vaak krijg te horen is dat ik de katten echt niet op de kinderkamer mag laten komen en dat ik op moet letten want katten gaan in de nek/hals van de kinderen liggen en kattenharen zijn erger dan hondenharen, daar kunnen ze in stikken.

oh mijn katten klimmen niet in de bedjes en ook niet in de box (die heeft al opgestaan) dus daar ben ik niet zo bang voor. ik heb 2 katten die heel erg schuw zijn en daar waarschuwen de mensen me voor, want stel je voor 1 van die katten haalt uit naar 1 van de kinderen. mijn katten slaan gelukkig niet zomaar, ze zullen eerder weg rennen, en zelf ben ik zo optimistisch ingesteld dat ik denk dat die 2 katten dikke vriendjes met de kids kunnen worden.
    en de 3e kat is heel aanhankelijk, dus daar moet ik ook maar voor uit kijken want die zou zomaar bij de kinderen gaan liggen :(

en ach ja, al heeft een huisdier een minder leuk verleden, dat wilt niet zeggen dat die dieren slecht/vals/gemeen tegen een kind zal zijn, misschien dat ze juist heel beschermend zijn. of dat het diertje zelfs een beetje veranderen in de positieve zin. zolang de dieren maar betrokken worden bij de kinderen lijkt het mij dat het geen kwaad kan.

Deel Deze Pagina