Start clomid 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door DeniCeD, 15 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem23

Bloem23 Actief lid

25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Fijn dat het goed met je gaat Tinkertje!

Ja het is spannend Nouk, hoop dat de clomid bij jou snel aanslaat!!

Ik wad vandaag helemaal in de stress was vanmorgen wat bloed verloren, klein beetje maar schrok zo erg. Vanmiddag met de verloskundige overlegt had toevallig al een afspraak vandaag, ze zegt dat het niet erg hoeft te zijn, maar ik was zo ontzettend bang en eigenlijk nog steeds. Heb het hartje gehoord dat luchtte wel op maar toch heb nog steeds wat steken en durf gewoon niet te gaan plassen.. het is echt eng.

Veel van jullie zitten weer op het wachtbankje zie ik, succes meiden xx

2. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    @Nouk, welkom hoor! Ik ben ook net met 50 mg begonnen, morgen mijn 2e echo in de hoop dat er nu wel eitjes gegroeid zijn. Hoe was jouw echo gisteren? Apart he dat je dan eigenlijk verder nooit meer ongesteld bent geweest. Wat apart dat je baarmoedermond groter is geworden. Ben benieuwt waar dat dan voor is, of door komt. Ik vind het ook allemaal erg spannend hoor. Pfff kan niet wachten tot het een beetje gaat opschieten, maar ja… ik vrees dat dat er gewoon niet in zit en dat je het maar over je heen moet laten komen. En ach niet te veel mee bezig zijn, tja je wordt gelukkig niet zwanger in je hoofd, maar tussen je benen ;)

@Twinkk, dank je wel voor je geruststelling voor de injecties. Misschien vraag ik er woensdag wel naar. Wanneer je daar naar over gaat, omdat het toch makkelijker bij te stellen is. Misschien doen ze de clomid eerst omdat veel mensen opzien tegen het spuiten. Ik ook wel, maar dan heb ik het maar gehad.
    @Bren, ik heb ooit een dieet gedaan waarbij je ook veel haar kon verliezen. De consulente gaf toen aan dat je met biergistpillen daar een hoop mee kon voorkomen. Die maken je haar sterker geloof ik. Met meekijken bedoelde ik of je een fotootje van je testjes kon plaatsen, zodat we mee kunnen met je testjes. Ben benieuwd wat je gyn morgen gaat zeggen.

@Marleen, gefeliciteerd met jullie meisje! Leuk hoor! Heb je al geshopt? Gewoon lekker plaatsen hoor. Ik vind het altijd fijn om te lezen dat het bij anderen lukt, geeft weer hoop J Ik heb ook mijn voeding (weer) omgegooid, ben benieuwd of het helpt. Ik voel me er wel beter bij. Maar soms blijf ik het wel lastig vinden en wil ik gewoon lekker een Mars eten of gewoon onderweg een broodje. Maar ja…. Het is voor een goed doel denk ik dan maar.

@Bloem, jeetje Iran… dat is niet naast de deur. Mag ik vragen wat je man voor werk doet? Nu druk je koffer aan het inpakken? Goede reis morgen en alvast een fijne vakantie.

@Deniced, wat spannend voor jou… bijna tijd om te testen. Fijn dat ze aangaven dat je waarschijnlijk wel goed zat qua timing met de IUI. Ik duim voor 2 mooie streepjes! Weet je al wanneer je gaat testen?

@Tinkertje, kom maar op met die buikfoto’s! Leuk dat jullie met het kamertje bezig zijn. Weten jullie al een beetje hoe het eruit gaat zien?

@Bloem, wat spannend, hoe voel je je nu? Fijn dat je gelijk het hartje hebt gehoord.

Hier 'rustig' aan het afwachten op morgen. En lekker aan het meelezen. Fijne dag meiden!

3. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    @secretangel haha zal morgen ff maken! Moet zo gaan werken :)..

Kamertje zijn we helemaal overuit, 1 lange grijze muur, de andere muren wit, op de lange witte muur komt een leuke muursticker met uiltjes :D, bedje komt onder diemuursticker, en comode tegen de grijze muur aan ( witte meubels allemaal) rest kleden we de kamer aan met roze details/spulletjes :D...

X

4. Nouk2016

Nouk2016 Lid

21 jul 2016
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Secretangel: mijn echo gisteren was ook weer geen verandering, het leek er heel even op dat er een eitje groter was geworden, maar bij nader inzicht was dat helaas niet het geval..

Mijn baarmoedermond of vlies (ik weet niet precies meer hoe ze het noemde), die moet blijkbaar ook groeien en bij voorkeur boven de 6 uitkomen, mijne zat daar gelukkig al een stuk boven dus dat is in ieder geval al iets...

Ik ben vandaag weer begonnen met de Primolut, dan als ik weer ongesteld wordt moet ik beginnen met Clomid 100mg.

Balen dus dat de 50mg niets heeft gedaan.. Maar goed we wachten het maar weer 'geduldig' af. Je weet dat je niet teveel moet hopen maar je doet het iedere keer toch en dan wordt je meteen afgestraft.. Ik heb veel respect en begrip voor de meiden die al lang in deze medische molen meedraaien!

5. Mailey

Mailey Actief lid

7 feb 2015
    188
    41
    28
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Heb het even druk gehad en weer een hoop gemist zie ik. probeer het allemaal zo veel mogelijk bij te houden.

@Marleen. Wat leuk een meisje! lekker shoppen nu he. Gefeliciteerd.

@Bloem oh wat is dat schrikken he gelukkig gaat alles goed! probeer je er niet teveel zorgen om te maken, ik heb nu nog steeds om de 3 a 4 weken wat bloedverlies. blijft schrikken maar ik wen er gek genoeg ook aan moet dan wel altijd naar het ziekenhuis zodat ze het even allemaal checken maar waarschijnlijk komt het omdat mijn baarmoeder mond heel gevoelig is.

@Nouk welkom! succes met de behandeling! en dat niet mee bezig zijn nou bij mij lukte dat gewoon meestal niet. Je wilt dit graag dus is het logisch dat je er mee bezig bent helemaal nu je in de mmm zit.

@Deniced. succes weer deze ronde duim voor je!!

@twink fijn dat je 2 eitjes had succes!

@bren Ook jij weer veel succes!

@tinkertje. Oh leuk he aan dat kamertje beginnen ik heb vorige week heel veel spullen binnen gekregen. heb het kamertje van mijn schoonzus over genomen en mijn broer is nu het bedje even aan het schilderen en dan kan ik echt beginnen!

Sorry als ik iemand vergeten ben maar er was zoveel terug te lezen dat ik het misschien niet meer helemaal heb kunnen volgen.

Verder las ik ook iemand (weet niet meer wie) die vroeg of alle zwangere meisjes kregen? maar nee ik krijg een Jongetje:D.

Voor iedereen heel succes hoop zo dat ik snel weer een paar van jullie kan feliciteren!

Liefs Mailey

6. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Bleh, net terug van de echo... weer niks gegroeid. Nu dus menstruatie opwekken en naar de dubbele dosis. Nog wel over injecties begonnen, maar dat doen ze echt pas na de 150 mg. Moest echt ontzettend plassen, zegt ze dat ik helemaal niet een volle blaas hoef te komen. Tja zet dat dan niet op het instructieblaadje. Nu aan het wachten in de apotheek, met natuurlijk een enorme rij. Pfff zit hier even met een donderwolkje boven mijn hoofd. Oh en tussen neus en lippen door werd me ook nog even verteld dat ik moest afvallen. Zo.... klaagmodus weer uit.

Iemand nog leuk nieuws?

7. Nouk2016

Nouk2016 Lid

21 jul 2016
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    @secretangel, vervelend voor je zeg! We lopen nu dus vrijwel gelijk. Ik ben gisteren ook weer met de Primolut begonnen en dan Clomid 100mg.. Vind het allemaal maar spannend.

Maar je mag al na je 2e echo met 100mh beginnen? Op welke cyclus dag zit je nu? Ik heb 4 echos gehad.

Zie er wel al weer tegenop dat het nu weer 2/3 weken duurt voordat er weer een echo gemaakt wordt. Ben niet zo geduldig...

Ook ik moet eigenlijk wel wat afvallen, de kansen zouden dan wat groter worden. Het is iig wel een motivatie!

Succes!!

8. Mangotoetjes

Mangotoetjes Actief lid

27 jul 2016
    155
    26
    28
    Hoi dames,

Als allereerst gefeliciteerd aan alle zwangeren!.
    Ik ben in mei verwezen naar de gyn i.v.m PCOS. Ik ben 29jr en heb nog geen kinderen.
    Op 16 juli was mijn eerste cyclusdag (opgewekt na microgynon 30 omdat duphaston geen onttrekkingsbloeding gaf). Vanaf cyclusdag 3 tm 7 heb ik clomid 50 geslikt en afgelopen maandag (CD 10) mocht ik voor een echo. De echoscopiste gaf aan een follikel van circa 10.5 mm te zien met goed gegroeid BMS. Ik moest vandaag weer voor een echo om te kijken of de follikel ook verder gegroeid is. Vandaag was er weer een andere echoscopiste en die zei dat ze die ene grotere folikkel niet kon zien en wel hierbij vertelde dat ze uberhaupt moeite had met mijn eierstokken in beeld te krijgen. Dus zij concludeerde dat zij alleen drietal kleine follikels van net geen centimeter zag en geen enkele boven 1 cm met wel een notititie erbij dat ze t moeilijk te beoordelen vond. Ik baalde zo enorm hiervan! Ik moet nu over een paar dagen terugkomen om te zien of er dan wel een eitje te zien is. Eerlijk gezegd betwijfel ik dit enorm :(
    Nou meiden moest even mn verhaal kwijt. Heel veel succes iedereen ik gun het iederee van harte.

9. Nouk2016

Nouk2016 Lid

21 jul 2016
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    @ Mangotoetjes, frustrerend is het wel heh, je begint met goede moed en hoopt natuurlijk een klein beetje op een wonder dat er meteen van alles aan eitjes te zien zijn, en dan is het niet het geval en valt het enorm tegen. Ik begin hopelijk ergens volgende week met de ronde Clomid 100mg en kan nu al niet wachten tot de eerste echo.

Ik kan alleen maar zeggen houd de moed erin, je bent ook pas net begonnen dus er kan vanalles gebeuren! En we duimen dat er snel positieve veranderingen plaats vinden!

10. Nouk2016

Nouk2016 Lid

21 jul 2016
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ik ben trouwens 31 jaar, al 11 jaar samen met mijn vriend en we gaan ook voor ons eerste kindje..

11. Bren89

Bren89 Actief lid

13 mei 2016
    115
    2
    18
    Hooi meiden,
    Hierbij even de update van vandaag, had een belafspraak en uiteindelijk even langs geweest voor een echo om te kijken of ik weer een onttrekkingskuur nodig had na gebruik 100 clomid zonder resultaat. Zo'n kuurtje was toch nosig dus ik start vandaag weer een 12 dagen onttrekkingskuur dmv primoluut en dan de 150 mg pillen gebruiken. Kreeg meteen een injectie mee.. Vanaf cyclusdag 11 krijg ik eindelijk echo's om de 2/3 dagen om bij te houden of er een follikel gaat groeien. Als er een follikel is geeft de gyn aan wanneer ik de injectie moet zetten om het eitje te laten springen.. Beetje hetzelfde als bij jullie dus! Hopelijk gaan de pillen werken en kan ik die injectie ook gebruiken.. Zo niet ga ik daarna dus helemaal over op spuiten.. Fingers crossed weer de komende weken!

Heb btw nog wel mn haaruitval genoemd maar volgens de gyn is dit niet blijvend en verergert het waarschijnlijk niet door de verhoogde dosis, dat hoop ik dan ook maar!

Nouk succes ook met jou traject en de start met de clomid! Fijn dat het goed gaat met de zwangere dames.. En wij gaan er nog even voor om ook onze wens werkelijkheid te laten worden! Hopelijk gaat het traject bij de IUi dames ook snel aanslaan.. Fingers crossed!

12. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Heej meiden!,

Zoals beloofd een buik fototje van nu net .. 19+2

Xx

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      12,9 KB
      Weergaven:
      4
  13. Bren89

Bren89 Actief lid

13 mei 2016
    115
    2
    18
    Wauuw! Ziet er goed uit tinkertje!

14. MJ1984

MJ1984 Actief lid

17 mei 2016
    283
    1
    18
    NULL
    NULL
    Mooi buikje @tinkertje! :)

15. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Thanks meiden!!.. Xx

16. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    @Nouk, we lopen inderdaad bijna gelijk. Ik ben woendag 27-7 voor een de 2e echo geweest. Dat was cd 16 en er was nog geen enkel eitje te zien. Dus ik ben diezelfde dag begonnen met provera, maar ik gok dat dat hetzelfde is of doet als primolut. Ik moet dit 10 dagen slikken en als ik ongesteld wordt op de 3e dag beginnen met 100 mg clomid. Mijn baarmoederslijmvlies was idd wel gegroeid. Dus ook dat is bij ons hetzelfde. Vanavond ineens wat bloed bij het afvegen en ook steeds zo'n trekkerig gevoel. Phoe en dat wachten is inderdaad vervelend!! En nu zo gek dat je ineens niet meer op een eisprong zit te wachten maar dat ineens overslaat. Ik heb daar echt even moeite mee gehad. Maf dat die medicatie ineens je lijf gaan bepalen.

@mangotoetje, Jemig dat is wel echt balen zeg. Denk je eerst een groeiend eitje te hebben en dan kunnen ze het niet meer vinden. Hopelijk de volgende keer weer wel.

@bren, spannend zeg die 150 mg. Ik hoop dat het aanslaat. Heb je al eerder zo'n prik moeten zetten voor je eisprong? Wordt zoiets uitgelegd? Fijn dat je nu wel echo's krijgt. En hopelijk heeft de gyneacoloog gelijk over dat haaruitval. Hoever ben jij nu met je primolut? Misschien lopen we straks wel alledrie gelijk.

@tinkertje, mooie buik! Voel je je baby al?

Van de week wezen zwemmen en vandaag weer eens begonnen met hardlopen. Salade staat al klaar voor m'n lunch en een gezonde wafel voor m'n ontbijt. Op naar gezond zwanger worden. Wat doen jullie om af te vallen?
    Nog leuke dingen gedaan in het weekend?

17. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    @secretangel: thanks!, jeps al paar weekjes voel ik wat kriebels soort van mieren die over mn buik heen lopen :), ik neem aan dat dat de baby is hihi, heb morgen een afspraak bij de verloskundige gewoon controle, best weer spannend om het hartje te horen.

Dat klinkt indd als een gezond zwangerworden start meis goed zo!! Ik at toen ook gezond en leefde gezond!.

Hier t weekend gewerkt, en nog wat spulletjes geshopt verder beetje rustig aan gedaan, moet zo weer een dienst gaan werken :) ..

Ieder een hele fijne week gewenst !! Xx

18. MJ1984

MJ1984 Actief lid

17 mei 2016
    283
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Hier vandaag cd13 met clomid 50.
    Vandaag een echo gehad. 1 eitje van 15, moet vrijdag terugkomen voor een echo om te kijken of hij misschien al gesprongen is of dat hij op springen gaat. Erna gaan ze even dicht voor de vakantie.

In de tussentijd ga ik nog even ovulatietesten doen on te checken of ik het nu inderdaad goed zelf kan vinden met mijn extra gevoelige testen.

Ze zag wel dat ik een cyste had aan de linkerkant. Ze flapte het eruit of het de normaalste zaak van de wereld is. Vroeg ook of dat erg was en ze zei nee en repte er verder met geen woord over. Beetje vreemd, een cyste klinkt toch niet echt goed. Zal dat vrijdag nog eens bespreken met de arts.

Hoop dat het goed met jullie gaat. Loop weer zoveel berichtjes achter :)

19. Bren89

Bren89 Actief lid

13 mei 2016
    115
    2
    18
    @ MJ, dat is ook een gekke reactie dan.. Ik zou zeggen dat een cyste inderdaad iets is wat er eigenlijk niet hoort, ondanks dat het blijkbaar iets is waar je je geen zorgen over hoeft te maken??

@ secretangel, ik moet de primoluut nog tm zondag innemen.. Dus hopelijk volgende week woensdag weer ergens 'ongesteld' zodat ik met de 150 kan beginnen. Het prikken werd inderdaad uitgelegd door een verpleegkundige, maar ik heb 21 jaar groeihormonen gebruikt omdat ik zelf voorheen geen groeihormoon aanmaakte, dus prikken is voor mij niet moeilijk of bijzonder.. Het is eerder een gek gevoel dat ik nu een jaar niet meer spuit omdat mijn hypofyse besloten heeft nu ineens wel te gaan werken! Helaas nog niet op de manier dat er een eisprong ontstaat maar dat is dan punt 2 en daar zijn we mee bezig!

@ tinkertje; wat fijn om de baby al te kunnen voelen, lijkt me zo bijzonder! Hopelijk is alles bij de vk ook weer helemaal in orde!

20. Nouk2016

Nouk2016 Lid

21 jul 2016
    89
    0
    6
    NULL
    NULL

Deel Deze Pagina