word ik gebruikt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Zebraatje1990, 2 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zebraatje1990

Zebraatje1990 Actief lid

26 jul 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    In de straat achter ons huis woont een klasgenootje van mijn oudste zoontje.

wij (de moeder van dat klasgenootje , en ik) komen elkaar altijd tegen op het schoolplein en praten wat met elkaar omdat de kinderen met elkaar om gaan. vriendinnen zijn wij niet, ik ben nog nooit bij haar binnen geweest en zij bij mij nog nooit.

in het begin van het schooljaar vroeg ze me of ik haar zoon naar school wilde brengen want haar broer ging weer in het buitenland werken en zij redde het in de ochtend niet vanwege haar werk. ik heb te snel gereageerd met 'ja hoor is goed' , en heb me achteraf een beetje in de vingers gesneden.
    zij brengt nu iedere ochtend haar zoon bij mij (afleveren aan de deur) en ik zit er ongeveer 3 kwartier mee totdat we naar school kunnen vertrekken. hij fietst zelfstandig sinds kort.

in de ochtend heb ik mijn handen vol aan de jongste die ik continu moet corrigeren en met een tweede kleuter erbij is het ook politieagentje spelen. moet hem corrigeren dat hij geen schoenen op de bank mag, en hij liustert voor geen meter.

met mijn vriend over gehad en die ziet het probleem niet zo in. is toch een kleine moeite om hem ook mee naar school te nemen. ja is ook zo maar het vreet een beetje aan me. de weg naar school toe luistert hij heel slecht, knalt overal zn fiets voor en kijkt niet goed uit. bijna onder een bus gekomen toen ik riep te stoppen en hij door fietste.
    dit bij moeder aangekaard en zij heeft hem toegesproken. ging weer wat beter maar ik loop nu liever dan dat ik ga fietsen. ook lopend is hij irritant, rent van mij weg luistert slecht.

op school ben ik aan het slepen met een kind dat nog niet kan lopen, en ik hem of vast moet houden, of ergens neer moet zetten in de kinderwagen. maar moet ook twee kinderen helpen met jassen en tassen.

het kost mij in de ochtend heel veel moeite allemaal. mijn zoon gaat in het gedrag mee en krijgt ook een wat grotere mond. hem kan ik aanpakken maar ik kan dat jongetje niet "hard" genoeg straffen.

eenmaal naar huis kan ik het allemaal relativeren en middags als ik op het schoolplein sta is het ook wel weer gezellig met die moeder. eenmaal kinderfen weer op school vraagt dat jongetje iedere dag of hij hier mag spelen. heb in ht begin heel veel ja gezegd, maar ik kom zelf aan niks meer toe. ook i heb mijn werk! (ik werk thuis)

een paar weken geleden vroeg ze mij of ik hem op woensdag uit school wilde halen (12 uur) en hem tot 17:15uur onderdak wilde geven. want haar rooster was plots veranderd en ze moest tot 17 uur werken. ik heb nee gezegd.
    daarop volgde een hoop 'shit' en 'wat moet ik nou', want haar moeder werkte ook en haar broer zat in het buitenland. papa is niet in beeld.
    ik heb weer nee gezegd, omdat ik dat niet red met een kleintje en mijn eigen werk.
    heb de hele middag met een rotgevoel gezeten omdat ik merkte dat ze baalde.
    de dag erna kwam oma hem ophalen (het kon dus blijkbaar toch...)

op vrijdag haal ik hem ook op uit school omdat zij dan nog aan het werk is. zij is om 12:10 thuis, en dan ben ik ook bjna thuis. dus dat overlapt elkaar prima. maar vaak roept hij dat hij bij ons wil spelen. mijn zoon roept dan ook dat hij dat wil.. en soms mag hij mee-eten van mij, ik vraag dan ook meteen of zij een bakkie mee komt doen, maar het is altijd 'nee, ik kan niet' , of 'nee ik moet nog t een en ander doen'.

ze is dus nog nooit bij mij binnen geweest en heb al een keer of 4/5 aangeboden dat ze binnen zou komen, maar dat weigert ze steeds. een 'band' is er dus ook niet. ik breng haar kind naar school, en meer niet.

gisteren zei ze "oo ik wilde jou nog wat vragen"... "maar ben het vergeten..."
    ik denk dat ze het niet vergeten is maar dat er ineens teveel mensen stonden. volgende week herfstvakantie, en zij moet natuurlijk werken... Ik ga niet iedere dag op haar zoon passen. echt niet.

heb al een paar keer geprobeerd om te zeggen dat ik het helemaal niet meer trek, en hem niet meer wil brengen maar eenmaal op het schoolplein klap ik dicht.

zie ik het dan zo fout in of word ik echt enorm gebruikt?

2. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.016
    546
    113
    ja in mijn ogen word je gebruikt

3. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    uhm ja.. en niet te zuinig ook

4. novaa

novaa Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.286
    0
    36
    Ja in mijn optiek word je gebruikt. Ik vind altijd dat zoiets nagenoeg van twee kanten moet komen. Komt haar zoontje bij jullie, dan gaat jullie zoontje volgende keer bij hun spelen.

Tuurlijk kan het wel eens een beetje uit balans zijn qua verdeling, maar dit is niet oke. Ze moet een oppas in gaan huren ipv jou steeds voor der karretje te spannen.

5. Islah

Islah Niet meer actief

Ja nogal. Je moed verzamelen en zeggen dat je het niet meer doet, moet ze maar een andere oppas regelen hoor!

6. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Krijg je een vergoeding voor dit alles? Zo nee, wordt er misbruik gemaakt van je goedheid.

7. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Of je nou wel of gebruikt wordt is eigenlijk niet zo interssant. Het gaat om hoe jij je erbij voelt lijkt me.
    En als iedere ochtend haar zoon erbij teveel is werk is voor je (wat ik me heel goed kan voorstellen), dan is het dus teveel.
    En tijd om terug te komen op de afspraak die je met haar hebt. Je hebt nu ervaren wat het inhoudt om iedere dag de verantwoordelijkheid van een kleine jongen erbij te hebben, en de bijbehorende interactie tussen hem en je andere kinderen en het is je teveel. Klaar..
    Even een zuur appeltje voor je om door te bijten, maar de enige die de grens kan stellen ben jijzelf.
    En als zij reageert met veel geklaag, dan is dat feitelijk niet jouw probleem hoor. Je hoeft je nergens schuldig over te voelen. Je bent inderdaad niet eens bevriend.
    En draai het eens om, ze zou al dankbaar moeten zijn voor de keren dat je wel geholpen hebt.

Oja logisch dat je vriend het probleem niet ziet.. waarschijnlijk is hij niet degene die de kinderen s ochtends bij elkaar harkt, aankleedt, voedt, en heelhuids op school aflevert?

8. Zebraatje1990

Zebraatje1990 Actief lid

26 jul 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik krijg geen vergoeding. alleen op vrijdag als ze haar zoon bij me komt ophalen 'dank je wel tot maandag'.

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Tja, ik zou maar eens aangeven dat het voor jou niet te doen is dat oppassen. Hou het bij jezelf en geef aan dat je wilt dat ze vanaf *die datum* haar kindje niet meer bij jou kan brengen. Dan merk je vanzelf wat er van jullie band overblijft. Ze gaat dan een ander zoeken om het te doen en dan merk je vanzelf wel hoe of wat.

Misschien staat ze er wel niet bij stil dat ze zo'n beroep op jou doet en zit dat mannetje bewust de grenzen op te zoeken. Je hebt van die kinderen die bij mama de liefste zijn en bij ieder ander een complete draak (vaak is het andersom; maar dus niet altijd). Misschien denkt ze dat het allemaal niet zoveel is omdat jullie kinderen elkaar wel entertainen. Weet jij veel...

Ik zou dus niet perse zeggen dat ze je gebruikt, maar gewoon eens uittesten hoe of wat. Nee zeggen is echt niet zo'n ramp, hoor. Verder kan ze natuurlijk ook altijd nog een gastouder vinden ;) Of geef jij het visitekaartje af van de gastouderopvang in de buurt, haha. Oh, en wat je partner vind, doet er niet toe. Of hij moet het zelf willen doen :p Maar dat doet hij vast niet, dus het gaat erom wat jij denkt/vindt en voelt. Het is jouw leven!

10. Zebraatje1990

Zebraatje1990 Actief lid

26 jul 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    thanks, ik ga maar weer moed verzamelen!

vriendin van mij zei ook: zeg tegen haar dat je het tot de herfstvakantie nog doet, en dan heeft zij genoeg tijd om een ander te zoeken.

11. levi3

levi3 Actief lid

3 jul 2009
    123
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja je wordt enorm misbruikt.
    Het is jouw kind niet!
    Natuurlijk is het goed een ander een keer uit de brand te helpen, maar het moet wel van 2 kanten komen.
    Hier was ik persoonlijk al heel snel klaar mee geweest!
    Succes!

12. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Stop er meteen mee, echt! Laat ze maar een gastouder inschakelen.

13. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik mag hopen dat je voor deze voorschoolse opvang wordt betaald? Zo niet, wordt je inderdaad gebruikt, en goed ook :)
    Ik zou echt de stoute schoenen aantrekken en vertellen dat ze een andere oplossing moet gaan zoeken. Af en spelen geen probleem, maar dagelijkse oppas ben je toch niet voor zeg?
    Succes!

14. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja nogal gebuikt, zou gelijk stoppen met hem naar school brengen ophalen en alles t is goed zeg!

zijn heus andere opties voor haar hoor, ik ben ook alleenstaande moeder en werk ook gewoon en heb twee kindjes

Ze kan haar zoontje vast naar de voorschoolse of en naschoolse opvang brengen en als xe dit niet wilt gastouder of oma opa oid

Tis goed he je hebt ook een eigen leven je lijkt wel een gastouder zonder dat je er voor word betaald!

15. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ja behoorlijk!!

Denk dat je toch van je af moet spreken en zeggen dat het je echt te zwaar wordt allemaal.
    Dat je het met liefde hebt gedaan maar dat ze nu toch eens een andere oplossing moet bedenken.
    Sowieso als ik merkte dat mijn kind een grote mond zou krijgen en slecht gedrag van een ander kind zou overnemen dan zou ik niet willen dat mijn kind nog teveel met dat kind om zou gaan!

Precies wat je zegt, je kent haar eigenlijk helemaal niet zo goed, jij komt niet bij haar binnen en zij duidelijk ook niet bij jou want wijst dat steeds af, je hebt geen idee hoe het bij haar thuis eraan toe gaat en hoe het kind wordt opgevoed (of juist niet als hij zo brutaal is en slecht luistert).

Ze maakt echt wel misbruik van je goedheid en dat moet echt afgelopen zijn.
    Kijk in hele hoge noodgevallen kan je wel eens iemand uit de brand helpen maar dit loopt toch wel de spuigaten uit.

16. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ja en niet te zuinig inderdaad.

Als het een makkelijk kind is, is het geen probleem om hem mee naar school te nemen vind ik.
    Maar 3 kwartier van te voren brengen zou ik zeker niet mee akkoord gaan!
    En ook als meneertje niet wilt luisteren zou ik niet de verantwoordelijkheid over hem willen op weg naar school. Ik was er dus snel klaar mee. Gewoon aangeven dat het even goed is gegaan maar dat je er nu niet meer verantwoordelijk voor wilt zijn, straks gebeurt er iets (ookal omdat jij meerdere kindjes hebt) en je hebt dus voor zijn eigen veiligheid niet meer doet.

Wat betreft oppassen/laten spelen in de vakantie, tja. Vind je zoontje het leuk dat hij komt spelen dan zou ik hem wel 1 of 2 dagen laten komen. Maar anders gewoon aangeven dat het voor jullie ook vakantie is en het lastig is qua oppas of dat jullie met het gezin wat tijd willen doorbrengen.

Pff was er wel klaar mee hoor met zo'n iemand. Ze mag in haar handjes knijpen wat je allemaal voor haar doet en dan is een kopje koffie drinken toch een kleine moeite.

Nee, deze dame maakt behoorlijk misbruik van je!

17. tuc

tuc Niet meer actief

In mijn ogen wordt je zeker gebruikt..bij een go betaalt ze voor dit grapje 5 euro per uur.

18. Zebraatje1990

Zebraatje1990 Actief lid

26 jul 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, dit bedoel ik er ook mee te zeggen dat ik het jammer vind dat ze ook geen band wil opbaouwen. ik heb het nu een keer of 4/5 gevraagd maar ik blijf ook niet aan de gang natuurlijk graag of niet. blijkbaar heeft ze niet de intentie om bevriend te raken en wil ze het contact houden zoals het nu is. samen op facebook en alleen de gesprekjes op school. jammer anders was de situatie anders geweest.

om het even te verduidelijken. sinds een week of 2/3 wordt er niet iedere week meer bij elkaar gespeeld. ik heb een aantal keer nee gezegd en nu wordt het zelden nog gevraagd. dat ze zo nu en dan bij elkaar spelen is geen probleem hoor, maar het was iedere keer bij mij.

ik breng hem maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag naar school de woensdag doet zij sinds 2 weken zelf omdat haar rooster is gewijzigd. op vrijdag haal ik hem ook op uit school."
    hij is hier tussen half 8 en kwart voor 8 en om kwart over 8 gaan wij naar school.

19. Zebraatje1990

Zebraatje1990 Actief lid

26 jul 2013
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat kan ze niet betalen. heeft belastingachterstand en krijgt ook geen toeslagen.

heb haar toen geopperd om naschoolseopvang te doen voor op de woensdagen toen zei ze dit

20. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bijt inderdaad door de zure appel heen en geef aan dat het echt te veel wordt. Tot de herfstvakantie nog wel bv. Of eventueel deze maand nog en dan is het klaar. Zeker als het dadelijk echt slecht weer wordt, wordt de belasting nog groter denk ik.

Deel Deze Pagina