Iedereen pakt het anders aan natuurlijk maar consequent zijn is dus echt de constante. Dat wist ook al wel natuurljk maar vind het in de praktijk toch lastig...
Het blijft lastig en jij hebt er nog wel twee tegelijk ook, pff.. Respect hoor! Zoals iedereen zegt het hoort bij de leeftijd. Waarschuwing en dan in de hoek wekt hier het best waarbij ik erbij zeg dat ze eruit mag als ze doet wat ik heb gezegd (dus die schoenen aan, die blauwe ipv roze broek aan, boterham opeten etc etc). Heel vermoeiend. Maar het wordt echt beter hoor. Heel erg van mij... Maar als ik haast heb, of echt geen zin heb inn die strijd koop ik haar om (als je dat helemaal op eet gaan we een spelletje doen, krijg je een rijstewafel). Werkt ook, maar moet je niet te vaak doen denk ik. Heel veel succes. En knap dat je je zo kwetsbaar durft op te stellen. Misschien 1 troost voor als t soms echt even moeilijk wordt... De eerste ouder die ALTIJD consequent is moet ik nog tegenkomen . Oja, en de eerste ouder die niet af en toe zijn geduld verliest ook. Oja, en consequent zijn is best leuk hoor. Heb laatst zowat applaus gekregen toen ik haar in de Hema even apart (wel in t zicht natuurlijk) zette omdat ze haar in niet kreeg. En toen ze laatst perse zelf de buggy wilde duwen en ik die niet mocht vasthouden en haar ook waarschuwde en daarna op straat ff in een hoekje liet staan leverde een duim op van een andere mama. Dat geeft energie!
Het kost idd een hoop energie, energie die je later weer dubbel en dwars terug krijgt omdat dan alles fijn verloopt. Het scheelt hier wel dat we dit vanaf het begin hanteerde maar elk begin us pittig. Onze jongste is ook mega pittig op z'n tijd. Man en ik wisselde dan ook regelmatig af om het consequent zijn vol te houden. Ik keek ook regelmatig de nanny op tv. Soms heeft ze handige tips en ik vind het bijzonder te zien wat bepaalde aanpakken met kinderen doen.
Ja precies, maar dan is het dus meer even afkoelen en in andere situatie brengen als echt "voor straf" op de gang zetten... Dan heb je een heel andere intentie en zet je ze dus niet "boos" op de gang met je actie en komt dat ook op die manier over op je kind! Hier wordt ze ook altijd NOG veel bozer En gaat ze er ook harder tegenin idd (1x gedaan)... Ik snap m denk ik...