Start clomid 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door DeniCeD, 15 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eilandmuts

eilandmuts Actief lid

27 aug 2016
    131
    13
    18
    NULL
    NULL
    MJ1984 Dank je wel, dat kon ik net even gebruiken!

2. MJ1984

MJ1984 Actief lid

17 mei 2016
    283
    1
    18
    NULL
    NULL
    @eilandmuts: dat is nou net het fijne van dit forum, dat we elkaar er doorheen kunnen slepen ☺️

3. Bren89

Bren89 Actief lid

13 mei 2016
    115
    2
    18
    Ooh eilandmuts, super herkenbaar.. Bij mij werkte de clomid niet eens, daar zakt de moed ook van in je schoenen! En oh wat kun je daar dan over piekeren...

Had verwacht vandaag ongesteld te worden na de primoluutkuur, maar nog niks... Hopelijk dan morgen, dan kan ik zondag beginnen met spuiten en kan ik volgende week vrijdag de 1e echo hebben.. Kan niet wachten om te beginnen... Nog evennnn geduld!

4. eilandmuts

eilandmuts Actief lid

27 aug 2016
    131
    13
    18
    NULL
    NULL
    Om half 1 telefonisch consult met de gyn. Vanmorgen progesteron laten prikken; denk dat dat wel goed zit. Wil alleen vertellen dat ik wil beginnen met iui na een jaar clomid. Ben benieuwd of hij het nu wel serieus neemt..... Zenuwachtig!

Bren89: Hoe is het nu??

5. Nouk2016

Nouk2016 Lid

21 jul 2016
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Eilandmuts, en mag je beginnen met de IUI?
    @Bren89, hopelijk ben je ondertussen ongesteld geworden en kan je zondag beginnen met spuiten! Hopelijk doet het wat voor je!!

Ik ben ondertussen vanochtend gebeld door het ZKH, hoef nu ineens toch dinsdag niet op gesprek te komen bij de arts. Wel maandag even bloed laten prikken om uit te sluiten dat ik toch echt niet zwanger ben en dan meteen maar de Primolut ophalen. Dan kan ik dus weer de menstruatie opwekken en beginnen met een ronde 150mg Clomid!

Als ik het ZKH moet geloven is de eisprong dus mislukt, maar omdat ik nog steeds niet ongesteld ben zit er toch nog ergens een heeeel klein sprankje hoop van zou het dan misschien toch.. Maar goed test was hartstikke negatief..

Hoe hebben de zwangere dames het testen ervaren? Meteen getest op dag dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden? En was de test toen ook meteen positief?

6. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Nouk en eilandmuts, pfff spannende tijden zeg! Succes en sterkte!😞🍀

@nouk ik heb later getest omdat ik niet gedacht had dat ik na de 1e ronde clomid al zwanger zou ziin.. We kwamen terug uit Madrid toen ik veel buikpijn bleef houden, ik werd toen 2 dagen later wakker en iets zei me je MOET testen!.. Dus dst maar gedaan, en indd keihard positief ik schrok ervan omdat ik het niet verwacht had ( wel gehoopt) maar de gyn zei zelf reken maar op 6 maanden, nou niet dus...
    Mijn eisprong was altijd laat pas rond dag 17/18.

X

7. Bren89

Bren89 Actief lid

13 mei 2016
    115
    2
    18
    Pfff verwarrend allemaal Nouk.. Naja hopelijk gaat de 150 goed aanslaan!
    Eilandmuts; hoe was het telefoontje????

Ik ben vandaag inderdaad ongesteld geworden na primoluut.. Dus zondag de eerste Gonal spuiten, vrijdag om 08:45 dan een echo om te zien of er al resultaat is.. Begin met de laagste hoeveelheid dus heb niet meteen hele hoge verwachtigen, maar we gaan het zien volgende week.. In ieder geval blij dat ik aan de 2e stap kan beginnen na de niet werkende clomid😊

8. eilandmuts

eilandmuts Actief lid

27 aug 2016
    131
    13
    18
    NULL
    NULL
    Telefonisch consult was nuttig. Progesteronwaarde van 64 5 dagen na mijn eisprong. Daar was ik (en de gyn) blij mee!
    Voor de rest gehad over al mijn vragen zoals iui. Hij gaf aan dat het zeker een optie is. Eventueel komende maand alvast kijken of de zaadjes goed reageren op de 'voorbehandeling' (hoe heet dat ook al weer) en of het dus meerwaarde heeft voor ons. Toen bedacht hij zich dat we, als we inderdaad deze weg in slaan, toch ook nog naar mijn eileiders moeten kijken; of die wel open zijn. Dus dat betekend of hsg of kijkoperatie, maar dat moest ik allemaal maar met mijn nieuwe gyn doorspreken. Ze stonden er in ieder geval wel open voor, dat vond ik fijn. Heb nu 't gevoel dat ik weer wat richting heb in het hele gebeuren. Nu maar even zien wanneer we dat gesprek met de nieuwe gyn kunnen hebben.

Bren: Niet leuk dat het moet, maar wel fijn dat het nu kan. Wie weet wat voor moois de gonal F je gaat brengen ;)

Nouk: Voor de volgende ronde zou ik er toch op staan dat ze 5 - 7 dagen na je eisprong bloed laten testen. Je progesteronwaarde zegt meer over de eisprong dan de echo's die je krijgt.
    Bij onze dochter wist ik op 1 of andere manier zeker dat ik zwanger was. Ik had 4 dagen voor tijd getest; negatief. Dit kon niet; ik wist zeker dat ik wel degelijk zwanger was. Dag later heeeeel licht streepje. Pas een week na nod echt knaltest.

Tinkertje: Hele brutale vraag: Waarom heet je tinkertje? Heb je misschien een tinker?

9. MJ1984

MJ1984 Actief lid

17 mei 2016
    283
    1
    18
    NULL
    NULL
    @eilandmuts: ben benieuwd waarom je zeker wist dat je zwanger was?

Bij beide zwangerschappen rond nod positief getest, weet het niet meer precies. Bij de eerste zwangerschap was de eerste positieve test zo licht dat ik me afvroeg of ik het me niet inbeelde. 2 dagen later was hij al duidelijker

Beide keren wist ik mijn eisprong niet precies, dus de precieze nod was toen niet helemaal duidelijk.

Nu al 2x een eisprong gevonden met ovulatie testen dus weet ook duidelijker mijn nod. Probeer dan ook met testen minstens te wachten tot op nod. Wat niet altijd meevalt 🙈

10. Bloem23

Bloem23 Actief lid

25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Nouk ik teste 12 dagen na mijn eisprong positief! Eerst nog wel heel vaag maar heb toen die clearblue test gekocht en daar stond op 1-2 weken zwanger, toen geloofde ik het pas echt.

11. eilandmuts

eilandmuts Actief lid

27 aug 2016
    131
    13
    18
    NULL
    NULL
    MJ1984: Ik heb echt geen idee meer... Ik kan me niet herinneren dat ik lichamelijk heel veel aan mezelf merkte; ik was niet misselijk, geen gevoelige borsten o.i.d. Ik had een 'bepaald gevoel in m'n buik' wat ik niet onder woorden kan brengen; geen pijn, geen kramp, gewoon het gevoel dat er iets zat.

Als ik nu terugkijk denk ik eigenlijk dat het gewoon toeval was en mijn naief zijn. Het was in de eerste echte ronde clomid en ik had nog geen enkele teleurstelling met clomid achter de rug, dus had geen vergelijkingsmateriaal en nog heel veel vertrouwen (in de situatie en in mijn lijf)
    Ik heb me nu we voor een tweede bezig zijn al zo vaak zwanger gevoeld, maar niks noppes nada. Ik denk dat bij onze eerste ik eenzelfde gevoel had, maar dat het toevallig toen wél raak was en nu steeds niet.

Lastig is het wel, want ik blijf toch altijd nog een beetje denken dat dat gevoel wel weer terugkomt. Dat als ik nu uiteindelijk nog wel zwanger mag worden, ik dat ook 'moet' weten. En dat heb ik dus niet meer. Nu ook: Ik voel me niet zwanger, niet dat (nep)gevoel van zekerheid en dus voel me 8 dagen voor NOD al weer een beetje moedeloos en teleurgesteld. Stom hoe 1 ervaring zo kan doorwerken...

Uitgebreid antwoord op 1 kort vraagje ;)

Kortom, ik weet het niet zo goed.

12. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    @eilandmuts ahah dat is geen brutale vraag hoor!.. Ik heb inderdaad 10 jaar lang een Tinker gehad, helaas vorig jaar moeten inslapen😢..

13. Mailey

Mailey Actief lid

7 feb 2015
    188
    41
    28
    NULL
    NULL
    Oh wat spannend allemaal!

Op een of andere manier voelde ik het toch ook dat het raak was kan het niet helemaal uitleggen want heb mezelf ook wel eens voor de gek gehouden maar dit was toch anders. Geloofde het ook pas na 4 verschillende positieve testen hoor haha

@eilandmuts fijn dat je een goed gesprek hebt gehad! Mijn schoonzus had pcos en kreeg ook zo'n hsg onderzoek die maand erna is ze zwanger geworden schijnt vaker te gebeuren dat er daardoor iets veranderd met je hormonen. Al is dat geloof ik niet bewezen ofzo.

@bren veel succes met gonal!

@nouk ik hoefde vaak niet te wachten tot nodig omdat ik 7 dagen na mijn eisprong al ongesteld werd. In de laatste ronde kreeg ik utrogestan om te zorgen dat het wat langer duurde voor ik ongesteld werd en die ronde was het raak! Veel succes meid!

Ik ben nu 32 weken en had donderdag een echo pm de groei te volgen. Hij ligt ongeveer 3 weken voor op schema en weegt 2.2 kilo. Heb gister een suikertest moeten laten doen om te kijken of ik zwangerschap suiker heb dat zou een rede kunnen zijn dat de baby zo groot is. Maandag de uitslag dus ik ben benieuwd.

Fijn weekend allemaal !

14. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    @mailey, pff tijd gaat wel eens hard zeg!! Suiker zou indd heel goed kunnen, ik moet ik meen volgende week zo test doen, ook omdat mn vriend al jaaaaaaaaaren diabeet is. Ik ben best klein en altijd al stevig geweest dus willen ze ( nu voor de 2e keer) alles checken voor de zekerheid.
    Ben benieuwd meis hoop dat het je bespaart blijft!! Ik ga duimen!!..

Fijn weekend allemaal

Zx

15. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Jeetje wat ga je snel Mailey! Was de suikertest een beetje te doen?hoor daar altijd zulke wisselende berichten over. Heb het zelf gelukkig niet hoeven doen. Hoe laat hoor je het maandag?

@tinkertje, wat is een Tinker? Ik begrijp een dier, maar heb er echt nog nooit van gehoord.

@Nouk, hoe is het nu met jou? Al iets veranderd? Of nog steeds in afwachting. Ik zou idd vragen of ze volgende ronde progesteron kunnen prikken. Dan weet je toch weer wat meer.

Donderdag mijn 1e echo gehad met de 150mg. Er was 1 eitje van 10 mm en nog wat kleinere. Dus dat schoot niet echt op. Ik hoef ook pad woendag terug te komen. Dus gok dat de gyneacoloog ook niet heel positief is dat het nog snel(ler) gaat groeien. Als het is zo doorgaat ga ik over op injecties, omdat ik er dan toch niet goed genoeg op reageer. Ik hoop dat ze woensdag die knoop doorhakken, want ondanks dat ik dat wel heel spannend zou vinden, heb ik wel het idee dat ik dan beter weet waar ik aan toe ben ofzo. Al klinkt dat misschien raar.

16. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Lees nu dat jij voor de 2e keer voor een suikertest moet Tinkertje? Succes ook voor jou! Hopelijk valt het allemaal mee.

17. eilandmuts

eilandmuts Actief lid

27 aug 2016
    131
    13
    18
    NULL
    NULL
    Hoeft niet per definitie op niks uit te lopen hoor Secretangel. Ik heb 't afgelopen jaar 2 of 3 keer zo'n langzaam groeiend ei gehad. 10 mm op dag 10/11 en dan rond dag 18 m'n eisprong. Dus niet de hoop verliezen!!!

En een tinker is een paard :D

18. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Spannend Bren dat je gaat beginnen met de Gonal. Hoe ver van te voren heb jij prikinstructies gekregen? En als je met Gonal begint moet je dan ook pregnyl zetten voor je eisprong?

Fijn dat er weer wat meer opties zijn Eilandmuts. Waar hangt het vanaf wanneer je een afspraak krijgt met je nieuwe gyneacoloog?

19. Nanie

Nanie Nieuw lid

18 sep 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal!

Ik ben Naomi en ben vandaag gestart met clomid.
    Vind het erg fijn jullie ervaringen te lezen en wauw wat een verhalen!

20. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    @secretangel, ja klopt!, hoop het ook maar komt vast goed! voel me verder niet raar ofzo dus verwacht geen suiker maar je weet het natuurlijk nooit 😊..

Haha snap ik vele kennen een Tinker niet, een tinker is een paard ( koeiepaard) zwart/wit of bruin met zwart en wit, enorme lange sokken had de mijne aan zn benen en een snor😂. Werden vroeger gebruikt om de woonwagens van zigeuners te trekken.. Mooi stevige beesten zijn het. Zoek maar op google 😄..

Pff bij jou wil het dus ook niet echt opschieten lees ik allemaal😞, hoop dat er snel wat positieve berichten voor je uit komen meis!.. Spuiten is niet leuk, maarja misschien wel een goed plan voor jou!. Ik duim en hoop met je mee !
    X

Deel Deze Pagina