moeders voor moeders, wie heeft ervaring?

Discussion in 'Zwangerschap' started by mar9, Dec 13, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mar9

mar9 Actief lid

Oct 28, 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo!

Ik heb me gisteren aangemeld voor 'moeders voor moeders', wie heeft hier ervaring mee? Ben zo benieuwd hoe dat gaat, is het een grote belasting of is het bijna geen werk?
    Morgen komt er iemand langs, ben heel benieuwd!:cool:

2. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

Aug 26, 2011
    989
    0
    0
    het is allemaal heeel gemoedelijk...

bij mij kwam de mevrouw, ze doet nog een zwangerschapstest om je hcg te bepalen...

dan melden ze je aan (vragen om te kijken of je mag meedoen)

ik vond t soms wel vervelend, maar ze zijn zo van IEDER plase zijn we blij mee
    voel je niet schuldig als je eens geen zin/tijd hebt
    je hoeft t dus niet mee te zeulen naar werk/visite of whatever...

je kunt soms de flessen late halen, ik moest ze even wegbrengen (stond hier op 5 minuten met de auto een brengpuntje)

ze bellen je nog op de helft om te vragen hoe het gaat en of het gaat

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Met 5 weken is trouwens wel vroeg, dus stress niet als de test evt wat aan de lichte kant is.

4. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

May 28, 2011
    1,008
    2
    0
    ik heb mij ook aangemeld maar heb het paar jaar geleden ook gedaan en vond het niet echt een belasting. Ik had gewoon een maatbeker (mss dat je die erbij krijgt weet ik niet meer) en daar plaste ik in en dat goot ik in zo een bus die ik naast de wc had neergezet.
    als ie vol was, wisselde ik die om.

Ik had wel haal en breng service maar op die manier was mijn buurvrouw en wel meteen achter dat ik zwanger was.
    Ze zetten keurig die kratten met flessen beetje verdekt opgesteld maar ja, buurvrouw kent moeders voor moeders dus die is ook niet gek.
    Dat ga ik nu dus anders doen, er is hier vlakbij een punt waar ik zelf flessen kan halen en brengen dus dan doe ik dat wel.
    dat kan je zelf aangeven.

Je krijgt vaak best leuke kadoos, ik had vorige keer een mooi boek en een dick bruna serviesje achteraf.
    Ik geloof dat je nu zelfs een extra boek krijgt omdat ze 80 jaar bestaan.
    Daar doe je het niet voor maar het is wel leuk.

Ik vond de consulente heel aardig toen en ze doen ook nog even een zwangerschapstest om te kijken of je genoeg hcg aanmaakt.

5. Marik

Marik Bekend lid

Oct 21, 2011
    885
    0
    0
    Hmmm ben heel benieuwd..
    Heb me zo net aangemeld.
    Hou helemaal niet van veel moeite doen, maar dit is toch wel een heel goed doel....

6. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

Jul 4, 2008
    1,793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    het is heel simpel hoor je krijgt een krat met 4 grote flessen. ALs je een grote plasser bent krijg je 2 kratten was ik zelf niet nodig. Ook de maatbeker krijg je van MvM. Ik moest er soms alleen wel aan denken haha vergat het snel. Deed het trouwens alleen maar thuis dus niet overal mee heen slepen. Succes hoor en gefeliciteerd met jullie zwangerschappen. Oja bij mij haalden ze de kratten elke donderdag op. ideaal.

7. mejosje

mejosje Fanatiek lid

Jan 26, 2009
    2,846
    0
    0
    Er komt iemand langs die even een test doet. Het zijn testjes die behoorlijk wat hcg nodig hebben, dus idd wees niet gestrest als het een lichte test is.

Je krijgt een boek, de grote geboortegids en naar keuze een ketting of een armband als je vroeg hebt aangemeld. Wat wel het geval lijkt.

Je krijg een soort flessen en een maatbeker. In de maatbeker plas je de plasjes die je wil opvangen en die giet je over in de flessen. Dit is pas vanaf 6 weken tot 16 weken.
    Ook hier geldt weer dat je niet elk plasje hoeft op te vangen hoor. Doe gewoon wanneer je het uitkomt en prettig vindt.

8. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

Aug 18, 2011
    2,382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    Ik doe mee sinds vorige week vrijdag.... gaat prima!

En ze zijn erg vriendelijk, ik kreeg een mooi boek over zwangerschap en ik mocht sieraden uitzoeken :) ...

Het plassen is ook geen probleem, alleen de flessen ruiken niet zo lekker maar dat is een kwestie van neus dichthouden :)

9. Viooltje

Viooltje Actief lid

May 17, 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb 12 weken meegedaan en vond het echt geen moeite. Je plast ipv in de wc in een kan... that's it!

10. Arnoe

Arnoe Bekend lid

Sep 1, 2010
    869
    1
    0
    Ik doe ook mee, inmiddels al bijna 9 weken. Ik vind het een super initiatief, dus kan iedereen aanraden om mee te doen.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik 's nachts wel eens spijbel. Ik moet er 's nachts soms vaak uit en omdat ik niet te wakker wil worden doe ik het dan in het toilet.

11. Eevie

Eevie Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    2,491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ik doe mee, mag nog 2 weken. Doe het s nachts juist wel, omdat ik dan het meeste plas. Ben een slechte drinker zeg maar, dus ik mort het VAB de nachten hebben. Ik vind het een kleine moeite. Zonder MvM zou ik niet zwanger zijn. Dus super dat jullie mee doen!

12. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ook ik doe mee :) Heel leuk gesprek je gehad met de mevrouw van MvM. Ketting uitgezocht en de Geboortegids gekregen. Leuk boek trouwens! Inmiddels ben ik alweer bijna klaar, 28 dec zet ik voor de laatste x de kratjes buiten.
    Valt me 100% mee allemaal. Doe het ook alleen thuis, even adem inhouden en daarna snel de badkamer uitrennen :D haha. Tja die geur dat went nooit, maar het is voor een goed doel!

Gefeliciteerd met je zwangerschap trouwens :)

13. MissyG

MissyG Actief lid

Sep 4, 2011
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook meegedaan, van week 5 t/m week 16. Het plassen opzich vond ik geen belasting. Zelf vond ik het op een gegeven moment wel vervelend om de flessen weg te brengen (hier is niet de optie om ze op te laten halen). Ik moest er best een eindje voor rijden (15 min heen en 15 min terug) en het lag niet op de route. Maar goed, ik ben overtuigd van het goede doel!!! Voor alle dames die het heel hard nodig hebben!
    Ik heb stiekem 's nachts ook wel eens gespijbeld. Half slapen lukte het mij niet om in de maatbeker te plassen :)

14. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Oh ik heb dat ook 's nachts het plassen in de maatbeker lukt nog net, maar het dan netjes overgieten in de fles. Nee dat ging m niet worden ;)
    Ik heb trouwens 2 kratjes gekregen (2 wc's in huis) En zo kan ik elke dag een nieuwe fles pakken. Wel zo prettig! Hier worden de flessen gelukkig wel opgehaald, erg fijn. Bij een eventueel volgende zwangerschap zou ik het ook zo weer doen :)

15. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Ik heb het ook 11 wkn gedaan en op zich is het geen hele grote belasting maar toch was ik er echt wel klaar mee op een gegeven moment. Merkte dat ik steeds vaker zoiets had van ik ga gewoon even snel op het toilet plassen ipv in de maatbeker. En ik vond de flessen echt vreselijk stinken...
    Maar ach het is voor een goed doel en zou bij een evt volgende zwangerschap zo weer mee doen hoor!

16. sjak

sjak Niet meer actief

Ik plas ook in de flessen (nou ja de maatbeker en dan overgooien). Ik ben een vrouw die gebruik heeft gemaakt van Moeders voor Moeders dus was zelf wel 'verplicht' ook weer wat HCG terug te geven voor andere vrouwen die moeilijk zwanger kunnen worden!
    Ik krijg ook 8 flessen per week, elke dag een schone... Ik plas 's avonds, 's nacht en 's ochtends in de potten omdat er dan het meeste zwangerschapshormoon in je plas zit. Overdag wil ik nog wel eens spijbelen en alleen thuis!
    De lucht van de potten gaat me wel eens tegenstaan, zeker als je misselijk bent.
    Maar eigenlijk is het een kleine moeite en wij zijn erg blij met de grote geboortegids, het kado dat je krijgt.

17. misa

misa Niet meer actief

Beide keren gedaan. Ik vind het niets aan, maar voel me een soort van 'verplicht' tegenover andere moeilijk zwanger te worden vrouwen.
    Het gesprekje wat je krijgt is gewoon gemoedelijk is leuk. Testje doen.. ook leuk! Stiekem vond ik dat een beetje spannend!

Het plassen in de kannen vond ik niet altijd even leuk en gedoe, maar aan de andere kant: plassen moet je toch!
    Natuurlijk deed ik het alleen thuis en ik sloeg ook zeker wel eens over.
    Je kunt kiezen om de bussen voor de deur te krijgen, maar je kunt ook zelf naar een breng en haalpunt. Wat jij wilt!
    Je kunt het ook half/half doen. Dus totdat je het iedereen verteld hebt, eerst zelf doen en daarna naar je huis laten brengen.

Veel plezier en succes!
    En nog belangrijker: gefeliciteerd met je zwangerschap!

18. riniti

riniti Fanatiek lid

Jul 22, 2010
    1,589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    hoi hoi,

ik heb ook meegedaan aan mvm deze zwangerschap! alleen al omdat ik zelf zwanger ben geworden door het spuiten van pregnyl! ik was de meiden die dit voor mij hadden gedaan zoooo dankbaar dat ik het niet kon maken ( voor mijn gevoel) om zelf niet mee te doen...
    tsja, grote belasting ik vond het op zich wel meevallen, ik werk ook 3 dagen en op mijn werk deed ik het niet hoor... maar thuis wel, ik vond alleen die kannen zoooo verschrikkelijk ruiken, ben niet echt misselijk geweest deze zwangerschap, maar moest wel mijn adem inhouden als ik zo'n kan opendraaide... werd er echt een beetje misselijk van! en ik moest het zelf wegbrengen ( kwartiertje rijden voor mij) maar ik had het er voor over! succes in ieder geval en fijn dat je mee doet, je helpt er echt andere meiden mee,

liefs riniti

19. mar9

mar9 Actief lid

Oct 28, 2011
    348
    0
    0
    NULL
    NULL
    leuk om te lezen hoe blij je mensen er mee maakt.
    Ik heb net iemand op bezoek gehad van mvm, wat een cadeau's allemaal! Ik schaamde me bijna om het aan te nemen! En t/m eind van het jaar krijg je er een heel leuk dik zwangerschapsboek bij, dus aanmelden maar, haha!

Mijn zus kan geen kinderen krijgen, en ik heb haar er echt aan onderdoor zien gaan, dus ik weet hoe belangrijk het is dat vrouwen elke kans aan kunnen grijpen die er is, om toch zwanger te worden. Mijn zus heeft nu een heeeeeel lief adoptiekindje, die 100% als eigen kind voelt, maar toch blijft er ergens een stukje verdriet steken...

Piesen dus allemaal, haha!

Share This Page