Dank je wel meid Dit zal me geen 2de keer gebeuren want ik zal niet zo snel meer iemand helpen hoe k*t dat soms ook zal zijn
Ben ik nou heel raar? Maar ik snap eigenlijk niet zo goed hoe je bevriend kan zijn met iemand die haar kind verwaarloosd en in een vuilnis bende woont. Ik zou dit gewoon té erg vinden voor het kindje en dit zou mijn gevoel te veel beinvloeden om bevriend te kunnen zijn met zo'n iemand. Ik zou wel begaan kunnen zijn met haar lot en ook wel willen/kunnen helpen, maar bevriend, nee!
Nee je bent niet heel raar Ze liet ook bijna niemand binnen dus eerst wisten we het nieteens totdat we een keer naar binnen gingen toen zijn we pas achter de situatie gekomen Ze stonk wel maar wij dachten nou miss overmatig zweten ofzo
De 25ste is de rechtszaak ivm definitieve uithuisplaatsing maar weet niet of ik daar nog wel heen ga. Vanaf aanstaande vrijdag neemt ze een jongen in huis die net vrijkomt dan vraagik me serieus af hoe graag wil je veranderen Ja ik heb de vriendschap verbroken maar voel me nog wel verantwoordelijk stom he
Ja miss wel ja Ik probeer het ook los te laten maar is toch wel moeilijk ookal is het beter voor mij en me gezin
ja dat is het ook, ik herken het wel een beetje. Wat mij helpt is door iets te gaan doen wat positief is, ik ga dan meestal iets creatiefs maken. Schilderen, knutselen of gewoon lekker wandelen. Misschien is dat ook iets voor jou.
Jammer zeg dat er nu door bepaalde personen met modder gegooid wordt ondanks dat ik de termen discretie goed begrijp en daar zelf ook een voorstander van ben als het om een bekende en internet gaat oid. Ik vind het niet netjes dat de ts nu wordt aangevallen door bepaalde dames omdat ze het niet eens zijn met haar manier van aanpak.(lees: Je kan iets ook op een andere manier kenbaar maken zonder direct over ts een oordeel te vellen en zelfs andere topics erbij te halen en daaruit een karakter schets maken van ts maken terwijl dit INTERNET is) Ik ben het natuurlijk eens met het feit dat sommige dingen alleen in privésfeer besproken mogen worden omdat de privacy van een persoon op deze manier flink naar buiten gehaald wordt. Ik snap ook dat ts nu blij is haar verhaal kwijt te zijn. Maar misschien dat ze nu zelf ook wel inziet dat sommige stappen niet de juiste zijn en kom op we zijn allemaal mensen! @suenne ik heb je net in een ander topic iets zien schrijven over christen en het niet helemaal goed begrijpen daarvan. Ik denk dat jij juist in dit geval(juist omdat jij blijkbaar goed weet wat het christendom inhoud) wel moet weten dat je als christen(en dus als kind van God en dus als ieder mens om maar even deze woorden te gebruiken) fouten mag maken wil je uberhaupt wat leren en sowieso op basis van iemand kennen eerst meer informatie over deze persoon zou moeten hebben en dus al helemaal niet veroordelen(want je kan geen karakterschets en dus vooroordeel van TS maken op basis van schrijven). Dat vind ik persoonlijk niet netjes van je.
Ts, ik zou als ik jou was niet naar de rechtzaak gaan de 25e. Dat gaat voor jou alleen maar rot voelen. Voor haar hoef je het niet te doen, want ze wil niet meer, wat de reden ook is. Misschien moest dit hele gedoe gebeuren, voor jou, om te zien hoe het ook kan. Wees blij dat jij niet zo bent en dat je je zaakjes goed op de rit hebt. Tel je zegeningen. Het enige gevoel wat ik voor haar zou hebben is heel veel medelijden. Zij is niet in staat iets van haar leven te maken, dat is treurig. Je hebt gedaan wat je kon en het is heel jammer dat het zo loopt. Probeer het niet al te persoonlijk op te vatten, zij kan niet anders zijn. Haar verlies dat ze jou niet meer als vriendin heeft, moet je maar denken. Succes!
@suenne ja de hei en het bos zitten hier achter en me dochter vind het heerlijk in het bos (ook als het regent) dus dat kan ik wel doen ja. @moonflower bedankt Je weet idd niet hoe iemand in het echt is. Via het internet zie en voel je de emotie's niet die bij diegene los zijn gekomen. Sommige dingen die ik heb neer gezet komen miss harteloos over maar ik ben alles behalve harteloos. @jsvlinder ondanks je lieve woorden blijft het toch als persoonlijk voelen. Ik heb idd me leven netjes op de rit en ik weet dat dit mij niet zal overkomen. Ik krijg ook steeds meer medelijden met haar. Ook omdat haar oogkleppen steeds dichter gaan staan Ze word op dit moment gebruikt waar ze bij staat. Ze wil heel graag haar kindje terug maar ik denk dat wanneer die jongen bij haar komt wonen het einde oefening voor haar en haar kind is Deze jongen komt deze week vrij en is een actief lid van B&H!!!!! Haar kindje is een halfbloedje. Ik voorspel nu al dat er grote problemen gaan komen vanuit jeugdzorg en B&H. Ik zou wel graag naar die rechtszaak willen om te horen wat er met dat kindje gaat gebeuren. Dat kindje gaat me echt aan het hart
Ten eerste zou Sam super blij moeten zijn met een vriendin als jij! Jij die haar samen met haar andere vriendinnen en je moeder uit de stront wil trekken en de leefsituatie voor haar en dr kindje beter wil maken! En wat krijg je.. STANK VOOR DANK!! Jij hebt helemaal niks verkeerds gedaan! Jij hebt het super gedaan.. maar wat haar betreft.. ik weet t ook niet! En nogmaals dit is NIET jou schuld! Succes meid.
nou ik ben het er helemaal mee eens een kind laat je niet in een vervuild huis waar kattenstront etens resten en dat soort dingen liggen!! als je aan de gezondheid van je kind denkt dan weet je dat het geen gezonde situatie is. en dan wil je het allerbeste voor je kind als mijn huis zo'n troep was geweest dan had ik mn kind ook liever niet bij me gehad maar gelukkig ben ik netjes opgevoed en houdt ik alles schoon!!
ik heb niet alle reacties gelezen, maar om even op TS te reageren aan 1 kant snap ik het afstoten wel, waarschijnlijk is dit omdat het er een puinhoop was en ze zich ontzettend schaamt dat ze het niet zelf had kunnen oplossen en daardoor ook geen houding weet aan te nemen. aan de andere kant snap ik het zwartmaken van mensen dan weer niet. je kunt er helaas niet veel aan doen, probeer je er bij neer te leggen, hoe moeilijk ook, en houd in je achterhoofd dat het kindje in ieder geval door jouw toedoen een beter huis/leefsituatie heeft gekregen.
Ik zou het uit mijn kop laten om geloof of God te misbruiken om een ander op zijn plek te zetten of om je eigen kromme denken te rechtvaardigen.
@glimworm ze moet zich ook schamen dat is n feit! Dat je het zover heb laten komen terwijl ze al bijna 5 jaar hulp heeft van allerlei instantie's. Zeker met de wetenschap dat ze wist dat ze vanaf de geboorte bezig zijn om haar kind uit huis te halen zou ik toch wel wat meer me best doen. Het zwart maken van haar (in jou ogen dan he) is voor mij geen zwart maken want dan had ik alle vuile was van dr buiten gehangen en trust me dat is heel veel maar dat is niet relevant dus dat zet ik niet neer.
Ik denk dat Glimworm het zwart maken wat Sem doet bedoeld Zij zegt toch dingen over jullie die niet waar zijn? Zo begreep ik het in ieder geval.
Ik weet niet hoe glimworm het bedoelt heeft maar bij mij kwam het over dat wij haar zwart maken(sam dan he) Ja zij blijft volhouden dat ik en een vriendin haar fiets hebben gejat Hmmz heb n auto voor de deur en in me tuin staan 2 fietsen + een kinderfietsje dus heb geen fiets nodig Vind het ook wel heel stom om mensen in het wilde weg te beschuldigen Ze is nu bezig bij me moeder die krijgt berichten van Sam maar me moeder negeert het die heeft wel wat beters te doen We zitten heel erg te twijfelen of we naar de rechtszaak gaan aan de ene kant willen we graag gaan om voor dat kind op te komen want dr moeder doet het niet en aan de andere kant willen we niks meer met dat mens te maken hebben dus moeilijke kwestie
Volgens mij kunnen de instanties het zelf wel af en zou je het voor Sam alleen maar moeilijker maken en jezelf een hoop frustratie bezorgen. Verder, over wat je zegt dat jij wel wat harder je best zou doen als instanties al 5 jaar bezig zijn je kind weg te halen uit huis: maar jij bent Sam niet en Sam heeft waarschijnlijk van alles meegemaakt waardoor het voor haar erg moeilijk is om dingen te veranderen. Wel logisch, als je vertelt dat Sam ook een verstandelijke beperking nog heeft. Ik vind dan veel eerder dat instanties dit veel en veel te lang door hebben laten etteren en eerder een grens hadden moeten trekken...