Vanwege mijn overgewicht mocht ik maar 6 kilo aankomen deze zwangerschap. Helaas zit ik nu al op +15 kilo. Al twee x suiker test gehad maar ik heb geen zwsuiker gelukkig. Maar gister na bezoek in t ziekenhuis kregen we tijdens een echo te horen dat hoofdje en buikje qua termijn nu op 35 weken zit. De beentjes waren wel goed. Overigens kregen we de laatste paar keren steeds al te horen dat hij voor liep op de groei en t zeker rond de 8 pond zou zijn, maar nu kwam ze met 10/11 pond als t zo doorgaat. En dat dit uiteraard helemaal niet goed is en er dan evt een keizersnede aan te pas moet komen of eerder inleiden omdat het anders misschien veels te groot wordt/is. Hier ben ik erg geschrokken en moet dan ook per direct alleen nog maar gezond eten. Dus niet meer snoepen frisdrank enz. Dus dat ga ik uiteraard doen. Ook wilde ze eventueel weer een suikertest doen, maar dat is nog niet afgesproken.Wat ik niet heel erg vind, want tijdens de laatste test heb ik alles uitgespuugd Maar was benieuwd of iemand een soortgelijke ervaring heeft gehad en of t uiteraard nog goed is gekomen/bijgetrokken (voor op groei)
Ik heb ook overgewicht maar ze hebben mij nooit verteld dat ik maar een max. gewicht mocht aankomen...? Wel vaak op suiker geprikt en veel groei-echos gehad. Gelukkig ook geen suiker hier. Toen ik van mijn zoontje een groei-echo kreeg zou hij met 36 wkn ook al 3 kgs wegen en hij zat helemaal bovenaan de groeicurve (P95). Uiteindelijk bleek het allemaal wel mee te vallen en is hij geboren met 41 weken en 4100 gram; een stuk kleiner dan de groei-echos aangaven! Bespreek het anders met je gyn; als ze er echt van overtuigd zijn dat hij 10 pond gaat wegen is het mss een optie om je eerder in te leiden? Succes meid, ik hoop dat het meevalt!
Dat klinkt gelukkig wel geruststellend. Bij mij is het elke x raak met m'n overgewicht. Moet elke x wel weer iets over gezegd worden, op een gegeven moment echt om gek van te worden. Kon me inhouden, maar moest buiten toch getroost worden door me man. Net alsof ik niet goed weet dat ik overgewicht heb ( Ja ze gaf inderdaad zelf al aan dat we dan eventueel eerder in moet leiden als het zo blijft, maar dat ook dat helemaal niet goed is voor de baby en hij dan extra controles moet en nog wat dingen over suikers en z'n lever? Weet niet helemaal zeker, maar kwam er op neer dat alles niet goed was. Kan mezelf ook wel voor m'n kop slaan nu als ik dacht ach dat ene glaasje fris/snoepje nog, straks ga ik weer 100% op dieet na de bevalling
Ik heb geen overgewicht maar met 32 weken lekke onze kleine ook te groot. Toen een groeiecho en daar kwam ze ook uit op 11/12pond. Suikertest enz was allemaal goed. Ook de tip gekregen om te stoppen met snoepen en gezond te eten en de controle met 36 weken was dat ze 9 pond zou zijn. Met 39w en 3 dagen bevallen en ze was 4100gram. Gewoon lekkere hollandse glorie. Inderdaad opletten wat je eet, dan kan het zo maar zijn dat de kleine een beetje indamt m.b.t. De groei. Succes nog ff met de laatste lootjes!
Geen ervaring mee! Wel stom dat je in de hele zwangerschap maar 6 kilo mocht aankomen, dat is ook niet veel. Hoop dat alles goed komt!
Hoi hoi, Idd heel vervelend dat je steeds opmerkingen krijgt over je gewicht. Ik hoop dat het lukt om de laatste weken gezonder te eten. Onze uk ligt ook al weken voor qua groei, afgelopen woensdag lag ukje al 4 weken voor. Mijn suiker is verder prima, ik ga nu ook proberen nog minder suikers te eten. En bij mij hebben ze het ook over inleiden als ukje zo zal doorgroeien gehad. Selina, mag ik vragen hoe ze bij 11/12 pond kwamen bij 32 weken? Hoeveel weken lag jou kindje toen voor? Ik schrik hier wel van, omdat onze uk met 29 weken met buikje en benen al 4 weken voor ligt. Volgens onze gyn, als uk zo doorgroeit, zal hij/zij met 38 weken rond de 8 pond zitten. Maa ik denk steeds, de laatste 3 weken is hij zo mega hard gegroeid, hoe zal het dan gaan qua gewicht.
Goed om te lezen dat het bij sommige uiteindelijk reuze mee viel. Ik ga inderdaad zo min mogelijk suikers eten en drinken en hopen dat het zo goed komt. Ja die 6 kilo max kreeg ik tijdens eerste echo al gelijk te horen. Net zoals bij de vorige zwangerschap (maar zelfde gyn dus dat kon ik verwachten)
Bij mij zeiden ze precies hetzelfde, zou ook maar 6 kg aan mogen komen. Nu ben ik alleen maar afgevallen en momenteel 34 w zwanger, blijft gewicht stabiel. Maar als ze bij elk wissewasje over je overgewicht beginnen, moet je maar gewoon een keer eerlijk zeggen dat je dat inmiddels wel weet en dat je daar niet telkens over aangesproken wenst te worden. Ik heb dit vanaf eerste afspraak met de vk afgesproken en moet zeggen, het gaat best goed, alleen als het nodig is hoor ik er wat over. Maar je wordt er gewoon niet goed van! Net zoals toen mijn OGTT 0,2 punten te hoog was en ik naar de diëtiste moest. Kreeg een heel voedingsoverzicht en vertelde wat ik at op een dag, daar kon ze zeer weinig aan verbeteren. Toen ik vertelde dat zij inmiddels de vierde diëtiste was waar ik kwam, keek ze me aan alsof ze water zag branden... Tja, blijkbaar helpt een diëtiste ook niet altijd om werkelijk af te vallen... Bij mij niet tenminste.
Op 32 weken liep mijn zoontje 5weken voor op groei (kwam op 37 weken uit) en woog 2600gram. Geen suikers/geen overgewicht maar uiteindelijk een goede bevalling gehad .. woog 4315gram op 39.4 weken (zat op p95)
Mijn zoontje was bij 31-32 wkn geschat op 2400 gram, hij liep ongeveer 4 wkn voor op gemiddelde groei. Tegen het einde was de schatting dat hij 9-10 pond zou zijn bij geboorte. Wat extra getest op suiker, nooit wat uitgekomen. Verder nooit enig commentaar gehad op mijn gewicht (BMI 32 voor zwangerschap) of hoeveel ik was aangekomen (14 kg). Gyn ging voor een proefbaring, zoals hij dat zelf zei, dus wachten tot bevalling begint en dan maar gewoon kijken hoe het verloopt, alleen ingrijpen als nodig is. Met 41+3 wkn ben ik heel snel en soepel bevallen van mijn zoontje, die 'maar' 4355 gram woog. Geen ingrijpen nodig geweest. Mijn 2e liep niet voor op gemiddelde groei bij een echo rond 31 wkn. Zij zou 7 pond worden, zeiden ze , tegen het einde werd het bijgesteld tot 8 pond, maar zeker niet groter! Het was dan ook een verrassing voor ons allemaal dat ze na een zeer snelle soepele thuisbevalling 4520 gram bleek te wegen... Zij is idd wel meteen opgenomen in zkh voor controle van glucose, die waren aan de krappe kant in het begin en ze is 48 uur geobserveerd. Daarna kon ze fijn mee naar huis. Deze 3e is nu net deze week opgemeten en loopt 2 wkn voor op gemiddeld. Het zal dus weer geen kleintje worden, maar voor de rest zullen we wel zien. Mag ook gewoon thuis bevallen, al gaan we er vanuit dat zij ook meteen voor glucose controle opgenomen moet worden. Echo's kunnen/mogen er 500 gram naast zitten en zijn eigenlijk maar beperkt betrouwbaar... (wel heel jammer dat je gyn er zo'n groot punt van maakt!)
Toen ik het las, dacht ik net hetzelfde .. grote kindjes hoeven daarom geen moeilijke bevalling te zijn en om dan al onmiddellijk over keizersnede en inleiden te beginnen.. Hoeveel wordt je kindje nu geschat?
Hier 35 kg aangekomen, wel flinke zw suiker, spoot op een gegeven moment 4 maal daags insuline. Toen ik werd opgenomen met 30 weken met vliesscheur zagen ze dat de baby s buik ruim 4 weken voor liep op groei. Derest was qua tijd in verhouding.. Beeb is met 38 weken ingeleid (ik dan) en woog bijna 7,5 pond, ik maar denken dat ik zou bevallen van een dreumes ze hadden me echt om niets bang gemaakt.
Onze beeb is ook heel groot geschat, maar niemand heeft mij iets verteld over het minderen met suikers... Ik eet toch iedere dag wel een koekje en wat chocolade. En ipv normaal kipfilet/ rookvlees op brood eet ik nu 48+ kaas en pindakaas/ chocoladepasta. Is dit dan zo verkeerd?
ik ben 4 jaar terug bevallen van een 10 ponder heb 15 minuten geperst maar wel 3 dagen rugweeen gehad.... en ik had 2 hechtingen dus de schade viel reuze mee......... deze keer sta ik wel onder controle om die reden omdat de gyn schrok van mijn bijna peuter haha.....
Met verbazing las ik de openingspost! Wat een verschil met hoe de gyn en VK hier in het ziekenhuis met mij omgaan. Had van te voren al flink overgewicht maar ben nu 35 weken zwanger en na 1 keer vragen wat mijn gewicht was bij de intake heeft niemand erna gevraagd nog. Twee maal geprikt op suiker omdat het buikje van de uk flink voorligt in de groei maar die was oke. Wel bespreken we komende maandag eventueel inleiden bij 38 weken wat, door het vasthouden van vocht niet geheel onaantrekkelijk klinkt. Wat ik wel grote verschillen vind is dat hier dus verder over mijn gewicht niks word gezegd maar meer van sommige vrouwen baren gewoon grotere kinderen dan gemiddeld en toen ik vroeg of ik met voeding nog iets moest doen werd letterlijk door gyn en VK gezegd dat dat niet hoeft want de kleine pakt toch wel wat hij nodig heeft.... Moest toch even het verschil kwijt want volgens mij verloopt een zwangerschap veel 'prettiger' als je niet steeds op je gewicht word gewezen... mijn ervaring dan... O en ik heb nog nooit zo gezond gegeten als in de afgelopen maanden maar de extra kilo's weten mij evengoed wel te vinden!
Ik kwam er pas achter toen ik al 18 weken zwanger was, had daarvoor al overgewicht was gestopt mt roken en meer gaan snoepen , sliep op me buik, je zag ook niks, had al een buik... Tijdens de intake vroegen ze me gewicht dat was de 1ste en laatste keer haha, ik had wel zwangerschapssuiker maar hoeftte niet te spuiten,moest me aan een dieet houden wat helemaal niet lukte, chocola en melk hmm een maccie hier en daar , ze bleven me waarschuwen je krijgt een groot kind zijn buikje loopt heel ver etc.., uiteindelijk heb ik HEEL me zs de gedachte dat ik een peuter zou gaan baren, hij woog 3920 bij 41 weken, toen die er net uit was zei ze: zeker een 9 ponder haha ZONDER SCHADE!
BTW Hoe kan een gyn nou zeggen je mag max 6 kg aankomen? Niemand weet toch van te voren hoe of wat, wat denk je van vocht vasthouden, vreemd ! Ik kreeg heel erg het gevoel apart behandeld te worden omdat ik D I K ben pfff
Ja er werd ook op elke afspraak weer over een diëtiste begonnen. Ik was voor de zwangerschap op eigen houtje 15 kilo afgevallen en heb al heel wat diëtistes gezien m'n leven, maar omdat ze er steeds weer over begonnen toch maar een afspraak gemaakt. Uiteindelijk twee keer geweest, want die schatte op t tempo zoals t nu ging dat ik uiteindelijk 12 kilo zou aankomen de hele zwangerschap en dat was echt te veel. Laatste x begon gyn dus weer over de diëtist, dat ik daar beter toch nog heen kon gaan. Ik heb aangegeven dat ik echt wel weet wat ik wel en niet mag en dat ik me er beter aan zal houden. En dat ik voornamelijk ook veel meer frisdrank heb genomen laatste tijd en gesnoept. Dus dat laat ik nu maar staan.
Er zullen vast vrouwen zijn waarbij dit misschien lukt. Maar tegen iedereen aan wie ik het vertelde viel de mond open. Je weet idd nooit van tevoren hoe of wat. Bij m'n vorige zwangerschap zeiden ze btw hetzelfde en toen was ik zwanger van een tweeling Zelfde gyn ook..
Jazeker heb je vrouwen die minder aankomen en dan ook weer die veel aankomen, een vriendin van mij is altijd een sla ke den geweest toen ze zwanger was was ze tonnetje rond , ik ben in me zs sinds dat ik het wist dus vanaf 18 weken zeker 13 aangekomen dan nog een paar voor ik het wist, ach gewoon doen waar jij je goed bij voelt hoor! Ik kon me er tijdens me zs zo druk om maken en nu denk ik zonde van me tijd geweest om continu bezig te zijn met hoeveel ik aan kwam n wat de gyn zei.