@tinkertje ah jammer 2 weken wachten hihi nu al eigenwijs. @twinkk oh spannend zeg duim voor je hoor. Idd soms is het fijn dat je er over kunt praten maat soms heeft ook iedereen van die 'domme' adviezen. En dat langs je neer leggen kon ik ook echt niet tegen want dat kan haast niet in zo'n situatie. Maar heel veel succes weer deze ronde! Welkom secret angel . Spannende tijd voor jou. Hier gaat alles goed alleen is mijn 20 weken echo helaas nu voor de 3de keer verzet niet altijd fijn om in het ziekenhuis onder behandeling te zijn maarja. Hij staat nu voor aan aanstaande woensdag gepland dus ben benieuwd! @deniced Hoe gaat het met jou hou je het wachten een beetje vol? Sorry als ik niet op iedereen reageer kan het soms niet bij houden haha. Fijn weekend allemaal! Liefs mailey
hoi meiden!! daar ben ik weer. @twinkk, hey meis goed om van je te horen! de Gonal F is ook een soort pen met kleine naaldjes, de Pregnyl ligt nog in de koelkast omdat ik die niet heb hoeven gebruiken ( gelukkig want die naald zag er idd een stuk enger uit ) Ook ik had deze maand maar 1 ei, wat ik ook stom vond. en bij ons is de iui gedaan met 4.5 miljoen zaadcellen ( waar wij erg van schrokken aangezien mijn man ze zaad vorige keer 60 miljoen was, wel voor het wassen maar toch ) we hebben wel maar 1 dag aan "onthouding" gedaan omdat het een beetje lasting was wanneer me eisprong nou zou komen en ik was ook bang dat we het zouden missen. Ik heb ook zo goed als geen bijwerkingen van de Gonal F, ik ben deze maand wel veel emotioneler geweest maar wat je zegt.. zal eerder komen door de frustraties en de teleurstellingen. ik zit vandaag op 13 dpo en ik durf weer niet te testen!!! @secretangel, welkom bij de club! ik moet zeggen dat ik het ook lastig vind op het werk. ik zit op kantoor en het is een redelijk klein bedrijf, mijn direct leidinggevende weet het dan zodat het makkelijker is met afspraken maken maar ik wil de rest van kantoor eigenlijk niet inlichten omdat ik gewoon vind dat het ze niks aan gaat. Dan moet je net een aantal collega's hebben die dan constant gaan vragen waar je naar toe gaat?! ik heb al van alles uit de kast getrokken aan smoesjes maarja wordt toch steeds lastiger. Vind het overigens ook erg onbeschoft hoor, als mensen iets niet willen delen merk je dat, vind heel raar dat je het dan toch nog gaat vragen. 1 collega weet het dan wel omdat ik met haar redelijk close ben. afgelopen maand vond ik echt lastig ook omdat ik dus vrij had genomen en toen bleek dat me eisprong de volgende dag pas kwam, moest ik weer alles omgooien. Fijn iig dat je met de clomid begint, er zijn heel veel dames die zwanger zijn geworden met behulp van clomid! @tinkertje, wat balen dat je het nog niet weet nu! spannend dus volgende week??? @bren hoe is het met jou? welke cd zit jij? @mailey, wat balen zeg dat het steeds verplaatst wordt, erg spannend laat je ons weten hoe het ging? success woensdag!! ik hoop dat ik niemand ben vergeten nu xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hè meiden, Alweer een tijdje geleden dat ik wat heb laten horen. Spannend deniced heb je al getest ? Leuk morgen de echo mailey. Ik heb morgen intake en controle bij de verloskundige, ben benieuwd! Ben verder nog steeds erg ziek helaas, ging een paar dagen goed maar sinds het weekend kan ik me bed niet meer uit en hou niks binnen, denk dat ik ongeveer 15 x per dag overgeef zelfs de kleinste slokjes water. Gebruik nu ORS hopen dat het helpt. Twijfel soms gewoon dat ik denk misschien had ik wel geen eisprong omdat ik of mijn lichaam er nog niet klaar voor was. Terwijl ik weet dat deze misselijkheid bij zoveel mensen voorkomt het voelt echt dubbel, zo blij eindelijk zwanger maar kan nog niet genieten, ben gewoon ook zo bang voor de kleine. Hoop zo dat het snel over gaat kan niet wachten om weer te werken! Tinkertje en Marleen bij jullie alles rustig? Bren en MJ zijn jullie alweer gestart met de clomid? Succes allemaal xx
@Mailey: Morgen 20 weken echo? Succes en veel plezier alvast ! Hopelijk gaat ie nu wel door. @Deniced: Gelukkig, je bent er weer ! Zitten we eigenlijk een beetje in het zelfde schuitje met maar 1 ei en niet mega veel zaadjes. Toch is dat wel wat teleurstellend he. Ook al ben ik me er van bewust dat sommigen het met nog minder moeten doen hoor. Spannend zeg! Dat testen he, ik wil het ook niet meer. Maar ik wacht nu lekker tot dag 16, minder kans op valse hoop . Oef en met je werk, wat lastig. Ik heb het geluk van een groot team en iedere dag weer andere combinaties van collegas, dat het dan niet zo snel opvalt. Ik heb wel een collega die me steeds vraagd of ik kinderen wil en dan zegt dat ik wel op mag schieten :S. Kan zij ook niets aan doen. Heb het dr niet vertelt en neem dan een houding aan van 'het komt nog wel'. Dan mag ik idd wel opschieten. @bloem: Wow heftig zeg! Hopelijk houd dit zo op want lijkt me geen doen zo! Ben net jarig geweest, Wat een ellende zeg. Zo confronterend. Ik word alweer 32. Had mn leven niet zo voorgesteld op mn 32e. Er was zelfs een tijd dat ik dacht dat ik rond mn 20e aan kinderen zou beginnen.
Hoi Bloem, wat vervelend zeg dat je je zo rot voelt! ik hoop dat de misselijkheid snel zakt en dat je dan lekker kan genieten. Hier; vanmorgen me temperatuur gedaald dat betekend dat mijn menstruatie er aan komt. Het is nog niet doorgebroken maar me temperatuur zit nooit fout. Dat betekend dus dat de IUI is mislukt. Ik weet even niet hoe ik er mee om moet gaan, ik begin het ook steeds moeilijker te vinden om tegen me vriend te zeggen, terwijl hij is er zo lief onder maar zijn verdriet is ook zo groot.ik voel me gewoon alsof ik faal. ik weet niet. Ik vind het gewoon lastig om hoop te blijven houden. het verdriet is zo intens. Twinkk hoop bij jou op beter nieuws!! xxxxxxxxxxxxxx
Hoi twinkk! ja ik vroeg me dus ook af is het raar als ik nu ga vragen of ik deze ronde meer mag spuiten om te proberen meerdere eitjes te laten groeien of werkt dat niet zo? confronterend he! ik snap echt wat je bedoelt. ik dacht vanmorgen gewoon aan oud en nieuw, wij zeggen al Jaren tegen mekaar. Dit jaar wordt ons jaar! dit jaar gaat het lukken. Afgelopen oud op nieuw hadden we helemaal geode hoop want de clomid zou ons zwanger maken, helaas... ik ben gewoon bang voor wat er komen gaat, wat als het niet lukt dit jaar en we moeten weer oud op nieuw vieren zonder dat we zwanger zijn? negatief gedacht ik weet het en ik weet dat ik positief moet blijven denken maar hoe doe je dat?! Bizar he dat je inderdaad ooit nog hebt gedacht dat je op die leeftijd al aan kids wou beginnen. voor de iui in het ziekenhuis viel me oog op een kaartje van een stel die 12 jaar bezig waren geweest en besloten hadden om er mee te stoppen. hartverscheurend. op hoeveel dpo zit je nu? en niet te vergeten, nog van harte gefeliciteerd. Ik hoop dat dit jouw jaar wordt!
Ohhh wat vervelend deniced, had het zo voor je gehoopt! Wat zul je verdrietig zijn! Ik snap wat je bedoeld naar je vriend toe, ik had het ook terwijl we nog maar kort bezig waren. Sterkte en hou hoop! Spannend ook voor jou twinkk, ik hoop het zo ook voor jou!
Nee dat is echt niet raar Deniced! Ik wilde dat bij de IUI al vragen, gezien de reden van heel die hormonen is dat ze 2 eitjes willen, anders doe ik het wel zonder hormonen. Maar ze stelden het zelf al voor om de dosis te verhogen met de volgende ronde. Dus gewoon doen hoor. Is je eigen lijf en eigen keuzes vind ik. Dat negatieve denken heb ik ook heel erg. Is ook moeilijk om er vertrouwen in te blijven hebben. Ik herken dat van oud en nieuw zo goed en dan denk ik, misschien sta ik hier volgend jaar met een dikke buik. Maar dat is nu echt omgeslagen. Heb de hoop verloren denk ik. Ik zie mezelf daar niet meer staan met die buik zeg maar. Knuffel voor jou, zo balen dat je waarschijnlijk ongesteld gaat worden 7 dpo zit ik nu. Voel me echt verrot. Misselijk en moe enzo, dus wie weet. (maar het zal vast gewoon de stress zijn )
Ben ik weer eens vanuit zonnig Frankrijk. Inmiddels zit ik op dag 10 van de cyclus. Tenminste zo heb ik het maar geïnterpreteerd, hopelijk zit ik daarmee goed. Zo'n rare menstruatie gehad, schijnt vaker zo te zijn na een miskraam. Voel me sinds gisteren erg down. Moet er toch weer vaak aan denken dat we inmiddels het gedacht hadden geweten en al bijna op de helft zouden zijn helaas mocht het niet zo zijn Soms is het best moeilijk om weer positief te zijn voor een nieuwe ronde. Moet er nu eigenlijk ook helemaal niet aan denken om volop te gaan klussen om ons eitje niet te missen. Hopelijk trekt dat weer gewoon bij. Zou toch zonde zijn van de ronde clomid en hoe chagrijnig ik ervan wordt :x @twinkk: ik snap je gedachtes helemaal. Je had er zo op gehoopt en dan blijkt het mogelijk toch weer niet gelukt. Hopelijk vind je snel weer wat positieve kracht. @deniced: ow wat balen meid dat je menstruatie eraan zit te komen. Zo verdietig weer. Sterkte! Hooelijk vind je snel weer positieve kracht voor een nieuwe ronde. @bloem: ownee zo'n heftige misselijkheid, ik herken het zo van mijn eerste zwangerschap, probeer je niet teveel druk te maken om de kleine. De kleine krijgt echt wat die nodig heeft. Probeer inderdaad goed op jezelf te passen dat je niet uitdroogt. De Vk kan het ook voor je testen. Erg belangrijk. Gelukkig heb ik niet opgenomen hoeven worden, hopelijk blijft dat jou ook bespaart! @mailey: spannend, heel veel plezier, lekker weer naar de kleine kijken!
Hoi allemaal! Deniced en twink.. Ik heb tranen in mijn ogen bij het lezen van jullie berichtjes.. Ik herken me er ontzettend in, met oud en nieuw tegen elkaar zeggen dat je hoopt dat het snel zo mag zijn!! Toch proberen de hoop niet te verliezen, maar pijnlijk is het wel. Zeker met al die vrouwen om je heen die wel zwanger raken (bij mij op werk nu 3) en mijn zus die ook weer gaat beginnen na een molazwangerschap.. Confronterend is het vaak.. Ik zit nu op cd 9 Met 100 clomid.. Ga deze keer proberen of ovulatietesten iets laten zien. Merk dat ik wel weer emotioneler ben, maar kan ook puur psychisch zijn natuurlijk. Daarbij ben ik even benieuwd; hebben jullie ook last van meer haaruitval met de clomid of de hormonen die jullie gebruiken? Zelfs collega's komende laatste week de haren van mijn jurkje afplukken (terwijl ik al zo dun haar heb haha). Ik merk dat ik deze ronde wel wat meer lamgeslagen ben omdat de eerste ronde 50 niets deed en ik het moeilijk vind om vertrouwen te hebben in deze 100mg. Afwachten maar weer.... En als deze ronde niets oplevert, ben ik blij dat ik eindelijk echo's krijg bij een dosis van 150, zodat ik tenminste kan zien wat er gebeurd! Bloem, hopelijk houdt de misselijkheid bij jou snel op.. Zo ziek zijn is ook totaal niet fijn!! Snap ook dat je dat wel eng vindt voor je kindje. En MJ, snap ook jou gedachten.. Je had al zo ver kunnen zijn en helaas mocht het niet zo zijn.. Je zit eigenlijk nog daarvan in een rouwproces en zo'n menstruatie is dan weer extra confronterend.. Nou meiden.. Even een peptolk voor ons allen; we kunnen het en zetten door! En niemand van ons faalt, want we zijn en blijven vrouwen die veel liefde te geven hebben en vechten voor onze grootste wens. En wie zou daar nou van zeggen dat dat falen is?!
@bren: vind het echt heel raar dat he pas bij 150 echo's krijgt. Heb zelf ook het liefste een echo. Toen ik dit jaar zo snel zwanger raakte had ik toevallig die ronde ook een echo gekregen omdat we een normale afspraak hadden en ze vroeg of ik wilde dat ze even keken. Ik had toen gewoon al een eitje wat ieder moment kon springen terwijl ik dat zelf helemaal nog niet had verwacht. Als ik die echo niet had gehad hadden we deze zomaar kunnen missen. Ik snap daarom niet dat er zo makkelijk gedacht wordt over zelf thuis maar proberen. Was het maar zo simpel dat we allemaal heel makkelijk onze eisprong thuis konden vaststellen met een ovulatetest. Ik wil deze ronde inderdaad ook weer ovulatietesten gaan proberen. Hopelijk gaan ze deze ronde wel een resultaat geven. Vorige ronde waren ze elke dag hetzelfde, misschien was dat nog door de miskraam. Ik heb wel redelijk wat haaruitval gehad na de miskraam, zal er eens opletten of ik dat met clomid ook heb de komende tijd. Mijn echt duidelijke bijwerking is nu gewoon echt grote chagerijnige buien. We hebben nu echt zo snel ruzie Ons eerste kindje heeft 3 jaar geduurd en juist toen ik het echt niet meer verwachtte bleek ik zwanger te zijn. Ik hoop echt dat jullie ook zo'n geweldig wondertje is gegund!
Wat spannend voor iedereen die weer ik afwachting zit, ik gun het jullie zo!! Ik had vandaag mijn termijnecho en alles was goed gelukkig, ben enorm opgelucht! Hoe was jou echo mailey ? Hebben jullie ook voor een combinatietest gekozen of niet Knuffel voor jullie xx
@bloem: gelukkig, fijn meid! Lekker genieten! Ik heb bij allebei de zwangerschappen een combinatietest gedaan. Vind dat toch wel een fijn idee. Bij de eerste zwagerschap was alles gelukkig gied. Bij de tweede zwangerschap ontdekten ze toen dat het kindje bij ongeveer 9 weken niet meer leefde en is er daarna een miskraam opgewekt.
Hoi meiden! hier is het gister goed doorgebroken dus echt officieel einde van de eerste iui. Helaas werd ik ongesteld op het werk, vind ik toch altijd wel extra lastig omdat ik dan niet even rustig kan verwerken. Ik zat op het toilet, tranen rolde over me wangen, ken je dat het is niet eens lelijk huilen, gewoon echt alleen maar tranen. Ik dacht bij mezelf oke raap jezelf bij mekaar en veegde me tranen weg en heb me toneelstukje weer opgezet. Toen bedacht ik me dat ik echt me vriend op de hoogte moest stellen, die heeft altijd nog hoop tot dat er daadwerkelijk bloed is. bellen, appen ik wist ghewoon niet hoe ik het moest zeggen. Ik besloot om het pas te zeggen toen ik thuis kwam, nou ik kwam binnen en begon meteen te huilen dus dat was niet echt een success ik wou het zonder dramatisch effect vertellen maarja. In ieder geval kan ik er vandaag weer tegen aan, morgen begin ik weer met de gonal F! Hopelijk is het deze ronde gewoon raak! @Bloem - wat een goed nieuws meis!! ben blij om te horen dat alles goed is, geeft toch wwat meer rust he?! @MJ wat moet het moeilijk voor je zijn , ik snap ook echt dat je hoofd er nu niet naar staat. ik hoop voor jou dat het snel raak mag zijn, geniet vooral nog van je vakantie! @Bren , wat lief je bemoedigende woorden! haaruitval heb ik niet gehad met de clomid ( gelukkig want ook ik heb erg dun haar ) De clomid heb ik wel meer bijwerkingen van gehad dan nu met de Gonal F merk ik op. Nu geen opvliegers meer, niet zo chagrijnig en emotioneel en geen heftige buikpijnen meer. Ik ben nog steeds wel emotioneel maar niet meer zo als met de clomid. Met de clomid reageerde ik soms ook echt heel fel. @twink ; vandaag op 9 dpo he?! spannend zeg aftellen nu!! ik hoop dat de symptonen wat zeggen en dat het gewoon vet raak is. kan wel wat positief nieuws gebruiken! @tinkertje, weet je al wat?! Jongen of meisje
Hooi MJ, vind het ook raar.. Zou me zo erg helpen als ze wel even kijken maarja.. Is niet anders. Vandaag nog niets te zien op een ovulatietest dus komende dagen maar in de gaten blijven houden. Ik zou al zo blij zijn met 1 eitje.. Bij mij is er gewoon nog niets en dat is en blijft frustrerend. Blijven hopen op een wonder inderdaad! Bloem wat fijn dat alles goed is!! En Deniced, wat onwijs balen!!! En dan net op je werk is absoluut niet prettig.. Ik heb het een aantal collega's met wie ik een goede band heb toch verteld, want een toneelstuk opvoeren bij teleurstellingen is zwaar.. Ik werk in de jeugdzorg, dus de collega's begrijpen de kinderwens heel goed en merk dat ze ook een steun voor me zijn als ik een wat mindere dag heb of feller reageer dan anders.. Vandaag heb ik weer een downdag merk ik, maar gelukkig vrij vandaag dus even verstand op 0 en serie kijken😁
Hoi meiden, Ik kon het forum niet meer vinden, echt gek. Maar nu weer even bijgelezen op mijn ligbedje onder de parasol. Wat een verdrietige berichtjes allemaal, dikke knuffel voor iedereen die het even niet meer ziet zitten. Ik kan het me zo goed voorstellen. Maar probeer moed te houden! Wat fijn dat de echo goed was Bloem! Lekker kunnen kijken naar je kleintje? Ik heb vorige keer idd een combinatietest laten doen. Vooral eigenlijk voor mijn man, met de waarschuwing dat ik niet wist of ik een kindje weg kon laten halen als er iets niet goed zou zijn. Bij ons was de uitslag helemaal prima. Hier zit ik inmiddels op cd 40 en er gebeurt werkelijk niks. Zucht. .. Wil je een keer ongesteld worden, lukt zelfs dat niet. Ook de cb testjes blijven een leeg rondje en zelfs aan mijn temperatuur heb ik momenteel niks. Als ik terug ben van vakantie en er is nog steeds niks veranderd dan ga ik toch maar bellen. Mijn cyclussen worden alleen maar langer. Gelukkig kan ik naast mijn dagelijkse baal momentjes wel genieten van de vakantie. Hoe is het in Nl?
Heej lieve meiden!, hier even een berichtje van mij! Laatste weken ontzettend druk gehad met werken en allerlei dingen eromheen echt echt druk! Ben nu ook weer aan het werk, moet zeggen dat het me vies tegenvalt allemaal met een zwangerschap maarja tussendoor goed rusten en doorgaan! De zwangerschap gaat super goed verder!, misselijkheid ben ik vanaf en avond eten gaat weer ietss beterder!.. Verder veel moe maarja rust tussendoor!... Maandag avond weten we als goed is of het een meisje of jongentje is hopelijk werkt de frummel nu wel eens een keer mee hahahaha zijn zooo nieuwschierig !!!!... Meiden toch wat een hoop nare verhalen allemaal!! had gehoopt eens een stel mooie berichten te lezen ... Vind het vreselijk van jullie dat het allemaal maar niet opschiet!.. Wou dat ik jullie kon helpen!.. Vanuit hier een ongelofelijk dikke knuffel voor jullie meissies!!!! Zx
MJ: Ohhh lekker, de zon! Hier is het regen regen regen! Toch maar even van genieten, en doen wat goed voelt. Ook al snap ik je stress en je verplicht voelen om dat eitje niet te missen heel goed. Maar misschien nu gewoon even vakantie vieren? Ah Bren! Naar dat je je ook zo voelt, en al die zwangere om je heen, waarom lukt het hen wel he. Ik zei gisteren nog tegen mn moeder. Ik vind het zo naar dat de meest lieve mensen die ik ken, waarvan je denkt: daar komt een kind echt goed terecht en heeft die een super warm huis. Dat zijn vaak de mensen die moeite hebben met kinderen krijgen. Zo stom. En mensen waarvan je denkt "moet je wel een kind krijgen" die poepen er zo 6 uit. Zo oneerlijk. Ik snap dat niet! Qua haaruitval: dat heb ik sowieso altijd wel erg met periodes. Dus kan daar eigenlijk niet veel over zeggen. En wat super mooi gezegd, je laatste peptalk. Secretangel: Hier in nl is het regen regen en regen. Geniet nog maar even lekker van je vakantie en de zon! Die baby's komen daarna wel weer! (hoewel dat makkelijk gezegd is he) Tinkertje: Sorry voor de nare berichten . Super goed dat je niet meer zo misselijk bent zeg! Deniced: Damn! Knuffel voor jou weer! Knap dat je er weer zo vol goede moet verder gaat zo snel al. Inderdaad 9 dpo nu. Het gaat zoooooo langzaam zeg! Nu zit ik ook nog met griep op de bank! Dus daar waren de symptomen van .
Komt goed lieverds! ook voor jullie komt een dag met allemaal moois! maar tis zoooooo moeilijk ik kan mezelf daar verdomd goed inplaatsen! wij hebben ook 1.5 jaar in die narigheid gezeten!.. Hoop zo dat voor jullie vandaag of morgen ook zo mooie test komt dat wij met zn allen samen kunnen genieten! Ik snap heeel erg goed dat jullie die gedachtes hebben naar andere toe!, en weet je.. dat is niet meer dan normaal!, is compleet te begrijpen!.. vergeet niet dat je soms ook mag uitspreken wat je voelt tegen de mensen die zo dichtbij staan en kindjes verwachten, ik heb dat toen ook gedaan naar mijn beste vriendin toe, zei zwanger voor de 2e keer en wij maar wachten, ik heb toen gezegd wat ik dacht en voelde en dat luchtte op!, en als je zo dicht bij elkaar staat da wordt dat ook echt wel begrepen!.. Er zal nooit een gevoel of idee komen dat je de ander het niet gunt of wat ook.. Ik zou zooo graag iets voor jullie willen doen of betekenen, maar ik weet niet goed wat.. Wees en blijf asjeblieft eerlijk voor jezelf maar ook naar andere toe, dat is een Tip die ik jullie wel nog kan geven. Ik zal blijven duimen en hopen en veel geluks gebedjes voor jullie doen!. Liefs van mij!..
Ja heb echt van de echo genoten. Het overgeven is zo goed als gestopt nu alleen de misselijkheid nog. Bedankt voor jullie reacties, Ik twijfel nog erg aan wel of geen combinatietest. Leuk maandag Tinkertje hopen dat de kleine er goed voor ligt haha! Wat duurt het wachten lang he ik kan het me nog zo goed herinneren. Elke keer leken die 14 dagen wel langer te duren, succes meiden hou hoop! Fijn weekend xx