Voor mamma's met kindje op kinderdagcentrum

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Romy1979, 2 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Wat weten jullie van de bezuinigingen op taxivervoer? Ik hoorde bij een kennismakingsgesprek dat de voorkeur er naar uit gaat om hem zelf te brengen en halen. Nu hebben wij nog geen 2e auto en vriendlief is om half zeven de deur al uit. Er wordt hard gespaard voor een 2e auto, maar totdat deze er is zal hij toch met het busje mee moeten. Er zal dan wel een eigen bijdrage komen, dit maakt me ook niet uit.

Wat weten jullie hiervan?

2. stampertje

stampertje Fanatiek lid

24 okt 2007
    3.086
    19
    38
    Mama
    Een dorpie
    Dat verschilt qua gemeente hier is het gratis.

3. Romy1979

Bedankt voor je reactie.
    Maar weet je toevallig ook of het busvervoer gaat verdwijnen?
    Want zoiets ving ik namelijk ook op.

De contactpersoon van het KDC kan ik dinsdag pas weer bellen, dus dan zal ik het zeker dan ook nog even vragen.

4. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hm, mijn dochter maakt geen gebruik van het vervoer, maar ik heb wel begrepen dat het ook afhankelijk is van de afstand van en naar de locatie en of er niet ook dichter bij huis opvangmogelijkheden zijn. Maar goed, dat durf ik ook niet met zekerheid te zeggen hoor.

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Dat verschilt heel erg qua gemeente en welk soort opvang. Zo heb ik voor de dag opvang nu geen eigen bijdragen, maar als mijn dochter straks na de zomervakantie naar school gaat (speciaal basisonderwijs) en ook met de bus moet heb ik een eigen bijdrage van 200 euro per jaar (geloof ik, moet ik nog even na kijken)

Je kunt het vinden vaak op de website van je gemeente.

Zoek eens onder leerlingenvervoer..maar ik geloof dat dat echt alleen voor basisschool leerlingen is (ook speciaal onderwijs dus)

Weet het niet zeker, maar als je een indicatie hebt (CIZ ofzoiets) dan kan het goed zijn dat je daar moet zijn voor het aanvragen voor vervoer en vergoeding...gaat voor ons idd via de CIZ, indicatie voor zorg op een opvang en vervoer naar die betreffende opvang.....5 dagen per week.

Moeilijk allemaal he...

6. Romy1979

Nou, idd. Er komt zoveel bij kijken. En dan hebben we nog maar net de knoop door gehakt om m aan te melden bij t kdc. En die eigen bijdrage zit ik niet mee, maar totdat we 2 auto's hebben moet hij wel met een busje mee. Daarbij is t ook allemaal geregel met mijn werk om vaste tijden te kunnen werken. Moet ik daar t hele verhaal nog eens gaan vertellen aan wildvreemden die gaan bepalen of ik een uitzondering mag hebben op t heerlijke flexibele werken wat recent geïntroduceerd is.

Ach kan wel uren doorzeuren haha. Uiteindelijk is t voor Svens bestwil, dus moeten we er maar het beste van maken :)

7. Amethist

Amethist Niet meer actief

Neem anders eens contact op met Stichting MEE. Zij kunnen je goed helpen met alle benodigde aanvragen.

Wij hebben voor A. een CIZ-indicatie en daar zat toen ook gelijk vervoer bij, zodat we daar iig gebruik van konden maken als het toch nodig zou zijn.

8. Romy1979

We hebben al een vast contactpersoon bij mee en zijn ook al driekwart jaar bij karakter, dus we hebben gelukkig al de juiste hulp.

Ik maakte me meer zorgen omdat ik begreep dat ze t busvervoer wouden afschaffen. Maar volgens mij valt dat nog wel mee.

9. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    nee word niet afgeschaft hoor. Mogen ze ook niet he. Dat zou betekenen dat mensen die hun kinderen echt niet kunnen brengen hun kinderen thuis moeten houden en dat die dus geen recht zouden hebben op behandeling oid.

Ze zijn wel flink aan het bezuinigen. Zo is er op veel busjes geen vervoersbegeleidster meer.
    Moet je altijd naar een kdc die het dichtste bij je in de buurt ligt. Dus je mag niet kiezen.

En iid als je een ciz indiactie hebt dan zit er altijd vervoer bij. Voor zover ik weet dan.

Hier hebben we weinig gemerkt van de bezuinigingen. Behalve dan dat ze de routes hebben veranderd een paar maanden geleden en dat Owen dus op een andere route werd gezet. En dat er 2 verschillende vervoersbegeleidsters zijn in de week en niet 1 dezelfde.

10. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    Door het lente accoord (voorloper wet WMO) is er inderdaad flink gesnoeid in de taxi vergoedingen. Ik werk zelf op een kdc, wij kregen eerst per kind per dag 22 euro voor het taxi vervoer vergoed. Nu krijgen we per kind per dag 8 euro voor het taxi vervoer vergoed. Dus ja, er wordt flink bezuinigd! Maar wat dat voor gevolgen voor ieder persoonlijk heeft is in ieder geval bij ons nog niet helemaal zeker. Er worden allemaal maatregelen getroffen, maar door onze centrale clientenraad moeten eerst nog een paar besluiten erover genomen worden voordat de veranderingen in het busvervoer echt worden doorgevoerd.
    Wel is bekend binnen onze organisatie dat alle busbegeleiders ontslagen worden......

11. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Die doen dat bij ons op vrijwillige basis....misschien daarom dat wij er nog niets over gehoord hebben....

12. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    bij ons worden ze wel betaald. Maar ze zijn er nog steeds. Niet op alle routes. Maar wel in de busjes waar ze echt nodig zijn.
    Zoals bij Owen. Owen kan zichzelf losmaken bijvoorbeeld en loopt dan de hele bus door. Dus de begeleidster is nodig om ervoor te zorgen dat hij zich niet losmaakt.
    En ook vanwege zn epilepsie.
    Andere kindjes in zijn bus hebben hetzelfde soort problemen waardoor ze in de gaten moeten worden gehouden en dus wel een begeleidster nodig is.

13. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Ik ben het ook het uitzoeken. Mijn zoontje breng ik nu 3 ochtenden zelf naar een vroegbehandelgroep en zal straks naar speciaal onderwijs gaan. Her gaat het via de gemeente en moeten we 180 euro per jaar zelf betalen. Ik werk overdag niet maar kan hem net zelf brengen en halen omdat ik het niet red kwa tijd. Mijn dochtertje met ook naar school gebracht worden.

14. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Ja wat ik dan niet snap...mijn dochter gaat straks naar de 'basisschool' dan en dan ineens geen begeleiders meer.....Terwijl er genoeg kinderen zijn die daar niet voor niets naartoe gaan he ;)

Nu blijft mijn dochter netjes zitten gelukkig, maar toch.....

Naja, dan loopt het wel via een andere instantie namelijk de gemeente, en nu via de zorg om het maar even kort te zeggen....

Hoop wel dat het erin blijft hoor ook voor toekomstige ouders van kinderen die naar een kinderdagcentrum gaan.....Heeft voor ons een hoop gescheeld!

Lees trouwens andere kinderen..ja dat vraag ik me wel eens af...de bus komt hier onze dochter op halen om jaja...8.25.....Stel dat mijn andere kindje al naar school ging, hoe doe je dat!! Kan je tijden verzoeken enz? Is er iemand die dat weet?

15. Romy1979

Ik denk dat je andere kindje dan naar de voorschoolse opvang moet? Zoiets bestaat ook dacht ik.

16. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Ik denk dat je best kan overleggen met de chauffeur of de routeplanner.

Want als je niet zou werken of zou kunnen werken kan je je kind ook niet naar de voorschoolse opvang doen.......toch? Dan krijg je dat toch niet vergoed?
    Zit er niet in dus weet dat niet dus kan het helemaal mis hebben ;)

Mijn oudste gaat naar een mkd en straks naar speciaal onderwijs. En de jongste dus naar het kdc.

Deel Deze Pagina