Nou, hier gaat er wel 1 kat in de box en soms vindt ik er ook 1 terug in de kleding kast. De meest aanhankelijke kat is ook degene die juist voor Astrid gaat liggen en zegt sleur me door het huis.. dat is leuk. De schuwende kater is wel degene die uit kan halen naar Astrid. Heeft ie ook al eens gedaan. Ik zal nooit instaan voor het gedrag van dieren! Het lijkt mij ook niet verstandig om aan te nemen dat het wel allemaal goed gaat.. Overigens is de reden van de katten in de kamer, box of bed niet zozeer het stikken, maar ook de haren. Die kunnen bij jonge beebs hersenvliesontsteking veroorzaken..
oh kijk eens, dat van die haren en hersenvliesontsteking wist ik dus niet. dat wat ik schreef zijn de dingen die mensen me zeggen, niet dat ik alles klakkeloos aanneem..... de 2 schuwe katten hier, hoef je bij wijze van spreken maar aan te kijken en ze rennen al weg (haha) laat staan als je naar ze wijst of iets dergelijks. en 1 van deze schuwe katten is echt 'mijn' kat, ik ben de enige die hem kan aaien op bepaalde plaatsten in huis (hun kamer, de keuken en in de hal) mijn vriend kan niet bij hem in de buurt komen want dan rent hij al weg. het is echt een kat met gebruiksaanwijzing, maar ik heb die gebruiksaanwijzing al uitgezocht met dieren moet je altijd voorzichtig zijn, dat weet ik, maar ik maak me minder zorgen om de 2 schuwe katten dan om de aanhankelijke kat en de hond. de aanhankelijke kat zal wel nieuwsgierig zijn (net zoals 'mijn' schuwe kat) en zal ook proberen om bij de kids te komen en de hond....is nog een jong beestje, ze is nu ongveer 9,5 maand oud en nog redelijk speels, als je met je hand in haar buurt zwaait zal ze je al 'bijtend' uitdagen voor een spelletje, dus met haar is het echt oppassen geblazen. om even terug te komen op de standaard opmerkingen. de meest irritante vraag tot nu toe en wat volgens mij ook het meeste gesteld word...: hoe voel je je ? arg! die vraag kreeg ik altijd als ik bij mijn moeder kwam, maar na een paar keer heb ik haar toch duidelijk gemaakt dat als ik me niet lekker voelde ik dat wel zou zeggen en dat ik echt niet 1 of andere vreemde ziekte had, maar dat zwangerschappen toch wel vaker voorkomen. en de vraag: hoelang wil je nog blijven werken? nou mijn antwoord is simpel; zo lang mogelijk en mijn baas zou me naar huis moeten sturen, maar ik heb nog [.....................................] zoveel te gaan en dan MAG ik niet meer werken van hem! (want dan pas ik niet meer tussen de kassa en een muurtje) ik kan daar geen tijd aan geven, het is afwachten hoe hard mijn buik groeit.
Bij de geboorte van mijn oudste zoon, had ik een kater, Peter, (helaas overleden, beestje was al 21 jaar oud) en die was zo enorm lief. Als Brecht op de speelmat lat, lag Perter ernaast. Lag hij in de box, kroop Peter op het verschoonkussen dat ernaast stond. Lag hij in de relax, lag Peter er steevast naast. Was er bezoek en begon Brecht te huilen, dan kreeg dat bezoek gegarandeerd een grote lel om de oren als ze naar Brecht toe durfden gaan. Hij beschermde mijn zoon echt wel, en Brecht mist de kat nu enorm. Waar je Brecht zag, zag je Peter. Was idem met tweede zoon. Nu heeft kattin Kira die rol over genomen, is ook zo'n beschermengel. Wedden dat deze baby ook zo'n eigen bewakingsagente gaat hebben?
Wij hebben ook nooit problemen gehad met onze katten en dochter. Puck waakte bij Lotte als ze in haar wiegje lag en was vaak in haar buurt te vinden. Yasmin nam vaak wat meer afstand maar kwam ook regelmatig gezellig kijken. Nu Puck dood is lijkt Yasmin de rol van 'gezellige kat'over te nemen en komt vaak bij Lotte 'spelen', kopjes geven etc. Overigens laat ik ze nooit alleen bij elkaar (je weet tenslotte maar nooit). Tja en die uitgerekende datum, ik ben nu uitgerekend 1 dag na Lotte's 2e verjaardag
Whahaha.. nou dat is wel een inkoppertje hoor. ~Hoe heb je het zo kunnen uitkienen? ~Was het niet handiger geweest om dan 1 keer over te slaan.. ff denken ..ehm ~Hoe ga je dat nou doen als ze op dezeflde dag geboren wordt ~Dat is ook niet leuk voor Lotte! Haha.. ik ben benieuwd of je 1 van deze om je oren geslagen krijgt!
Nou als het goed is niet want ik heb me voorgenomen om de uitgerekende datum aan niemand te vertellen. En als er naar gevraagd wordt zal ik zeggen dat dit begin oktober is. Al is het alleen maar om dat gezeik met elke dag bellen en ongewenst bezoek (als due date dichterbij komt) te voorkomen
Als mensen kwasi lollig tegen me zeggen 'wat word JIJ dik zeg' of; 'houd je buik eens in'' (goh die had ik nog niet gehoord ) Dan zeg ik; ík ben 32 weken zwanger, en wat is jouw excuus????
vandaag naar het ziekenhuis geweest en alles gaat niet zo als het moet gaan. En dan bel ik mijn moeder en schoonmoeder en wat krijg je te horen: Geen zorgen maken! lekker makkelijk gezegd daar heb ik ook gewoon een knopje voor om dat uit te schakelen
Ik ben zelf 17 april jarig en 15 april uitgerekend. Ik zeg steevast: "Planning hè, je kan er maar in 1 dag vanaf zijn!" Dan blijf ik het gezeik tenminste voor, dacht ik....
vandaag te horen gekregen (mama's aan de schoolpoort): -alweer een jongen? Er is je ook niéts gegund hé? (erg hé, het leven is niét eerlijk!) -je kan je al rollen en je bent pas 4 maanden, wat gaat dat geven op het eind? Dan moeten ze je vervoeren in een vrachtwagen! (hou jij ff lekker je bek, bij mij gaan die kilo's er zo weer af, bij jou niet, stuk olifant!) -wat is je gezicht gezwollen zeg, net of je hebt er een watermeloen in zitten... (komt achteraf allemaal weer goed, kan je niet van jouw tronie zeggen hé?) -Loop je nu weer rond met die reus van een hond? Zou je beter thuis laten, is te zwaar voor je! (de hond trekt me vooruit, loopt een stuk makkelijker zo, en loop jij nu wéér rond met je schoothondje? "Welk schoothondje?" Wijs ik naar haar echtgenoot) Jepjepjep, heb altijd wel een antwoord klaar om hen de mond te snoeren Jammer genoeg geven die allerliefste (ahum-ahum) en bezorgde dames niet op
die van het schoothondje is geniaal Heerlijk he om van de geweldige antwoorden terug te verzinnen. (ik geniet er wel van hoor, laat mij maar bijdehand doen)
Pfff... ik kreeg zelfs al zo'n domme opmerking naar mijn hoofd gegooid door mijn schoonmoeder (schoonzus is zwanger, dus het gaat er nu allemaal over he) Hopen dat jij straks een tweeling krijgt, dan heb je het maar 1 keer en ben je meteen overal vanaf! (omdat schoonzus nu dus errug misselijk is enzo) Sorry, mag ik eerst nog ff zwanger WORDEN aub? Dit is met tijden al moeilijk genoeg zo hoor! Mja, dan houd ik mijn mond maar en laat ik het er maar bij... anders ben ik straks de aansteller en de onruststoker enzo... heb ik ook weer geen zin in...
alsof je het voor het kiezen hebt , niet!? dat je schoonzus zo misselijk is wilt toch niet zeggen dat jij je dan ook maar zo beroerd en misselijk hoeft te gaan voelen als je zwanger bent! misschien heb jij wel super veel geluk en heb je nauwelijks last van kwaaltjes! niemand is zwanger volgens het boekje en geen enkele zwangerschap is hetzelfde...... nog een dikke week en dan word het weer spannend voor je (tenminste als ik dat aan mag nemen) ik hoop dat je daarna goed nieuws kunt/mag brengen! mag ik vragen hoe lang het geleden is dat je gestopt bent met de pil? (als je niet wilt antwoorden begrijp ik dat best)
Joepie, ik dacht dat ik al die leuke ?!? opmerkingen nooit zou gaan horen maar heb gisteren de eerste gehoord! Ik ben nu 15 weken zwanger en kreeg nu al van mijn collega te horen wat leuke meisjes en jongens namen zouden zijn! Ik heb helemaal in een deuk gelegen omdat ik meteen aan dit topic moest denken!
Bij mij waren de namen onmiddellijk afgekeurd door de familie; te kort en te simpel (Faye voor een meisje en Joran voor een jongen). Hebben ze lekker mogen horen dat het mijn baby, dus ook mijn keuze is, nah! De jongensnaam heeft dan nog iets te maken met God, stel je voor! Nou, keken ze ff raar op als ik ze wist te vertellen dat Aaron (naam van de jongste, voluit Aaron-Rinthe) de broer van Moses was (je weet wel, die in het mandje op de nijl of zo werd gelegd). Was onmiddellijk algemene stilte. Na een tijdje durfden ze dan toch vragen wat Brecht betekende (de verlichte), algemene blijdschap dat er dan toch tenminste één naam niet christelijk getint was... Ff opletten familie, straks noem ik deze beeb ipv Joran Jezus, begint ook met een J
Weet je al wat het wordt? Nee Ahhh, dat weet je wel, je wilt het gewoon niet zeggen! Nou, sorry hoor, ik weet het echt niet....