Tis zonde bloem! Balen dat jeje zo voelt .. Hoop ook dat het snel weg is bij je! Bij mij was het ook ineens weg! Werk ook gewoon 24 uur, maar moet zeggen met weinig energie is dat niet heel fijn overdag gaat wel maar ner als nu 2 avonddiensten ben ik gewoon versleten.. .. Voorzichtig aan eej bloem! Denk aan jezelf en de kleine wurm! Sterkte!'
Deniced wat fijn dat het meeviel en gelukt is! Nu inderdaad afwachten... Daar zijn wij vrouwen zo goed in😬😬!! En dreigende uitdroging is niet goed!! Hopen dat het snel overgaat en het genieten van de zwangerschap kan gaan beginnen!
@tinkertje: fijn, Lekker genieten meid. En aftellen naar de gelachtsbepaling, ook zo leuk 😊 @deniced: super dat het is gelukt. Ik duim voor je mee dat het lukt!!! @bloem: fijn dat ze je goed in de gaten houden, probeer kleine beetjes te drinken heel de dag en als het echt niet lukt kan ors ook een uitkomst zijn Bij mij is het nu echt maar een onduidelijke situatie. Had het gevoel dat ik maandag een innesteling had. Ook wat bloed verloren, steekjes gevoeld en voelde me ook wat misselijk de afgelopen dagen. Het vervelende is alleen dat het bloedverlies alleen maar erger wordt. Het lijkt nog steeds niet op een menstruatie en heb geen buikpijn. Voor mijn gevoel is het wel teveel om innesteling te zijn. Ik weet ook niet wat ik moet verwachten van een menstruatie na een miskraam natuurlijk. Het vervelende is nu ook dat ik door deze onzekerheid ook helemaal niet kan inschatten of ik met clomid zou kunnen starten. Zaterdag gaan we ook op vakantie. Ik denk dat we hierdoor misschien de opstart van een nieuwe cyclus met clomid kunnen gaan missen. Stiekem wil ik nog hopen op een nieuwe zwangerschap maar ik denk dat ik mezelf daar alleen maar valse hoop mee geef. Voel me vandaag down en verdrietig, de hormonen lijken dus ook op te spelen.
@bloem Ik heb vaak ook wel moeite met werken. Ik begin om 6.00 in de ochtend dus 5.00 wekker en kost me wel super veel energie. Merk echt dat ik me in het weekend veel beter voel maarja nog even volhouden. Had je nou ook al medicatie gekregen? Daarmee is mijn misselijk niet helemaal weg, het is alleen niet meer de hele dag en ik hou meestal wel alles binnen. Proberen goed te blijven drinken succes! @mj1984 oh vervelend zeg die onzekerheid. Je lichaam maakt het je ook zo moeilijk he. Hopelijk wee tg je snel waar je aan toe bent. @deniced fijn dat de iui mee viel succes met wachten en ik duim weer voor je!! @tinkertje. Fijn weer ee goede echo! Spannend maandag, Veel plezier! Ik heb woensdag 20 weken echo daar kijk ik wel naar uit heb hen al weer even niet gezien haha. Ik heb nu sinds een paar dagen soms dat ik denk dat ik hem voel het is nog niet overduidelijk en ik weet niet precies wat ik moet voelen maar wel leuk! Veel succes weer allemaal! Liefs mailey
Bloedverlies helaas alleen maar erger geworden hier. Vanmorgen enorm heftig dus dit moet wel de menstruatie na de miskraam zijn. Altijd fijn op vakantie :x Twijfel nu alleen of ik dit kan tellen als dag 1 van de cyclus dat ik dag 3 weer kan beginnen met clomid. Even aankijken hoe het morgen is denk ik. Zo vervekend al die symptomen die je lijf weer geeft waarin je een zwangerschap herkent.
Mj sterkte meis! En anders even bellen naar de gyn! Ik moest echt pas beginnen met tellen op de eerste dag dat het echt goed doorbrak. Dagen ervoor alleen wat bruin bloedverlies en dit telde niet mee. Deniced fijn dat de Iui je meeviel! Hoop dat het wat moois mag opleveren!!!! Hoevaak mag je een Iui ondergaan? Hopelijk is het nu maar 1x nodig ik duim voor je meid! Wat balen van jullie misselijkheid zwangere dames!! Ik heb dit ruim 2 weken gehad en was er toen al zo klaar mee. mag dus nu absoluut niet klagen! Waar ik even van baal is dat iedereen in m'n omgeving al ziet dat ik zwanger ben. Word er ook op aangesproken hoeveel ik al wel niet gegroeid ben. Is niet normaal etc etc. Van mezelf al wel een buikje en grote borsten maar dat groeit nu nog sneller uiteraard. Dus bah wat kunnen mensen je dan onzeker maken zeg! Maar goed ik ben uiteraard blij dat ik zwanger mag zijn en probeer dit van me af te zetten en het te accepteren. Soms niet altijd makkelijk. Maar je moet er wat voor over hebben he Fijne week allemaal en zet hem op dames!! Ik duim voor jullie!
@marleen: je lijf bepaalt zelfde hard het groeit. Wees er maar gewoon trots op dat je een mooi buikje krijgt Bloedverlies neemt gelukkig vandaag af naar 'normale' proporties. Dat is iig iets positiefs. De test is duidelijk negatief dus ik hoef mij niets meer in mijn hoofd te halen, mijn lijf hield me voor de gek. Misschien nog wel door de miskraam, wie zal je zeggen. Ik zal het maar positief proberen in te zien dat mijn lijf alles weer heeft opgestart zodat we er weer vol voor kunnen gaan. Het lijkt mij logische om al het lichte bloedverlies van afgelopen week te negeren en het heftige doorbreken van gisteren als dag 1 te zien. Dan kunnen we morgen weer starten met clomid 50. Nieuwe ronde, nieuwe kansen dan maar. Hopelijk is het bloedverlies snel achter de rug en kunnen we gewoon heerlijk genieten hier op vakantie en lekker zwemmen met mini. Daar zijn we tenslotte voor gekomen
Het is wel dubbel MJ, maar fijn dat je nu verder kunt! Geniet van je vakantie!! Marleen niks van aan trekken wat andere zeggen! Juist van genieten dat je een mooi buikje krijgt. Heb je al aan iedereen verteld dat je zwanger bent? Ik heb de 29 e een echo en ga het dan echt openbaar bekend maken, ook al weten al veel mensen het inmiddels door mn misselijkheid. Sinds deze week begint mn buik een beetje te groeien, wordt nu steeds echter. Succes vandaag met je echo Tinkertje, ik denk een meisje voor jullie.
Aahw balen mj!!, maar nu beginnen met een nieuw begin! Sterkte! @marleen haha meid toch!, mijn buik begon met 9 weken al!, ben nu 13 weken en is het echt al een flinke buik! Wees er trots op meis tis heel gezond!! @bloem thanks!!! Vinden het echt heel spannend!! Ik vermoed ook een meissie!, maar wie weet kan er zomaar flink naast zitten hahaha.. 20.45 uur pas! Shitttt zolang hahahaha X
Sorry, weer laat. Sorry trek het vaak niet hier te zitten. Ik wil toch nog even reageren. Deniced, hoe gaat het nu? Ik heb andere injecties dan jij, namelijk van puregon. Geen idee of dat heel anders is, maar is een hele handige pen met kleine naalden. Hoewel, nu ik bezig ben vind ik het heel wat die naalden. Maar hiervoor met de clomid moest ik ook pregnyl en ik weet nog dat ze me de puregon hebben uitgelegd en dat ik toen dacht van.... pffff eitje in vergelijking met de naalden van de pregnyl. Nu durf ik ook niet meer naar de pregnyl naald te kijken maar moet morgen waarschijnlijk weer. Maar super dat het mee viel van de iui, ik zei toch dat het niks voorstelde Het verliep weer raar vandaag bij de echo. Er zat iets: of al een heel groot ei (dag 10) of een cyste. Beide vind ik niet leuk. Heb iedere keer maar 1 ei. Ik weet dat ik al blij mag zijn dat ik uberhaubt een ei heb. Maar dat heb ik ook al van mezelf. Ik zit aan deze hormonen omdat ze vonden dat ik met 2 of 3 eitjes meer kans maakte. Nu hebben de hormonen geen nut dus. En als het een cyste is ben ik bang weer een endo cyste te hebben en daarom straks weer een operatie te moeten :S. Verder ben ik wel tevreden over de injecties, alleen wat onhandig vaak, ik zet ze 's avonds en dan moet je dus wel thuis zijn en een keer ben ik em bijna vergeten ook :S. Maar ik heb wel echt minder bijwerkingen. Denk ik, heb het een beetje verdrongen hoe het was met de clomid. Maar ja, ben wel emotioneel maar dat komt gewoon door alles, hoe het loopt. Gewoon omdat ik zo op ben van dit. Niet echt perse moodswings nu. Die super blije buien zijn weg, de pieken zeg maar. Misschien mis ik ze wel.
Helaas meiden nog 2 weken wachten!! De kleine frummel wilde niet mee werken en toen het mee werkte kon de echoscoopiste niet goed zien wat het geslacht is, ze vermoed meisje ( watik ook al zolang vermoed) maar durfde het niet met zekerheid te zeggen.. Over 2 weken wagen we weer de gok zz hebben hem/haar in iedergeval weer gezien en gehoord, en weer een foto ( kregen deze echo cadeau) fijn!! Haha anders duur grapje als je elke keer terug moet.. Geduld dus weer ...
Aaaah tinkertje; zal je net zien he! Hopelijk ligt hij/zij er over 2 weken mooi voor! Twink; begrijp wel dat je het moeilijk vindt mee te lezen, je wil gewoon graag dat dingen werken en zeker nu er een aantal wel zwanger zijn en je zelf al lang bezig bent kan dat echt wat met je doen. Maar de moed niet opgeven! Bij ons zijn nu alle broers/zussen/ouders op de hoogte van het hele traject.. Merk dat ik dat ook prettig vindt. Schoonzus net 4 weken geleden bevallen en dan komen er toch blikken onze kant op met de vraag of wij de volgende zijn.. Nu kan ik eerlijk zijn en vindt het ergens ook gewoon belangrijk dat dat kan. Wat mij betreft is het geen taboe en hoef ik me ook niet te schamen.. Merk wel dat als mensen het dan weten ze ook de opmerking maken dat ze stellen kennen waarbij het 'ook niet lukte' en toen zij het 'loslieten' het gebeurde. Die opmerkingen kan ik dan weer niet goed hebben. Ik heb niet voor niets gehoord dat er een medische reden is waardoor ik geen eicellen maak en ik daar hulp bij nodig heb. Daar heeft 'loslaten' wat mij betreft niet meteen iets mee te maken. Zijn er bij jullie mensen op de hoogte van jullie zwangerschapswens en het medische traject? Ben benieuwd hoe jullie dat verder ervaren..
Ja dat maakt het hier wel wat lastiger ja. Hoewel ik het iedereen gun natuurlijk. Bij mij zijn vrienden en familie op de hoogte. Dat vind ik wel prettig en het is ook bijna niet te doen anders. Ze merken toch iets aan je. Soms dan ben ik wel eens klaar met die vragen, dat wel. Dan willen mensen zo veel details weten en dan soms heb ik zoiets van, dat is ook wel een beetje prive misschien. Ik vind het wel lastig er een balans in te vinden. Op mn werk heb ik het niet verteld. Ik vind het juist fijn daar met andere dingen bezig te zijn en wil dan niet steeds vragen er over. Ivm afwezigheid weet mn leidinggevende het wel. Gezien het ook onder werktijd moet vaak en ik vond dat ik ook wat warriger was, meer fouten maakte, kwam ik daar niet echt onderuit. Net weer IUI gehad. Met 1 ei en 4,7 miljoen zaadjes. Laagste aantallen wat we ooit hebben gehad, en toen lukte het ook niet. Ik voel me niet echt positief er over.
Pfff vervelend Twink.. En snap dat je er niet altijd vragen over wil.. Soms denk je er zelf even niet aan en als iemand er dan naar vraagt ben je er toch weer mee bezig.. Ik merk ook dat ik nog lastig de balans kan vinden. Ik merk dat ik de onzekerheid van of ik van clomid ooit eitjes ga krijgen soms te veel de boventoon laat voeren terwijl ik vertrouwen wil houden. Zolang er nog kansen zijn moeten we ervoor blijven gaan! Hoop dat het toch gaat lukken twink, ondanks dat het het laagste is tot nu. Hopen op een wonder!!!
Dank je Bren, ik ga voor jou ook duimen! Ja balans vinden is lastig. Soms wil je gewoon juist afleiding he
Hoi hoi, afgelopen week heb ik de berichtjes van dit topic gelezen en ik zou graag mee schrijven, als jullie dat goed vinden. Vanmiddag de gyneacoloog gesproken. Uit mijn bloedbeeld blijkt dat ik Pcos heb, alleen dan een vorm die je niet op de echo ziet. Dat ik toch al een dochtertje (21 maanden) heb die snel gekomen is (na 4 maanden), is misschien geluk en misschien voedingsafhankelijk. Op dat moment was ik veel afgevallen, at ik heel gezond en sportte ik veel. Voor nu is het wachten op mijn menstruatie en dan begin ik op dag 3 met medicijnen. Vanaf dag 12 volgen er echo's om te zien of het aanslaat. Als dat zo is mogen we daar 6 maanden mee aan de slag. (wat ik heel lang vind 😣. Anders wordt de dosis verhoogt tot het wel aanslaat. En naast de medicijnen ga ik dus mijn voeding maar weer eens omgooien. Ben enorm aan het twijfelen wat ik met mijn werk moet. Ik werk veel op verschillende locaties en kan eigenlijk niet zomaar weg. Maar na mijn vakantie zal het door de echo's wel moeten. Hoe doen jullie dat? Ik temperatuur en heb net cb ovulatietestjes gekocht. Geen zin in getuur en benieuwd of ik deze maand überhaupt nog een eisprong heb. Zaterdag lekker op vakantie, daar kijk ik erg naar uit. Als jullie vragen hebben, brand maar los hoor! Ik ben niet altijd van het iedere dag meeschrijven, maar zal het wel proberen.
Tinkertje waar laat jij zo vroeg een geslachtsbepaling doen?! Jammer dat je 2 wkn moet wachten nu. Duurt lang he. Twinkk en Brenn begrijpelijk dat jullie er naar sommigen open over zijn en anderen weer bewust niet. Hier heb ik het ook de familie verteld. Openheid was idd fijn. Maar soms krijg je ook onbedoelde adviezen idd. Hoop dat de Iui aanslaat twinkk!! En Brenn hopelijk slaat clomid aan. Welkom secretangel. Ik heb er vertrouwen in dat de clomid aanslaat omdat alleen uit je bloed pcos is vastgesteld. Werd je dan wel eens in de zoveel tijd ongesteld of dat niet? Succes meid!!!
Twink en bren ik snap jullie volkomen!, je hoeft immers ook niet naar iedereen open en eerlijk te zijn!, bij somigge mensen voelt dat ook gewoon niet goed dus zeker niet doen meiden!, @twink wat spannend weer he potverdorrie! Ik hoop en duim dat de iui heeel snel aanslaat zodat er straks een wondertje in ie groeit en je alles lekker even los kan laten! Succes meissie! Secretangel welkom! Clomid kan een hele hoop doen! Ik heb goede hoop! Succes! Marleen: bij ons echopraktijk doen ze het al heel vroeg, zei hebben andere apparaten die beter zijn, omdat ze met die echo apparaten ook mediche echo's etc maken. Dat apparaat is wat scherper en geavanceerder .. Maarja dan moet je niet zo eigenwijs kind hebben als wij.. Haha Jaa 2 weken duren indd errrug lang!! Zeker omdat ze haar vermoedes al heeft uitgesproken en ik graaaag wil weten of ik mn gevoel gelijk kan geven haha.. Zodat we kunnen gaan shoppen!!!
Dank je tinkertje en fijn dat het bij jou zo goed gaat! Ik heb gisteren duidelijk mn ovulatie gehad. Was bijna niet te doen. Had visite maar kon bijna niet zitten van de kramp. Wat deed dat pijn zeg! Qua timing was iui ongeveer anderhalve dag voor die pijn. Is wel redelijk geloof ik. We hebben ook nog wel zelf geklust, just in case