mijn man maakte laatst een opmerking.... echt niet leuk Sinds de zwangerschap heb ik nogal last van erg vervelende pijntjes ( carpaal tunnel syndroom in beide handen, ontstoken vingers, ontstoken pezen, rusteloze benen, etc etc) Maar ik troost me met het idee dat het na de zwangerschap allemaal weg gaat en ik weer lekker kan slapen, en savonds voor de buis zitten, en ergens naar toe kan zonder pijn Zegt ie doodleuk: nouja.... misschien blijf je het wel je hele leven houden joh, weet jij veel Zucht, en daar ging mijn hoop
Ach, en de 1 vindt dat je buik al vreselijk hard groeit, de ander zegt, zo, bescheiden buikje..... Elke dag halen collega's hier cappuchino uit de automaat, dat staat bij ons werk op de 2e verdieping, de rest van de verdiepingen hebben alleen de knop koffie.... Een collega heeft uit zichzelf bedacht dat ik geen koffie meer drink, dus zet nu steeds een kopje voor mijn directe collega neer in onze kamer, en loopt weg om de rest van zijn collega's een kopje te geven. Zegt ook helemaal niets. Na een keer of 5 heeft mijn directe collega eens gevraagd: Krijgt Judith geen koffie meer? Antwoord: "Die is toch zwanger? Dan drink je toch geen koffie?" Hallo, mag ik dat dan altijd nog zelf bepalen? Nu vraagt hij elke ochtend of ik ook een kopje wil of niet..... NEEM NOU GEWOON MEE! Zucht........dat er zo voor je gedacht wordt, alsof het kindje al mijn hersencapaciteit opzuigt en een onzelfstandige kasplant van mij maakt!
jaah sommige mensen denken dat wanneer je zwanger bent je niks meer kunt. ik roep ook geregeld; Ik ben geen invalide, ik ben zwanger, dat is heel iets anders. Kiowa, ik geloof helemaal dat je hoop weggeveegt word door zo'n opmerking, maar denk maar zo; MANNEN!? mijn vriend is gelukkig heel begaan. hij 'leeft zelfs zo erg mee' dat hij nog meer is bijgekomen dan ik! hahaha.
Of mensen die zeggen "heb je al last van brandend maagzuur" Ik: nee Nou dat komt dan nog wel! PARDON?
Of deze dan, zeg ik tegen mijn vriendin jeetje zeg ik moet mijn haar weer bijkleuren ik krijg nu toch echt wel grijze haren zegt ze doodleuk ach meid laat toch zitten binnenkort zie je er toch niet meer uit in je zwangerschaps costuum !! Ik zo DANK JE WEL LIEVERD voor je geweldige opbeurende woorden.
Ach mijn man roept ook erg vaak.. Ik wil mijn gupsie terug (grr). Of.. kijk astrid, mama is groohoot! (grr)
zo las ik een tijdje terug een artiekel in het blad 'Pappa'. het was een artiekel die verdeeld was over de 3 tremesters zodat de man ook het een en ander van de zwangerschap wist. bij het derde trimester stond; je vrouw begint nu steeds meer vergelijkenissen te krijgen met een walvis. en 2 regeltjes er onder stond; je vrouw kan nu heel onzeker worden over een aantal zaken, het is aan jou (aan de man dus) de taak om haar gerust te stellen, zeg haar dat ze nog steeds heel mooi is (ect ect ect) NOU JA! eerst zeggen ze dat we straks allemaal op een walvis gaan lijken, maar de mannen zeggen dan wel even leuk dat ze je mooi vinden!BAH. ik heb al tegen mijn vriend gezegt, dat als hij in het 3e trimester zegt dat hij me mooit vind, ik hem ga vragen of hij soms vind dat ik op een walvis begin te lijken
Van die mensen die het ook raar vinden dat je leuke kleding wilt hebben als je zwanger bent. "Ach, twee broeken en wat truitjes is toch genoeg?". Ja hoor, jij loopt ook negen maanden in dezelfde kleding zeker?!?!?!?!? Ik wil altijd leuke kleding aan. Dat ik zwanger ben betekent niet dat ik gelijk maar niets meer aan mijn uiterlijk hoef te doen! Of dat cliche dat vrouwen altijd, als ze zwanger zijn of net moeder zijn, hun haar kort knippen. Ik kwam gewoon weer eens bij de kapper vandaan, net zo kort als altijd, alleen was nu iets langer niet naar de kapper geweest, dus het verschil was iets groter: "Oh een echt moekekapsel" ?
ehm... haha, ik heb deze zwangerschap echt veel kleding gekocht! Alleen ik loop nog het liefst in 2 broeken van mijn vorige zwangerschap!
Haha dat cliche word door kenissen van me wel in stand gehouden, toen die moeder werden (en ze hadden zo'n mooie haren) ging er meteen de schaar in ! Ik heb dus plechtig aan mijn man moeten beloven mijn haren niet kort te laten knippen, hij vind me mooier met lang haar, heb ze al ooit kort gehad en hij vond het vreselijk, vroeg me ook pas ten huwelijk toen het weer lang was
Ik ben maar begonnen om er gebruik van te maken( tussen aanhalingstekens he ). Het management team waar ik in zit bestaat uit 6 mannen en één vrouw. En daarnaast werk ik in de IT dus alles wat er op kantoor aan het werk is is ongeveer man. Ik laat ze thee voor me halen ( sorry ik voel me zo beroerd) Zorg voor de onderbrekingen in de vergaderingen ( als ik nu niet te drinken krijg ga ik overgeven) En gister viel ik in slaap tijdens een vergadering en hebben de lieverds me door laten slapen Ook heb ik ze al gewaarschuwd dat opmerkingen over dikker worden voor een groot deel beantwoord gaan worden met : dat van mij is over x maanden weer verdwenen Een collega van me zei dat hij maar solidair ging zijn met mij, en gewoon net zoveel aan zou komen ( dan zijn onze buiken gezellig even dik ) Afin je begrijpt het, met zo'n team van leuke mannen om je heen is het grote lol op het ogenblik. De rest van de opmerkingen zijn overigens wel al herkenbaar.
lijkt me toch wel een gezellige boel daar bij jou op het werk tussen al die mannen in. en het fijne van manlijke collega's....je kunt ze nog eens wat wijs maken
Ik heb er ook weer 1! Als ik in het bijzijn van anderen m'n hond knuffel zeggen ze steevast: Ja... die zal het wel zwaar krijgen als de kleine er is... Ik: waarom? Tja, je zal hem wel gaan verwaarlozen... ja want mensen die al een kind hebben vergeten ook hun eerste kind als de tweede er is...
Dat wordt idd vaak gezegt maar helaas gebeurt het ook vaak! Mijn bullie is ook echt mijn kindje en ik zal er alles aan doen dat ook hij genoeg aandacht zal krijgen!
Ik ben nu al bezig met vuile luiers aan mijn puppy (nou ja, mastodont dan) te laten ruiken van de buurvrouw haar baby, zodat ik zeker ben dat hij dat al gewoon is tegen dat de baby komt. Geen haar op m'n hoofd dat eraan denkt hem weg te doen. Dat heb ik dus ook al vaak te horen gekregen: je zou die hond beter weg doen, hij gaat in de weg lopen en is gevaarlijk voor de baby. Jah, omdat hij een kruising is van een American Stafford (vechthond) en Duitse dog (speelse reuzen), maar het ligt er allemaal aan hoe je die opvoed hoor. Je kan van een poedeltje ook een heus moordwapen maken zeg ik dan! En vooral: NOOIT je hond alleen laten met een kind, gelijk welke leeftijd dat kind heeft. Je weet immers nooit dat het kind een verkeerde beweging maakt of de hond pest, enje weet al helemaal niet wat de reactie van je lieverd gaat zijn. Veiligheid boven alles hierzo
nee idd, dat doe ik ook niet. Ik neem dr nu ook steeds even mee naar de babykamer. Wil dr leren dat ze daar alleen mag komen met mij. Ze gaat dan heel blij bij het bedje zitten en als ik ga gaat ze mee.. Ik snap het drama niet... Als ik het kind in mn linkerarm heb, kan de hond toch rechts? Geen probleem hoor!
Vind ik ook. En mijn hond is als een zoon voor mij, echt wel een deel van het gezin, die doe je toch niet weg voor een nieuw lid van het gezin? Klinkt voor mij al hetzelfde als "ok, ik heb een nieuwe zoon, de eerste mag weg" (dat zijn dan binnenkort 4 zonen in huis ipv 3 )