Ik zit een beetje na te denken wat ik in de ochtend het beste kan geven. Ik was eerst begonnen om rijstebloem door haar fles te geven. Toen ze 4 maanden was heb ik dat ook gegeven maar ze werd hier erg onrustig van. Maar ze vond het wel erg lekker. Ik denk ik probeer het nu weer, maar helaas weer werd ze onrustig van. Dus dat wordt hem niet. Ik wil heel graag een papje gaan geven in de ochtend ipv de fles. Ik heb al wel granen door haar fles geprobeerd maar dat ging niet helemaal lekker. Zowel door de fles niet en ik twijfel of ze het wel lekker vond. Iemand misschien nog meer ideeën? En een papje geeft wel een voller gevoel toch? nu heeft ze om 12 uur echt weer honger (8 uur krijgt ze de 1e fles) en krijgt dan een boterham en ik probeer dan de fles echt wat later te geven omdat ze anders eind van de middag weer zoveel honger heeft en ik wil haar graag met ons tegelijk mee laten eten!
Hier altijd de gewone (zonnige ontbijt)pap van bambix gegeven... Nooit met smaakjes oid. Wat ik me verder afvraag: krijgt je kindje tussen 8 en 12u dan niks te eten, fruit of zo? En het is toch goed om dan om 12u een boterham te geven met wat melk? Hoe is de rest van het schema eigenlijk?
Het is een beetje verschillend of ze iets tussendoor krijgt en wat ze krijgt. Als ik naar deze ochtend kijk lig ze nu al vanaf kwart voor 10 te slapen.. als ze wakker wordt krijgt ze dus gelijk haar boterham. In de middag is ze meestal wel wat meer wakker en slaapt ze minder. Dan geef ik haar fruit tussendoor. Alleen dit vult niet echt erg goed waardoor ze dus toch rond 5 uur alweer echt honger heeft en uitstellen tot half 6 is dan lastig omdat ze dan toch te huilerig is. Daarom probeer ik de fles na de boterham wat later te geven..
Wat geef je dan aan fruit? Een potje of vers? In stukken of gepureerd? 1 of 2 stuks fruit? Want als ze hier een appel en een peer eet dan vult dat toch best goed. Of met een banaan erbij of zo... Stukken moet harder voor gewerkt worden (kauwen etc), dus vult ook meer.
Ik geef een potje. Vers fruit wilt ze absoluut niet en trekt ook een vies gezicht. Ik heb het dan wel geprakt gegeven. Peer heb ik wel eens geprobeerd om een stuk te geven maar is veel te glad. banaan zou ik misschien eens kunnen proberen want dat is natuurlijk niet zo glad.. maar een appel is toch veel te hard?
Appel kun je gewoon even raspen, of je kunt partjes inde magnetron zacht laten worden. Waarom niet gewoon een boterham bij het ontbijt?
Pap hoeft niet per se, maar anders zou ik altijd gewone Bambix nemen, dus zonder smaakjes en toevoegingen. En vers moeten ze 'leren' eten. Voor een potje moet ze minder hard werken dus het is logisch dat dat beter naar binnengaat. Maar helaas vult het ook minder, dus heeft ze sneller honger. Ze is nu 8 maanden dus ik zou stilletjes aan overgaan op vers fruit. Appel is zeker niet te hard, zonder tanden zijn de kaakjes sterk genoeg. En anders kun je appel inderdaad raspen. Een peer geef ik altijd in grove stukken zodat mijn dochter ze goed kan vastpakken, dan is het niet te glad. Kiwi kun je ook prima in stukken geven, banaan is natuurlijk helemaal ideaal. Of partjes mandarijn, stukje sinaasappel, stuk mango... er is zoveel meer mogelijk met vers.
Geef je tussen 8 en 12 niets meer? Ik geef 's ochtends geen pap bij zoonlief, hij drinkt om 6-7 uur een fles, om 8 uur als we uit bed komen verkruimelt hij een boterham en eet hij zn fruit met losec tablet. Om een uur of 10 drinkt hij een fles en gaat naar bed. Om 12-1u eet hij een boterham mee en om ca 13.30 gaat hij na een flesje weer slapen. Ik probeer dan zn warm eten klaar te hebben als hij wakker wordt en dan met bedtijd weer een fles. Bij dochter had ik een heel ander ritme; als mn zoon 's middags om 4u een fles drinkt eet hij niet meer warm. Als hij om 18u een bordje warm eet, lust hij zn fles niet meer. Een beetje schipperen met tijden dus... Maar ik zou of een boterham of fijne granen bij het ontbijt geven, en dan tussen ontbijt en middag eten nog fruit of zn brood ergens tussen de 2 flessen in.
Ja ik wil toch fijne granen gaan proberen! Ik zag alleen dat je granen in de variant van 6 maanden heb en 8 maanden, welke kan ik dan het beste nemen? mijn dochter is al wel 8 maanden. Als ik in de ochtend fruit zou geven zit ik een beetje in de middag. ik geef het nu expres in de middag fruit om haar warme eten een beetje uit te stellen. en als ik fruit zou geven na haar ochtend slaapje dan krijgt ze te veel tussen 1 slaapje door want dan krijgt ze rond 12 uur ook nog een boterham en een fles dan krijgt ze echt niet allemaal op!
Welke kan ik het beste nemen voor mijn dochter omdat ze zo op de rijstebloem reageert? Granenpap vanaf 6 maanden of 8 maanden?
Ik zou beginnen met die van 6 maanden als ze nog geen pap heeft gehad. Ik had met mijn jongste ook wel eens het probleem dat hij te lang sliep om 's ochtends een fruithapje te eten. Ik loste dat op door hem brood met fruit te geven (en dat gaf ik ook, omdat hij brood vrij lang niet goed wegkreeg) en dan zijn fles wat later te geven. Na zijn middagslaapje kreeg hij dan een fles en een klein tussendoortje als een rijstwafel, soepstengel, babykoekje o.i.d. Dan hield hij het goed uit tot de avondmaaltijd. Succes.
In die van 6 maanden zit de minste toegevoegde zooi, dus ik zou 6 maanden doen. En inderdaad voor haar slaapje wat fruit geven.