Hallo dames, Ik ben al even niet geweest.. Maar loop met de ziel onder mijn arm.. En opeens bedenk ik me.. Waar kan ik mijn hart beter uitstorten dan hier.. Ik heb het moeilijk... Sommige weten misschien nog wel dat ik degene ben die enorm graag een tweede wil.. Maar dat mijn man omdat hij al twee kids uit een vorig huwelijk opeens besloten heeft (hoewel ik het hem van tevoren duidelijk gevraagd heb) dat hij het bij 1 kind wil houden... Buiten dat ben ik 100 procent afgekeurd.. En moet eerlijk bekennen dat toen ik mijn smurfie kreeg mijn leven zo enorm veel leuker werd. Hij sleepte mij de dag door.. En al weet ik dat dat niet zo de bedoeling is waarschijnlijk. Hij heeft hier niks van gemerkt hoor .. Maar nu.. De tijd is gekomen.. Onze knappe kerel gaat naar de basisschool.. Hij ging vol goede moed wennen. En vond het geweldig.. De halve dagen gingen prima en één hele ging ook goed.. Nu is hij echter volledig begonnen. En hij vind het afscheid heel moeilijk.. Hij huilt tranen met tuiten bij het afzetten. Ik houd het dan zo luchtig mogelijk geef hem een kus en een dikke knuffel en draag hem over aan de juf.. Maar dan.. Loop ik naar huis en dat is het.. Ga wat rommelen in huis een keer op de koffie.. Maar ik mis hem.. Er komt niks uit mijn handen. Heb pijn van de spanning.. Ik ben een wrak.. En ik vind het zooooo stom.. Wil zo graag blij zijn dat hij het wanneer hij er eenmaal is en de school begonnen is leuk heeft. Ik ben ook super trots op hem. En vind het een geweldige nieuwe stap... Ik weet ook niet waarom ik zo stom aan het doen ben.. Weet ook niet wat ik nodig heb.. Een aai over de bol.. Of een schop onder mijn kont.. Ik laat het aan jullie over dat te beslissen.. (maar wees een beetje lief )....
Een schopje dan Sterkte meid, snap je best maar probeer een andere dagindeling te vinden. Kinderen zijn er niet voor de entertainment van hun ouders. Ook een knuffel voor je
Idd ook een klein schopje van mij Ik begrijp je natuurlijk wel, het is ineens gewoon heel stil in huis..... Toch zou in proberen je zo snel mogelijk hierover heen te zetten, je zoontje zal het ook (gaan) voelen dat mama het er moeilijk mee heeft dat hij naar school toe gaat.... Hij moet met plezier naar school gaan en niet met een "rot"gevoel. Je zegt dat je 100% afgekeurd bent, maar is er niet iets wat je kan doen om je dagen weer wat meer invulling te geven? Sporten misschien? Of liefdadigheidswerk? Oppassen op een kindje? Sterkte!
Ik snap je gevoel best hoor. Het is zeker een andere dag wanneer je alleen thuis bent. Probeer een nieuwe dag indeling te maken. Ga bij thuis komst lekker nog even zitten. Kopje thee, krantje lezen of journaal kijken. Probeer je te realiseren dat deze nieuwe situatie ook voordelen kan hebben. Iets meer tijd voor je zelf en voor het huis. Doe wat vaste klusjes in huis op de ochtend. Keuken, wc, of badkamer schoonmaken. Neem daarna weer even je momentje. Tijdschriftje lezen, opgenomen tv programma kijken. Dit zal voldoening geven. Je hebt wat 'nuttigs' gedaan en hebt dan even alle tijd om iets voor je zelf te doen. Ik weet niet of je al helemaal bij bent met je foto's, maar dat is ook altijd leuk om te doen. Foto albums maken. Kan je op vakantie dit jaar? Ga alvast lekker speuren. Probeer op de ochtend iets nuttigs te doen, waardoor je een goed gevoel hebt over de dag. Misschien dat je een huisdier kan overwegen? Een hond is heerlijk! Vast schema, lekker naar buiten, knuffels en voor je kind ook geweldig. Succes, maar het zal echt gaan wennen zodra je de situatie accepteerd.
Ik kan me je gevoel voorstellen. Ik vind het wel erg fijn dat onze dame op school zit en omdat ze een continurooster heeft, is ze ook zo weer thuis. Maar heerlijk om even mijn handen vrij te hebben. Voor jou ligt dat heel anders uiteraard en dat lijkt me oprecht heel vervelend. Zou je het niet leuk vinden om wat voor school te gaan doen? Helpen met knutselmiddagjes en andere activiteiten? Bij ons op school is er echt genoeg te doen. Niet dagelijks, maar voldoende om bezig te kunnen zijn. Evt. ander vrijwilligerswerk dat bij je past? Al is het maar een kopje koffie drinken bij een verzorgings/bejaardenhuis. Zoiets. Even de focus op wat anders. Wanneer je thuis bent, dat ervaar ik ook, is het huishouden al snel gedaan en ik heb dan de neiging om op de bank te eindigen, beetje achter de laptop enzo. Teveel eigenlijk. Ik ga straks vrijwilligerswerk doen en op school help ik ook. Verder ben ik 's morgens gaan sporten, dat scheelt me weer avondjes weg want ik ben 's avonds liever thuis. En zo vul ik mijn tijd wel in. Moet wel zeggen dat ik het na de kerstvakantie ook wel even stil vond hoor. Maar nu zit het ritme er redelijk weer in en is het wel lekker. Sterkte!
ik zou ook proberen misschien wat te doen voor school. Er is vanalles van actief tot passiever werk. Zodat je je nog betrokken voelt....
Ach meisje moeilijk he!! Mijn dochter is nog niet eens 3 en krijg al buikpijn bij het idee dat ze naar school moet. Ze gaat sinds oktober 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal en begin nu pas te genieten van mijn vrije uurtjes. In het begin vond ik het ook vreselijk. Ik weet nog dat ik in mijn eentje aan het winkelen was en dacht dit vind ik helemaal niet leuk!! Gelukkig vind mijn dochter "school" helemaal geweldig, anders had ik mij nog rotter gevoeld. Dus met andere woorden snap je heel goed! Het is echt niet stom, het heet moederliefde
Wat vervelend dat je het zo ervaart. Onze jongste gaat in april naar de basisschool en ook al vind ik het een gek idee, ik kan me er ook op verheugen. Even weer tijd voor mezelf en voor mijn opleiding. Kun je niet een leuke cursus gaan doen, zodat je wat meer mensen ontmoet? Sterkte in ieder geval.
ohh gelukkig ik kan weer online.. Vanwege een probleempje met mijn emailadres kon ik niet meer reageren hier.. Wel vervelend want ik kon wel jullie reacties lezen.. Bedankt voor jullie reacties.. Ik moest vandaag naar de kapper en zowaar knapte ik op terwijl ik in de stoel zat. Even tijd voor mij. Even laten prutsen en even het verstand op nul en relativeren.. Natuurlijk is het geweldig dat mijn zoontje naar school kan gaan. Hij is een gezond knap jongetje dat de uitdaging van nieuwe kindjes en school nodig heeft.. Dat begrijp ik ook echt .. Het is mijn eigen daginvulling die ik moet aanpakken. Ik ben behoorlijk beperkt maar wil idd kijken of ik wat dingetjes in huis kan doen.. En nu kan ik het idd wat afwisselen. Iets in huis en dan weer even rusten.. dan weer stukje lopen en dan weer even rusten.. En dan uiteindelijk even uitrusten voor hij weer uit school komt.. En het voordeel zal dan zijn dat ik weer energie heb voor hem.. Dus dat is natuurlijk hartstikke fijn.. Ik heb me iets teveel laten meeslepen in het ohh hij is het enige dat ik leuk vind en verder heb ik niks.. Terwijl ik natuurlijk ook echt wel leuke dingen heb om mijn dag mee te vullen.. Zo kon ik het tot vanochtend alleen nog niet echt zien.. Dus huppa moeders schouders eronder en ff doorzetten Bedankt voor jullie lieve reacties.. precies dat wat ik nodig had!.
Goed dat je het zo kunt zien ook! Maar de andere kant is natuurlijk ook dat het even slikken is. Juist datgene waar je zo'n bult energie van kreeg, is straks hele dagen op school. Natuurlijk moet je dan even schakelen naar andere dingen. Dat heeft tijd nodig en daar mag je je best rot onder voelen. Ik hoop dat je je draai snel kunt vinden, want inderdaad; nu je meer rust kunt pakken, heb je ook weer energie over voor ná schooltijd. Ook best lekker.