Bevallen in het buitenland. Welke eisen zet ik op papier?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Maysa86, 8 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Hai dames
    Ik loop al tegen het einde en mijn
    Bevalling kan elk moment beginnen.
    Ik woon niet in Nederland en zal in een privé ziekenhuis bevallen.
    Nu lijkt het mij handig om bepaalde dingen op papier te zetten zodat mijn wensen en voorwaarden bekend zijn bij het
    Team.

Heeft iemand tips van wat ik er op kan zetten ?
    Tot nu toe heb ik alleen punten als:
    - mijn man de gehele duur bij de bevalling
    - niet de baby wassen na de bevalling
    - geen medicatie toedienen aan de baby of mijzelf zonder nadrukkelijke toestemming

Dit wordt de eerste dus ik ben nog onervaren!
    Tips zijn welkom!

2. Mentiera

Mentiera Actief lid

29 mrt 2010
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Navelsteng uit laten kloppen en de vader mag hem doorknippen?

En die medicatie voor de baby? Heb je daar echt zin in om in geval van nood over na te denken? Ze zouden van mij gewoon mogen geven als dat nodig is.

3. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Ja nou dat zijn dus moeilijke dingen ( wel/geen medicatie).
    Want hetzelfde heb ik met knippen .
    Hier knippen ze liever dan dat ze je laten scheuren. Nu zijn ze in nl van mening dat je beter kan scheuren dan knippen . Maar goed dan kan je zeggen dat je niet geknipt wilt worden maar als je dan vervolgens heel lelijk en naar scheurt ben je wel de pineut ..

4. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Google eens op 'geboorteplan'; dan vind je heel veel voorbeelden en ideeën wat je in zo'n plan neer zou kunnen zetten. Erg handig, om je een beetje op weg te helpen!

Succes

5. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

11 okt 2008
    4.362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    o ja, ik had ook een geboorteplan, erg handig. zo uit mijn hoofd had ik er hetvolgende opstaan:

vriend bij de bevalling
    ruggeprik
    niet knippen
    vriend knipt navelstreng door
    vriend kleedt zoon aan

Verder stond op hetzelfde papier de telefoonnummers van onze ouders, van de leverancier geboortekaartje en leverancier doopsuiker.
    Ook had ik er beknopt opgezet waarvan mijn vriend een foto moest nemen ;) die is soms helemaal de kluts kwijt.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou eerst eens bij hen informeren hoe de normale gang van zaken rondom de bevalling is. Dat is in ieder land zó anders.
    Dan kun je opschrijven op welke punten jij het graag anders zou willen. Anders ga je misschien een heel boekwerk volschrijven dat voor 99% hun normale werkwijze is, en over die ene procent die jij anders wil lezen ze dan zomaar heen.

Ik zou denken aan:
    - wel of geen pijnbestrijding, en welke soort dan (ik zou zeggen: niet, tenzij ik er zéér nadrukkelijk om vraag, en in dat geval een ruggenprik)
    - is je vriend eigenlijk wel gemachtigd om medische beslissingen over jou te nemen als je dat zelf niet meer kunt (oh, lees in je post dat je mijn man schrijft, als je getrouwd bent dan is hij idd gemachtigd)
    - kind éérst bij jou op de borst, als zijn/haar toestand dat toelaat en pas daarna schoonpoetsen/wassen, aankleden e.d.
    - zo snel als mogelijk aanleggen voor BV
    - wil je uit voorzorg een oxytocineprik om placenta los te laten komen of alleen als dit noodzakelijk is (mijn keuze: prikken maar!)
    - inknippen uit voorzorg of alleen als dit noodzakelijk is omdat baby er nú uit moet (mijn keuze: alleen bij noodzaak, laat anders maar scheuren)

Heb zelf nooit een geboorteplan gehad. Ik ging er van uit dat mijn vk (en evt de mensen in het zkh, mocht ik daar terecht komen) beter weten wat ze doen dan ik omtrent de bevalling, en dat ze niks raars zouden doen. Bij alle voorbeelden die ik hierboven geef was hun standaardbeleid ook precies zoals ik het wilde, dus daar hoefde ik niks over op te schrijven. In medische noodsituaties wil ik dat artsen doen wat zij nodig vinden, en niet met mij of m'n vriend gaan overleggen.

7. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Bedankt voor de tips en het meedenken ..
    Opzich is t lastig hier te bekijken wat standaard beleid is want ik moet t nu metname doen met verhalen van andere meiden in mijn omgeving die hier zijn bevallen .
    Het is niet zo dat je naar het ziekenhuis gaat en de bevalling van A tot Z kan doorspreken. Ook is t maar net wie je aan je bed treft.

Dus opzich klinkt t misschien dubbelop om
    Bepaalde standaarddingen te vermelden maar sommige dingen vind ik echt belangrijk; mijn man erbij, baby op de kamer enz. En juist omdat dit zhuis dit ook aanbied heb ik gekozen om daar te bevallen maar wil toch misverstanden voorkomen.

Uiteindelijk is t ook natuurlijk loslaten en vertrouwen dat de artsen weten wat ze doen maar omdat elke cultuur anders over bepaalde dingen denkt mbt bevallen zijn sommige dingen wat moeilijker voor mij om aan de artsen over te laten.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je kindje niet bijvoeden/geen flesje geven en alleen als het echt nodig is bijvoeden met cup/vingervoeden, dit alles alleen als je BV wil geven natuurlijk.

Je kindje bij je op de kamer houden (dag en nacht)

Zelf bepalen wanneer je kindje gevoed wordt (afgaan op hongersignalen)

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ligt er idd wel heel erg aan welk land en welke cultuur het is, maar ik zou proberen veel op te schrijven. Liever te veel dan te weinig! Ik ben in Duitsland bevallen, de hele reutemeteut opgeschreven en alles bleek onnodig. Het ging precies zoals ik wilde en nog beter!

Deel Deze Pagina