Ik vind de onbeholpen opmerkingen in het begin ook erg. Ik heb eerst een miskraam gehad. Ik had het net twee weken eerder aan mijn zus en zwager verteld. Komt hij met de opmerking: - Ja, misschien had ze het beter niet kunnen vertellen. (alsof hij kan beïnvloeden hoe mijn zwangerschap is verlopen!) - Nu ben ik dus weer zwanger en vinden mensen het ergprettig om je er aan te herinneren dat je nog niet uit de gevarenzone bent. (alsof ik dat zelf niet doorheb!) Mijn baas vatte het uiteindelijk heel goed samen. Hij zei: "Ach meid, je weet alles pas zeker als je het in je armen hebt, er is altijd wel iets om je zorgen over te maken." Vond i eigenlijk wel sterk van 'm.
@Femke, zo'n voorval heeft een overbuurvrouw van mijn ouders ook meegemaakt (mbt mk) Ze had aan haar vriendinnen (beide buurvrouwen van mijn ouders) verteld dat ze pril zwanger was. Een paar weken later vertelde ze in tranen tegen hun dat ze een mk had gehad. De ene vriendin natuurlijk heel medelevend. Zei de andere: Had je maar niks moeten zeggen! Draaide om en liep weg! (m.a.w. zoek het maar uit met je verdriet, van mij krijg je geen medeleven) Daar zakt je broek toch vanaf!
Ik heb een tweeling van 2 jaar oud en ben nu 9 weken zwanger van ons derde kindje. Ook hier de vraag of het wel gepland was, want ja, het is blijkbaar nogal vreemd als je na een tweeling voor een derde kindje gaat . En mijn moeder roept niets anders dan: Oh ik heb zo een vreemd gevoel, ik weet zeker dat het er weer 2 zijn . Daar word ik dus echt niet goed van! Slaat gewoon helemaal nergens op. Dus omdat ik al een tweeling heb krijg ik er nog een? Denk dat het allemaal wel mee zal vallen. Morgen hebben we de eerste echo en dan kan ik haar eindelijk uit haar droom verlossen! Oh ja, ben in november aangeteld, 25 jaar oud en dus wordt het volgens de chinese kalender een jongen. Nu heb ik al 2 jongens dus mogelijk straks 3?! Nu zegt mijn moeder telkens, was maar in september aangeteld dan was het een meisje geworden. Ten eerste interesseert het me niet of het een jongen of een meisje wordt, vind ik allebei leuk, dus altijd goed. En ten tweede heb je het ook absoluut niet voor het zeggen wanneer je aanteld. Echt onvoorstelbaar dat iemand zoiets durft te zeggen. Tot zover mijn frustraties! Groetjes Manou
hihi hier ook de opmerking allemaal bekend! Vooral die van; poeh zijn het er geen twee?? weet je het zeker?? ja ik weet het zeker!!!!!!!!!! grrr en toen ik thuis kwam te zitten met bekkenklachten; ben je pas zo kort? je moet dan nog wel lang hoor! jah of ik er iets aan kan doen? pfff en in het begin vooral de vraag; was toch wel gepland he? lekker tactisch zijn sommige mensen joh! grr
Wat dacht je van de opmerking..over de helft al? ja bij een ander gaat het altijd sneller..huh?wie bij mij gaat het net zo snel als bij een ander toch?
Hihi, staat me nog heel wat te wachten hoor ik al sterkte meiden,enne bijt maar van je af hoor, zo te lezen kan je toch altijd de schuld aan de hormonen geven knufje daantje
Over opmerkingen gesproken. Onze ouders worden beide voor de 1e keer opa en oma. Toe we het vertelden kregen we 2x te horen Oh, dan ga ik met een opa/oma naar bed! en mijn schoonvader zei dat gaat me weer geld kosten!. Ook de opmerkingen van dat hoort erbij (misselijk en moe) en Tja meid, je hormonen he? (als je sjachie bent) die hoef ik dus ook niet te horen. Ik weet wel dat het erbij hoort en dat de hormonen ook een boel doen, maar ik vind niet dat je alles op hormonen af kunt schuiven. Als ik niet zwanger zou zijn kan ik ook sjachie zijn, maar dan krijg je vaak de opmerking goh je moet zeker ongesteld worden! Liefs Tanya
Haha, geweldig wat herkenbaar! Ben zelf 39 weken zwanger van de eerste, en heb vele van deze opmerkingen gekregen. Het lijkt wel steeds erger te worden. Soms wel lief hoor, maar af en toe... grrrrr! Een die bij mij erg opviel, als ik lekker een augurk naar binnen werkte (iets wat ik al jaren tussendoor doe omdat ik er gewoon verslaafd aan ben...) 'ja, dat heb je he, als je zwanger bent!' Mn vader belt me nu iedere dag met dezelfde vragen: Hoe gaat het? Alles nog intact? geen gerommel? Gaat het goed? enz... Terwijl hij me de hele zwangerschap amper heeft gebeld, is hij nu niet te stoppen! En, al die HANDEN op mn buik! Vreselijk, vooral van mensen die je net niet goed genoeg kent, die zomaar ff aan je gaan zitten. Kan mn man zich ook erg aan irriteren trouwens... Groetjes, Tessa
Het zijn juist de mensen die ik niet goed genoeg ken. De mensen die ik wel goed ken, die doen dit niet, omdat ze weten dat ik dat niet wil.
Hahaha wat een heerlijk herkenbaar topic! Wat ik dus irritant vind: Zo... dat is snel, is het wel gepland? (Grrrr, vertel je helemaal in de gloria dat je zwanger bent) Oh jullie gaan zeker verhuizen omdat je geen aparte babykamer hebt? (Antwoord: nee dat doen we na de bevalling dan weten we waar we willen gaan wonen ivm werk.) Reactie: ja maar hoe moet dat dan? (Nou de eerste maanden bij ons op de kamer bijvoorbeeld?) Fiets je nog? Kan dat wel? (ja hallo ik ben wel een dag overtijd nu, maar het kan idd nog steeds anders deed ik het toch niet?) Katoenen luiers? Dat is toch niet van deze tijd? Borstvoeding? Oh dat gaat je toch niet lukken... (Ook errug bemoedigend!)
Oh ja, deze vind ik ook wel irritant: Ach, er is er nog nooit eentje blijven zitten! En: wat denk je dat het wordt? (Weet ik veel, Gupsie mag ik effe je glazen bol lenen?) Ah je hebt toch wel een idee? (ja hoor, een jongetje of een meisje zegt mijn man dan )
O een heleboel is zo herkenbaar, hoe ga je dat doen met de kinderopvang? Dat weet ik nog niet .je moet wel blijven werken hoor ,als ik dan aangeef dan mijn man graag 2 dagen minder wil gaan werken dan is het ineens maar je moet wel minstens 1 dag thuis blijven bij de kleine ik heb alleen nog maar gezegd dat mijn man 2 dagen minder gaat werken nog niet of ik minder wil gaan werken..... Heb je al namen? hallo ben pas 3 maanden nee weet ik niet en als ik ze wel zou weten vertel ik het niet. En dan met een waslijst aan namen komen die juist leuk zijn of juist niet
He Gupsie! Allemaal erg herkenbaar!...er gaat geen dag voorbij dat mensen dat niet aan mij vragen...ik word er ook een beetje simpel van hoor! Liefs Najet
Ik vind de vervelendste opmerking "nesteldrang?" als je gewoon ff de kattenharen en de bergen stof aan het opzuigen bent, of gauw een doekje over de bekruimelde tafel haalt terwijl er onverwachts visite langskomt. Echt, ik kan geen poot uitsteken, of het is nesteldrang. Maar om augurkengrapjes moet ik ook altijd heel hard lachen hoor, die zijn zo grappig, dat ik niet meer bijkom.
Ja idd veel mensen die vragen wat "het" wordt. Ik zeg dan altijd maar: "het" wordt een baby. En mijn schoonmoeder haar reactie op dat ik borstvoeding wil gaan geven: maar stel dat je niet genoeg hebt........ En mijn schoonmoeder haar reactie dat wij katoenen luiers willen gebruiken: ik heb wel gewone in huis hoor voor als jullie bij ons komen. ZUCHT !
waar ik me het meest aan iriteer is dat ze zeggen.... zo was het wel gepland? en hoe doe je dat dan op financieel gebied? oh 3 das wel erg veel hoor 2 is toch meer dan zat? is toch onze zorg of niet dan? als ik echt geen zin heb in al die rare vragen en ze stellen de eerste vraag met oh weet je zeker dat het er geen 2 zijn? dan zeg ik ja het waren er 2 maar er is er maar 1 van over gebleven ( is dus echt zo jammer genoeg) dan schrikken ze zo erg dat ze niet meer verder durven vragen heb ik gemerkt... en als ik me echt niet lekker voel en ik wil absoluut niet dat ze aan mijn buik zitten dan doe ik mijn jas dicht ( meestal is dat op school als ik mijn jongste ophaal) of als ik echt mijn hormonen tot aan het puntje van mij kruin heb zitten waarschuw ik ze meestal maar want dan kan ik echt HELLS reageren als ze toch doorgaan pfffff maar goed we weten dat ze het goed bedoelen dus probeer ik wel het ene oor in en de andere uit te laten gaan en eerlijk gezegd vind ik het soms ook wel weer ff fijn om te horen al die onzin