Start 1e IVF poging eind september

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ava1, 10 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ophoopvanzegen

19 okt 2015
    55
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Ik ben ook vanmorgen gebeld door het ziekenhuis, met goed nieuws. Zit nu in het ziekenhuis te wachten tot ik om 13:00 het teruggeplaatst krijgt. Oh ik ben zo zenuwachtig. Wat spannend allemaal
    Maar Jolanda... Ik begin me een beetje zorgen te maken..!

2. Kahlan83

Kahlan83 Bekend lid

24 jul 2013
    904
    0
    16
    Spannend Ophoopvanzegen. Ik ben nu onderweg, hier om 13.15 afspraak voor de tp ;)

3. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Spannend Ophoopvanzegen en Kahlan, en dan de wachtweken in...

Hier is de spanning voorbij. Vlak voor ik zou gaan testen (wachtte tot manlief thuis was), had ik bij de toiletgang al helderrood bloedverlies, waardoor het voor mij over en uit was. De zwangerschapstest net was ook echt duidelijk negatief. Helaas is onze eerste TP mislukt. We zijn erg verdrietig (ondanks dat ik al het idee had de laatste dagen dat het niet gelukt was, toch hou je hoop). Tevens roept het bij mij ook angst op: waarom zou een volgende TP wel lukken? Maar goed, nu eerst menstruatie verder afwachten en het ziekenhuis bellen voor het vervolg...

4. suikerspin

suikerspin Actief lid

8 dec 2014
    165
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi dames,

@Olivi, is je ongi al doorgezet?

@Kahlan83 wat een mooie score, hoop dat de terugplaatsing goed is gegaan.

@Hoopvanzegen super dat jij in je eigen cycle toch zo mooi hebt kunnen scoren. Hoop ook voor jouw op een goede terugplaatsing

Jullie gaan nu ook de slopende wachtweken in!!!

@Jolanda ik las het net en voel echt met je mee ben verdrietig door jouw nieuws. Het blijft zenuwslopend en de teleurstelling bij het doorzetten van je menstruatie is killing.
    Sterkte en een dikke knuffel van mij. Geef niet op en sterkte!!!!!

Ik had hier vanochtend soort van ovulatie kramp. Dit gevoel heb ik normaal ook en dacht dat dit m'n eisprong was. Dat kan het dus niet geweest zijn, voor het vervolg weet ik dus dat dit gevoel wat anders betekend?
    Op 1 of andere manier heb ik het gevoel dat het mis is dit komt ook omdat ik me van alles in mijn hoof haal.

5. toers

toers Niet meer actief

Jolanda wat ontzettend verdrietig voor jullie ook, ik begrijp natuurlijk totally hoe kut je je nu voelt. Ik heb precies dezelfde gedachten waarom zou een cryo wel lukken als dit al niet lukt. En je ziet je kansen gewoon afnemen dat voelt zo rot!

Ik probeer mezelf op te peppen door vooral leuke dingen te doen, nu kamer opknappen hier ga een walk-in closet maken heerlijk daar word ik nu echt even heel gelukkig van maar vooral om even mn gedachten op iets anders te focussen.

Maandag ziekenhuis bellen over hoe nu verder met de cryo's. Mijn ongi is behoorlijk heftig doorgebroken nu ik gestopt ben met de utro, heb flinke krampen en rugpijn. Het is ellendig allemaal!

6. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Wat naar Olivi, dat je dan ook zo'n last hebt van de menstruatie! Ze hadden wel gewaarschuwd dat het heviger zou zijn. Ik heb tot nu toe alleen veel bloedverlies, maar verwacht dat de buikkrampen nog wel gaan komen. Ook ik moet maandag bellen voor een afspraak over het vervolg met de ingevroren cryo's.
    Wij zijn bezig met een kastenwand op zolder, heb net heerlijk manlief geholpen met kastjes in elkaar schroeven. Lekker afleiding en ik word blij van het resultaat. Zo proberen we ook positief te blijven en te genieten van kleine dingen (en van elkaar)!

7. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    Hoi meiden,

Mag ik meekletsen hier ?? Ik ben gestart met IVF. Net mn 1e FM. Ik ben even flink teleurgesteld. Er groeien maar 5 eitjes. 3 grote rechts en 2 kleine links. De gyn vind het een prima aantal, en zei dat dit ook veel beter is voor mn lichaam en de kwaliteit vd eitjes. ik ben minder enthousiast. Moet zaterdag terug voor FM 2 omdat ze net iets te klein waren. Naar verwachting is dat zaterdag wel oke. Rechts waren tussen de 17 en 19 mm. En links 12 en 11 mm. Ik had er meer van verwacht !!

Ervaringen hiermee ? Ik hoefde mn hormonen niet te verhogen...

8. Ophoopvanzegen

19 okt 2015
    55
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Help!! Ik kan echt niet meer wachten.
    Ik begin me helemaal te verliezen in het wachten. Ik ben ook zo bang voor de teleurstelling die mogelijk gaat komen.....
    Iemand ervaring met het invullen van de 2 wachtweken? :(

9. lillypie

lillypie Actief lid

1 jul 2014
    255
    0
    16
    Maak je geen zorgen..beter 1 goede dan een hoop slechte..ik ben het oevende bewijs

10. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ Bo: ik had ook elke keer maar 5 follikels, 3 grote en 2 kleinere (wat ik eveneens teleurstellend vond). Ook bij mij werden de hormonen niet verhoogd. Uiteindelijk waren het er bij de punctie toch 6, waaruit 6 eicellen zijn gekomen, met 3 embryo's als resultaat...

@ ophoopvanzegen: wachten is lastig... hoever in de wachtweken ben je inmiddels? Zorg voor voldoende afleiding, richt je op positieve dingen. Wij kregen in het ziekenhuis bij de punctie kaartjes mee om de wachtweken door te komen, met name wanneer je de positiviteit kwijt dreigde te raken... ik kan ze wel voor je opzoeken en proberen een foto te versturen... ik heb het zelf niet nodig gehad, heb een drukke, leuke baan en probeer zelf ook positieve gedachtes te hebben, naast dat ik ook momenten van mezelf mag hebben dat ik het moeilijk / onzeker / eng vind...

11. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    Jolanda, het klinkt stom, maar bij 6 zou ik me nog beter voelen dan bij 5. Ook al is het maar 1 verschil. Pff ik voel me echt falend.. alsof mn lichaam niet reageert op die rot hormonen. alle kwalen heb ik, en dan maar 5 eitjes. Sorry als ik iemand hiermee kwets maar ik ging echt een beetje uit van 8 a 10 eitjes. 3 embryo's is eigenlijk nog best een mooi resultaat, 2 cryo's nog dus Jolanda ?

lilly, jij bent het levende bewijs zeg je ? Vertel... hoe veel eitjes had jij ed.?

Ik HAAT de wachtweken... vreselijk! Sterkte met wachten .....

12. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ik herken je gevoel heel goed. Op alle echo's die ik had waren maar 5 follikels te zien... links deed bij mij niet mee. Daar snapte ik ook niks van. Ik was eerst ook enorm teleurgesteld. Was bang dat alleen die 3 grote mee zouden doen. En waarom had ik dan zoveel hormonen moeten spuiten (had met de helft (75ie) bij IUI altijd 2 eitjes)... op een gegeven moment heb ik me erbij neergelegd... bij de punctie bleken het dus toch 6 follikels te zijn, daar ze 6 eicellen hadden gevonden. Van die 6 waren er 4 bevrucht en goed gedeeld. 1 verse TP gehad en inderdaad nu nog 2 cryo's...

Ik duim voor je dat inderdaad het kwalitatief goede eicellen zijn... maar voor nu eerst een digi knuffel! Je mag best even teleurgesteld zijn! Ik hoop dat je straks er weer wat positiever tegenaan kijkt!

13. suikerspin

suikerspin Actief lid

8 dec 2014
    165
    0
    16
    NULL
    NULL

Hi Bo,

Ik was hier ook ongerust over.
    Ook omdat ik er eerst 11 bleek te hebben, tot de laatste echo en een vervangende arts me zei dat er maar 7 waren.
    Daarbij groeide de linker harder dan de rechter.
    Uiteindelijk had ik er 9 en ook nog eens goede.
    Is afwachten tot na de punctie en dan weet je de score!!

Succes Bo

14. Ava1

Ava1 Lid

9 sep 2015
    29
    6
    3
    NULL
    NULL
    #74 Ava1, 30 okt 2015
    Laatst bewerkt: 30 okt 2015
    Ik heb gisteren mijn punctie gehad en het was pijnlijk, maar wel te doen. Ik had begeleiding van een aardige verpleegster die mij hielp met een goede ademhaling om de pijn op te vangen. Uiteindelijk een opbrengst van 20 eitjes. Nu moet ik rustig aan doen en veel drinken ivm kans op overstimulatie. Nu maar hopen dat de bevruchting goed gaat en ik geen overstimulatie krijg, want dan kan er geen verse tp plaatsvinden. Ik heb van de hormonen niet echt veel bijwerkingen gehad, alleen hoofdpijn en vermoeid. Het is wel erg spannend allemaal.
    @ olivi en jolanda: wat verdrietig dat jullie ongi zijn geworden. Hopelijk is de volgende keer wel raak. Veel sterkte en geef de moed niet op!
    @ ophoopvanzegen, lilly, kahlan bo en suikerspin: veel succes met het traject of op het wachtbankje. Is er al meer nieuws bij jullie?

15. suikerspin

suikerspin Actief lid

8 dec 2014
    165
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Ava, wauw 20 eitjes super!!!!
    Vooral goed water blijven drinken en dan hopen dat snel de terugplaatsing is.

Hier is alles nog rustig kan het nog volhouden voel me echt veel rustiger.
    Ik heb soms dagen dat ik denk dat het raak is vanwege het gerommel in mijn buik. en de pijn in mijn liezen heb soms steken en krampen in mijn eileiders en voelt niet als mijn menstruatie.
    Is dus nog ff afwachten.

Ik ben benieuwd wanneer je de terugplaatsing hebt.

Groetjes:)

16. Kahlan83

Kahlan83 Bekend lid

24 jul 2013
    904
    0
    16
    Heb even niet bij gelezen, want ik probeer er niet te veel mee bezig te zijn. Die wachtweken zijn echt super zwaar :(

Niet meelezen werkt dus ook niet :)
    Ik kan er niet meer tegen, heb besloten dit weekend een vroege test te doen, 4 dagen voor nod.... Aaaahhh.

17. Ophoopvanzegen

19 okt 2015
    55
    0
    0
    NULL
    Groningen

Mij is verteld dat deze altijd positief zou zijn door het extra spuiten van Pregnyl. Ik doe het heel bewust pas opde aangegeven dag. Wil mezelf geen valse hoop geven.
    Kom op kahlan, we kunnen best wachten!! Zet 'm op!!

18. Kahlan83

Kahlan83 Bekend lid

24 jul 2013
    904
    0
    16
    Heb niet gewacht Ophoopvanzegen.....en hij is positief!!!! Wel heel lichtjes nog, omdat ik natuurlijk te vroeg ben, maar toch!!

Pregnyl is met 10 dagen uit je lichaam verdwenen. Ik heb die prik morgen twee weken geleden gezet, dus dat is het echt niet. Had van de week ook al een keer getest, alleen im te kijken of er nog medicatie aanwezig was en die was toen spierwit.

19. Ophoopvanzegen

19 okt 2015
    55
    0
    0
    NULL
    Groningen
    Ooh!! Jij hoeft nu niet meer te prikken? Ik morgen de laatste, vandaar ;)

Maar wauw!! Dat is goed nieuws dus!!!

20. Kahlan83

Kahlan83 Bekend lid

24 jul 2013
    904
    0
    16
    Oh, morgen de laatste prik? Ik moest 36 uur voor de punctie de laatste zetten. Maar ik kan me wel voorstellen dat jij dan inderdaad nog niet kan testen. Wanneer mag jij?

Deel Deze Pagina