Stank?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MadeInUSA, 13 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.765
    113
    Vraagje: is jullie reukvermogen erg veranderd? En je waardering van geuren? Zijn er dingen die jullie nu ineens opvallen, of die je eerst lekker vond maar nu niet meer, of die altijd al stonken maar je nu niet meer verdraagt, of omgekeerd, dingen die je ineens lekker vindt?

Ik merk zelf dat ik nu heel slecht kan tegen met name een drank-kegel en sigarettengeur, vooral in combinatie. Ik reis dagelijks met het OV, en het is al een paar keer gebeurd dat ik ergens anders moest gaan zitten als er iemand met een dergelijk odeur binnenkwam, omdat ik anders en public over mn nek zou gaan.

Ook sommige etensgeuren staan me erg tegen, vooral rood vlees, maar ik heb lief ook weleens zelf zijn stuk zalm laten klaarmaken omdat ik die geur echt niet trok.

Nog erger: ik vind mijn lief soms stinken! Als hij rood vlees gegeten heeft, ruikt zijn adem heel vies, zelfs als hij vijf minuten eerder zijn tanden heeft gepoetst. En als hij zijn grote boodschap heeft gedaan, word ik al misselijk als ik langs de wc loop. En een luchtverfrisser maakt het alleen nog maar erger!

Zijn er hier ook bv verpleegkundigen? Hoe doen jullie dat met de dagelijkse poep en kots die je op sommige afdelingen tegenkomt? Weten jullie je ervoor af te sluiten, laat je je collega's het oplossen (hoe lullig ook) of heb je weleens de kamer uit moeten rennen?

2. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    heb altijd al een goed reukorgaan gehad maar nu nog feller, ik riek geuren die ik niet hoef te rieken blehhh

3. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    oh bah ja ik herken het. Kan veel minder goed tegen als ik mijn zoontje zijn billen ga schoonmaken na het poepen, dan adem ik maar even door mn mond.
    Ik vind zalm en kipfilet en rood vlees stinken.
    En idd sigarettenrook.
    Drankkegel weet ik niet want reis bijna nooit met het ov en in mijn auto zitten die mensen niet :)

Ik eet sinds mijn vorige zwangerschap bijna geen rood vlees meer, vind het niet lekker meer. Daarvoor was ik er ook niet gek op maar lustte ik nog wel eens iets, nu echt niet meer, en dat is ook nooit meer teruggekomen.
    Nu kwam mijn schoonmoeder 1 dag na mn bevalling met 2 grote lappen rood vlees aanzetten " want dat is goed voor je ijzer".
    Ja dat zal wel maar ik ging bijna over mn nek!
    Manlief heeft ze uiteindelijk opgegeten.

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik ruik heel erg sterk! Tussen mn 1e en 2e zwangerschap is dat ook niet helemaal over gegaan. Ik ben inderdaad verpleegkundige, heb bij mn 1e zwangerschap tot 22 weken dagelijks gespuugd op mn werk als ik "luiers" moest verschonen, een client in de poep had of de vuilniszak verwisselde ( Zitten koffie filters in, ik ging ook de koffie geur uit de weg ) Het enigste wat bij mij hielp was: Iemand erbij vragen! Dus als iemand in de poep lag, heel lullig maar "Wil je aub bij me komen helpen, anders trek ik het niet" en dan ging 't redelijk, met wat gekokhals. Ik moest ook vaak kokhalzen of zelfs spugen als ik zelf naar 't toilet geweest was, en inderdaad, wc verfrisser + poep is nog viezer als poep alleen.

Nu gaat 't al wel wat beter, ik doe ook rustiger aan ( Heb me ziek gemeld ivm misselijkheid, ben oproep kracht en dan verwacht je gewoon iemand die 100% mee werk en niet bij elke luier zegt "Wil jij dat even voor me doen want ik ben misselijk" was ook al een paar keer bijna flauwgevallen op werk dus iom verloskundige en leidinggevende maar even thuis tot 't beter gaat. )

Afsluiten voor geuren gaat helaas in de zwangerschap niet zo goed, in mn normale werk kan ik prima door een vieze patient met poep hier en daar heen zuchten en rustig ademhalen, maar nu ga ik gewoon kokken.

Geurtjes van parfum oid kan ik ook al niet op prijs stellen, sigaretten rook ruik ik al van ver, en de geur van eten in huis vind ik verschrikkelijk. Heb er inmiddels al van geleerd als ik iets gekookt heb, 't snel weg te zetten en de ramen open. Manlief is nu allang blij dat ik 't niet steeds weggooi als in vorige zwangerschap, toen maakte ik bijna elke zondag een pan soep en gooide die ook direct als hij klaar was door de wc; het rook te sterk en dus kan je 't niet eten. In principe kan ik ook niet zelf koken en eten bij dezelfde maaltijd. Bij mensen mee eten is prima, zelf koken, ok maar dan eet ik 't niet vanwege de geurtjes.

5. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Hier ook erg last van. Ik ruik van mezelf al best goed, maar nu is het echt een drama! Vooral in het OV idd. Als iemand vooraan in de coupe gedronken en/of gerookt heeft ruik ik dat al.. BAH!En dan heb ik t nog niet eens over de mensen die naar zweet stinken...
    En idd gebraden vlees. Al moet ik zeggen als ik t eenmaal aan het eten ben het eigenlijk wel goed smaakt. Ik wacht gewoon even tot ik t niet meer vind stinken en dan ga ik eten.

6. Gold

Gold Actief lid

14 mei 2011
    135
    2
    18
    Hier ook last van!

Zelf werk ik in de kraamzorg en heb nooit last gehad van de poepluiers (van de baby of evt oudere kindjes) Maar nu ruik ik het wel meer en krijg soms ook kokhalsneigingen :) Wat ik wel heel erg probeer te bedwingen want vind het niet netjes naar het gezin staan ;)

Ook rookt mijn vriend (wel buiten) en hier heb ik ook nooit hinder van gehad. Maar nu ruik ik zijn adem veeeel meer na een sigaretje en de rooklucht als we samen wandelen oid.

Vlees hier idd ook. Ben echt een vleeseter maar nu met die geuren heb ik er veel minder zin in

7. Leontine78

Leontine78 Bekend lid

29 nov 2011
    946
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ruik wel alles sterker voor mijn gevoel, maar het enige dat ik echt vind stinken is kattenvoer, hahaha...

8. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    ik ruik altijd wel sterk, maar nu nog veel meer idd
    als vriendlief gerookt heeft brrr, of een biertje gedronken brrrrr, hij komt dus ook het bed niet meer in zonder zijn tanden gepoetst te hebben, anders lig ik de hele nacht wakker
    als er een kat op de bak heeft gezeten met een grote boodschap ruik ik dat tot in de woonkamer, hij is gisteren schoongemaakt maar kan vandaag alweer want ruik hem alweer

Bij mijn oudste kon ik vlees n iet zien of ruiken, dat is nu wel minder, ik kan het zelfs gewoon eten, als het maar vers is

ik werk ook in de zorg en poepluiers waren verschrikkelijk, dan deed ik een snoepje in mijn mond en kwam ik het verschonen door, maar ik had al snel het geluk dat ik een stagiairre begeleide die het geen probleem vond die dingen over te nemen, want een cliënt die regelmatig in zijn luier poept en een die ieder morgen zijn kamer volsmeert werkt niet bevorderlijk als je dagelijks misselijk bent 9 mnd lang

9. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    ik zal het je zeggen.. ik proef bijna geen scherp meer! Vriend kon er normaal beter tegen dan ik, maar nu, mosterd? rode peper? Hij zit te zweten en te puffen, ik eet gewoon verder wahaha.. Verder met geuren nog niks gemerkt.. is ook nog pril... komt waarschijnlijk nog.. Helaas ruik ik al heel goed omdat ik slecht horend ben, ene zintuig vervangt het andere ofzo? naja.. we wachten af!

Oh en ik werk ook in de zorg, gelukkig geen poepluiers, braaksel en andere dingen.. MAar wel alcoholisten, kettingrokers en mensen die niet van poetsen houden... buurpp.. we wachten af...

10. sammychic

sammychic Actief lid

13 jan 2012
    107
    0
    0
    Ik heb nu erg hekel aan de geur van Chinees eten, terwijl ik op het begin wel lekker vond. Gelukkig heb ik verder nergens meer last van

11. Mootjuh87

Mootjuh87 Actief lid

13 jul 2011
    447
    0
    0
    Heb een enorme hekel gekregen aan parfum... Vind het allemaal veel te sterk! Eerder als mn vriend in de badkamer is geweest om zn haar etc te doen en een luchtje op te doen, vond ik het heerlijk als ik daarna in de badkamer kwam. Nu wordt ik meteen misselijk. Zelf draag ik ook geen parfum meer, alleen deo maar das meer omdat t moet :p.
    Parfum van anderen vind ik trouwens ook erg. Bah!

12. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ik ruik momenteel ook alles sterker en heb ook echt een hekel aan de lucht van een poepluier of als mn vriend gerookt/gedronken heeft, terwijl ik dat normaal wel vind meevallen..

13. eessrraa

eessrraa Lid

14 dec 2011
    35
    0
    0
    Heb de hekel aan sigarettengeur.. Pffff hoe vies is dat.. -__-

14. Jo81

Jo81 Actief lid

27 dec 2011
    200
    0
    16
    Hier ook! Vooral sigaretten en uitlaatgassen van auto's, of mensen die naar hun huisdieren ruiken. Blehh!
    Ik ruik vooral de handen van mensen die hebben gerookt, dat ruikt nog heftiger dan een sigaret zelf - als je het mij vraagt.
    In het OV inderdaad al een paar keer zitten kokhalzen.
    Oh ja laatst stond ik in de file en toen rook ik ook sigaretten. Dacht dat ik mezelf gek aan het maken was, maar nee hoor, het kwam van de auto voor me. Góóóór!

15. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.186
    823
    113
    Hebben jullie ook dat reuk en smaak samen gaan? Alles vind ik stinken en heleboel is niet meer lekker.vooral pasta's: bami, spaghetti, lasagne, vreselijk. Alles wat zoet is gaat wel maar alles wat hartig ruikt of proeft...om misselijk van te worden.

Je gaat overal met een boogje omheen lopen: prullebakken, containers, glasbakken, asbakken, hyacinten, uitlaten van auto's, koelkasten, koffieapparaten: het lijkt net of het opeens allemaal overal staat, je ruikt het van een afstand.

Wat ik heel naar vind is dat ik opeens iedereen uit zijn/haar mond vind stinken. Dat je de neiging hebt je hoofd weg te draaien als iemand met je praat omdat je het ruikt.

Wat vinden jullie van de smaak in je mond? Ik poets soms wel 6 of 7x per dag omdat ik n vieze smaak in mn mond heb, kan niet beschrijven wat voor n smaak maar tis telkens dezelfde vieze smaak. Een snoepje helpt maar even, en elke keer suikers in je mond is ook niet handig voor je tanden.

16. Michellenoord

25 nov 2011
    66
    0
    0
    helpdesk medewerker
    Maarssen
    Ook ik herken het. Ik word nu echt misselijk als ik sommige luchten ruik. Ook al is het maar was verzachter, dat kan ik nu echt niet meer hebben. Van de week liep ik bij mij in de wijk rond etenstijd en kon bij aardig wat huizen ruiken wat ze aten.
    Mijn vriend moet niet in de buurt bij me komen als hij heeft gerookt en als hij net zijn luchtje heeft op gespoten,dit luchtje vond ik eerst heerlijk, maar nu niet meer :S

En idd bij mij gaan ook geuren en smaken samen, als ik iets lekkers ruik heb ik er meteen zin in en als ik iets minder lekker ruik dan moet ik het ook meteen niet meer hebben.

17. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Hier ruik ik ook veel beter. Wat mijn vriend rookt, zijn bier-adem, de hondengeur in de auto,... het ruikt allemaal vies.

Deel Deze Pagina