Bambino Loco: welke boekjes zijn het leukst?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Saskia78, Apr 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Bij ons bij Bart Smit mag je ze niet inkijken... erg jammer.

heb nu het "wat hoort bij elkaar 1" boekje maar dat is nogal eh.. oubollig :)
    plaatjes van LP's, cassettebandjes en citruspersen (tot mijn verbazing wist ze het wel allemaal)
    maar in een half uur is het boekje uit dus het wordt tijd voor een extra boekje.

baal alleen beetje dat je ze niet kunt inzien.. zodat ik beetje weet wat het niveau is en of het net zo oubollig is of ietsje minder :)
    ze is nu helemaal into cijfertjes.. dus "ik kan tellen" of "ik kan rekenen" lijkt me ook wel wat.
    (rekenen kon je 2 pagina's van inkijken op bol.com en leek vooral op een soort tellen toch.. "2 rode vissen + 1 blauwe vis" = op het andre plaatje "3 gekleurde vissen" dat kan ze denk ik wel)

2. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

Ik lees mee.

3. limegreen

limegreen Bekend lid

May 6, 2008
    892
    0
    0
    #3 limegreen, Apr 5, 2011
    Last edited: Apr 5, 2011
    Hier en bambino fan....
    We hebben alle boekjes van de bambino dus vraag maar raak!!
    Het leukste aan de boekjes vindt ik:
    Ze beginnen makkelijk en steeds moeilijker..

4. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

bij bol.com kan je ze inkijken. Super handig!

5. Saskia78

Mja ik heb geen specifiekere vraag dan eh.. tja wat is er leuk

die ze nu heeft vindt ze niet echt moeilijk..
    en ik zoek natuurlijk een boekje wat ze nu kan spelen.. maar ook een boekje dat ze niet na 2x al zat is :)

blijft nijntje bijvoorbeeld een beetje leuk? of zijn dat echt peuterboekjes?

en die tellen/rekenboekjes.. is dat een beetje te doen als je vooral kunt tellen en cijfers kunt herkennen maar nog niet echt optellen/aftrekken zoals wij dat doen.

6. Saskia78

hmm bij de meesten enkel de pagina's met uitleg.. en hoe het werkt weet ik nu wel zo'n beetje :)

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Wij hebben 2 boekjes van muis, maar ik moet zeggen dat dochter meer speelt met de miniloco.

8. Saskia78

I dat niet lastiger ivm de cijfers?

9. limegreen

limegreen Bekend lid

May 6, 2008
    892
    0
    0
    #9 limegreen, Apr 5, 2011
    Last edited: Apr 5, 2011
    Concentratiespelletjes
    *van een bak vormpje kijken welke koekjes er door het bakvormpje gemaakt zijn.
    *Je ziet een plaatje van de zij kant en dan moet je de zelfde zoeken waar je alleen de boven kant van ziet
    *bolletjes wol en en zggen welke trui er van de bolletjes gemaakt is
    Ik kan tellen:
    *aardbeien tellen en dan de zelfde aantal aardbeien zoeken
    *je hebt 2 treintjes en dan moet je die koppelen aan het getal 2
    *er staan 6 spookje met een getal er op en dan kijken welk getal er mist (13456)(2)
    Figuren en vormen
    *de juiste grote van de eendjes zoeken
    *een vierkant met 4 figuren er in en telkens staan de figuren op een andere plek , en dan de juiste bij de juiste zoeken..
    Beetje moeilijk uit te leggen , in boeken winkels kan je ze vaak wel in kijken ..
    succes !!

10. Saskia78

@limegreen heel duidelijk uitgelegd hoor!
    Dat wilde ik uiteindelijk weten :)

zal eens in de boekwinkel snuffelen ook..
    Kom ik niet zo vaak omdat ik er de stad voor in moet :)

11. limegreen

limegreen Bekend lid

May 6, 2008
    892
    0
    0
    Concentratiespelletjes
    *van een bak vormpje kijken welke koekjes er door het bakvormpje gemaakt zijn.
    *Je ziet een plaatje van de zij kant en dan moet je de zelfde zoeken waar je alleen de boven kant van ziet
    *bolletjes wol en en zggen welke trui er van de bolletjes gemaakt is
    Ik kan tellen:
    *aardbeien tellen en dan de zelfde aantal aardbeien zoeken
    *je hebt 2 treintjes en dan moet je die koppelen aan het getal 2
    *er staan 6 spookje met een getal er op en dan kijken welk getal er mist (13456)(2)
    Figuren en vormen
    *de juiste grote van de eendjes zoeken
    *een vierkant met 4 figuren er in en telkens staan de figuren op een andere plek , en dan de juiste bij de juiste zoeken..
    Beetje moeilijk uit te leggen , in boeken winkels kan je ze vaak wel in kijken ..
    succes !!

sorry dubbel

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Nee want herkennen is genoeg, wel kent dochter hierdoor inmiddels alle cijfers. Ze heeft 2 boekjes van Kikker en haar favoriet is een Doraboekje. De eerste pagina`s zijn makkelijk, daarna met hulp te doen, maar er zijn er ook nog een aantal te moelijk. Voordeel is dat ze er later ook nog wat aan heeft.

13. limegreen

limegreen Bekend lid

May 6, 2008
    892
    0
    0
    de mini loco is volgens mij ook veel langer te gebruiken dan de bambino loco !?
    Onze dochter is nu 2 jaar en 4 maanden en gaat best goed door de boekjes heen..
    Zij kan het nog niet alleen doen aan een tafeltje..
    Maar als we het samen doen gaat het goed..

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik ben ook aan het zoeken geweest, maar zie inmiddels ook niet zo goed meer wat nu de beste optie is. bambino? dat was indertijd bij mijn oudste 2 nog niet eens. of loco of wat tegenwoordig blijkbaar miniloco is. wat is nu een goede leeftijd om ermee te beginnen. mijn zoon loopt nog wat achter in spraak taal en begrip. hij wordt eind van de maand 2. zat te denken aan sinterklaas?

ts@ sorrie voor de inbreuk in je topic.

15. Saskia78

@limegreen hm mja.. Maar deze heeft ze al gekregen (voor haar verjaardag van oma)... Dus dan wellicht net zo makkelijk om een los boekje te kopen ipv complete nieuwe doos.

16. Saskia78

@blup: geen probleem hoor :)

en wat wij loco noemden vroeger heette toen ook al miniloco (zag ik op een oud boekje bij oma)
    en je had toen ook dozen met 24 stukjes.
    Bambino kende ik ook niet.

Op zich zijn er boekjes vanaf 2 jaar en met hulp moet dat zo tegen Sinterklaas echt wel lukken volgens mij.
    Grootste probleem is hier dat ze de achterkant van de stukjes zo leuk vind :)
    soort van puzzel maakt ze ervan.
    Je kunt ook kijken met welk onderwerp hij wel vrij handig zodat hij het concept goed doorheeft en dan daarna een moeilijker boekje uitzoeken.

17. Sensea

Sensea Niet meer actief

staat er een moeilijkheidsgraad op de boekjes?

18. Saskia78

Alleen een leeftijd.. Vandaar dat ik het ook niet zo goed weet :)

19. Heel76

Heel76 Actief lid

Jul 15, 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Heb je al gekeken op www.lijsters.nl? Onder leerspellen staan alle locovormen en alle boekjes op. Overal een kleine uitleg met wat voor puzzels erin zitten.
    Misschien kan je daar wat mee
    Suc6 in ieder geval

Gr Heel76

Share This Page