Standaard opmerkingen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 6 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoopvol

hoopvol Lid

5 jan 2007
    71
    0
    0
    ik denk dat wij ook commentaar gaan krijgen, want we hebben 2 van de 4 namen waarvan ze kunnen zeggen dat het desbetreffende kind vernoemd is. toevallig 1 meisjesnaam en 1 jongensnaam, dus er zal altijd in welke combi ook 1 van die namen naar voren komen.
    en dat terwijl we eigenlijk de kinderen niet willen vernoemen.

dus ik ben eens benieuwd wat ons straks te wachten staat en hoe vaak we uit moeten gaan leggen dat een kind niet vernoemd is.

maar het 'fijnste' aan een zwangerschap is nog altijd dat anderen mensen om je heen het altijd beter weten dan jij zelf! dat is met ongeveer de helft of meer van de opmerkingen zo.

ik las laatst ergens op een site dat verloskundige meer tijd kwijt zijn om vrouwen gerust te stellen om datgene wat hun verteld is worden dan dat ze werkelijk met die vrouw/zwangerschap bezig zijn.

2. Mandytjuh

Mandytjuh Fanatiek lid

4 jul 2006
    1.864
    0
    0
    Hostess Felicitas, Jonge Gezinnen
    Nijmegen
    hihihihi hij blijft leuk deze topic!

gister ook weer een oplettende ouder!
    kom ik voorbij gelopen met mijn dikke buik, spreekt ineens een vader mij aan met een verbaasd gezicht en zegt... goh ben jij zwanger? ikke neh joh ik ben zoveel aangekomen de afgelopen maanden...
    hij zei neh joh jij bent echt wel zwanger! hahahahaha sjeetje ik moest wel lachen opzich maar je heb ze erbij hoor. maar ik moet zeggen hij begon wel vol interesse over mijn zwangerschap te praten over hoe ik me erbij voelde en zo ( en natuurlijk ook wel die standaard vragen maar goed hij wist het nog niet zullen we maar denken he hihihi)

en dan nog 1 vanuit school...
    iedere maandag ochtend de standaard vraag... en? nog niks? hoe gaat ie nu? heb wel is de nijging om s'maandags de kids alleen te laten gaan het is dat ik ze daar te klein voor vind hihihihi

3. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    Tis wel een beetje off-topic, maar ik ben eind maart 2006 gestopt met de pil, dus nu bijna 10 maanden en zit in ronde 12 nu... in de wachtkamer.. :(

4. Esma

Esma Bekend lid

Deze hoor ik ook vaak:
    Het is voor een goed doel.
    :confused:

5. hoopvol

hoopvol Lid

5 jan 2007
    71
    0
    0
    nou ik hoop dat je nu in de laatste ronde zit! (voor de eerst komende tijd/jaren dan) ik ben echt benieuwd!

buiten dat je dan goed nieuws kunt gaan brengen ben je ook lekker niet meer ongesteld, echt heerlijk is dat, fijne bijkomstigheid van de zwangerschap. het enige 'zwangerschapskwaaltje' dat fijn is!
    dus ik hoop heel hard voor je mee dat je de komende maanden niet meer ongesteld word/ van dat fijne 'zwangerschapskwaaltje' kan genieten!
    ik duim voor je! succes de komende dagen!

6. Tamar

Tamar Fanatiek lid

11 nov 2005
    1.738
    0
    0
    Dames wat een grappig topic zeg, ik moest hier en daar wel even behoorlijk lachen....

Sommige komen bij mij ook voorbij....maar wat ik nog niet heb gelezen is de volgende:

Wij zijn op 7 oktober getrouwd en mensen gaan er dan dus ook vanuit dat het in 1 keer raak was en zeggen dus "zo dat is snel gepiept"! Maar het klinkt misschien gek we wonen al 5 jaar samen en echt niet in aparte bedden ofzo..? Sterker nog door medicatie en al zijn we eigenlijk in januari begonnen met voorbereiden en in augustus voor gegaan!
    Kijk het heeft natuurlijk achteraf helemaal niet zo lang geduurd, maar toch!

Gr Tamar

7. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hoi Tamar,
    ach dan maak je in elk geval een "nette" indruk dat je als maagd het huwelijk bent ingegaan.....
    hihihi.
    Ze kunnen slechter over je denken.
    Groetjes

8. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Heb dit topic nu pas opgemerkt.

Nu krijg ik ook wel de opmerking te horen, is het wel gepland? Gewoon omdat ze niet zoveel zullen verschillen in leeftijd.

En als ze me vragen wat het is, antwoord ik doodleuk het is een baby.

9. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Vanmiddag in de winkel:
    Kom ik iemand tegen die ik al bijna een jaar niet meer had gezien, die bekijkt me eens goed en toen kwam het:
    "Jij loopt ook op het laatste zeker? is het nog voor deze maand?"
    Ik dacht ff dat ik door de grond ging, ofwel het dak losdoor!
    Jezus, ik ben pas 4 maand ver! Kon gewoon niet antwoorden en ben de winkel uitgerend...
    Ik heb een buik ja, maar zo groot?

10. Niet meer actief

weet je, t is geen standaardopmerking hoor...

Maar ik wordt ook zo moe van alle mensen die je gaan vertellen wat je wel en niet moet doen...

Pfff. laat het me lekker zelf uitzoeken...

Als ik iets weten wil, dan vraag ik het wel!

11. Niet meer actief

jaaaaaaaa...........ik vandaag weer!

Argh.. ZO zo, jij gaat lekker hard zo hè!

Wat nou hard... ik ben verdorie 32 wkn, je moet het toch wel een keer gaan zien hè!

12. Jody79

Jody79 Fanatiek lid

19 sep 2006
    1.616
    0
    0
    Bij ons is de eerste vraag idd of het wel gepland was en de meest voorkomende tweede of we er wel blij mee zijn. We zijn al bijna 10 jaar samen....
    Ik weet dat ik er jong uitzie en ik voel me ook veel jonger, maar ben toch echt 27 (pfff).
    Ga het dinsdag op school vertellen, ben benieuwd hoe mijn collega's en leerlingen reageren. Straks vast weer genoeg stof om hier kwijt te kunnen hahaha!

13. hoopvol

hoopvol Lid

5 jan 2007
    71
    0
    0
    de vraag of het gepland is komt regelmatig voorbij. ook de opmerking dat ik nu behoorlijk aan het 'uitdijen' ben/ dat het flink groeit komt geregeld voorbij. (jaja ik ben inmiddels 27weken zwanger van een tweeling, wat had jij dan gedacht!?)

gistren op het werk vertelde mijn baas aan klanten dat ik zwanger ben en dan ook nog eens van een tweeling.....er was een opmerking.....volgens haar baas (bij naam genoemd) is ze zwanger van een tweeling....nee hij verzind het ter plekke! :(
    sommige vonden het moeilijk te geloven omdat ik nog een redelijk kleine buik heb.....maar mijn baas verzind het niet zomaar hoor!

Deel Deze Pagina