Stank als wasmachine water wegpompt

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 4 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Onze wasmachine staat op zolder. De afvoerleiding is gekoppeld aan de leiding waarmee ook water van de cv wordt afgevoerd.
    Als de wasmachine water afvoert, hoor ik altijd een klokkend geluid in het afvoerputje van de douche (badkamer op de 1e verdieping). Dat is dus allemaal op elkaar aangesloten. Geen probleem verder, wat mij betreft.

Alleen hebben we de laatste tijd echt een vreselijke putlucht in de badkamer nadat de wasmachine het water heeft afgevoerd. We weten dat er ergens een leiding (half) verrstopt zit, want er komt ook steeds een beetje water omhoog uit de leiding waardoor cv water wordt afgevoerd. Die is namelijk niet dicht aan de bovenkant. (net als bij de wasmachine, gewoon zo'n grijze buis waar een afvoerslang in hangt.)

Nu hebben we op alle openingen e keer dat er water omhoog kwam uit de cv-afvoer werkte dat perfect. (dus afvoer wasmachine / afvoer cv / afvoerputjes in de badkamer) al geprobeerd te ontstoppen met soda en ook met azijn. Vorig keer dat we verstopping hadden, werkte dat perfect. Ik geloof ook wel dat de verstopping deels opgelost is want er komt bijna geen water meer omhoog. Maar de lucht ide badkamer is erger dan ooit.

Iemand die ooit met een soortgelijke situatie heeft gezeten? En hoe hebben jullie dit opgelost? Ik ga sowieso zodra m'n huidige voorraad wasmiddel op is overstappen op waspoeder in plaats van vloeibaar. Dat schijnt al te schelen. Maar dit wil ik wel eerst opgelost hebben.

2. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Ontstopper proberen? Destop? En anders misschien hulp vragen aan een loodgieter?

3. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Gebruik a.u.b. geen chemische ontstoppingsmiddelen! Ten eerste kunnen je leidingen hierdoor vernield worden (wordt namelijk erg heet). Ten tweede als er een ontstoppingsbedrijf komt en er zit ontstoppingsmiddel in het systeem zijn ze daar echt niet blij mee. Dat kan namelijk 3de graads brandwonden voor de ontstopper opleveren.

Als je de verstopping niet zelf op kunt lossen is het verstandig om een ontstoppingsbedrijf te laten komen. Wat er namelijk gebeurt is dat door de gedeeltelijke verstopping de sifons/doucheputje leeg getrokken worden waardoor je een open verbinding met het riool krijgt. Dat veroorzaakt de lekkere geur in huis.

4. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Eens met Marnatman.
    Soda of vaatwasmachine tabletten willen ook nog wel eens helpen. Die ontvetten en bruisen de leidingen schoon. En zijn niet schadelijk!

5. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Wat tegen de enorme stank helpt is een emmertje water in het putje gooien zodat de sifon of stankafsluiter in ieder geval weer vol zit. En toch een ontstoppingsbedrijf erbij halen als het niet weg gaat.

6. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Okë, bedankt al zo vast. Ik was al geen liefhebber van crofty en andere troep. Dat laten we nu dus zeker achterwege. Nog maar een keer proberen met soda en anders toch maar 'een mannetje' laten komen.

7. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Is t opgelost?

Deel Deze Pagina