Standaard opmerkingen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 6 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag

whoehahaha ja voor de aandacht, pffff alsof je op dat soort aandacht zit te wachten hihihihi

2. Bella

Bella Actief lid

31 jan 2006
    367
    0
    0
    hahaha wat herkenbaar!

Als ze aan mij vragen hoe ik me voel, en dan geef ik antwoord dat ik me goed voel alleen af en toe kwaaltjes heb, dan zeggen ze... JAAA HET WORDT ALLEEN MAAR ERGER! Lekker positief he!

3. Niet meer actief

Hahaha, ja dat zeggen ze tegen mij ook!

Ben je het al zat?
    Ja een beetje...

Wacht maar over 2 maanden vlieg je tegen de muren op, dat is pas erg!

hahaha...

4. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    wat ook zo irritant is, als ik tegen mensen zeg dat we een zoon krijgen dan zeggen ze meteen: Ach wat leuk! Een voetballer! Leuk voor je man!

Net of een jongen alleen maar van voetbal houd :(

Nu HAAT mijn man voetbal :D
    Maar op een of andere manier vinden mensen dat heel erg raar :confused: :p

5. Sassa

Sassa Lid

5 jun 2006
    56
    0
    6
    in een winkel
    noord holland
    pff ik kom weinig buiten dus weinig last van ;)
    ga ik net even naar de winkel een paar nachthemden kopen..tja zal ze toch nodig hebben (heb niks anders wat ik voor de bevalling kan gebruiken 8) )
    roept een vage kennis heeeel hard door die winkel .. BEN JE NOU NOG NIET BEVALLEN ?!?!
    pff nee duh ...moet ook nog niet en vanaf nu mag t wel iig...
    staat ze je stom aan te kijken van ; nou ja zeg...jij bent lang zwanger :( en die vrouw wist t pas vanaf dat ik een maand of zes was ... :)
    ben maar snel verder gelopen ;)

6. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

22 jun 2006
    1.605
    1
    0
    Leeuwarden
    hahaha errug funny al die vragen en irritaties :D :)

Mijn topper Last van misselijkheid? (de eerste 15 weken gehoord!) nee, absoluut nergens last van voel me erg goed 8)
    Oh dat zegt niets hoor kan je ook nog op het eind krijgen :confused: :( nou vraag ik je....
    Inmiddels 30 weken en nog geen misselijkheid (ja na te veel snoeppies :) )

7. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    Heb ik ook gehad! (je bent lesbisch, hoe doe je dat dan? Mjah, Hoé doé je dàt mensen?)

Welke man? En als hij nou op ballet wil? (die ogen, whoehahah!)

8. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Oh ik heb er nog eentje, als ze je vragen hoe je je voelt, en je zegt "goed hoor, beetje sneller moe maar verder alles prima."
    Dan krijg je in die laatste weken standaard als antwoord
    JA DE LAATSTE LOODJES HE
    Ik weet nog van toen mijn zus zwanger was, ze dit ook elke dag hoorde.

9. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    toen we het aan mijn vriend zijn fam vertelde zei mijn schoonzus "onee nu wordt het nog drukker met de feestdagen"

10. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    hahahahaha!

Leuk topic dit!

Voor dat gefriemel aan je buik heeft Loekie de oplossing!

De buikband met *don't touch* geweldig Loekie...

Waar kan ik die halen?

;)

11. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Idd erg leuke topic. Ik lach me hier suf. Heb er een paar aan mijn vriend vertelt en die heeft ook hartelijk gelachen. Iemand nog meer opmerkingen gehad?

12. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Je moet niet te veel eten hoor, eten voor 2 is onzin.
    Nu kan ik 's avonds bij het eten juist niet veel eten...
    hoor je dit... Wel goed eten hoor! :rolleyes:

13. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Jippie ik mag ook weer mee doen met dit 'circus' :) Tijdens mijn zwangerschap van Lotte voelde ik me regelmatig een attractie door iedereen die aan het staren was en aan me wilde zitten..

Vanaf week 15 hield ik vreselijk veel vocht vast, had een mega toeter en ben 30 kg aangekomen. Het begint al met opmerkingen als is het er wel 1? Eigenlijk heb ik alle opmerkingen die in dit topic geschreven staan wel gehoord.

Leukste reactie kreeg ik van een vriend die niet goed wist hoe borstvoeding nou werkt. Vroeg me of ik nou veel extra melk moest drinken, die stakker dacht dat de melk die ik dronk in mijn borsten terecht zou komen. HAHA ben verdorie geen campina melk koe :p

14. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Whahahahaha :) :) :)

15. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    ROFLOL, al die opmerkingen herken ik ook wel!
    Hierbij mijn rijtje van meest gehoorde:
    ach, je weet in ieder geval dat je zwanger kunt worden (na mijn miskramen)
    neem jij nog maar wat, want jij moet nu voor twee eten
    veel te veel gegeten zeker? (als ik over mijn buik zit te wrijven)
    last van zwangerschapsdementie zeker? (als ik ergens niet op kan komen of iets gewoon niet weet)
    die heb jij zeker besteld? (toen er een pot augurken op tafel kwam omdat een collega daarom gevraagd had)
    jij moet zeker al bijna bevallen? (vanaf week 25, omdat ik een vrij grote buik heb)
    weet je zeker dat het er maar 1 is? (ook weer vanwege die grote buik)
    zo wat een enorme toeter heb jij (ook weer vanwege die grote buik, hier reageer ik meestal op door de betreffende persoon op zijn/haar buik te kloppen en te zeggen dat ik het ontzettend waardeer dat hij/zij zo solidair is met mij ;) )
    last van je hormonen? (als ik eens een beetje assertief ben)
    je gaat zeker stoppen met werken als je kindje er is?
    ben je al zenuwachtig? (wordt herhaaldelijk aan mijn man gevraagd)
    ah, je kunt toch wel aan ONS vertellen wat het wordt? (omdat wij al weten wat het wordt, maar dit voor de buitenwereld nog even geheim willen houden)
    leuk dat ik nou eens zelf kan zien hoe zwanger zien jou staat (eh... moet het per sé staan dan? wordt meestal gezegd door vrouwen)
    je gaat precies op tijd met verlof, voordat het echt erg wordt (mijn werkgever, toen ik niet op een bepaald woord kon komen)

En valt het jullie ook op dat het meestal mannen zijn die aan je buik zitten zonder eerst te vragen of je dat wel goed vindt?

Groetjes, Wendy

16. Patrieske

Patrieske Bekend lid

9 feb 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn vader begon mij Bolle te noemen toen mijn zwangerschap zichtbaar werd.
    Ik heb toen tegen hem gezegd, en wanneer moet jij binnenkort bevallen?

17. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    ik ken er ok nog eentje toen ik zwanger was vroeg iemand:Ben je zwanger?Ikke:ja zegt zei:Hoe kan dat nou! :( :(

Tja hoe raak je nu zwanger :rolleyes: :)

Liefs Claudia

18. chaya

chaya Bekend lid

27 okt 2006
    607
    0
    0
    den-haag
    ik had er gisteren eentje die zei; sjonge jouw buik is al dik, ja zei ik maar bij mij gaat tie over een paar maandjes vanzelf weg, en heb demonstratief haar buik aan gestaard haahahahah :evil:

soms vragen ze erom hoor :)

19. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

hallo dames.

Geweldig dit topic. Ik heb me helemaal liggen bescheuren. Ik ben zelf nog niet zwanger maar ik weet nu al dat ik een aantal opmerkingen naar mijn hoofd geslingerd zal krijgen.

Mijn schoonmama heeft het nu al regelmatigover dat ik maar beter nog niet zwanger kan raken omdat dan mijn hele leven voor bij is :confused: .
    Is maar goed dat ze niet weten dat we bezig zijn. Als ik zwanger mag raken en we gaan het ze vertellen dan neem ik mijn camera mee! :D Dat wordt lachen.

Mijn vriend en ik zijn nog vrij jong. hij 26 en ik 22. Is het wel geplant, gewenst enz.( we hebben een eigen huis (koop) en allebei een vaste flexibele baan) Vooral bij familie van mij kant. ( denk aan ooms en tantes)

Maar ik wil nog meer leuke dingen horen dus GO GIRLS!

en een hele fijne zwangerschap!

groetjes lizzie.

20. Magickwings

Magickwings Bekend lid

22 aug 2006
    714
    0
    0
    Haha, de meeste opmerkingen komen mij ook errug bekend voor.
    Ik kan me er eigenlijk niet zo ergeren, al voel ik me af en toe wel een soort beziens- en bevoelswaardigheid (vooral zo op het eind...)

De meest aparte opmerking was van een collega die ik niet zo goed ken (groot bedrijf):

Jee, wat een buik heb al jij zeg! Hoe ver ben je?
    Nou.. 33 weken
    Oh.. nou, dan ben je ook niet dik! ( als in huh?? :( )

En ik vond het ook erg grappig wat mijn neefje al een aantal keer gedaan heeft (7 jaar)
    Die tikt dan met een vingertje op mijn buik en dan gaat hij met zijn oor bij mijn buik luisteren of er antwoord komt! :D

En sommige mensen denken dat ik niet meer zelf op kan letten.
    Pas op dat afstapje, kijk uit voor de regenplas, opletten, het is hier een beetje glad!
    Of ze pakken mijn hand vast bij het oversteken van de straat als er een auto aankomt (mijn moeder!) LOL!
    Wel lief bedoeld natuurlijk :)

Deel Deze Pagina