Start 1e IVF poging eind september

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Ava1, 10 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Wauw Bo, dat ziet er goed uit! Gefeliciteerd!

@ Ava: balen zeg! Digiknuffel...

2. suikerspin

suikerspin Actief lid

8 dec 2014
    165
    0
    16
    NULL
    NULL
    super gefeliciteerd bo!

3. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    Dank jullie wel !! Ik ben zo blij :)

4. Ava1

Ava1 Lid

9 sep 2015
    29
    6
    3
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd Bo!
    @jolanda: hoe gaat het met je cyclus? Ik heb een paar dagen geleden mijn menstruatie gehad. Door de utro bleef het uit. Het wachten voor de volgende cryo poging duurt wel lang.

5. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Dank jullie wel ! Gister heb ik mijn knaltest gehad ! Ik ben heel blij .. 9 december is mn eerste echo !

6. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Fijn Bo, zo'n knaltest. Ik hoop 'm ook ooit in mijn handen te hebben...

@ Ava: mijn rustmaand zit er op, ben afgelopen donderdag netjes na 4 weken weer ongesteld geworden, dus wij gaan starten voor onze eerste cryo terugplaatsing, in natuurlijke cyclus. Ik heb 30-11 de eerste echo staan en dan afwachten wanneer mijn eisprong is (eventueel opgewekt met Pregnyl) en 5 tot 8 dagen daarna heb ik de terugplaatsing (afhankelijk van 'leeftijd' embryo). Dus ergens tussen 5-12 en 12-12 verwacht ik de terugplaatsing. Toch wel weer spannend.
    Jij moet nu eerst ook nog een rustmaand voor je verder kan? En hoeveel cryo's heb je?

@ Kahlan: hoe gaat het met jou?

@ suikerspin en ophoopvanzegen: en bij jullie?

7. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Jolanda, vast wel meid !! 1 van die prachtige cryo's is vast jullie kindje to be !! Ik duim in ieder geval heel hard voor je !

8. suikerspin

suikerspin Actief lid

8 dec 2014
    165
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Ava1, mooi dat je menstruatie opgang is gekomen want dat kan soms langer als normaal uitblijven. Dan kan je hopelijk goed verder na je rustmaand.

@Jolanda, spannend ik duim dat je een mooi kerst cadeau krijgt!

@Bo, spannend!!!

Hier gaat alles ok.
    Ik heb nog geen echte kwaaltjes, alleen constant naar het toilet.
    Eerst dacht ik dat ik blaasontsteking had omdat ik wel erg veel moest.
    Naar de huisarts geweest en die zei na onderzoek dat het ook zo was.
    Antibiotica gekregen, alleen leek het niet minder te worden.
    Dus terug naar de huisarts uiteindelijk bleek na veel gedoe "urine onderzoek op kweek" geen blaasontsteking :(. Ik denk dat die strips dan niet zo goed werken, want heb wel drie maal urine afgegeven. Ook nog eens bij een vervangende arts in een andere praktijk.

Gister heb ik de eerste echo gehad.
    Ik vond het supers spannend, zit er echt wat en is alles ok!?
    Alles bleek in orde en het hartje klopt ook al.
    En nu geloof ik het ook echt er zit een kleine pinda :).
    Over 3 weken mag ik terug en dan gaan we het over de screening hebben en of ik naar een verloskundige kan.

9. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Hoe is het hier met iedereen?
    Olivi: ben jij ook weer toe aan een cryo terugplaatsing?

Ik heb vanavond de Pregnyl gezet en heb dinsdag de terugplaatsing van onze eerste cryo (als deze goed ontdooit)!

10. suikerspin

suikerspin Actief lid

8 dec 2014
    165
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi,

Hier alles ok!
    Wat kwaaltjes zoals veel plassen voor de rest nog niet echt iets.
    Vrijdag 2e echo blijft spannend!

Voor jouw ook spannend dinsdag ik duim voor je!!!!!
    Hoop dat alles goed ontdooit en dat het deze blijft plakken!

11. Ava1

Ava1 Lid

9 sep 2015
    29
    6
    3
    NULL
    NULL
    #131 Ava1, 6 dec 2015
    Laatst bewerkt: 6 dec 2015
    @ Suikerspin: wat fijn dat het zo goed gaat! Hoe was de 2e echo?

@ Jolanda: succes dinsdag met de Cryo tp. Ik duim voor een positief resultaat! Wij hebben nog een gesprek met een arts gehad en zij is heel positief over cryo tp's. Bij mij duurt het nog een paar weken tot mijn volgende cyclus begint en ik daaraan kan beginnen. Wij hebben er 11.

12. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Wat een mooi aantal Ava! In wat voor opzicht was je arts positief over cryo tp? Krijg je straks ook cryo tp in je natuurlijke cyclus?

Fijn Suikerspin dat alles goed gaat! 2e echo alweer, wat gaat het dan alweer snel... laat je nog even weten hoe deze echo was?

13. Ava1

Ava1 Lid

9 sep 2015
    29
    6
    3
    NULL
    NULL
    Ja ook in natuurlijke cyclus. Volgens de arts is dit veel rustiger voor je lichaam dan met alle hormonen en de kans op een zwangerschap is bijna net zo groot als een verse tp.

14. suikerspin

suikerspin Actief lid

8 dec 2014
    165
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hi dames,

@Jolanda hoe was de terugplaatsing dinsdag en hoe is het nu verder met je.

@Ava1 hoop dat de weken snel gaan.
    Ik heb ook gehoord dat met cryo nog betere slagingskans is dan met verse terugplaatsing.
    Dus ik met 11 cryo's duim ik met handen en voeten dat er 1 bij zit die blijft plakken! ook voor Jolanda!!!

@Bo hoe voel jij je en hoe was de echo?

De tweede echo was super spannend.
    Was heel leuk om te zien en de baby bewoog veel het hartje kon ik ook goed zien knipperen.
    Vanaf nu mag ik naar een verloskundige wat ik spannend vind maar ook blij om ben.
    Ik blijf me toch zorgen maken of alles wel ok gaat.
    Is geen stress hoor maar omdat je niet weet wat zich daar binnen afspeelt blijft het spannend.

Kwaaltjes momenteel zijn, dat ik merk dat ik super vergeetachtig ben. Ik heb laatst de kraan ergens open laten staan :$,
    schaamde me zo. Mijn collega zegt ook dat ze het merkt haha.
    De eerste 8 weken was ik erg moe maar dat valt nu mee.

15. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Fijn dat het goed gaat! Logisch dat je het spannend blijft vinden...

De terugplaatsing is goed gegaan. Helaas was de eerste cryo niet goed ontdooit, de tweede wel. Die was ook goed doorgedeeld, dus we hebben een morula teruggeplaatst gekregen. Nu weer in de wachtweken... voel wel veel in mijn buik, geen idee of het goed is of niet. Maar we blijven hopen! Testdag is 22-12, 2 weken na TP... duurt nog even dus...

16. toers

toers Niet meer actief

Bo87 gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Kahlan wat verdrietig zeg een miskraam wat ligt vreugde en verdriet toch dicht bij elkaar zo.
    Ava helaas ook geen geluk bij jullie eerste poging, rustmaandje is wel lekker na al die hormonen tenminste dat vond ik wel.

Helaas is bij ons de eerste cryo terug plaatsing ook al mislukt ik werd al na 6 dagen ongesteld. Nu weer wachten dus tot de volgende cryo...
    Jolanda zal voor je duimen dat jij meer succes hebt met je cryo.

17. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Jeetje wat balen Olivi. Zo snel alweer ongesteld... wanneer mag je voor de volgende cryo? Direct door of eerst weer rust? Sterkte meid!

18. toers

toers Niet meer actief

Ja nu weer een maand overslaan maar dat is ivm met de feestdagen omdat ze dan geen ivf doen. In principe zou je meteen door kunnen. Maar ik denk dat het ook wel lekker is om er even niet mee bezig te zijn rond de feestdagen.

19. Ava1

Ava1 Lid

9 sep 2015
    29
    6
    3
    NULL
    NULL
    @ Suikerspin: wat fijn dat de tweede echo goed was! Hopelijk kun je nu wat meer van je zwangerschap genieten en gelukkig ben je niet meer zo moe. Het vergeetachtig zijn zal ook wel een fase zijn en snel weer overgaan.

@ Jolanda: Nog een klein weekje wachten en je weet de uitslag. Het was dus nog even spannend met het ontdooien van de cryo's. Gelukkig is de tweede wel goed gegaan. Ik duim voor een positief resultaat!

@ Olivi: Wat jammer dat ook deze poging niet is gelukt. Leef erg met je mee. Hopelijk kun je een beetje genieten en tot rust komen tijdens de feestdagen en daarna weer met volle moed voor de volgende poging. Ik merk dat deze rustmaand mij ook goed doet idd. Ik wilde eerst liever meteen doorgaan, maar dat kon niet bij ons in het ziekenhuis. Ik zat nog erg vol emoties van de hormonen en de teleurstelling en ik ben nu een stuk rustiger en positiever.

20. Jolandadjk

Jolandadjk Fanatiek lid

22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    @ Olivi: ja, dan kun je rustig deze dagen door en in het nieuwe jaar vol goede moed verder!
    @ Ava: Fijn dat de rustmaand je goed doet Ava. Dat heb ik ook zo ervaren. Daarna was ik er echt weer klaar voor. Als deze cryo niet lukt, nemen we ook eerst weer pauze voor we aan poging 2 gaan starten...
    Hier af en toe wat licht bruinverlies bij afvegen, wat bij mij meestal een naderende menstruatie betekent. Toch zet het nog niet echt door (wat normaal wel redelijk vlot gaat). Ik word dus heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees. Ben het wachten ook wel weer zat... vrijdag is in principe mijn NOD (heb 2 weken geleden de Pregnyl gezet, dus had vrijdag 4-12 de eisprong), maar testdag is pas 22-12 (2 weken na terugplaatsing). Nog even volhouden dus...

Deel Deze Pagina