Stank voor dank!!

Discussie in 'De lounge' gestart door anoniempje86, 14 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Hier ben ik het mee eens. Zij heeft niet gevraagd om hulp. Hoe erg het er ook uitziet, hoezeer ik het ook snap dat jullie daar iets aan wilden doen (geloof me, had ik ook waarschijnlijk gewild) maar jullie zijn hiervoor niet de aangewezen personen geweest. Jullie hebben jezelf van een gelijkwaardige situatie opgewaardeerd naar een ongelijkwaardige situatie. Vanuit haar ogen gezien dan. Ik kan me heel goed voorstellen hoe vernederd zij zich moet voelen.

Begrijp me niet verkeerd. Ik begrijp jullie goede harten. Maar ik begrijp haar ook. Dit hadden jullie aan professionals moeten overlaten. Dan was misschien niet haar kindje bij haar weggehaald maar hadden zij met haar samen (is gezinshulp voor) ervoor gezorgd dat zij de boel goed in orde had kunnen krijgen zonder haar kindje kwijt te raken.

Nu is ze haar kind kwijt, haar trots en eigenwaarde kwijt en ze is er nog niets mee opgeschoten ook. Ik geef het je te doen :(

2. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Jij ziet als een mes in je rug. Maar wat had jij dan verwacht? Dat ze op haar knieen zou vallen zwemelend in aanbiddingsliederen?

Wat ik triest vind om te lezen is dat vanwege een vervuild huis (nee, dat is niet goed, keur ik ook niet goed maar er zijn redenen EN oplossingen voor zonder dramatische gevolgen!) een kind definitief bij een gezin weggetrokken kan worden (al heb ik daar mijn twijfels bij maar dat terzijde) maar dat wanneer omwonenden al jaren waarschuwen dat een kind misbruikt/mishandelt of weet ik veel wat wordt de rechterlijke macht net zolang wacht tot er weer eens een bericht in de krant verschijnt van een kind dat bevalt van haar vaders kind, of dat een kind doodgevonden wordt of een heel gezin eraan gaat.

Kromme wereld hier.

3. Yukl

Yukl Niet meer actief

Zo komt het op jou over, maar niemand heeft dit volgens mij gezegd. Er is wel meerdere malen gezegd dat ze niets terug hoeft te verwachten van zo'n persoon.

Wat betreft wel of geen goede moeder: op basis van dit verhaal vind haar zeer zeker ernstig tekort schieten als ouder. Vuilniszakken in huis? Urinelucht? Pardon? Sinds wanneer is dit acceptabel? Ze hebben haar huis notabene professioneel moeten ontreinigen! Dan ben je echt niet alleen maar een beetje onzorgvuldig geweest als ouder, dan verwaarloos je je huis ernstig en indirect ook je kind. Ik vind dat echt geen leefomgeving voor een kind. En schijnbaar is dit niet het enige probleem, aangezien ze al sinds de geboorte van haar kind onder toezicht staat.

4. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

klinks als iemand met borderline:(
    ik heb borderline maar eh mijn huis is niet zo en mijn kinderen ruiken niet naar urine
    borderliners zijn heel anders dan dit hoor
    echt niet zo als beschreven word
    sorry maar dit vind ik echt heel erg dat dit met een borderliner vergelijkt word

5. Yukl

Yukl Niet meer actief

Wat een vergelijking. ;) En misschien moet je eens goed lezen.

6. Pinque

Pinque Lid

21 nov 2010
    69
    4
    8
    NULL
    NULL
    Ik zeg helemaal niet dat alle borderliners zo zijn, ik weet heel goed dat er allerlei gradaties zijn. Ik doelde ook niet zozeer op het vervuilde huis, meer op het 'ineens mensen afstoten' en die het volgende moment weer fantastisch vinden.

Sorry mamamanuela als het zo overkwam, want dat was niet mijn bedoeling ervan.

7. anoniempje86

14 jul 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kwestie van goed lezen lieve mensen!

Heb duidelijk neer gezet dat hoe dan ook haar kind zo en zo uit huis geplaatst werd.Daar zijn ze al vanaf de geboorte mee bezig.Kindje is al eerder uit huis geplaatst!
    Dat heeft helemaal NIKS met ons te maken!

Zij wou juist hulp om het huis en de hygiene daar op orde te krijgen!Ze heeft zelf mee geholpen voor 2 weken lang de rest is door de gemeente gedaan!

Het gaat mij erom wij hebben met ze alle zoveel gedaan en daar is ze heel dankbaar voor geweest en nu steekt ze bij ons allemaal een mes in de rug! Daarom Stank voor Dank!
    En ja het zit me hoog ja het is wel een vriendin die je ff aan de kant schuift na alles!
    Het gesprek wat we hebben gehad ging goed en een week later krijg je dit.

Had haar en dr kindje ook kunnen laten zitten maar dan was de kans dat ze dr kind nooit meer terug zou krijgen. Zo ben ik niet ingesteld.
    Nu heeft ze de kans dat haar kindje op den duur weer terug kan en mag komen als zij laat zien dat ze aan zichzelf ect werkt.

Iemand vroeg waarom ik een ander profiel hiervoor gebruik nou de reden is simpel ja zij komt hier ook wel eens kijken omdat ze graag een 2de kindje wilt.

8. anoniempje86

14 jul 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kind was ze zo en zo kwijt geraakt.
    Lag al een aanvraag bij de rechter die haar voogd heeft ingediend.

9. Yukl

Yukl Niet meer actief

Maar als ze hier leest dan heeft ze natuurlijk direct door dat dit over haar gaat. ;)

10. Bri

Bri Niet meer actief

anoniempje, met je laatste posts schets je (in elk geval in mijn ogen) een heel ander beeld dan in het eerste bericht, waaruit mij niet bleek dat er meer aan de hand was dan dat vervuilde huis. En ik vind echt dat een vervuild huis alleen nog geen kindermishandeling of een ernstig tekortschietende moeder hoeft te betekenen.

Ik ben het helemaal eens met Umm. Laat het aan de professionals en verwacht geen dankbaarheid van Sam.

11. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Zulke zaken kan je met vriendinnen liefde helaas niet oplossen!

12. anoniempje86

14 jul 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmmz daar zit inderdaad wat in ja
    Zelf nog niet eens over nagedacht:)

In de eerste post heb ik ook neer gezet dat het heel veel was om meteen neer te zetten.

Ben heel blij voor haar dat ze nu echt iets aan zichzelf gaat doen
    en hoef echt niet (zoals sommige mensen hier schijnbaar denken) de hele tijd complimentjes te krijgen van haar of een veer in me reet!!

Ik voel me gewoon gekwetst en gebruikt door de manier waarop ze nu aan het doen is!
    Ik ben niet de eerste die het goed met haar en dr kind voor heeft en die ze zo afstoot.

Ben er gister ook naar toe gereden en heb aangebeld om te praten.
    Licht brandde zie ik dat ze de lichten vlug uitdoet.
    Dan vraag ik me serieus af waar ben je mee bezig??
    Niet reageren op een smsje of via de mail noem het maar op.

13. anoniempje86

14 jul 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    En begrijp me niet verkeerd hoor want het is een hele aardige meid en als ik haar niet zou zien als een vriendin dan zou ik er ook niet mee zitten met hoe ze nu doet:(

Maar ik zit er wel mee ja....

14. Bri

Bri Niet meer actief

Ik snap het ook wel, dat je je gekwetst voelt.
    Misschien even met rust laten en dan weer contact zoeken? Laat haar weten dat je nog steeds haar vriendin wilt zijn. Dan is het daarna aan haar. Zij zal zich vast geen raad weten met haar eigen gevoelens, en zou daar ook moeite mee kunnen hebben tegenover jou.

15. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

geeft niet meid

je hebt over 1 ding gelijk over het afstoten maar als je borderline hebt heb je vele meren factoren nodig
    ik kan gelukkig zeggen dat ik er weinig last van heb heb gewoon 8 jaar mijn vriend hi hi en 3 mooi kinderen leef zonder medicatie
    begrijp je wel hoor als je daar op doelt en zullen ook wel veel meer denken..
    maar als ik het zo lees doet het mij toch wat
    en excuse meid hoef je niet te geven hoor :)
    mening mag er zijn;)

16. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

17. Kwekijzer

ja nee, tuurlijk is een vervuild huis niet het enige... Bij ons was het nooit spik en span, mijn moeder verzameld ook (is echt niet te geloven). Mijn zus en ik staan ons regelmatig te verbazen over haar verzamelwoede. Maar dat maakt haar zeker niet een slechte moeder. Ze is op meer vlakken wel eens wat anders dan de gemiddelde moeder, ach ja, iedere gek zn gebrek hoor.

18. Kwekijzer

Hoe ziet een gelijkwaardige vriendschap eruit met iemand waarbij je zelf aan geeft dat je ertegen praat alsof ze een kind is? Ben jij dan niet de 'hulpverlener' in de vriendschap? Volgens mij, is dat sowieso geen gezonde vriendschap, maar goed... dan kan je je er natuurlijk evengoed rot om voelen. Vraag me alleen af, komt dat omdat je de vriendschap mist...

19. anoniempje86

14 jul 2011
    13
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik ben hier NIET de hulpverlener maar een vriendin die ziet hoe klote zij er aan toe is.
    Zij vraagt om hulp bij ons dus dan helpen we haar ook.

Het was een gelijkwaardige vriendschap totdat we meer te weten kwamen over hoe en wat (gesprek met de zus van Sam)
    Die ons vertelde dat we haar net als een kind streng moesten aanspreken wat hielp.

Ja ik mis de vriendschap wel ja maar dat staat hier NIET ter discussie of wel?

Vraag was meer wat moet ik hier nou mee met dit gevoel wat zij mij geeft.
    Ben ik gek of is het idd ondankbaarheid?

20. shadowstep

shadowstep Bekend lid

6 jul 2011
    671
    0
    0
    Vind ik ook. Helaas is het vaak de omgeving die een stempel op de ander drukt omdat iemand niet in het 'plaatje' past. Jammer vind ik dat.

Komt bij dat we hier alleen maar het verhaal van 1 kant horen. En dat verhaal wekt bij mij nu eenmaal het gevoel van bemoeienis en ongelijkwaardigheid. Ongetwijfeld vanuit de beste bedoelingen maar soms moet je gewoon helpen en accepteren dat de reactie niet is zoals je die gewild had. Misschien moet je ook gewoon helpen zonder verwachtingen. Kan het ook niet tegenvallen.

Daarnaast blijf ik erbij dat zoiets zoals nu geschetst wordt gewoon niet door vriendinnen opgelost kan worden. Dat moeten professionals doen. En dat is vooral omdat die een professionele afstand kunnen bewaren. Iets wat in dit soort situaties heel belangrijk is in mijn ogen.

Deel Deze Pagina