Start 1e ronde iui

Discussion in 'MMM clubs' started by schorpioen79, Feb 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Katja77

Katja77 Fanatiek lid

Jan 8, 2011
    1,998
    885
    113
    Groningen
    He Schorpioen, 2 follikels van 14 mm zullen zondag hoop ik beide uitgegroeid zijn tot 18/19 mm en dan kan er inderdaad een afspraak gemaakt worden voor de IUI!! Moet je dan ook een pregnyl zetten? Of had je dat al ergens gezegd?

Hier is 1e IUI helaas mislukt. Ik had sinds maandag al heel erg last van krampen. Gisteren ging mijn temperatuur omlaag en roze afscheiding. Vandaag 11 dagen na de inseminatie ben ik ongesteld geworden. Ik heb even zitten googlen maar het schijnt dus vaker voor te komen dat je door Pregnyl een kortere LF hebt.

Nou... op naar poging nr2. Ik mag over 10 dagen weer op komen draven voor een follikelmeting.

2. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Katja: balen dat de eerste iui mislukt is! Valt het toch tegen? Of had je het wel verwacht?

Ik moet voor eisprong ovitrelle spuiten. Zijn nu een weekendje weg. Even er tussen uit. Wel de spuit spullen meegenomen :)

3. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    We zijn weer thuis na een kort weekendje weg.

Vanmiddag hebben we ook weer een echo gehad. Het viel mij tegen. de follikels waren wel gegroeid, maar niet veel. Er is nu 1 van 16,5mm en 1 van ruim 15mm. Wel zijn we beide gegroeid.
    Morgen weer een echo, dit ook omdat mijn eigen eisprong eraan komt.
    Heb er wel een beetje de balen in, maar hopelijk krijgen morgen weer beter nieuws.

4. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,036
    12
    38
    Female
    lawyer
    Den Haag
    ha dames, ik zit in de 3e iui (beetje onduidelijk of die doorgaat doordat omdat ik vandaag geen grote eicel had). We hebben afgesproken dat we een IVF intake gesprek kunnen plannen zodat we na de 3e iui ronde door kunnen met IVF.
    Schorpioen, Boboke, bij ons is ook sprake van onbegrepen onvruchtbaarheid. Dat voelt inderdaad heel vreemd. Ik ben wel heel lang ernstig ziek geweest (ziekte van Crohn) waardoor ik denk dat mijn lichaam niet wilde maar we hebben geen echte verklaring.

5. Ivy1979

Ivy1979 Bekend lid

Jan 29, 2012
    749
    0
    0
    Noord-Holland
    Bij ons is er ook sprake van onbegrepen verminderde vruchtbaarheid maar ik hoefde niet nog een half jaar te wachten na de afronding van de onderzoeken. Begin januari de laparoscopie gehad (alternatief voor HSG) en daarna bij de gyn geweest. Ik kan de volgende cyclus (die waarschijnlijk morgen of overmorgen begint) gaan starten.

Ik heb alleen clomid gekregen en hoef alleen pregnyl te spuiten. Dus iets andere hormonen dan jullie en de clomid is in pilvorm. Het een en ander scheelt dus ook per gyn denk ik.

6. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Vanmiddag weer een echo gehad. De follikels zijn niet verder gegroeid. Morgen weer een echo, maar ik verwacht er weinig van. Dit ook omdat ik binnen nu en 24 uur mijn eisprong verwacht. Denk ook dat de iui deze maand helemaal niet doorgaat. Ik niet gehoord dat mijn man zijn zaad morgen moet inleveren. Hij gaat morgen wel mee.
    Was vanmiddag even flink teleur gesteld. Was ook alleen naar de echo gegaan. En dan mis je juist even de steun van je naaste.

7. Minigirl

Minigirl Fanatiek lid

Feb 17, 2013
    1,036
    12
    38
    Female
    lawyer
    Den Haag
    En Schorpioen79, hoe was de echo van vandaag?

8. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Gisteren gehoord dat de iui toch gewoon doorgaat! Beide folikkels hadden een groeispurt gemaakt en gisteren was er 1 18 mm en 1 bijna 19 mm! Gisteren, eind van de middag de Ovitrelle spuit gezet en morgenochtend is de IUI.
    Ik had zelf de hoop al opgegeven, maar wat kan je lijf je voor de gek houden!

9. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Ik kan plaats nemen op het wachtbankje:D, de IUI is gedaan.
    Het viel ontzettend mee, ik heb eigenlijk niks gevoeld.
    Moest na het inbrengen nog een kwartier blijven liggen en daarna mochten we naar huis.

10. Deebje

Deebje Bekend lid

Mar 2, 2013
    960
    27
    28
    Female
    Hallo Dames,
    Eindelijk een geschikt forum gevonden en ook daadwerkelijk iets achter laten is nieuw voor mij, meestal lees ik verhalen van anderen...
    Ik zal me even voorstellen. Ik ben 30 jaar, gelukkig verloofd met een lieve man, wij gaan dit jaar trouwen en wij zijn al 1,5 jaar bezig om wondertje te creeeren...
    Kort samengevat, 18/02/2013 hebben we eindelijk te horen gekregen dat we door mogen naar IUI.:) Hoop doet leven zeggen ze en ook al zijn de succes verhalen na IUI nihil, wij worden er vrolijk van...
    Vandaag 2 maart begonnen met slikken van Clomifeencitraat 50mg en dan 8 maart een echo... SPANNEND...
    Tot horens!
    Liefs

11. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Deebje: Welkom! Leuk dat je gaat trouwen! Ik ben vorig jaar mei getrouwd.
    Bij ons werd ook gezegd dat de kans op een zwangerschap met IUI rond de 10% is, maar wij wilde het heel graag gaan proberen, ook dat je redelijk veel positieve verhalen hoort.
    Ik had gelukkig zelf weinig last van bijwerkingen van de hormonen.
    Succes met het wachten op de komende echo!

12. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Inmiddels een kletsclubje geworden, daarom deze topic verplaatst naar mmm clubs. Ik laat voor een dag een verwijzing staan zodat men dit topic kan terug vinden.

13. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

Mar 14, 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Hey wat leuk! Wij gaan volgend jaar trouwen.

Vorige week op intake geweest. Een inwendige echo gehad en ze kon zien dat ik een eisprong had gehad. Voldoende eiblaasjes (?) en alles zag er prima uit. Omdat ik een cyclus heb van 28/29 dagen was dat voldoende bewijs dat ik 'gezond' ben. Waarschijnlijk horen we bij de groep 'onbegrepen uitblijven van een zwangerschap'. Volgende week donderdag moeten we terug voor de uitslagen (bloed van mij en zaad van ml) en een behandelplan. Ik ben heel benieuwd! Afwachten maar.... intussen is 9 maart mijn nod en nog steeds...na 2 jaar proberen...heb ik de hoop dat het 'gewoon' lukt... silly me...

14. schorpioen79

Feb 16, 2013
    1,740
    292
    83
    Female
    Zuid-Holland
    Hier de eeste signalen van een naderende menstruatie:x
    de eerste iui is niet gelukt.

het is aan de ene kant fijn om te weten dat je 'gezond' bent, maar aan de andere kant had ik liever gehoord dat er wel wat was (het klinkt heel raar)
    En ik denk ook dat er heel veel vrouwen in de groep van 'onbegrepen uitblijven van zwangerschap' zitten. Als ik op de poli gyn zit zie ik zoveel vrouwen die eigenlijk in het zelfde schuitje zitten. 's morgens wordt er altijd uitgangsecho's gemaakt.

15. Noux

Noux Fanatiek lid

Sep 15, 2012
    1,281
    1
    38
    Hallo,

Mijn naam is Noux en ben 25 jaar.
    Sinds december 2011 gaan mijn vriend (45) en ik voor ons eerste wondertje. Helaas gaat dit niet zoals we hadden verwacht.

Bij mij is PCOS geconstanteerd en het zaad van mijn vriend is niet zo heel erg goed.
    Ik heb 3 ronde's clomid geprobeerd, maar helaas sloeg dit bij mij niet aan. (50mg, 100mg, 150mg)
    We hebben vorige week te horen gekregen dat we gaan beginnen aan IUI en voorzichtig ook al aan IVF moeten gaan denken..

Zojuist heb ik mijn eerste spuit Gonal-F gezet (75IE).
    Op de uitgangsecho van vanmiddag waren er al wel 2 follikels van 2mm te zien. Dus groeien maar!
    Donderdag heb ik weer een echo om te kijken of ze al groeien.
    Maandag de 18e krijg ik een HSG.

Graag lees/klets ik met jullie mee!

Liefs, Noux

16. lovelybabe

lovelybabe Bekend lid

Mar 14, 2011
    682
    0
    0
    Gelderland
    Hey dames,

@Noux; welkom!

@Deebje: ook welkom!

@Schorpioen: Heeft het doorgezet?

Hier zojuist een evaluatiegesprek gehad na de intake van vorige maand en de uitslagen gekregen. Zaad van ML is prima in orde en ik ook. Dus we horen inderdaad bij de groep met 'onbegrepen vruchtbaarheidsproblemen'.

Het behandelplan is een MOH icm IUI. Eerst 5 dagen Clomid slikken en dan echo, Pregnyl spuit, IUI en wachten maar.

Eigenlijk had ik vandaag al kunnen beginnen, maar omdat ik een week naar spanje ga, mag het niet. ik ben niet op tijd terug voor de echo. Dus deze maand nog op 'eigen kracht' (waarvan ik nu compleet heb opgegeven dat dit gaat lukken) en volgende maand aan de bak.

Ik had even wat kleine paniek...maar dat is gezakt. We willen dit zo graag en 2 jaar is erg lang dus het moet maar zo.

Wel jammer dat ik nu een beetje baal van onze vakantie... was graag meteen begonnen.

Maar goed....dat maandje op 2 jaar, maakt natuurlijk ook niets meer uit.

Fijne dag dames!

Share This Page