Zoals de titel als de speen in haar mond is moet ze iedere keer kokhalzen. Deze doet ze bij avent natural, dr brown en difrax.. ik denk aan de lange tuit van de speen. Ze is ook al een sterke zuiger (borstvoeding). Dus verslikken en snelle drinker. Enige idee wat ik hieraan kan doen?
De smalle speen. Ik raak eerst haar lippen aan met de speen, ze doet haar mond open en probeert ze te drinken.
Dit deed mijn dochtertje ook. Is over gegaan zo rond de 2,5 maand en ze is nu 3,5 maand. Het heeft er ook mee te maken dat de kokhalsreflex nog voor op de tong ligt en naar mate ze ouder worden verplaatst deze net zoals bij ons, naar achteren. Bij ons had het ook te maken met de lange (smalle fles) speen van Dr. Brown. Hopelijk gaat het gauw over, vervelend he om je kleintje zo te zien. Wat ook hielp was dus over gaan naar difrax (had ook andere redenen) en voorzichtig de fles in haar mond doen, dus niet in 1x.
Is het mogelijk om een brede speen te proberen? Vaak ligt die minder diep in de mond. Bijv de brede fles van dr browns met de level 1 speen of evt de prematuur speen voor te snel drinken? De dr brown is meestal de meest rustige drinkfles, level 1 gaat rustiger dan difrax small. En de prematuur gaat nog rustiger. En idd misschien nog voorzichtiger in de mond doen?
Hey Ja ik heb dat ook ergens gelezen, dat de kokhalsreflex voor op de tong ligt bij een baby, klinkt wel raar. Ik heb de difrax S geprobeerd, deze gaat te snel bij haar. Dr brown prematuur speen is ok, maar is weer lang Dus de kokhalsreflex gaat over als ze ouder zijn?
De brede speen heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal kijken of ik thuis nog wat heb liggen. Anders ga ik deze wel kopen. De prematuur van de smalle speen is beter voor haar maar wel lang zoals ik al zei. Ik zaln oog rustiger aan doen en dat ze zelf gaan aanhappen.
Mijn zoontje kreeg dit ook ineens uit het niets. Als we dan alsnog de speen erin deden kwam zijn voeding er ook echt uit. Dus uiteindelijk elke keer heel langzaam de speen erin gedaan en gewacht tot hij ging drinken. zodra hij ging kokhalzen meteen de fles eruit gehaald. Het was van de een op andere dag gelukkig over. Wij hebben trouwens de nr. 2 speen voor dr.brown op de smalle fles.