Vanmorgen op de echo meegegeken, baarmoederslijmvlies was gegroeid en nu 13mm, maar er was nog steeds maar 1 'groot' eitje en die was eigenlijk niet gegroeid. Ik ben blijkbaar dus toch Clomid resistent. Dat ik er vorige ronde op reageerde kon, het schijnt te kunnen schommelen ofzo. Beetje vage uitleg. Ik heb zelf gevraagd of ik nu gelijk kon overstappen op prikken, maar ze raadde aan om eerst de menstruatie op te wekken en vanaf het begin te beginnen. Net mijn eerste pilletje Provera naar binnen gewerkt en prikinstructie gehad. Ik krijg Gonal F en moet beginnen met 75 eenheden. Pregnyl heb ik ook al meegekregen, maar nog geen spuit en naalden daarvoor. Apotheek raadde me aan om terug te gaan naar de arts, maar de assistente vertelde me dat ik dit dan de volgende keer krijg. Even afwachten dus. Mijn gedachten schieten heen en weer tusssen "pfff wat heftig" en 'he he er gaat eindelijk iets gebeuren'. Raar dat mijn dochtertje zo relatief makkelijk ging (4e ronde) en het nu zoveel moeite kost. Volgende keer maar eens vragen of zij dan echt een wondertje is, of dat er andere oorzaken zijn. Hoe oud is jouw dochtertje MJ? @Nouk, heb jij geen recht op kort verzuim voor je ziekenhuisbezoeken? Ik twijfel echt wat ik moet doen met collega's. Soms lijkt het me wel fijn om even te kunnen ventileren, aan de andere kant is dit bedrijf net een kippenhok en weet dan iedereen het. Voorlopig dus nog alleen even 2 mensen die over de plannen en de uren gaan. In prive sfeer heb ik het wel bijna iedereen die dichtbij staat verteld. Ik vind het fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen als ik in het ziekenhuis ben geweest. Bovendien verwachtte ik dat ik een soort monster zou worden door de hormonen, dus ik dacht ik waarschuw iedereen maar
@secretangel He bah meis wat een tegenvaller toch weer 😞, ik had zo goede hoop! Hopelijk is het prikken wel DE methode voor je strakjes meis!, mijn collega kreeg ook haar 1e kindje vrij snel met clomid, maar haar 2e duurde ook heel lang en ook zei moest toen gaan spuiten, toen ze met spuiten was begonnen werd ze redelijk snel zwanger van haar 2e kindje maar ook niet zonder slag en stoot!.. Haar 3e kindje kwam spontaan zonder alle medicatie poespas! Dat hadden ze niet verwacht dus ipv voor 2 gegaan hebben ze nu 3 kindjes.. Dus meis absoluut nog niet de hoop opgeven want je leest het spuiten kunnen ook wonderen doen!!.. Ik ben toen in het clomid proces vrij open geweest tegen mijn moeder en beste vriendinnen en dan die collega waar ik net over vertelde, omdat ik wist dat zei precies het zelfde heeft mee gemaakt als ik toen, ik heb haar toen vanalles mogen en kunnen vragen gelukkig!. Verder op mn werk heb ik geen problemen gehad met de onderzoeken etc, ik plande de afspraken tussen of na mn werk in. Dit is keurig gegaan en voor niemand opgevallen ( ik werk in de thuiszorg dus ben redelijk vrij in doen en laten) Succes meiden!!!!
Vandaag helaas eerste bloedverlies. Dus we beginnen weer met dag 1. Weer de moed bij elkaar schrapen voor ronde 4 Maandag 26/9 heb ik een afspraak in het Zkh om te bespreken hoe het gaat.
@secretangel: mijn dochtertje is volgende week 22 maanden Nu ik steeds dichter bij de eigenlijk uitgerekende datum kom is het toch ook best moeilijk daar dan niet aan te denken. We vonden het leeftijdsverschil van 2 jaar zo mooi. Helaas heeft het niet zo mogen zijn. Iedereen lijkt ook wel zwanger te zijn of een lief klein tweede kindje te hebben. Ik zal toch moeten proberen te vertrouwen op nieuw klein geluk voor ons. Ik had gehoopt snel weer zwanger te zijn na de miskraam, helaas is het nog niet zover
MJ; balen maar inderdaad op naar de volgende rondd! Secret angel; prima lijst!! Fijn dat je ook over mag op de gonal.. Blijf het gek vinden, ik moet beginnen op 37,5 omdat ze niet hoog willen starten voor het geval het aanslaat en je dan meteen overstimulatie kan krijgen met een hogere dosis en jij mag meteen starten op 75! Ik ben stiekem wel een beetje jaloers want aangezien de 150 clomid al niet aansloeg denk ik niet dat ik het red met de laagste dosis gonal! Maarja.. Vrijdag echo en als er niks te zien is hogen ze neem ik aan wel een beetje snel op en lopen we weer een beetje gelijk! Kunnen we in ieder geval weer de ervaringen delen! Ik moest trouwens ook eerst een onttrekkingskuur ipv "blind" starten.. Vond het wat overbodig maar helaas bepaald de gyn 😁 Als ik trouwens vragen heb vuur ik ze altijd meteen af tijdens de echo of afspraak met de gyn.. Ik denk altijd maar zo; dit is mijn traject en ik wil alles weten zodat ik duidelijkheid en niet nog met 1000 vragen blijf rondlopen die me onzeker maken 😇..
Bij mij weten mijn collega's het trouwens allemaal.. Gelukkig ga ik veel op huisbezoek en kan ik die zelf inplannen dus kan ik de ochtenden wat meer vrijhouden voor mn typwerk en echo's.. Ik ervaar nu eigenlijk alleen maar heel veel begrip en kwam erachter dat meer collega's ervaringen hebben die ze dan ook delen.. Vind ik wel prettig en ik werk in de jeugdzorg dus een kinderwens is voor al mijn collega's iets heel logisch en dus vind iedereen dat voor mij het belangrijkst en maakt ook dat ze bereid zijn dingen over te nemen als dat nodig is.. Ik hoef me niet bezwaard te voelen geven ze allemaal aan, dus fijn dat ik me daar geen zorgen over hoef te maken.. Ik werk 32 uur dus echt geheim houden zal toch niet kunnen met al die echo's, valt toch wel erg op + de clomid had wel invloed op mijn emoties dus fijn als collega's weten waarom ik soms wat anders reageer 😁
Ik zit in ronde 12 voor een 2e kindje Op alle andere berichtjes ga ik vanavond even op m'n gemakje reageren.
Zooo, kindjelief op bed. Manlief zet 't paard even van de wei in de bak en ik zit met een kopje thee op de bank. @ secretangel: Ik werk in de zorg, onregelmatige diensten dus. Dat is goed te combineren; heb ik vroege dienst, dan kan ik na het werk. Meestal heb ik late dienst, hoef ik pas om half 4 te beginnen en kan ik mooi 's ochtends naar het ziekenhuis. Ik vind het klussen lastiger te combineren. Vooral nu het steeds meer 'moeten' wordt: Ik ovuleer meestal in mijn werkweekend. Als ik dan om half 12 's avonds thuis kom uit m'n werk 'moeten' we nog even Gelukkig heb ik geen slaapdiensten meer; dat zou me helemaal hoofdbrekens geven. Ik heb een periode gehad dat ik heel veel vragen had. Bij mij in het ziekenhuis reageren ze hier niet super goed op; je komt voor een FM; je kunt wat simpele dingetjes vragen mag, maar voor de rest... Dan wordt er een officieel gesprek met de gyn ingepland, maar hier zijn ze niet heel erg 'scheutig' mee. De laatste keer zei de gyn zelfs dat ik moest werken aan, wat hij mijn 'interne onrust' noemde. Dat ik zo veel vragen had was niet goed en daarbij; ze hadden al heel veel tijd in ons geinvesteerd :x Ik heb de beste man sinds januari 2x gesproken! En dan je laatste vraag: wat doe of laat ik? * Ik ga nu 3 maanden naar de acupuncturist. Dit heeft me van mijn grote somberheid afgeholpen. Ik voel me lichamelijk ook beter en mijn cyclus is eigenlijk veel stabieler geworden. Nu 3x achter elkaar 30 dagen ipv ergens tussen de 28 en 33. Naast de naaldjes probeer ik me ook zo goed mogelijk aan mijn persoonlijke voedingsadvies te houden (geen zuivel, weinig vet, geen varkensvlees, alles gekookt en bereid) en neem ik chinese kruiden. * Weinig koffie, al lukt het me niet om helemaal te stoppen; je moet immers ook nog kunnen leven * Ik eet na m'n ovulatie meer walnoten en drink dan verse gemberthee (opwarming) Raar hè, dat er zo veel verschil kan zitten tussen hoe een eerste 'tot stand kwam' en nu bij een tweede. Bij onze dochter was ik na 1 ronde clomid zwanger. Nu, 20 kilo lichter en 12 rondes clomid verder nog niks zit gewoon geen logica in... @ Nouk: Iedereen in mijn naaste familie/vriendenkring en mijn collega's weten waar we mee bezig zijn. Een tijdje ging het niet goed met mij; ik was somber, had heel erg last van bijwerkingen en was 'emotioneel incontinent'. Op 't werk merkten ze dit natuurlijk ook en heb ik 't maar gewoon verteld. @ MJ: Heel herkenbaar dat van dat leeftijdsverschil. Dat was voor mij ook even een moeilijk momentje Nu op naar de volgende ronde; het komt steeds wat dichterbij! Hier dus de laatste dagen voor NOD. Gelukkig ging het me vandaag goed af om er niet te veel aan te denken. Al heb ik wel regelmatig momenten dat ik me afvraag wat iets wat ik voel nu precies betekend (hoort het bij komende menstruatie of kan het ook wat anders zijn en vooral ook; is het anders dan anders. Maar ook dat is niet betrouwbaar, want elke maand is er wel iets anders dan anders) Kortom, ik probeer logica te ontdekken in iets waarin totaal geen logica zit... Hoe kansloos Ik probeer maar gewoon vast te houden aan het feit dat mijn lichaam het kan; ik heb al een kindje, dus het kan wel...
Grrr, hoe irritant: de o zo bekende buikpijn komt weer opzetten. Ik word dan altijd zo bozig en zo gefrustreerd. Het moet dan nog 3 dagen duren totdat ik het echt zeker zeker weet (al weet ik dat nu eigenlijk al als ik eerlijk ben) Deze laatste dagen, tussen teleurstelling en echt definitief weer door moeten vind ik echt klote.
��♡Ons lijstje♡�� Ziekenhuisafspraken 25-9 Echo fm Bren 26-9 behandelplan bespreken - MJ Nod 25-9-16 Eilandmuts, 12e ronde clomid (2e kindje) ?? Nanie, 1e ronde clomid (1e kindje). 18-9 met clomid gestart ?? Bren, 3 rondes clomid, nu 1e ronde Gonal (37,5)(1e kindje). 19-9 met Gonal gestart ?? Nouk, 3e ronde Clomid 150mg (1e kindje). 20-9 met Primolut gestart ?? Secretangel, 3 rondes clomid, over op Gonal (75) (2e kindje), 21-9 begonnen met Provera ?? MJ1984, 4e ronde clomid 50mg, (2e kindje) Zwanger Mailey, uitgerekend op??? 32 weken zwanger van een jongetje, gelukkig geen zwangerschapssuiker Tinkertje, uitgerekend op 23-12-16 van een meisje, (1e kindje), eind september suikertest Bloem23, uitgerekend op 24-01-'17 van een jongetje (1e kindje), na 2 rondes clomid 50mg --------------------------------------------------------------------------------------------- @tinkertje, dank je wel voor je lieve berichtje. Maar ik heb de hoop nog lang niet opgegeven hoor. Ik heb meer het gevoel dat het nu eindelijk pas begint. @MJ, balen dat je toch ongesteld bent geworden. Moet je nu weer aan de 50 mg? Ben benieuwd wat ze maandag gaan zeggen. Onze dochtertjes schelen niet zo heel veel. Ik merk ook wel dat ik elke maand denk dat er weer meer tijd tussen haar en de volgende komt. Soms probeer ik mezelf dan op te vrolijken met dat ze dan wel alles heel bewust mee krijgt en kan helpen enzo. Maar leuk is anders. Ik kan me voorstellen dat je uitgerekende datum erg moeilijk is. Dikke knuffel meis! @Bren, ik lees idd op meerdere topics dat 75 wel veel is. Pffff kan ik me daar ook nog zorgen om gaan maken Ach ik zie het wel. De arts zal het wel met een reden hebben voorgeschreven, hoop ik dan maar Heb jij ook pregnyl meegekregen? De vragen die ik op dat moment heb, probeer ik ook gelijk af te vuren. Maar op de een of andere manier komen er na de afspraak altijd nog veeeeeel meer vragen in me op . @Eilandmuts, hoe oud is jouw kindje? Phoe die slaapdiensten lijken me idd lastig zeg. Dan moet je er wel heel erg omheen gaan plannen. Ik moet idd ook echt weer aan de slag met mijn eten. Maak er momenteel echt een puinhoop van. Apart dat jij nu juist lichter bent en zo gezond leeft en het niet lukt. Ik was bang dat het bij mij kwam doordat ik aangekomen ben en momenteel juist niet zo gezond bezig ben. Oh en de logica ontdekken zo herkenbaar! Ik kon alles wel aangrijpen en juist weer wegberedeneren. Ik duim voor je!
@secretangel goedzoo meissie!! Super goed om te horen!! Keep going strong!💪🏽.. Hier net ochtenddienst gehad, ga het nu dan toch echt wel goed merken dat het zwaarder wordt, slecht slapen en dagelijks 6.00 uur opstaan + werk is best heftig aan het worden, heb ook aantal clienten vandaag over gegeven aan mn collega, die lieve mensen waren me toch te zwaar gaan worden baal ik wel van! 😞.. Wel super leuk vanmorgen kwam ik bij een client ( 93 jaar!!!), zegt ze zuster... Mag ik je wat vragen!??.. Ik zoals ik altijd ben enthousiast ja tuurlijk! Zegt ze zou ik even aan je buik mogen voelen, gewoon even voelen en genieten... Naaah ik zeg ja tuurlijk mag dat!, legt ze dr hand op mn buik en sluit dr ogen om even te genieten zeg!! Ik stond met tranen in mn ogen zo ontzettend lief!, ze aaide wat over mn buik en zei er wat tegen ( verstond het niet).. Ze zei weet je zuster, ik heb nooit kinderen gehad, mijn man wilde het niet, ze zei maar ik kan zo genieten van andere vrouwen dir wel zwAnger zijn en zijn geweest, ze zei ik wordt er rustig en gelukkig van als ik dan even aan je buik zit en er tegen praat... Nou toen gingen de sluizen open hoor janken!! Ik dacht aaaarghh hormonen!!! Ben altijd al zo gevoelig iemand geweest maar nu helemaal, en dan zeker als je zo vreselijk lief vrouwtje ziet zitten die even tot zichzelf komt door te kroelen met mijn buik en meisje! En dan ook haar verhaal erbij hoort!.. Pff❤️.. Ik zei lieverd je mag zo vaak voelen en kroelen als je zelf wilt, en straks als de meid er is dan zal ik naar je toe komen. die twinkels in dr ogen waren goud waard ! Beladen ochtendje zo 😄... Zijn van die kleine momenten.. Vervolgens haar de zorg gegeven waarvoor ik kwam en met een appart gevoel weg gegaan... Bijzonder !🌟
@secretangel: Ja begin morgen weer met 50. Ben benieuwd wat de arts precies wil bespreken. Ben allang blij dat deze 3 ronde zonder al dat bruinverlies vrij snel na de eisprong is verlopen. Dat was de eerste 2 rondes wel het geval. Het lijkt er nu dus op dat het weer allemaal een beetje rustig en 'normaal' is geworden na de miskraam. Lief je reactie. Je moet inderdaad niet heel de tijd rekenen maar dat gaat toch vanzelf. We zijn nu een weekje weg in een bungalowpark en ook alle vrouwen hebben zowat een dikke buik of een lief klein baby'tje naast hun andere kids. Zo confronterend ook weer als je je bedenkt dat ik eigenlijk zelf nu ook zo'n prachtige dikke buik zou hebben gehad. Mja, we moeten toch verder. Alle kracht weer verzamelen en hoopvol deze nieuwe ronde in. Inderdaad erop vertrouwen dat je lichaam een prachtig wondertje kan dragen @eilandmuts: heel herkenbaar, echt klote meid. Sterkte deze rotdagen en ik hoop dat je snel weer nieuwe kracht vindt om door te gaan @tinkertje: wat prachtig verhaal
Thanks meiden!, heb er nog de gehele dag aan moeten denken.. lig nu in bed en denk nog steeds aan hoe bijzonder dit was, en hoe sneu ik het tegelijkertijd vind voor mevrouw maar ook weer zo mooi dat ze zo kan genieten van mijn zwangerschap.. Allemaal dubbele gevoelens.. Mja proberen tr slapen, morgen weer 6.00 uur uit de veren 😑.. Fijne avond meiden en slaap fijn! X
Tinkertje wat een mooi verhaal! Ik kom net uit het zh.. Fm gehad na 5 dagen 37,5 gonal f.. Helaas. Of steeds niks... Baal ervan dus schrijf het hier maar even van me af. Verpleegkundige zei dat ze een bepaalde dosis meestal een week doen dus dat ik waarschijnlijk nog niet mag verhogen.. Ik hoop natuurlijk zelf van wel; zet mij ook maar meteen op 75 in de hoop dat mijn eicellen wakker worden geschud! Vanmiddag wordt ik gebeld met definitieve antwoord over door blijven spuiten met 37,5 of toch wat ophogen. Dan hoor ik ook meteen weer wanneer ze me opnieuw willen zien voor een fm.. Vandaag nog even duimen voor een hogere dosis.. Secretangel, denk dat je happy mag zijn dat jij vast hoger mag starten, bij mij zal t op deze manier weken duren voor ik uberhaupt op een hogere dosis zit.. Bah 😕.. Maarja; mezelf snel bij elkaar rapen want nu meteen weer door naar mn werk waar het super druk en chaos is!
Zooo, m'n bestie heeft een dochtertje gekregen... Heerlijk voor hun, maar moet toch ff slikken hoor...
@bren: hoop met je mee dat je snel mag gaan ophogen zodat het bij jou ook eens gaat werken @eilandmuts: snap het helemaal, zo dubbel is dat