draagzak of doek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door goldy, 9 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik wil graag een draagzak of draagdoek aanschaffen. Dit omdat mijn zoontje een uur of soms langer recht op moet blijven na zn fles, en ik dan ook mn handen vrij heb om andere dingen te doen.. vooral voor mij andere zoon van 2 jaar want die wil natuurlijk ook de benodigde aandacht. Ik heb wel een slechte rug dus moet wel eentje zijn die comfortabel is en niet te veel last geeft aan de rug.
    Wie heeft er ervaringen en kan mij adviseren over een goede draagzak..

2. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Toen mijn zoontje heel klein was vond ik een draagdoek fijner maar vanaf een maand of 3 ben ik een drager gaan gebruiken (de Beco Butterfly) en die heb ik tot op de dag van vandaag heel veel gebruikt, hele fijne drager!

3. MamaFay

MamaFay Actief lid

9 apr 2012
    180
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb een manduca. Heel erg tevreden over!

4. Eevie

Eevie Fanatiek lid

7 mrt 2010
    2.491
    0
    0
    NULL
    Brabant
  5. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Ha mooi! Niemand die de BabyBjörn nog aanraadt! Die NIET doen dus. ;)

Wist je trouwens dat het bedrijf de druk op de geslachtsorganen "niet oncomfortabel" noemt... Comfortabel is het dan niet lijkt me :D

Ons onderzoek toont aan dat de resulterende zitdruk binnen de grenzen valt van wat wij een goede comfortdruk noemen. De druk op de geslachtsorganen is onschadelijk en niet oncomfortabel.

Verder gaat het artikel vooral in de de veiligheid. Dat comfort voor ouder én kind vele malen beter kunnen met een ergonomische drager, wordt niet genoemd natuurlijk. :D

6. Lenne

Lenne Actief lid

16 mei 2011
    218
    0
    16
    Tula, Boba, Bondolino, Ergo etc. Als je zoekt naar SSC/Soft Structured Carrier/Ergonomische drager dan is er vanalles te vinden! Ik ben zelf aan het sparen voor een Tula, maar over bovenstaande dragers heb ik allemaal positieve ervaringen gehoord.

7. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Ik heb een tula en een geweven doek. Heerlijk de Tula, maar de doek blijft favoriet!

8. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Wat fijn voor jou en je kindje dat je gaat dragen :)

Er is heel veel keuze, dus oriënteer je rustig op het internet.
    Ik weet niet waar je woont, maar je mag ook altijd wat uit komen proberen. En bij babybij.nl kan je een doek of drager tegen een kleine vergoeding twee weken lenen om te proberen.
    Zoek maar een wat op ssc, mei tai, geweven doek, rekbare doek..

Zelf heb ik een manduca, een mei tai van hoppidez, een ringsling van babylonia, en twee geweven doeken van ellevil. Allemaal hebben ze hun eigen voordelen.

9. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Anders eens een doek of draagzak huren. Kun je hem uitproberen om te kijken hoe het bevalt.
    Huren kan o.a. bij:

* Draagd doek lenen
    * Doekenbieb

10. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor de reacties!

Weet iemand of een patapum draagzak goed is? Die kan ik van iemand overnemen voor een mooi prijsje

11. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    Ik heb er eentje te koop! Ik heb vier hernia's sinds een maand, en kan de bondolino nu niet meer gebruiken.

12. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ik lees er goede verhalen of, en het is ook een ergonomische drager. Als je hem voor een mooi prijsje kunt overnemen: Doen, en deze aan je ex in bruikleen geven.
    Vind het trouwens wel een goed initiatief van hem om te gaan dragen!

13. goldy

goldy Fanatiek lid

1 sep 2009
    2.253
    0
    36
    NULL
    NULL
    huh, dit snap ik niet? In de war met een ander topic misschien?

Deel Deze Pagina