Allergie wie?

Discussion in 'De lounge' started by Tjilpje, Aug 27, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 Tjilpje, Aug 27, 2012
    Last edited: Aug 27, 2012
    Ik zit het me ineens af te vragen, wie is allergisch en waarvoor?

Mijn rijtje:

Grassen
    Eik
    Els
    Berk
    Hazelaar
    Meelmijt
    Huisstofmijt
    Kat
    Hond
    Cavia
    Konijn
    Paard
    Nikkel
    Latex

Ook gevoelig voor bepaalde stoffen in cremes en reageer overgevoelig op sterke geuren. Sterkte parfum of geur van houtkachels en brandjes.

Erg exceem gevoelig altijd exceem op mijn handen.

2. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Zo dat is wel een aardig lijstje. Dan ben je erg atopisch.

Hier nikkel en huistsofmijt. Ook eczeem, maar al sinds jaren alleen regelmatig aan mijn handen en 2 keer per jaar dat ik wat plekjes op mijn armen en benen krijg. Dit is, gelukkig, altijd binnen enkele weken weer voorbij.

Helaas door mijn allergieën en eczeem en de allergieën van mijn vriend, is ons zoontje erg atopisch aangelegd en heeft dan meerdere allergieën.

3. linnim

linnim Fanatiek lid

Mar 24, 2009
    2,027
    367
    83
    in nederland
    Pleisters (bruine)
    Kokos
    Paprika

4. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was de huisstofmijt nog vergeten:) Nu ik het lijstje zo zie is het best veel he. Ik heb er ook wel aardig last van iedere dag. Maar ja wat doe je eraan;)

5. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

Aug 15, 2010
    1,883
    395
    83
    Bepaalde wasmiddelen

en een of andere stof die ze gebruiken in aardbeien spullen (snoep limo etc) gewone aardbeien kan ik wel tegen maar veel dingen met aardbeien smaak niet

6. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Voor zover ik weet;
    Lychee
    Ananas
    Kiwi

En vroeger was ik erg gevoelig voor muggenbeten, kreeg meteen van die dikke warme plakkaten. Maar dat is nu veel minder.

Vergeef me, maar ik moest erg lachen om je -rijmende- titel. :) :D

7. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,319
    238
    63
    Helaas is er niks aan te doen.
    Ik heb gelukkig weinig last ervan. Aantal jaar geleden had ik veel meer last van de huisstofmijt. Toen had ik ook z'n hoezen voor het bed.
    oja, deze zomer had ik wel veel last van niesbuien. Volgens mijn vriend hooikoorts.

8. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Haha, pff ik ben voor zoveel dingen allergisch:

- Kleurstoffen in voedsel
    - Chroom
    - Nikkel
    - Leer
    - Latex
    - Huisstofmijten
    - Honden
    - Katten
    - Paarden
    - Ratten
    - Konijnen
    - Mossels
    - Oesters
    - Garnalen
    - Conserveermiddel in bodylotions, handzeep, shampoo etc

En nog wel meer, maar das echt een waslijst.
    Ik slik standaard allergie pillen, doe ik dat niet dan zit ik echt onder de eczeem en heb ik elke dag een opgezet gezicht (denk aan wangen, kin, tong, keel, voorhoofd, mond etc.) Ik heb ook standaard eczeem in mijn handen, wat word verergerd door zweten, water, aardappelsap (dus aardappels schillen) etc.

9. This is me

This is me Fanatiek lid

Oct 15, 2010
    3,149
    0
    0
    Hier graspollen en huisstofmijt.
    Vooral huisstofmijt is hier een verschrikking,elke dag zit mijn neus half dicht.
    Ook vrees ik dit ik sind dit jaar zonne allergie ofzo heb gekregen.
    Heb telkens als het heel heet is geweest een paar dagen erna last van verschrikkelijke jeukende benen.
    Die ik dus helemaal kapot krap.
    Moet hier eigenlijk mee na de ha maar ben er te laks mee ;)

10. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

Mar 29, 2011
    2,822
    94
    48
    Female
    Zuid-Holland
    Voor kippeneiwit! Erg vervelend..

11. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jee esmeralda kan ik eindelijk iemand de hand schudden. Ik ken niemand die ook zoveel allergieen heeft;) Inderdaad aardappels schillen, sap van fruit op mijn handen ook zo pijnlijk soms:)
    Laatst was mijn hele mond opgezet door het eten van een Nectarine. Die eet ik dus ook niet weer;)

12. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    @Tjilpje: haha nou bij deze dan! Ik ken ook niemand die zoveel allergieën heeft, het is zooo vervelend!
    Vooral die eczeem aan mijn handen, ik kan gewoon niks joh :( Dan wil ik lekker eten maken voor mijn man en zoon maar dan kan ik weer geen aardappels schillen of gehakt mixen (zout auuww) of tomaten snijden ofzo. Zo irritant! Net als met kloven (van de eczeem) je broekknoop proberen dicht te doen.
    Slik jij geen medicatie tegen allergie?

13. mama3boys

mama3boys Actief lid

Apr 23, 2012
    140
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Ik ook voor de meeste die ik voorbij zag komen, ik mis hier alleen jodium en pleisters en alle prikkende insecten, het ziekste word ik van bepaalde insekten en hechtingen, ja das leuk met aanstaande bevalling in vooruitzicht :p ik gebruik dagelijks anti histamine ( buiten zwangerschap, dan gebruik ik absoluut geen medicijnen )

Mijn zoon heeft meerdere voedsel allergieën, waarvan de ergste pinda en noten zijn, heeft ook bijvoorbeeld soya en bepaalde kruiden etc. Gebruikt ook antihistamine en in geval van nood epipen

Lekker stelletje he :D

14. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi nee op dit moment slik ik geen medicijnen. Maar druppels van de klassieke homeopaat. Hierdoor heb ik dit jaar weinig last van hooikoorts gehad, wat een verademing;). Helaas veranderen de klachten van mijn handen maar niet.
    Ik heb zelfs mijn baan in de zorg op moeten zeggen, was geen doen meer. inderdaad even snel eten maken, nou dat hangt echt van de staat van mijn handen af;) herken het helemaal. Nu heb ik geluk dat mijn oudste dochter tien is dus die heeft al regelmatig het gehakt voor me gekruid en de ballen gedraaid;).
    Schoonmaken ook zo erg, nooit even snel ergens doekje overheen kunnen halen. Handschoentjes krijg ik ook last van.
    Morgen krijg ik voor het eerst een schoonmaakster:( het lukt me zelf niet goed hoor. (ik zie er wel tegenop);)

15. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    mijn vent :)

nee hier voor vogels, of de stof hiervan...
    verder iets van hooikoorts

dat was het :)
    ownee, muggebulten! Dit is geen grapje maar krijg hier ontstekingreacties van en een muggebult blijft 2 wkn jeuken... vroeger van alle muggen nu mn van muggen in buitenland

16. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou inderdaad lekker mixje bij jullie, maar pinda en noten is dan wel weer gevaarlijk lijkt me doodeng hoor.

17. mama3boys

mama3boys Actief lid

Apr 23, 2012
    140
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    Hoi, is ook dood eng heb al heel wat doodsangsten uitgestaan. :) , vaak ha post gezien, maar het is niet anders je leert ermee leven....

18. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Grassen
    Pollen
    Beesten (honden, katten, geiten, schapen, paarden)
    Meeste soorten fruit (met name appels. Is gevaarlijk)
    Meeste rauwe groentes (wortel, tomaat etc)
    Meeste soorten noten
    En idd aardappelen schillen enzo doe ik ook niet. Lang leve de voorgeschilde aardappels:)

19. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

ik niets ergs krijg branderig gevoel inmijn mond van tomaten en huid van kiwi uitslag

man daarintegen..

alle diersoorten
    stof
    gras en boomsoorten
    diverse groente en fruitsoorten
    diverse noten en pitten
    overgevoelig voor alle cremes
    overgevoelig voor dampen..
    ik.zal vast heel wat vergeten zijn ;)

20. Ann87

Ann87 Bekend lid

Aug 12, 2012
    712
    0
    16
    Ik ben allergisch voor bruine pleisters...

Share This Page