Hoi meiden. Alvast excuus voor eventuele spelfouten, typ dit vanaf mijn telefoon. Ik heb afgelopen maandag een gastroscopie gehad (met slang door keel om maag, slokdarm en 12 vingerige darm te bekijken) met een roesje. Zag er allemaal goed uit, en over ongeveer 2 weken krijg ik de uitslag van de hapjes die ze hebben weggenomen. Maar nu heb ik sinds een uur heel erg last van pijn op mijn borst, en voel me beroerd. Ik heb geloof ik geen koorts en braak ook geen bloed op ofzo. Maar ik maak mij toch een beetje zorgen. Heeft iemand hier ervaring mee? Is het normaal dat ik nu pijn heb? Als het zo blijft bel ik straks de arts natuurlijk, maar wil eerst even afwachten. Alvast bedankt!
Ja, dat is normaal Ze hebben je buik met gas opgeblazen waardoor je een druk op je borst/longen etc kan voelen naderhand. Had ikzelf ook na mijn gastroscopie Edit: ik verwar het met een laprascopie die ik heb gehad Bij een gastroscopie heb ik nooit last gehad van druk, ze kijken dan alleen met een slang. Ik zou even contact opnemen
@Daantje: bij een gastroscopie blazen ze ook lucht in je maag. Misschien dat daar dan toch de pijn vandaan komt. Ik heb de huisarts gebeld, maar die is er vanmiddag niet. Zou ik dan nu de waarnemend huisarts bellen of gewoon de afdeling functie die het onderzoek heeft gedaan?
Van dat gas kan je best nog last hebben! Ik had er na 2 dagen ook nog last van! Voelde me benauwd, net alsof ik geen lucht kreeg! Dat was op dag 3 weg!! Veel plat liggen en weinig praten hielp me!
Ok. En heb jij daar last van gehad vanaf dat je dat onderzoek hebt gehad? Ik heb namelijk maandag en gister alleen een zere keel gehad en verder geen pijn op mijn borst. Dat is sinds vanmiddag pas. Pfff, en ik ben al zo'n angsthaas haha.
Gewoon even bellen met de vervangend huisarts! Pijn op de borst is niet iets waar je mee moet aanmodderen!
Bij mij was dat gelijk nadat ik wakker werd..... Ik ben er 3 dagen later mee naar de dokter geweest (2e dag die afspraak gemaakt), omdat ik het vooral een akelig gevoel vond. Die 3e dag was het gelukkig al een stuk minder, maar hij voelde het gas idd nog wel! Kon geen kwaad en had tijd nodig!
Ik heb de functieafdeling gebeld, zij hebben mij doorverbonden met de assistente van de internist. Zij is nu in overleg met de internist, en ik wordt zo terug gebeld. Pfff, was zo blij dat ik het achter de rug had en nu dit! Meteen weer zenuwen. Hoop maar dat het niks is
Ik moet me melden op de eerste hulp. Man is nu onderweg naar huis, en dan maar weer op naar het ziekenhuis. Duimen jullie mee voor me???
Meid maak je niet druk! Laat het allemaal over je heen komen!! Het is alleen maar goed dat je nagekeken wordt! Mijn duimen draaien!