Hoi meiden 10 maart hebben wij onze 1e afspraak in Gent. Ik heb nog geen enkel idee wat ze willen of welke behandeling we eventueel zouden starten. Ga er vanuit dat er diverse onderzoeken daar plaats vinden en het is ook geen probleem om daarvoor op en neer te rijden naar Gent. Maar ik vroeg me af hoe ze samenwerken met de ziekenhuizen in Nederland. Stel dat ik voor echo's moet tijdens de cyclus oid. Moet dat allemaal in Gent of werken ze dan samen met een Nederlands ziekenhuis. Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
Ik ben ook erg benieuwd naar het antwoord op deze vraag. Ik kan je dus helaas zelf ook niet helpen met een antwoord
Ik heb net een poging gedaan (vandaag mijn punctie gehad!) en mijn ziekenhuis in Nederland het Erasmus MC wilde niet meewerken met Gent. Ook het streekziekenhuis van Rotterdam wilde niet meewerken aan de echo's in Nederland omdat ze in Gent geen echo's doen zonder bloedonderzoek om hormonen in het bloed te controleren. Dit is in Nederland minder gebruikelijk. Ze willen bovendien in Gent graag dat alles voor 13 uur in de middag gedaan is en hier in NL werkt het gewoon anders. Ik ben dus veel heen en weer geweest en dat is echt zwaarder dan ik dacht. Verder zijn ze wel heel vriendelijk en kundig in Gent dus geen spijt!
Op de website van het UZ Gent - reproductieve geneeskunde staat dat je je in het Maasstad Ziekenhuis kunt melden.
Ik deed mijn tussentijdse echo's in het streekziekenhuis in de drechtsteden. De eerste en laatste echo doet Gent altijd zelf.
Ik heb toevallig vanochtend mn eerste follikelmeting gehad in nl, ik ben ook onder behandeling in Gent. Ik heb de resultaten zelf door gemaild, want faxen lukte niet in het ziekenhuis. De resultaten van het bloedonderzoek moeten ze voor 13.00 faxen naar Gent. Of het allemaal goed gaat hoor ik hopelijk vanmiddag, als alle resultaten binnen zijn zouden ze bellen. Ik woon in Zeeland, als je wilt weten welk ziekenhuis dan stuur je maar een pb . Voor Gent maakt het trouwens niet uit waar je de fm laat doen, zolang ze de resultaten maar op tijd hebben.
Thanks meiden voor de reacties! Ik ga even contact zoeken hier met het ziekenhuis zodra ik meer weet hoe en wat vanuit gent!
Ik weet niet in welke regio je woont, maar het Diak in Leiden doet ook tussentijdse echo's bij een behandeling in Gent. Succes
Hi, Zelf ook erg benieuwd hoe dit werkt? Wordt dit afgestemd met je in Gent wat je in Nederland kan/mag doen? Gezien ovulatie testen etc etc bij mij niet werkt, werd ik in Nederland om de dag gecontroleerd met echo's. Dit om de groei en vordering van de eicelgroei te zien etc. Pakt men dit in Gent anders aan? Liefs
Heb de eerste paar pogingen alles in Gent gedaan. Later brak het reizen me toch op en bleek de Fertiliteitskliniek Twente ook alle echocontroles en bloedprikken te kunnen doen. Ze hebben geen samenwerking dus je moet wel zelf alles betalen (en eventueel daarna declareren bij je zorgverzekering) en zelf doorsturen naar Gent. Maar dat gaat prima per mail en ze nemen daarna contact met je op over het vervolg. Werkt dus prima!
Ik heb mijn echo's zelf gemaakt, met een soort van iPad. Echt een uitvinding en volgens mij alleen in Gent die hiermee werkt. Is hier jullie niks over verteld?
Wij hebben 1 poging geheel in Gent gedaan, echt heel zwaar die reistijd. Meerdere malen icm ziekenhuis in Breda. die hebben super goed geholpen, uitslagen waren ook altijd op tijd binnen in Gent. Beide ziekenhuizen in Tilburg doen het niet. Den Bosch wil de metingen wel doen, bloedonderzoek niet.
Wij hebben ook 2 pogingen in Gent gedaan, waarvan er 1 is afgebroken en een escape IUI is geworden ipv icsi. De echo's zijn het Diaconessehuis gedaan, ging prima. Toch brak het reizen (bijna 3 uur enkele reis, hotelovernachtingen) ons op en in Nl verder gegaan.