bioscoop duur!!

Discussion in 'De lounge' started by senna999, Nov 11, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    jeetje zeg.

viel net haast van mn stoel af.
    we hebben ons petekindje voor zn verjaardag als kado gegeven; een film in de bioscoop. hij wilde ook graag zn zusje mee.

boek ik net bij de pathe de film kuifje in 3d, zijn we gewoon voor 2volwassenen en 2 kinderen 50.55euro kwijt.
    dan heb je nog je drinken/popcorn.

dat vind ik niet normaal meer. voor een film!!

2. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

Sep 20, 2011
    1,956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ik vind de bioscopen in Nederland ook belachelijk duur. Maar het is duurder geworden omdat het 3d is. Ik denk dat je ook voor je 3D bril moet betalen?

Ik kon nog herinneren dat het 5 gulden kostte. Samen met mijn vader naar de Lion King op 5 december....

3. senna999

senna999 Fanatiek lid

Apr 11, 2010
    2,815
    1
    0
    ja de bril betaal je ook voor idd, 4 euro. maar goed ik neem aan dat je die mag meenemen en dus ook voor de volgende keer kan gebruiken.

maar 50 euro!! dat is bijna 1 week boodschappen.
    als ik dat had geweten... kan het nu niet meer afzeggen, we gaan morgen al. de volgende keer toch maar een normaal kado geven.

vind het gewoon schandalig dat het zoveel moet kosten. voor anderhalf uur vermaak.

kijk dat de efteling duur is, ok, daar kun je ook de hele dag naar toe en het onderhoud kost ook veel. maar dit staat niet in verhouding vind ik.
    ben er gewoon van verschoten.

4. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    3d is gemiddeld geloof ik 2,50 a 3euro duurder dan een normale film
    en zit je per kaartje geloof ik op de 10 of 11 euro......
    maar een gewoon bioscoopkaartje zit altijd rond de 7,50 a 8euro
    volgens mij al jaren

5. miffy

miffy VIP lid

Jun 15, 2011
    7,746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    mijn ervaring met 3D is dat je de bril niet mag meenemen......
    het is niet meer zoals vroeger dat je een brilletje met 2 kleuren opzet
    het is een bril met electronica enz enz erin
    die brillen kosten 50euro per stuk geloof ik.....

6. Mompelientje

Mompelientje Fanatiek lid

Sep 20, 2011
    1,956
    0
    36
    Star Craft 2
    Kopenhagen
    Ken je MA DI WO DO kaarten? Die kun je soms gratis krijgen bij de kruidvat als je iets van L'oreal koopt.

Ik koop 2 shampoo's, haarlak, creme'pjes, make up etc en dan via opsturen krijg je binnen aantal weken bioscoop kaartjes. Ik denk dat zo'n actie soms valt 1 keer in de 3 maanden. Ik hou het altijd goed in de gaten.

7. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,883
    395
    83

hmmmm weet niet welke bios je dan gaat maar hier vergeten we altijd de brilletjes mee te nemen dus kun je elke keer een nieuwe kopen maar je krijgt ze gewoon mee hoor! heb een hele lading liggen inmiddels :S

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ligt eraan welke bioscoop. In Almere hebben ze ook die brillen, daar betaal je ook NIET extra voor, omdat je ze niet mee mag nemen. Emmeloord net zo, zijn idd hele dure elektronische brillen.

Sommige andere bioscopen zijn het een soort zonnebrillen, die mag je wel meenemen.

Maja 50,55 voor 4 volwassenen, is 12.60 pp. - 1.00 bril = 11.60 - 2.50/2.60 3D toeslag = normaal gesproken 9 euro per kaartje.

Is het btw al jaar of 3, zijn niet gestegen, alleen 3D betaal je meer voor.

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    Almere (Utopolis) betaal je 2.50 voor de 3D brillen ;) Het zijn echt van die giga dingen dieje op je pan moet zetten. Heb er nog ergens een foto van whaha. Ziet er niet uit

Vind zoiezo dat bios echt belachelijk duur is. wij gaan ook alleen bij de wat 'specialere' films. Zoals Harry Potter toen, Pirates C. Maar als er een film in bios draait die wel ok lijkt dan gaan we er dus echt niet heen. Download m wel :p sst ;)

10. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    net ff op Utopolis site gekeken en dit staat er:

*** Bij een 3D film betaalt u naast de 3D toeslag van € 1,00 eenmalig € 1,50 voor de aanschaf van een bril. De 3D bril blijft uw eigendom en kunt u bij een volgend bezoek weer gebruiken.

Das dus niet waar want we moesten de bril gewoon weer inleveren. leugenaars

11. Delight

Delight Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    2,157
    0
    0
    HBO Facility Management
    Salland
    Ik vind het eigenlijk wel meevallen, als ik eerlijk ben..

12. Angel78

Angel78 VIP lid

Jul 18, 2011
    5,883
    1
    0
    administratief medewerkster
    Overijssel
    Ik begrijp niet waarom we moeten betalen voor de bril als we al een toeslag betalen voor de 3D film???

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij gaan nooit naar 3d of imax. Ik zie echt de meerwaarde er nuet van en het is inderdaad een stuk duurder.

14. Desert

Desert Fanatiek lid

Jul 18, 2008
    3,216
    0
    0
    Marieke, als je de meerwaarde er niet van ziet, moet je echt eens zo een film kijken in 3d! Als wij naar xe film gaan en hij is in 3d dan gaan we altijd daarheen!

Ik vind de prijs ook wel meevallen, meestal schrik ik van t drinken en de popcorn hahAha

15. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Oh echt? dat is dan niet altijd zo geweest!
    Wij waren naar (naam vd film kwijt, die animatie film van die hond die een superheld is haha)
    en toen hoeften we niks bij te betalen.. (wel brillen weer inleveren)

16. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Hebben ze nu andere soort brillen dan?
    Want die wij ophadden was echt zo'n bril die je ook aan moest zetten dmv een knopje.. lijkt me niet dat je die voor 1,50 mag meenemen hihi

17. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@desert, ik heb het weleens gedaan maar vind het gewoon niey zo spectaculair. En mijn man ziet geen 3D hihi!

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb nooit betaald voor 3d brillen bij Almere.... dat is gewoon 2,50 3d toeslag bovenop het kaartje. Ik heb in Almere nooit 2,50 toeslag EN een bril betaald, en het waren altijd van die rode brillen met sensoren bovenop.

19. Olifantje

Olifantje Fanatiek lid

Sep 25, 2008
    3,327
    298
    83
    Hoe zit het eigenlijk als je zelf al een brildrager bent? Kan je zo'n 3D bril dan wel goed dragen? :)

20. Only me

Only me Niet meer actief

Jeetje mina zeg. Ik ging vroeger in Amersfoort naar de bios voor 8 euro per persoon voor de gewonen film. Laatste keer was in Beverwijk naar Avatar 3D, inclusief brillen waren we 13 euro per persoon kwijt...

Echt leuk is het niet meer nee :(

Share This Page