En dan wel van hun frituurpan... Het is echt zo smerig! Onze buren frituren gemiddeld 3x in de week en dat moeten ze echt helemaal zelf weten... Maar....ze frituren in hun keuken en ons slaapkamerraam is daar dus schuin boven. Ik heb altijd mijn raam open staan, want ik vind het heerlijk om een lekkere frisse slaapkamer te hebben. Maar ja, als zij dus frituren, stinkt onze hele boven verdieping naar frituur. Soms is het zelfs zo erg, dat zelfs onze hele hal er naar stinkt. We ruiken het soms al als we uit de auto stappen! Dus buiten stinkt het zelfs naar hun frituur. Ik zou er graag wat van zeggen, maar weet niet hoe....en kan ze toch niet vragen om ons te waarschuwen zodat wij de ramen boven dicht kunnen doen...of toch wel? Het vervelende is...de ene keer is het 12 uur 's middags, de andere keer 18 uur 's avonds of zelfs 23 uur! Dan liggen wij al in bed en dan ruik je gewoon dat de frituur weer aan gaat...
ik ben bang dat je er niet veel aan kan doen, enige wat je kan doen is aan geven dat je er last van hebt. maar voorderest helaas niet (ik vind frituurheerlijk ruiken, nadeel is krijg er honger van hahaha) waarschijnlijk frituren ze in oud vet dat ruikt heel erg
Frituur ruikt tot op zekere hoogte wel lekker , maar denk niet als je het 3 of meer keer per week verplicht in je slaapkamer ruikt hoor. Lastige situatie , wat zouden ze eraan kunnen doen , minder frituren?
Kan je het raam niet een uurtje voor het slapen gaan openzetten? Dan is het ook nog lekker fris en de ergste stank heb je dan wel gehad
Ehm ja het enige dat ik toch kan bedenken is raampje dicht.. misschien een ander raam open en de deur open laten zodat je toch frisse lucht in je slaapkamer hebt? Ligt ook een beetje aan de band die je met je buren hebt, misschien toch eens vriendelijk vragen of ze de frituur ergens anders weg kunnen zetten?
ik vind wel dat je er iets van mag zeggen.... je kunt aangeven dat als hun de frituur aandoen dat jullie dat dan ruiken op de slaapkamer en niet prettig vinden... of hun een seintje willen geven zodat je de ramen dicht kunt doen.... wij hebben in de zomer regelmatig de vuurkorf aan.. de buren 2 huizen verderop hadden aan onze buren aangegeven dat ze dat niet prettig vonden als hun de ramen op de slaapkamer open hadden.... (vond het jammer dat ze het niet tegen ons hadden gezegd) ik ben toen zelf naar hun toegegaan dat wij hun een seintje geven zodat ze de ramen dicht kunnen doen... heb ook gezegd dat ze altijd bij ons kunnen komen als er iets is... daar zijn we immers buren met een goede verstandhouding voor....
Sorry, ik heb er overheen gelezen dat ze soms zo laat frituren dat jullie al in bed liggen. Misschien toch eens aankaarten. Wij frituren haast nooit, maar als we frituren dan doen we dat in de schuur. We hebben een dichte keuken, maar ik vind de stank ook niet te harden..
Lekker ruiken? Het is voor ons zelfs de reden geweest dat wij onze eigen frituurpan hebben weggegooid! Word spontaan misselijk van de geur van gebakken patat. We sprinten soms ook al naar boven als we thuis komen en we ruiken het om het raam dicht te doen. Het is gewoon echt heel vervelend....ons hele huis ruikt er soms naar! Laatst stond onze 3-jarige dochter in de tuin en ze riep naar binnen: "Maamaa de buren eten ook weer eens patat!"
De vet pan hoeft niet zo erg te stinken als ze het maar goed schoon maken. Als je elke week de vet pan gebruikt en dat ook nog eens 3x per week. Dan mogen ze hem elke maand wel schoon maken. Maar als ze dat niet doen dan stinkt het heel erg. En vind wel dat ze daar rekening mee mogen houden je woont toch niet naast een snackbar
Oei, oude frituurvet is schadelijk en het ruikt smerig! Toen ik een appartementje had in Amsterdam, had ik last van de buren die beneden me wonen. Ik had een balkon en een bijkeuken. In de bijkeuken rook in hun bijkeuken. Het stonkt naar Dash waspoeder, frituurvet en hash planten. Helaas kon ik er weinig van zeggen. Ik wilde geen ruzie hebben met mijn criminelen buren. Gelukkig waren ze aardig, als ik grote post pakketten kreeg dan bewaren ze voor me. Maar toch. Politie kan er ook weinig aan doen. Ik heb er ervaring mee. Ligt eigenlijk net wat voor buurt je woont.
ik ken die lucht wij zijn al 3 jaar aan het vechten want bij ons naast is een kledingwinkel omgebouwd tot shoarmatent. Nou dan weet je het wel. We worden door de gemeente steeds in het gelijk gezet, maar er verder wat aan doen ho maar. Gelukkig zijn er nu dwangsommen opgesteld dus ik hoop maar dat er nu iets gebeurd. Ik zou het wel eerst met praten proberen bij de buren en anders de gemeente bellen.
een paar jaar terug was ik ook niet zo zorgvuldig met het verversen van het frietvet (schaam) en stonk dat ook altijd vreselijk had toen ook geen schuur waar het in kon dus ook binnen en als je dan de dag erna naar beneden kwam rook ook aller ernaar bleeghh... maar nu ik hem altijd netjes op tijd verschoon (en bovendien in de schuur frituur) stinkt het eigenlijk weinig... merk het meteen als het verschoond moet worden dan staat de hele schuur vol rook en als hij vers is is dat veel minder.. kan me dus helemaal voorstellen dat je er gestoord van word als jij die lucht van hun in huis hebt, kijk als het 1x per week is zeg ik ok, laten gaan maar 3x per week en ook op de tijden dat je lekker in je bedje ligt zou ik toch voorzichtig eens proberen aan te kaarten want dat slaapt niet lekker ik zou me ook groen en geel ergeren... vidn het soms heir al erg als ze tegenover in de zomer 2 dagen lang feest hebben en ook barbequen tot laat, dan meurt ook onze hele kamer naar bbq en dan slaap ik ook niet goed in :s want ja je raam hele dag dicht doe ik ook niet ivm warmte... hoop voor je dat je er samen uitkomt, is er geen mogelijkheid dat ze dit voortaan gweoon in de schuur doen(weet niet of ze die hebben?)
ik zou er rustig eens een opmerking over maken, ze staan er vast niet zo bij stil. Hebben ze geen schuur ofzo? misschien willen ze het daar doen. met vriendelijkheid heb je vast al de helft gewonnen... anders helaas elke dag rond 11.00 je raam weer dicht,
ben ik dan echt de enige die dit een beetje zeuren vind Laat je je raam toch dicht en doe je hem open als je naar bed gaat, of een uurtje daarvoor. ze zijn in hun eigen huis en als zij nou zo vies willen eten is dat volgens mij hun goed recht hoor. Ik zou er in ieder geval niets over zeggen, leven en laten leven denk ik dan maar. wij bbquen veel in de zomer maar sorry ik doe het in me eigen tuin, en kan het dan ook niet op prijs stellen als de buren hierover aan de deur zouden komen.
Je zou er iets van kunnen zeggen, maar dan? Je kan moeilijk verwachten dat ze maar niet meer gaan frituren of dat ze de pan buiten neer zetten.. Het is in hun eigen huis en daar heb je in dit geval niks over te zeggen..
Vraag me af hoelang je buren dat vet dan al wel niet gebruiken?! Schoonvet ruik je namelijk niet, ofnjah niet zo erg. Maar ontopic, ik denk dat je er voorzichtig wel op aan kan sturen dat je hun frituurpan ruikt en het niet zo lekker vind. Dan hopen dat je buren een beetje vriendelijk zijn en er rekening mee willen houden maar meer dan dat kun je ook niet doen denk ik. Het is tenslotte ook geen illegale stankoverlast .
Ik wil niet weten hoe oud hun vet is Eigenlijk moeten we er ook wel wat van zeggen, want dit gaat nu al 3 jaar zo...het is een tijdje goed gegaan, maar toen was de buurvrouw op dieet, dus werd er niet zoveel uit de frituur gegeten. We hebben geen rare buren hoor, is ook een gewone woonwijk. We hebben een gewone band met de buren, zeggen gewoon goede morgen en maken een praatje e.d. maar meer ook niet. Vraag me gewoon af hoe je zoiets bespreekbaar maakt en of ik dat wel moet doen. Ze hebben inderdaad een apart schuurtje in de tuin en een garage, maar kan ze moeilijk vragen of ze daar willen frituren, hahaha!
Nou, ik kan me wel voorstellen dat je daarvan baalt! Wij hebben geeneens een frituurpan, omdat ik het zo vreselijk vind stinken! Het ligt ook aan de band die je met je buren hebt, tegen onze buren zou ik dit best kunnen zeggen.. Maar tsja, zo is dus niet iedereen. Succes ermee!
W.s wel ja. Wat nou als zij om 22 uur naar bed wil , en zij om 23 uur gaan frituren? Dan heeft ze met haar raam open alsnog last ervan. Ik vind het geen zeuren hoor. Zou het aankaarten , wellicht hebben zij zelf wel dé oplossing.
Nee hoor, ik vind het ook nergens over gaan! Mensen eten waar ze zin in hebben in hun eigen huis. En dat buren hun frituur ruiken....ja, de kans zit erin als je in een rijtjes (of 2-onder-1 kap) huis zit