Welke planten tegen katten

Discussie in 'De lounge' gestart door KakieLakie, 9 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Ik word echt gék van de katten in mijn wijk. Mijn voortuin was prachtig groen, maar die heb ik nu flink betegeld, want als ik in mijn tuintje wilde zitten werd ik misselijk van de geur en mijn boompjes konden niet tegen het krabben. Maar ik wil wel iets van groen hebben en nu blijf ik dingen vinden tussen de plantjes. Ik zit te denken om veel hulst te planten, werkt dat? Lavendel en rozemarijn hielp niet echt. Ik wil ook wel eens gewoon in mijn tuin zitten of mijn raam open kunnen doen zonder die geur binnen te krijgen.

Overigens, ik ben dol op katten, heb er zelf 4 gehad. Die bleven binnen of buiten aan de lijn en nee, dat was niet zielig.

2. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Ik zou eerder iets van cacaodoppen proberen.
    En zo dicht mogelijk beplanten zodat ze er niet tussen kunnen.
    Had plantjes die zouden werken tegen katten, was het beste dat er was.
    Nou de drollen lagen er gewoon naast :rolleyes:

3. Tassie74

Tassie74 Fanatiek lid

23 mei 2011
    3.324
    671
    113
    Utrecht
    Planten met doorns,/stekels

4. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

12 feb 2012
    4.235
    1.891
    113
    Vrouw
    Zorgen voor een bodembedekker. Dit kunnen cacaodoppen zijn maar ook door planten.

Hierdoor kunnen ze niet meer graven en is je tuin niet meer aantrekkelijk

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

22 apr 2019
    18.361
    30.652
    113
    Vrouw
    Koffieprut.

Mijn katten zaten hier in de grote plantenbak binnen. 1 grote bende steeds. Een keer een handje koffieprut (uit de bonen machine, maar filter werkt net zo goed) en sindsdien komen ze er niet meer aan.

En verder idd een goede bodembedekker planten. Dan hebben ze ook geen ruimte om te graven.

mamameer vindt dit leuk.
  6. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.173
    4.484
    113
    idd koffieprut!

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.261
    113
    Bodem bedekkers en rozen. Vlinderstruiken hebben we ook. Lavendel is meer voor lucht.

Je zou een apparaat er in kunnen zetten maar vraag me af of die helpen. Zelf heb ik er wel veel last van.

Onze katten zitten trouwens ook binnen:)

Ik zou beginnen met koffiedrab te verspreiden. Goedkope oplossing wat makkelijk te testen valt.

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ellende hé! Hier poept de kat van de buurvrouw ook mijn tuin vol! Niks helpt.. grrrr

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    lelies

10. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Toch dicht maken de grond met bodembedekkers, dat werkt het allerbeste.

11. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Hier kunnen ze dood aan gaan....wel zeer effectief maar je maakt er geen vrienden mee.
    Ik had als bodembedekkers citroengeraniums en maagdenpalm, woekert wel maar geen stront in de tuin.

Zoe123 en RobinBird vinden dit leuk.
  12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.913
    15.584
    113
    Nabij Utrecht
    :confused:o_O

Sado vindt dit leuk.
  13. Loufoque

Loufoque Fanatiek lid

17 mrt 2021
    1.729
    4.878
    113
    Deze was beter geweest in het 'Antwoorden op basis van alleen topic titel' topic. Maar zelfs daar is hij niet grappig.

TotalBella en Sado vinden dit leuk.
  14. tuc

tuc Niet meer actief

Maar waarom geen vrienden, iedereen mag toch in zn tuin zetten wat hij wil?

Knuffelmonster, Biny en Nellie4 vinden dit leuk.
  15. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsja…. Het is toch ts haar tuin…. Lijkt me dat ze daar alles mag planten wat ze wil….

16. Madelie

Madelie VIP lid

14 jun 2014
    11.473
    8.734
    113
    Wordt tijd dat katteneigenaren verplicht worden hun katten op eigen terrein te houden. Als je een hond op straat laat kakken kan je een boete krijgen, maar katten mogen hun behoefte overal doen. Raar toch?
    Vind het eigenlijk te triest voor woorden hier te moeten lezen dat iemand z'n tuin heeft moeten aanpassen (en waarschijnlijk dus financieel heeft moeten investeren) om maar geen overlast te hebben van iemand anders zijn huisdieren. Kan alleen maar hopen dat het iets bijdraagt aan de bewustwording van katteneigenaren die hier meelezen dat dit niet de bedoeling kan zijn en dat iedereen het recht heeft om te kunnen genieten van zijn eigen tuin op de manier zoals hij of zij dat wil doen. En niet dat iemand zijn tuin moet betegelen, andere planten moet aanschaffen, cacaodoppen in zijn moet tuin storten, in de weer moet met koffieprut of van die apparaatjes moet kopen (waar veel mensen ook last van ervaren) om maar zo min mogelijk last te hebben van de katten van buurtbewoners.

17. sannever

sannever Fanatiek lid

22 jan 2014
    1.784
    1.580
    113
    Vrouw
    Thuis
    Op zich eens maar ik zou het zelf niet kunnen...planten neerzetten die schadelijk zijn voor katten eerlijk gezegd.De katten zelf kunnen er niets aan doen dat ze buiten lopen omdat de eigenaar ze niet binnen wil houden ,waarom dan de katten ziek laten worden?Hier ook zat overlast van poep enzo ,mijn voortuin werd gebruikt als kattebak en die heb ik volgegooid met vetplanten als bodembedekker.

18. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.809
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Als je alles al betegeld hebt zou ik er enkele grote bakken in zetten. Zulke grote planten dat er geen aarde meer onbedekt zitten. Je zou naar de intratuin kunnen gaan voor goed advies.

Roeptoeteren dat katten niet meer buiten zouden moeten vind ik altijd zo kleinzielig. We hebben het over levende wezens waarvan wij als de mens menen de eigenaar er van te moeten zijn. En dat is op zich prima, als je gezelschap van een beestje wilt. Maar om het dier (aka levend wezen) nou te gaan opsluiten…

19. tuc

tuc Niet meer actief

Kleinzielig?? Ik vraag mij af of je beseft hoe groot kattenoverlast kan zijn?

sannever, Knuffelmonster en Madelie vinden dit leuk.
  20. tuc

tuc Niet meer actief

Katten kunnen er niets aan doen, maar de bewoner die kokhalzend over zn eigen tuinpad moet lopen ook niet.
    Daarnaast zijn er zat mensen die lelies gewoon mooi vinden, die kunnen ze dan niet planten omdat er wellicht een kat aan dood kan gaan. (Die mi helemaal niet los buiten hoort te lopen)

Knuffelmonster en Madelie vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina