Voel me de laatste dagen zo down ..

Discussion in 'De lounge' started by chantal1984, Sep 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hey Meiden,

Voel me zo down de laatste paar dagen, heb denk ik een vervroegde winter dip ofzo ... :(

Het zit me allemaal een beetje tegen, heb nog steeds geen baan en vraag me af wat ik nou fout doe, ik reageer op iedere vacature waar ik ( met mijn voor geschiedenis ) op kan reageren, van vakkenvulster in de supermarkt tot aan administratief medewerkster... Ik heb vorige week gereagerd op mijn oude baan die was weer vrij gekomen alleen dan op een ander filliaal en nu net kreeg ik daar antwoord van binnen dat ze iemand anders hadden gevonden met meer ervaring :$ ik heb gvd 5 jaar in de reiswereld gewerkt vaarvan 4,5 jaar fulltime en een half jaar parttime ... Ik word daar zo depri van ... Ben nu bezig met een sollicitatie als zwem leraar en op zich lijkt me dat een waanzinnige baan maar het is ( blijkt nu ) voor een 0 uren contract, je krijgt per week te zien wat je de volgende week gaat werken en dat vind ik zo irritant want ik kan niet van de mensen om mij heen verwachten dat ze binnen een paar dagen beslissen om op te kunnen passen, buiten dat heb ik liever een wat vaster inkomen per maand, ik kan niet zomaar ineens beschikbaar zijn als hun het willen, maar ja aan de andere kant ik heb echt geld nodig ... zucht ... Sommige mensen zeggen tegen me dat er overal wel werk te vinden is maar hier echt niet hoor, of zoek ik verkeerd ..

Buiten het gezeik van het werk heb ik deze week ook twee leuke brieven van de Belasting gehad, ze gaan beide over de kinder toeslag, de eerste gaat over 2008 en daar geven ze aan of ik ff 700 euro terug wil betalen omdat ik dat teveel heb gekregen en de andere gaat over 2009 en daar vragen ze of ik ff 810 euro wil terug betalen ... Ik heb dat geld nu gewoon echt niet en dan zeggen ze wel leuk dat ik het pm kan terug betalen maar waar moet ik dat van doen ?? Mijn vriend verdiend net genoeg om ons drietjes te kunnen onderhouden .... Mijn ww kreeg ik maar tot afgelopen maand ( 6 maanden gehad ) en daar lukte het gelukkig nog wel mee om mijn andere rekeningen mee te betalen maar nu weet ik echt niet hoe ik het moet doen ...

Heb al maanden geen nieuwe kleding voor mezelf gekocht want dat vind ik onbelangrijk want ik wil juist dat mijn ventje er verzorgd en netjes bij loopt, nu moeten jullie niet denken dat hij duren kleding heeft ofzo of met de duurste speelgoedjes aan het spelen is want ik koop of alleen maar kleding wat afgeprijsd is of heel goedkoop ( denk aan de wibra, zeeman etc etc ) ...

Ik verkoop nu vanuit huis wel parfum en dat loopt ook wel aardig maar ja dat is ook niet echt een vast inkomen per maand...

Wie heeft er tips voor mij ? Adviezen ? wie wilt er naar mijn sollicitatie brief kijken om te checken of ik miss wel iets verkeerd doe in mijn brieven ??

Ik weet het niet meer, ik weet het allemaal echt niet meer .. Zit jankend dit bericht te typen ...

Excuus dat ik dit lange verhaal heb getypt .. moest het ff kwijt :(

2. Femsiejj

Femsiejj Niet meer actief

meid ik heb helaas geen tips voor je maar wil je toch heel veel sterkte wensen en geef vooral de moed niet op!

3. LadyDaisy

LadyDaisy Niet meer actief

Veel sterkte meid!
    Ik kan ook (nog) geen nieuwe baan vinden, echt moedeloos wordt je ervan.
    Vervelend is dat er zeer weinig part-time functies vrijkomen.
    Ja, op call centers in verkoopfuncties, maar daar ga ik pertinent niet werken, ik ben geen verkoper en zal dat ook nooit worden.
    Alles wat na een verkoop komt, ja daar ben ik dan weer een kei in, maar die functies willen de bedrijven full time gevuld hebben.
    Wat belachelijk is, want 99 van 100 keer is het allemaal makkelijk te doen in 2 of 3 dagen in de week.

Geef de hoop niet op, en ga naar je lokale CWI om de mogelijkheden te bespreken.
    Ga ik ook doen, ik blijf zoeken, maar vind ik niets dan ga ik via hun een opleiding doen (SPW3), dan ben ik gegarandeerd van een baan namelijk.

4. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

het feit is dat wij onder de twitigers al een stel oude wijven zijn voor het bedrijfsleven helaas pff ze hebben liever tegenwoordig meiden of jongens die goedkoop is en je bijna niks aan hoeft af te dragen
    ik hoop daarin tegen echt dat je zo snel mogelijk een baan zal vinden wat naar je hart ligt
    heb je al is op mp gekeken daar hebben ze ook vaak leuke vacetures
    succes meis..

5. chantal1984

Thanx meiden .. :)

Heb net even een berichtje gestuurd naar mijn contact persoon bij het CWI dat ik echt radeloos ben en echt samen met haar even wil kijken wat nog de verdere mogelijkheden zijn ...

Ik zou ook best wel weer door willen leren maar heb daar gewoon de centen niet voor om die opleiding te betalen ( schaam me dood dat dat zo is )

En ook lees ik dat sommige het via de gemeente of het cwi voor elkaar krijgen om een opleiding te kunnen volgen maar hoe moet je dat doen ?? Gewoon de gemeente bellen en verhaal uitleggen oid ??

6. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,913
    5,233
    113
    Home
    ah wat een klote situatie! en dan ook nog 2 van die dikke rekeningen op de mat.
    kan je niet werken leren doen? bbl? ( geloof dat het zo heet) zou je dat niet met je contactpersoon kunnen overleggen?
    veel succes iig!

7. chantal1984

Daar zat ik ook al aan te denken maar moet je dan niet betalen voor die opleiding ??

8. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,913
    5,233
    113
    Home
    ja volgens mij wel, maar misschien zou het cwi of de gemeente iets voor je kunnen regelen waardoor je het zelf niet hoeft te betalen.
    ik weet alleen niet of dat mogelijk is maar je zou het kunnen proberen.

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Bbl opleiding wordt alles voor je betaald en je krijgt elke maand nog salaris ook. Ik ben dat op mijn 15de al gaan doen en is echt geweldig bevallen zou het weer zo doen als ik het overnieuw moest doen.
    Probleem is dat er vaak weinig bbl plekken zijn en dan moet je vaak in september of februari beginnen ivb de scholen

10. chantal1984

@zustertje dat zou wel geweldig zijn .. heb gelijk een email gestuurd naar mijn contact persoon op het CWI hoop dat ze vandaag nog mailt ...

11. mendie

mendie Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,645
    0
    0
    den haag
    he bah wat vervelend voor je zeg! ik wil je dan ook heel veel sterkte en succes wensen.
    hier in den haag weet ik dat er veel banen zijn in callcenters en het fijne daaraan is ook dat je zelf je aantal uren aan kan geven. vanaf 16 uur per week gaat dat geloof ik. kan je daar niet voor kijken? of heb je dat al gedaan en is er gewoon echt niks? echt heel vervelend voor je meis

12. chantal1984

ik heb echt al overal voor gekeken echt serieus, en calcenters zijn er hier ook wel maar ik ben een slechte verkoper aan de telefoon .. dat is het enige wat ik echt niet kan ... + het feit dat ik afhankelijk ben van het OV en in hellevoetsluis woon dus ik ga echt niet bv 2 uur heen reizen en 2 uur terug reizen voor maar 24 uur in de week dan kan ik net zo goed fulltime gaan werken ;)

Of komt dat te zeikerig over ??? ..

13. mendie

mendie Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,645
    0
    0
    den haag
    nee hoor ik vind niet dat t te zeikerig over komt. je werkt om te leven, maar t moet allemaal wel te doen zijn natuurlijk.

maar callcenters hebben ook inbound he en dat is geen verkoop. dat moet je eigenlijk meer zien als klantenservice.

en bij de thuiszorg meis? is dat niks totdat je iets gevonden heb?
    ik sprak laatst iemand en die zei dat daar echt nog heel veel vraag naar is.
    maar ook daar ben je niet altijd zeker geloof ik van een bepaald aantal uren.

14. chantal1984

In de thuiszorg qua schoonmaak bedoel je ?? Dat zou ik ook kunnen proberen ja ...

Heb ook al een email gestuurd naar die vakantie parken hier in de buurt om die huisjes enzo schoon te maken, miss dat die reageren ...

15. mendie

mendie Fanatiek lid

Jan 14, 2009
    1,645
    0
    0
    den haag
    ja dat is idd ook een hele goeie :D ik hoop dat je snel iets vind meis! als ik nog iets bedenk dan laat ik t meteen weten.
    ik wens je echt heel erg veel succes!

16. bereke

bereke Niet meer actief

Ik heb ook heel lang thuis gezeten en begrijp dat je daar echt down van wordt! Het is ook zo ellendig hé! Ik heb geen tips maar wil je gewoon heel veel succes wensen! En ook wat moed inspreken want vroeg of laat (liever vroeg natuurlijk) komt dé baan wel voorbij! Is bij mij uiteindelijk ook gebeurd.

17. Female

Female Niet meer actief

idd, poetsvrouwen worden heeel veel gezocht (hier bij ons toch zeker), zou daar eens actief achteraan gaan. Om te overbruggen tot je iets gevonden hebt kun je zoiets gewoon aanpakken, toch? Veel succes

18. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

hey meis,

Was echt geraakt door je verhaal. Vooral omdat je er zo je best voor doet om werk te vinden. Het is natuurlijk een moeilijke tijd waardoor het wat langer kan duren. Toch hoop ik dat je snel iets leuks kunt vinden.

Voor goede sollicitatie adviezen kun je hier eens kijken Sollicitatieinfo.nl :: voorbeeld sollicitatiebrieven, voorbeeld cv, sollicitatie tips, sollicitatievragen, vacatures zoeken, sollicitatiegesprek, voorbeeld sollicitatiebrief, opbouw sollicitatiebrief, opbouw open sollicitatiebrief

Het is misschien wel een overbodige tip maar vooral in de administratie is het belangrijk om een brief te schrijven waar echt geen spelfout of taalfout in te bekennen is. Mocht dit niet je sterkste punt zijn dan zou ik je aanraden om de brief nog even door te laten lezen door iemand anders. De automatische spellingcorrectie is namelijk niet helemaal betrouwbaar...

Ook kun je zorgen dat je brief opvalt en er een leuke pasfoto op printen en vooral de positieve punten benadrukken. O ja en ook wat betreft opleiding. Altijd aangeven dat je bereid bent verder te leren!!

Wat ik zelf deed toen ik aan het solliciteren was is een aantal dagen nadat ik de brief had gestuurd even bellen of ze hem in goede orde ontvangen hadden en ook telefonisch nog aangeven dat ik erg enthousiast ben. Je kunt dan meteen vragen wanneer je iets hoort. Zo is de kans kleiner dat je op de grote stapel belandt.

Nou meid, ik hoop echt dat het je snel gaat lukken en dat je ook snel weer eens jezelf kunt verwennen met iets leuks....

Succes en liefs, Luna

19. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

O ja nog een kledingtipje: zelf kijk ik vaak op marktplaats. Er wordt leuke kleding aangeboden voor vaak maar heel weinig geld. Het is ook altijd wel een uitdaging om zo een leuk setje bij elkaar te zoeken. Krijg regelmatig complimentjes en de vraag waar ik die kleding gekocht heb terwijl het soms nog geen 15 euro kost wat ik draag. ;)

20. chantal1984

Thanx meiden voor de pep talks, ik heb nu de twee grote vakantie parken die bij ons in de omgeving zitten gebeld met de vraag of ze nog schoonmaaksters nodig hebben voor de huisjes, ze hebben alles opgenomen en nemen zsm contact met me op, nu het iets stiller is zal ik wat minder vaak nodig zijn maar alle hulp is mooi mee genomen.. toch ? :D

Er zei ook nog iemand in mijn omgeving '' waarom ga je geen vrijwillegers werk doen '' ik zou dat best willen en vind dat ook geen punt maar het feit blijft dat ik daardoor niet mijn rekeningen kan betalen ... zucht ...

Maar goed ik ga nu maar weer ff een uurtje ( doe ik minimaal iedere dag ) stevig op zoek naar vacatures

Meiden nogmaals bedankt,

Share This Page