@deniced: zou fijn zijn als het allemaal lukt ivm je vakantie idd Ovulatietest was woensdagavond weer wat lichter. We zitten nu dus weer op het wachtbankje. Wat zou het prettig zijn als je de tijd vooruit kon zetten om te weten of het is gelukt. Dat zou wat onzekerheid schelen 🙈😂 Fijn weekend allemaal!
Meiden ben benieuwd hoe het met jullie gaat! Ben even de tel kwijt hoever iedereen is in de cyclus maar volgens mij begint het nu op te schieten? Ik hoop het zo voor iedereen! Ik hoop dat jullie ondanks alles toch nog een beetje van het mooie weer kunnen genieten. Xx
Ik ben weer terug van een heerlijke vakantie. Weer even wennen aan de wolkjes aan de lucht en absoluut nog geen zin om morgen weer te beginnen. Ik zit nu op 9dpo, dat heb ik al lang niet gehaald en zeker niet zonder spotting. Testje was vanmorgen helaas hartstikke wit, dus het blijft nog even spannend.
spannende dagen voor jou dus secretangel!!!! @bloem al 11 weken wat gaat de tijd snel meis, hoop dat alles goed met je gaat. Hier vanmorgen weer een FM gehad, helaas waren me eitjes nog steeds heel klein. beide waren ze 2 mm gegroeid in 3 dagen dus nu zit ik op cd 13 met 2 eitjes, 1 van 12mm en 1 van 13 mm, een eisprong op dag 14 gaat dus echt niet meer lukken. de arts gaf aan dat ik gewoon 50 moet blijven spuiten en ze gaf aan dat zodra het eitje 17 is ik de pregnyl mag zetten. woensdag moet ik weer terug komen. ik baal echt als een stekker, dit is de eerste keer dat me eitjes zo moeilijk mee groeien. nu duurt de maand nog langer dan dat ie normaal al duurt.
Spannende week secretangel. En voor jou natuurlijk ook deniced, wat balen dat je eitjes deze maand langzaam groeien. Hopelijk zit je snel op 17mm! Volgende week ga je op vakantie toch ? Ja waar de tijd eerst zo langzaam ging met al dat wachten gaan ze nu zo snel voorbij, woensdag op de 12 weken ongelovelijk. Ik voel me goed alleen de misselijkheid is er helaas nog het is erg wisselend maar altijd aanwezig. Hoop dat het vanaf deze week stopt. Vroeg me trouwens af hoe doen de andere misselijke zwangere dames het met vitaminepillen? Ik wil graag zo'n alles ik 1 gebruiken maar dat zijn van die grote pillen en omdat ik zo misselijk ben lukt het me echt niet. Gebruik nu alleen nog foliumzuur met vit d is zo'n klein smelttabletje maar wil eigenlijk meer. Iemand tips? Succes allemaal xx
Deniced bij mij groeiden de eitjes ook niet snel! Maar je zit in ieder geval al boven de 12mm meid. Dus hopelijk einde vd week je eisprong! maar begrijp dat je alles liever sneller ziet gaan. Ik ben het met je eens bloem. De tijd gaat snel nu. Tegelijkertijd duurt het wachten op een volgende echo lang. Hier inmiddels het hartje ook mogen horen en wachten op de 20 echo. Of eigenlijk, volgende week hebben we een geslachtsbepaling haha. Toch maar doorgezet. En ben zoo nieuwsgierig!! Ben dan 15 weken!
@deniced balen dat het zo langzaam gaat zeg! Duurt allemaal nog langer zo he. Nou succes hoop dat ze dalik ineens een groei spurt hebben gemaakt. Dat is bij mij wel eens gebeurd. @bloem Hier nu 22 weken vind het toch wel lang duren hoor aar dat zal wel komen omdat ik me niet lekker voelde het begint nu langzaam beter te gaan gelukkig. Met medicijnen kon ik de vitamine goed weg krijgen wel onder het eten. @secretangel spannend weer succes! @marleen spannend toch die geslachts bepaling! Geniet ervan!
Hoi Dames, Even weg geweest, afleiding gezocht, het is heel druk op het werk, dat helpt wel een beetje. Deniced, bedankt voor je woorden, wat ben je toch een lieverd! Heel erg herkenbaar wat je schrijft! Oh en ik zie je al staan met je fruit op je werk, helemaal verdrietig. Pfff krijg er bijna tranen van! Waarom overkomt deze dingen de liefste mensen gewoon. Heb ook echt vanalles al geprobeerd, gezond eten, juist ongezond eten, eten zoals ik altijd al deed. Lijkt niets uit te maken. En die pregnyl spuit trouwens ook niet, die heb ik nu al 4 keer gehad. Maar ik snap je logica wel . Je probeert gewoon alles wat maar zou kunnen helpen uit, heel creatief wordt je ervan. Ik heb deze ronde mn vriend aan de multivitamine gezet en gebruik zelf nu 3 cyclussen de zwangerworden pillen van de etos. Dikke onzin waarschijnlijk, maar ja. Had je vorige ronde nou ook pregnyll? Weet het even niet meer? Wat vervelend van je hoofdpijn, zouden dat bijwerkingen zijn? Of door stress ofzo? Ik heb gelukkig nu beide rondes met puregon nog niet echt bijwerkingen. Vind het wel echt veel fijner dan de clomid daardoor. Jammer dat je eitjes nu dan ineens weer langzaam groeien he. Hoeft op zich niet uit te maken, ik vind juist die sneltreinvaart die ik die laatste tijd heb, dat voelt niet helemaal gezond ofzo. Maar ja wel vervelend hoe dat dan uitkomt met je planning nu. Anders misschien volgende maand (wat hopelijk niet nodig is, maar stel) een hogere dosis? Ah Bren wat naar dat de ovulatietesten niet aan willen slaan, hoe is het nu? Ohhh secret angel, ook zo spannend he! Heb dat ook een keer gehad en op een gegeven moment vond ik het gewoon echt wel frustrerend. Als het dan toch niet zo is, laat me dan maar gewoon zsm ongesteld worden zeg! Sorry voor de zwangere dames dat ik niet op jullie reageer, kan er niet zo goed over mee praten Vandaag weer follikelmeting gehad. Niet echt kunnen kijken naar de grote, maar het zijn er in ieder geval 2. Waarschijnlijk vrijdag iui. Morgen nog even terug voor een meting, voor mn werk. Zo'n hekel aan he, het liefste plan ik het altijd op een vrije dag, heb gewoon nergens zin in na zoiets en voel me ook echt viessig. Maar ja. We gaan er weer voor. Ben wel positief door die 2 eitjes. Dat wilde ik graag .
Wat jammer dat je eitjes zo langzaam groeien DeniCed. Hopelijk groeien ze toch nog snel door. Helpt het een beetje als ik vertel dat ik deze maand op dag 41 pas mijn eisprong had? Je bent 12 weken Bloem! Wat leuk! Misschien kun je een grotere vitaminepil in een vijzel doen en tot poeder malen? Balen dat je zo misselijk bent. Ik ging me volgens mij met 16 weken beter voelen, dus wanhoop niet als het niet ineens over gaat. Twee eitjes Twinkk, wat goed! Ik begreep je verhaal over de pregnylspuit niet helemaal, maar ik heb wel van iemand ander begrepen dat zij hem al 3 rondes had gebruikt, maar dat haar niet was verteld dat je hem in de koelkast moest bewaren. De ronde dat ze hem netjes in de koelkast had bewaard was ze zwanger. Wie weet heb je er wat aan. Hier inmiddels ongesteld en morgen beginnen met de 1e pil clomid 50. Ik vind het ontzettend spannend. Ik heb zoveel wisselende verhalen gelezen, van succes verhalen in de 1e ronde, tot mensen die er helemaal niet op reageren. Zelf ben ik bang voor het laatste, maar ja in de toekomst kijken lukt natuurlijk niet. Ik vind het wel fijn dat er nu eindelijk iets gaat gebeuren. Volgende week staat de 1e fm gepland. Van de week toch maar op mijn werk verteld hoe het zit en er werd gelukkig niet negatief op gereageerd. Uiteraard vroegen ze of ik zo handig mogelijk wilde plannen, maar ze begrepen ook dat het ziekenhuis daar niet altijd rekening mee zal houden. Hoe snel merken jullie iets van de bijwerkingen? En kan mijn eisprong echt al naar dag 14 gaan als hij de laatste keer op dag 41 was? Ik zit vol vragen, maar ik zal af moeten wachten gok ik
Hoi Secret angel. Ja echt zo blij met mn eitjes! Dat over de pregnyl spuit was als reactie op dat Deniced een theorie beschreef dat ze dacht misschien dat haar lichaam door de hormonen in de pregnyl het juiste seintje kreeg, wat ie nodig heeft om zwanger te worden. Hoewel een mooie theorie heeft mijn lichaam dat nog niet begrepen . Ik doe em trouwens inderdaad altijd meteen in de koelkast. Dat staat er met koeien letters op . Spannend dat je met Clomid mag beginnen. Heb me er toen ook echt suf over gegoogled maar ja, inderdaad echt zo'n wisselende verhalen. De dosis is even zoeken, maar beter beginnen ze zo laag, niet dat je dadelijk ineens te veel aanmaakt en wat niet nodig is, liever niet toch. Ik heb zelf heel wisselende ervaringen ermee zelfs. Eerste ronde sloeg het goed aan en voelde ik me helemaal top, bijna euforisch! Maar rondes daarna deed het minder qua eitjes, ze kwamen wel snel maar steeds maar 1 echte, en dan een paar kleine achterblijvers. Bijwerkingen vond ik bij de laatste rondes wel heftig. Maar het is zo persoonlijk, dat is gewoon uitproberen en afwachten eigenlijk. Gisteren ochtend weer meting gehad. Eitjes waren nu 18 mm. Ze was helemaal tevreden dus 's avonds pregnyl gezet en morgen de IUI. Pff maar die pregnyl, zo'n onhandige spuit vind ik het. Knoei altijd wat bij het er uit drukken van de luchtbel.
Oh spannend morgen IUI! Ik denk dat je die luchtbel er bijna niet uit krijgt zonder wst vloeistof. Als op mijn werk verdoofd wordt, spuiten ze er ook eerst wat vloeistof uit. Heb je na je 1e cyclus nog echo's gehad? Want als deze ronde goed zou gaan begreep ik dat ik dan de komende 6 maanden zelf aan de slag moet. Terwijl ik inderdaad veel lees dat het de.volgende ronde(s) dat niet meer doet. Maar eerst deze maar afwachten. Wie weet is 1 genoeg. Succes morgen Twinkk, ik ga voor je duimen!
Succes met de IUI twinkk! Oh spannend om te beginnen secretangel, ik kan alleen maar positief zijn over de clomid. Ik hoop jij uit eindelijk ook! Ik heb trouwens nooit echo's gehad, alleen bloedprikken cd 21. Omdat het aansloeg mocht ik ook 5 maanden zelf doorgaan, wat uit eindelijk niet nodig was. Elk ziekenhuis doet dat anders.
Oh spannend secretangel, hopelijk is 1 ronde voldoende inderdaad! Bij mij heb ik altijd echos gehad. Maar dat komt ook omdat ik van mezelf een eisprong heb en heel regelmatige cyclus, daar krijg ik het dus ook niet voor. Ik krijg het om extra eitjes te maken in verband met de iui. En voor de timing van de iui moeten ze dat bij houden met echo om het juiste moment steeds te plannen. Maar sommigen hier hebben ook even zonder echos gemoeten, ben alleen even vergeten wie (deniced volgens mij ook?). Het ligt er misschien ook aan met wat voor reden je de clomid moet gebruiken. Heb je anders geen eisprong? Dan zul je het wel merken wanneer het zn werking heeft verloren ? Iui ging goed vandaag, bedankt voor de succeswensen . De eitjes waren nu 21mm, beiden even groot . En BMS was weer goed opgebouwd terwijl ik dinsdag nog bijna niks had. Ik had alleen stiekem gehoopt op een wat hogere score van mn vriend. Maar verder ging het helemaal goed Mja die pregnyl. Zonder knoeien gaat denk ik niet inderdaad. Maar met de puregon dan heb ik steeds maar netjes 1 drupje, maar de pregnyl die gooit er altijd zo snel een stuk of 10 druppels uit bij mij.
Hoi meiden, even snel wat bijgelegen. Wat gaat het soms hard Ben hier aan het aftellen tot nod. Ben eigenlijk niet te houden om te testen. Zo moeilijk is dat Nod is ongeveer woensdag. Heb al een aantal dagen last van rommelende darmen. Vanochtend ook wat misselijk en snel last van mijn eten. Ook een aantal dagen geleden wat bruinverlies gehad.daarin ook wat drupjes rose/rood gezien. Gelukkig is dat nu wel weer gestopt en neemt het niet net de dag toe zoals vorige maand. Ben dus keihard aan het duimen @twinkk: spannend je IUI, ook nu flink aan het duimen dus. Ik duim voor je mee @secret: succes deze ronde clomid. Hopelijk reageert je lijf er mooi op met iig de groei van minimaal 1 eitje. Succes! @bloem: ik had ook moeite met de vitaminepillen. Heb helaas geen goede tip. Bleef het gewoon proberen in te nemen @ deniced: balen, hopelijk groeien ze snel naar een mooie grootte Fijn weekend verder allemaal!
Wat een heerlijk weer! Echt even genieten zeg. Gisteren gezellig bij vrienden in de tuin zitten bbq'en en vandaag zijn we bij het zomerhuisje van mijn schoonvader. Net een hele berg strijk er doorheen gewerkt. Dat is in het zonnetje toch net iets minder erf.g Al blijft het geen hobby. @Twinkk, ik heb wel een eisprong, maar hij komt steeds later. Afgelopen cyclus was het cd 41. Maar logisch dat ze jou wat beter in de gaten houden. Al denk ik dat het voor iedereen fijn is om te weten waar je aan toe bent. Ik ga in ieder geval nog vragen om bloed prikken na mijn eisprong. Om te kijken of het wel een goede eisprong is geweest. Fijn dat je eitjes en baarmoederslijmvlies zo mooi gegroeid zijn. Ik ga voor je duimen. @Mj, wat spannend! Fijn dat het spotten niet doorzet. Misschien betekent het iets goeds. Ik hoop het voor je, duim duim. Nog maar 3 nachtjes dan kun je testen. Of ga je al eerder testen? Hier merk ik inmiddels wel al wat bijwerkingen. Soms wat hartkloppingen en gisterenavond een opvlieger. Hopelijk blijft het daar bij. Vrijdag mijn 1e echo. Ben benieuwd. Fijne dag allemaal!
@secret: spannend die eerste echo. Hopelijk blijven de bijwerkingen beperkt Ik kon me helaas niet bedwingen vanochtend en heb getest. Natuurlijk was hij Omo wit dus het zal deze ronde wel niet zijn gelukt. Al hoop ik ergens wel stiekem dat ik gewoon een stuk te vroeg ben met testen.
Hè balen MJ. Hoeveel dpo zit je nu? 11? Kan nog echt te vroeg zijn hè? Als je wel ongesteld wordt, krijg je dan ook weer clomid of ben jij met andere dingen bezig? Weet het even niet meer...
@secret: wat is dpo? Ben na de miskraam weer ongesteld geworden na 6 weken en toen weer met clomid gestart. Nu de eerste ronde clomid dus. ik weet nu ook nog niet precies hoe mijn lijf de cyclus weer gaat oppakken. Woensdag zou mijn nod zijn als ik 14 dagen terug reken na de vermoedelijke eisprong op 6 juli. Maar als dat 7 juli is geweest dan zou het misschien ook donderdag kunnen zijn. Ik vermoed dus nu 3 en misschien wel 4 dagen voor nod te zitten. Als ik inderdaad nu niet zwanger ben ga ik verder met clomid. Ga dan bellen voor een monitoring van 1 cyclus met echo's. Zouden dat eigenlijk deze ronde al doen maar dat kwam niet uit met de vakantie. Heb een recht voor 3 aanden clomid 50 gekregen en dan moest ik maar weer bellen. Ze deden er vrij makkelijk over dusvolgens mij hadden ze echt het idee dat het wel snel zou gaan lukken. Maar goed, ik moet dan zelf eerst nog zien hoor. De zwangerschap die eindigde in een miskraam was idd heel snel gelukt in de tweede ronde clomid maar voor de zwangerschap van mijn dochter hebben we 1 jaar lang clomid gebruikt ( ongeveer 10 rondes). Ik hoop dat mijn lijf snel weer terug zwanger wil zijn. Mijn wens is nu echt zo groot
@MJ, oh jeetje wat heftig. Ik kan me voorstellen dat je wens nu helemaal groot is. Lukt het een beetje om de miskraam een plaatje te geven of heb je het daar liever niet over? (Zou ik ook heel goed begrijpen hoor). Dikke knuffel voor jou! Dpo is days past ovulation, dus het aantal dagen na je eisprong. Vanaf 6 juli zit je dan op 11 dpo. Maar het kan natuurlijk idd heel goed dat je cyclus nog in de war is. Jeetje een jaar clomid... Ik dacht dat het maar maximaal een half jaar mocht? Maar dat weet ik niet zeker hoor. Ik blijf voor je duimen voor.2 streepjes woensdag en anders zou ik zeker om echo's vragen.
@secret: bedankt voor je lieve berichtje. Ik kan er wel over praten hoor. Gelukkig lukt dat nu ook zonder heel veel tranen. Gelukkig gaat het goed met mij. Natuurlijk zijn er nog moeilijke momenten maar dat hoort er nou eenmaal bij. Ik probeer hoopvol te zijn voor de toekomst en lekker te genieten van ons dochtertje. Ja 1 jaar clomid inderdaad. Ik begreep dat dat ook wel een beetje de max is inderdaad. We zaten dan ook echt in de laatste ronde clomid en ik ging was er al mee bezig hoe we dan verder moesten gaan. Gelukkig is het toen gewoon gelukt. Vandaag nog geen teken. Alleen weer lichtjes spotting met afvegen s ochtends. Het blijft toch ongelofelijk spannend.