Start basisschool & energie kind

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door momwithcamera, 23 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Wij dachten te starten met halve dagen, maar al na 2 dagen vroeg zoon waarom hij eerder naar huis moest. Daarop direct het volledige programma mee laten draaien incl. 2 dagen bso. De overige dagen speelt hij met kinderen in de buurt of spreekt hij af.
    Ik hoopte dat hij dan wat meer zou gaan slapen 's nachts, maar helaas....;)

Salentein vindt dit leuk.
  2. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Mijn oudste dochter meteen 'volle mep'. We merkten het wel dat ze erg moest wennen, was thuis moe en ook wat korter lontje, maar ging met plezier naar school en kon het volhouden. Hoefde overigens niet naar BSO, dus uit school ging ze linea recta op de bank onder dekentje liggen en filmpje kijken. Soms viel ze dan ook nog even in slaap. Iedere week dat ze naar school ging werd de vermoeidheid iets minder.

Wilde het bij jongste dochter ook zo doen, maar die trok het toch echt niet meteen alle dagen. Die was na een paar dagen school zo over haar toeren, uitgeput en overprikkeld, bijna letterlijk ziek ervan, dus ik heb haar wel regelmatig een dagje thuis gehouden. Geen 'vast' moment, telkens gekeken naar gedrag en zo nodig een rustdag ingelast. Het heeft haar ongeveer 3 maanden gekost voordat ze echt iedere week alle dagen naar school kon. Dat ze na school ook nog een andere activiteit kon doen (zoals bezoekje aan winkel, speelafspraakje e.d.) heeft veel langer geduurd. Het kostte haar veel energie, zo'n hele dag in grote groep functioneren.

3. Baloei

Baloei Niet meer actief

Mijn oudste ging hele dagen en ging prima. Mijn middelste ging halve dagen en sloeg ook nog regelmatig dagen over. Was gewoon teveel. Nu in groep 2 gaat het nog steeds niet, en nog steeds 1-2 en soms zelfs 3 dagdelen thuis.

4. Neilia

Neilia Niet meer actief

Gelijk volledige dagen, 08:30 Tot 14:00 uur.
    En 3 dagen bso.
    Ik had echt verwacht een doodmoe kind te hebben aangezien ze tot de vrijdag ervoor nog smiddags sliep.
    Ze slaapt nu in het weekend nog wel in de middag maar doordeweeks heeft ze smiddags nog genoeg energie.
    Rond 17:00 uur stort ze wel in.

5. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hier hield ik ze de eerste weken op woensdag lekker thuis. Wellicht hadden ze het aangekund, maar ik vind het nog heerlijk en de juf vond rustig wennen een heel goed idee.

6. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier direct volle bak zonder problemen. Afspreken ed. gebeurde na de 1e week.
    Nou heeft de oudste ook ontzettend veel energie en weinig slaap nodig dus dat scheelt.

Om 7.00 uur gaat ze 'aan' en rond 21.00 uur gaat ze 'uit'.

7. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Bij mij hadden ze er wel moeite mee.
    De oudste 2 heb ik zeker een half jaar om en om middagen thuis gehouden. (Maandag half, dinsdag heel, woensdag half etc.)
    Nummer 3 is dit schooljaar gestart bij de kleuters, en dat gaat boven verwachting!
    Vorige week heeft hij de hele week meegedraait dus dat zal deze week ook wel het geval zijn :thumup:

8. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.381
    10.328
    113
    Onze zoon is ondertussen 5 maar hij ging gelijk hele dagen na dat hij de kijkdagen had gehad.

Tijdens de kijkdagen ging hij maar een ochtend maar hij was boos dat hij niet de hele dag mocht hahaha.

Hij zit nog steeds op judo en halverwege Gr 1 is hij gestart met zwemmen.
    Ondertussen zwemt hij, zit hij nog steeds op judo. Heeft hij gymles en schoolzwemmen.
    Op de een of andere manier heeft hij nog energie haha

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Hier fulltime en dat ging goed.
    Mijn dochter sliep nog tot haar vierde 3 x per week ofzo anderhalf uur in de middag, maar zonder slaapjes hield ze het ook vol.
    Mijn zoon zou halve dagen starten, maar wou de eerste dag ook al ‘s middags en toen heb ik hem na de lunch weer terug gebracht en dat ging goed vanaf de eerste dag. Verschilt waarschijnlijk per kind.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.337
    36.198
    113
    De jongens beiden gelijk fulltime. Dochter niet, die is heel snel moe en trok dat echt lang niet (bloedonderzoek etc niks uitgekomen).
    In groep 1 was ze elke woensdag en vrijdag thuis en in groep 2 elke woensdag. Ze had die dagen nodig om bij te komen.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier startte hij 3 weken voor de zomervakantie, plan was sowieso alle ochtenden, maar hij ging met zoveel plezier dat hij de meeste middagen ook heeft meegepakt. Hier werd al een poos niet meer geslapen in de middag en is ook nooit gebeurd, hooguit in de auto als we een stuk gaan rijden. Meneer is te eigenwijs om toe te geven aan zn vermoeidheid.

12. Lelie137

Lelie137 Fanatiek lid

9 jun 2012
    1.576
    209
    63
    Limburg
    Hier de maandag hele dag, rest alleen ochtend. Hij valt anders tussen de middag in slaap.

13. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier allebei meteen hele dagen, ze hebben alleen op woensdagmiddag vrij vanaf 12.30 uur, op ma/di/do/vr van 8.30 tot 15 uur.
    Ze waren wel moe van alle indrukken natuurlijk, maar zeker niet in die mate dat ze bv voor bedtijd al in slaap vielen.

14. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.898
    5.153
    113
    Ik heb N (5 jaar, groep 2) nog tot het eind van het eerste jaar wel eens thuis gehouden in de middag. Ze slaapt nu in de weekenden in de middag ook nog. Vooral helemaal aan het begin trok ze het echt niet. Langzaam steeds meer hele dagen maar soms dus wel nog thuis.

15. Salentein

Salentein Niet meer actief

Onze oudste sliep nog tot 2 weken voor hij naar school ging smiddags een uur op de bank (niet altijd maar wel vaak) Hij heeft 3 dagen gewend en is daarna fulltime naar school gegaan. Hij vond het heel leuk en wilde helemaal niet eerder naar huis (continuerooster) of een dagje thuis blijven. Vlak voor de kerstvakantie was hij heel moe en heb ik hem een vrijdag thuis gehouden. Dat was het.

Wij hebben het gewoon aangekeken maar het ging goed dus nooit thuis gehouden..

16. Salentein

Salentein Niet meer actief

Bij ons hetzelfde. Maar het ging bij ons direct goed (hij is 1x in de tweede week in de poppenhoek in slaap gevallen haha)

Deel Deze Pagina