Vandaag kreeg ik het inschrijfformulier voor de kraamzorg van mijn verzekering. Ze raden je aan om dat zo snel mogelijk te regelen hè, omdat de kraamzorgbureau's het hartstikke druk hebben. Maar nou willen ze op dat formulier gewoon al weten waar ik ga bevallen en wanneer ik met zwangerschapsverlof ga. Hallo! Ik weet pas twee maandjes dat ik zwanger ben, ik ben nog helemaal niet bezig met zwangerschapsverlof en de bevalling. Mag ik daar alsjeblieft nog gewoon een paar maandjes over nadenken? Ik vul nu wel gewoon in wat ik nu denk dat ik wil, maar als ik later besluit dat ik het toch anders wil, dan hebben ze dikke pech, dan gaat het anders worden. Ben ik nou zo ongeorganiseerd dat ik dat allemaal nog niet op een rijtje heb? Belle, helemaal overvallen door het inschrijfformulier.
Bij mij staat er ook ergens dat je het altijd mag wijzigen, dat je dus gewoon van gedachte kan veranderen. Dat je qua bevalling en dergelijke toch hetgeen moet doen, waar jij je beste bij voelt... Het is maar dat ze in ieder geval iets weten en dus een idee hebben.
Nee, vond het ook de grootste flauwekul, die vragen. Moet wel zeggen dat ik wel goed uitgerekend had hoe en wat. Dat was toeval. Ik hield het idd vol tot 4 wk voor de bevalling EN Ruben kwam precies op de uitgerekende datum...dus dat was een makkie, achteraf. Je hebt volgens mij de juiste instelling hoor. Gewoon invullen en je ziet straks wel hoe het loopt
Nou je bent niet ongeorganiseerd hoor, ik weet nu nog niet wanneer ik mijn verlof in laat gaan! Je kan niet weten hoe je je dan voelt. Volgens mij, lijkt mij, moet je het een beetje zien als: wij (kraamzorg) willen graag weten of je niet iets wilt doen dat compleet ongebruikelijk is en we willen weten wanneer het kindje ongeveer komt. Dat is alles.
ze vragen naar een richtlijn en of je in ziekenhuis of thuis wilt bevallen ja dat waren dingen die wij al wel overlegd hadden maar ik moest ingeleid worden dus mocht opeens niet thuis, nu bij de tweede wil ik niet meer thuis .. wist ik ook al meteen..
Gewoon invullen wat je denkt te zullen doen. Bij de intake van de kraamzorg wordt het allemaal nogmaals besproken en op papier gezet als het goed is.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet precies weet wat de 'regels' zijn, maar het is handig om er bijtijds bij te zijn. Ik heb de website van het kraamzorgbureau in de buurt opgezocht en op hun site een inschrijfformulier ingevuld. Zij mailden me vervolgens dat ik me via mijn verzekering in moest schrijven. Dat is overigens niet voor alle verzekeringen hetzelfde, dus misschien kun je even op de site van je verzekeraar kijkene hoe zij dat geregeld hebben. Ik heb zelf even gewacht tot ik een goeie echo en een intake bij de verloskundige had gehad. Mijn vorige zwangerschap is geëindigd in een miskraam, dus ik wilde eerst zeker weten dat het goed zat. Maar je hoeft daar natuurlijk niet op te wachten; de meeste zwangerschappen gaan wél goed. Ik heb het formulier van mijn verzekeraar inmiddels ingevuld en weer opgestuurd, en als het goed is krijg ik tussen week 34 en 36 een intake waarbij ik bespreek wat mijn wensen zijn. Nou, tegen die tijd zal ik het meeste wel in kaart hebben, schat ik zo in.
ik ben naar de site van mijn zorgverzekering gegaan en heb het via hen gedaan. Niks geen formulier. moest alleen invullen wanneer ik ben uitgerekend, of we huisdieren hebben, en of ik borstvoeding of flesvoeding wil geven. Ik heb dus geen idee wie ik straks krijg. misschien is het wel een schattig nonnetje
als je niet voor de 12 weken aanmeld bij je verzekering kunnen ze evt al vol zitten en heb je pech...
Ik heb me ook gewoon bij de verzekering aangemeld (CZ) en daar kun je dan ook aangeven welk kraamzorg bureau je wil hebben. Ik had eerst bij de vk gevraagd wie er in de regio goed was met Bv, aangezien dat de vorige keer door de kraamhulp misgegaan was. (verder was ze helemaal geweldig.. ) Misschien sowieso een goede tip om het even aan de vk te vragen, zij hebbem er over het algemeen wel kijk op. En ik kreeg op de site van het CZ zo'n lange lijst van kraamzorgbureaus dat ik nooit had kunnen kiezen... Een paar weken later kreeg ik een brief van het kraamzorg bureau met daarin dat ik aangemeld was en dat ik in de 5e maand even moest bellen voor een afspraak in de 6e maand, zodat ze het een en ander met je door kunnen spreken...
O jee echt Ik wil niet te vroeg want ik wil niet alles weer afmoeten zeggen als het mis gaat... Maar ja niks is ook niet wat.... Froukje
meestal krijg je rond 8-9 weken een termijnecho en dan kan je erna je meteen opgeven (das het handigst)
ik kreeg bij de huisarts een folder mee van een kraambureau,heb me daar bij aangemeld en ook aangemeld bij mijn verzekering ,heb bevestiging binnen gekregen van allebei.en de vragen waar ik nog geen antwoord op kon geven staan gewoon open hoor ,lijkt me logisch! gr mel
Bij de CZ moet je het voor de 4e maand doorgeven, dus dat is wel wat ruimer. Ik vind 12 weken ook erg snel.
Hallo, Ik ben verzekerd bij Menzis. Ik heb mij hier telefonisch aangemeld voor kraamzorg. Ik had ook de keuze uit verschillende bureau's. Heb toen aan vk gevraagd welke te kiezen. Zij werken dus het meeste met Kraamzorg Het Groene Kruis en Samenzorg. Ik heb voor Samenzorg gekozen. Heb hiervoor weer contact gehad met Menzis. Ze hebben me alleen gevraagd wanneer ik uitgerekend was, wat voor voeding ik van plan ben te gaan geven en waar ik verwacht te bevallen. Later kreeg ik van Samenzorg een bevestiging dat ik stond ingeschreven. In de 7e of 8e maand is er iemand (m'n buurvrouw) van Samenzorg geweest voor de intake. Omdat ik nog steeds van plan ben borstvoeding te gaan geven krijgen we 49 uur. En de plaats van bevalling is in eerste instantie ziekenhuis, maar misschien wil ik op het moment zelf wel thuis blijven. Volgens mij kun je nooit echt precies van te voren (als je niet medisch bent) plannen waar je gaat bevallen. Groetjes Saskia