Nee hoor, zolang je ook luistert naar wat ze te zeggen hebben. Maar je merkt als zwangere al gauw dat de interesse na de vraag verdwijnt. En dat maakt het zo jammer!
Één van mijn twee vriendinnen weet nog niet of het een jongetje of een meisje wordt, dus toen ze was geweest heb ik wel gevraagd aan haar of ze het nu wisten, maar ze konden het niet zien. Als ze het wél weet en het niet zou willen vertellen vind ik dat prima, heb ik respect voor. Dank je wel voor je antwoord Platliggertje, kan ik morgen weer met een gerust hart vragen!
Ps. @ Gupsie: Ik ben juist zo bang dat ik er teveel naar vraag, ik vind het juist superinteressant om te horen! Heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat we nu zelf bezig zijn.... Zelfs hier tussen alle zwangere dames heb ik het gevoel alsof ik in een wereldje treed waar ik helemaal (nog) niet thuishoor....
zucht, ja moeders Breek me de bek niet open! Wie weet is de mijne wel stiekem familie van die van jullie: Brenda en Booey. Of misschien zitten ze in een of ander clubje van moeders die hatelijke opmerkingen maken :-k Toen ik pas zwanger was ( 2-3 maandjes) toen was mijn moeder er helemaal van overtuigd dat het een meisje zou worden want, zo zei ze, Je ziet er niet uit ! En je kijkt zo raar/wazig uit je ogen! ( ze zeggen dat een meisje de schoonheid van de moeder steelt ) Zucht, en ik was al zo onzeker over mijn uiterlijk
@fem nee hoor zo'n vraag is helemaal niet erg meestal ( tenminste dat vind ik dan) beginnen ze gelijk met die standaard vragen, maar sommige mensen merk je gewoon dat ze echt in je geinteresserd zijn want die beginnen gewoon heel anders met een vraagstelling...
Vanmorgen op school, Brecht & Aaron-Rinthe zo fier als een gieter tegen iedereen die het maar horen wou "wij krijgen een broertje!". O-ve-ral dezelfde reactie: "dat kan niet, het is een meisje, je draagt zo!". Nah, heb het toch duidelijk gezien hoor, en heb nog nooit een meisje gezien met een piemeltje en balletjes... Word ik krankejorum van, die eigenwijsheid!
Nee, belangstelling is juist wel leuk! Maar het wordt vervelend als mensen voor jou gaan denken of nu al je toekomstige opvoeding gaan afkeuren. Mij vielen al die reacties van "Ben je er wel blij mee, is het wel gepland?" heel rauw op mijn dak... zeker omdat ik daarvoor een miskraam heb gehad... Ja ok dat weet niet iedereen dat weet ik ook wel maar toch... ben je superblij en krijg je iedere keer als eerste vraag: is het wel gepland? En als mensen bij voorbaat al gaan zeggen dat bepaalde dingen niet gaan lukken, zoals borstvoeding geven en katoenen luiers gebruiken, das ook niet leuk om te horen... Maar als ze vragen hoe het gaat en ook echt het antwoord willen horen, dat is juist leuk!
hahaha dan heb k er ook nog een paar.... manlief en ik hebben al 4 kinderen samen dus we krijgen standaard te horen.......goh wat erg voor julie 2 baby`s...hoezo erg, we zijn er super blij mee. of, oh wat druk ,ik zou daar niet tegen kunnen....dat is de reden dat wij ze krijgen en niet jij....duh! goh dat zal wel een hoop geld gaan kosten.....nou ik wou eigenlijk voortaan bij jou komen eten.. goh jij hebt een dikke buik....ja meestal als er 2 in zitten hahahahaa ach ik kan zo nog wel even doorgaan, ik zie er de humor maar van in hoor
hahah wat een lol... toen ik vertelde aan mijn moeder dat ik zwanger was zegt madam moet ik nu al oma worden Nou dan toch niet..kom ik ook niet meer langs , hoef je ook geen oma te spelen.. en toen ik het aan mijn schoonouders ging vertellen zei mijn schoonmoeder ow wiens achternaam krijgt het dan, daar maak ik mij wel druk om of dat mijn kleintje zich daar druk om maakt
Toen ik overtijd liep: loop je nou nog rond? NEE HOOR dat is mijn geheime tweelingzus Over werk: je gaat na de bevalling toch wel weer werken he, anders wordt je wereldje zo klein! ik durfde bijna geen NEE te zeggen. Over eten: niet teveel eten hoor, het moet er ook allemaal weer af! ronduit ASOCIAAL toch?
ooohh mag ik er ook een paar ingooien. Mag jij wel zwanger worden? Ik ben MS patiënte maar waar bemoeien ze zich mee, dus mijn antwoord. Ja en ik mag ook slaan! Waar ga jij bevallen? Wederom waar bemoeien ze zich mee. Jij kunt beter in het ziekenhuis bevallen want jij houdt een bevalling toch niet vol! En bedankt (schoonmoeder). en dan ga je overtijd, loop je in de winkel en denkt een vage kennis de volgende vraag te moeten stellen. Ben je al bevallen? Ja daar sta je dan met je mega toeter, midden in de winkel. Mensen die de vraag gehoort hebben schieten al grinnikend met winkelwagen weg. En mijn man antwoordt heel droog. Jaaaa gisteren is ze bevallen, de kleine is nu lekker alleen thuis die redt zich wel en wij zijn nu lekker aan het shoppen. Groetjes Antia
Hahahaha lach me rot Vindt dit zo'n leuk topic! ok nu is t mijn beurt, de afgelopen weken hebben we t aan iedereen verteld en dit zijn de vragen die (bijna) iedereen stelde: Ben je niet te jong? Ben 28, ok iedereen in mijn familie en vriendenkring was boven de 30 toen ze de eerste kregen, maar vind mezelf niet te jong. Is t gepland? We wonen sinds dit jaar in een eensgezinswoning met voldoende slaapkamers voor een paar kinderen. Nee we zijn zomaar in dit huis gaan wonen in een kindvriendelijke buurt Wanneer gaan jullie trouwen? Later als we groot zijn!
Ik vond het ook wel grappig dat toen ik aan iemand vertelde dat ik zwanger was dat hij reageerde met: huh hoe dan? uuuuh... net als de heilige maagd maria?
Hoi Idd tegen mij werd gezegd toen ik 38/39 weken was en echt een buik als een skippy bal:nou nog niks......Duurdt wel lang he! En weten jullie wat het wordt?ja een dozo Nu wil je zeker een jongetjeDaar werd ik echt niet goed van, en maar zeggen het maakt ons echt niet uit 2 meiden zou ik ook super vinden en dan moet je ze zien kijken!!! Liefs Claudia
ik weet dat mensen het vaak goed bedoelen dus doe sommige opmerkingen lacherig af. deze vindt ik zelf heel apart. als je verteld dat je zwanger bent, kijken ze je vragend aan, als je dan zegt dat je er blij mee bent dan lachen ze breeduit en feliciteren ze je.... alsof iedereen tegenwoordig maar ongepland zwanger wordt. pfff
hahahaha ja die opmerking heb ik ook al een keertje gehad... ik heb al van af mijn 14e een relatie met mijn ventje en ben nu 34 zegt iemand die ik lang niet meer gezien had tegen mij... ben je alweer zwanger? oudste is 12 en de jongste 6 maar goed... en volgende vraag was dus van wie? ja duhhh nog steeds van mijn huspupje! volgende vraag was... zijn jullie dan nog steeds bij elkaar? met hele verbaasde ogen. ja waarom niet dan? en de volgende opmerking was dus pffff 3 kinderen he hoe doe je dat toch allemaal? ja dat is mijn zorg niet de jouwe! je heb ze erbij hoor hahahahahha
Hoeveel ben je nu aangekomen? 12 kilo. Is dat niet een beetje veel? Dat kind weegt toch geen 12 kilo? En bedankt pap
ik hoorde laatst een leuke,via via tuurlijk want ik mijn gezicht zeggen ze dat niet. ze mag toh niet zwanger worden?ze zal wel zwanger zijn geworden voor de aandacht. ja dat is idd een hele goede reden om zwanger te raken. als je niet zwanger mag worden wil dit nog niet zeggen,dat het niet kan. hahhaha