Start clomid 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door DeniCeD, 15 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    Heeeeel begrijpelijk eilandmuts!! Ik heb dat gevoel ook al 3/4 x gehad voordat ik eens zwanger was.. Kan verdomd veel zeer doen!, terwijl je zoo blij bent voor je vriendin!..
    X

2. Bren89

Bren89 Actief lid

13 mei 2016
    115
    2
    18
    Ooh eilandmuts, dubbel he.. Mijn collega vandaag bevallen en ook nog eens een jongensnaam gekozen die ik ook graag wilde.. Beetje jammer 😬..

Vanmiddag gebeld, ik moet nog 3 dagen doorspuiten met 37,5.. Maandag wéer een echo en als er dan niks is wordt het ophogen, maar hoeveel ze ophogen weer ik niet, zal wel met mini stapjes zijn ben ik bang..

3. eilandmuts

eilandmuts Actief lid

27 aug 2016
    131
    13
    18
    NULL
    NULL
    Oh, Bren dat is helemaal zuur!
    Ministapjes met ophogen, maar het zijn stapjes en je bent bezig aan iets waar je uiteindelijk een ei van gaat groeien. Nu heb je in ieder geval een kans! Kop op, 't komt vast goed!

Gelukkig mag ik vandaag de hele dag werken; afleiding van wat er in m'n buik te voelen is en in van wat er in mijn hoofdje allemaal bedacht wordt :D Gisteren lekker een baalavond gehad; alles gekocht wat ik nooit eet maar wel heerlijk vind; paprikachipjes, toastjes roquefort, worstjes en sinas. Heerlijk! Nu maar wachten totdat ik echt ongesteld wordt; dan kunnen we weer doorrrrrrrrr.............

4. Bren89

Bren89 Actief lid

13 mei 2016
    115
    2
    18
    Haha eilandmuts, herkenbaar.. Ik heb ook lekkere dingetjes gekocht voor vanavond.. Even mezelf de tijd gunnen om te balen en me weer in te stellen voor het hebben van een lange adem.. Thanks voor de peptalk!

5. eilandmuts

eilandmuts Actief lid

27 aug 2016
    131
    13
    18
    NULL
    NULL
    Wow, gewoon ongesteld met 29 dagen. Kijk, ik krijg nog wel eens een normale cyclus! Tuurlijk baal ik dat het weer niet raak is, maar 't feit dat m'n lichaam steeds meer normaal begint te worden, geeft me vertrouwen <3

6. Bren89

Bren89 Actief lid

13 mei 2016
    115
    2
    18
    Dat is een lichtpuntje eilandmuts.. Wie weet deze ronde...

7. DeniCeD

DeniCeD Actief lid

21 jan 2016
    230
    0
    16
    Boekhoudkundig Medewerker
    NULL
    hoi meiden! hier een beetje stil geweest omdat ik en ik durf het bijna niet te zeggen omdat ik dat voorheen irritant vond dus ik zeg het dan ook volledig zonder te klagen:p maar ik ben echt heel ziek geweest de afgelopen weken. ik blijf maar spugen en ben inmiddels de 12 weken gepasseerd stiekem had ik gehoopt dat het nu wel wat minder zou worden maar helaas nog niet.
    ik mag ook absoluut niet klagen verder want alles gaat goed met de baby, vorige week een echo gehad en het was al echt een baby. ik ben uitgerekend op 7 april. ik heb nog steeds weinig eetlust en ben ook wat afgevallen maar dat vond de verloskundige niet zorgelijk, ik heb emasafene gehad tegen de misselijkheid maar de baby krijgt dat wel binnen vanaf 12 weken dus wil ik ze nu niet slikken. ze zeggen dat het niet schadelijk is maar dat de baby er een beetje suf van kan worden.. ik weet niet geeft me niet echt een gerustellend gevoel. ik kan het ergens nog steeds niet geloven ook na al die Jaren eindelijk zwanger te zijn.

@ alle meiden die nog vollop in het traject zitten, ik duim voor jullie allemaal. ik weet hoe onwijs pijnlijk het allemaal is en hoe onzeker. ik hoop dat het maar snel raak mag zijn voor een ieder.
    ik weet ook niet meer wie het schreef maar de dubbele gevoelens met zwangerschappen bij vriendinnen of familie vond ik ook heel lastig. je gunt het ze natuurlijk van harte maar het doen gewoon pijn. soms vond ik mezelf echt lelijk ondanks dat ik het nooit uitte naar iemand maar van binnen zag ik echt groen van jaloezie. heb regelmatig zo zitten huilen dat het gewoon voelde alsof ik het niet verdiende. ik hoop dat jullie allemaal de kracht kunnen vasthouden om door te gaan.
    dikke knuffel voor jullie allemaal.

@ alle zwangere dames, fijn dat het zo goed gaat met iedereen!! goed om te horen. ik zag ook al wat kamertjes voorbij komen wat super leukk!!!

ik had op iedereen inhoudelijk willen reageren maar het was een beetje lastig met het teruglezen:p

&#65533;&#65533;&#9825;Ons lijstje&#9825;&#65533;&#65533;

Ziekenhuisafspraken
    25-9 Echo fm – Bren
    26-9 behandelplan bespreken - MJ

Nod
    25-9-16 Eilandmuts, 12e ronde clomid (2e kindje)
    ?? Nanie, 1e ronde clomid (1e kindje). 18-9 met clomid gestart
    ?? Bren, 3 rondes clomid, nu 1e ronde Gonal (37,5)(1e kindje). 19-9 met Gonal gestart
    ?? Nouk, 3e ronde Clomid 150mg (1e kindje). 20-9 met Primolut gestart
    ?? Secretangel, 3 rondes clomid, over op Gonal (75) (2e kindje), 21-9 begonnen met Provera
    ?? MJ1984, 4e ronde clomid 50mg, (2e kindje)

Zwanger
    Mailey, uitgerekend op??? 32 weken zwanger van een jongetje, gelukkig geen zwangerschapssuiker
    Tinkertje, uitgerekend op 23-12-’16 van een meisje, (1e kindje), eind september ‘suikertest’
    Bloem23, uitgerekend op 24-01-'17 van een jongetje (1e kindje), na 2 rondes clomid 50mg
    DeniceD, 26 jaar , uitgerekend op 07-04-'17( 1e kindje ) zwanger na 2e IUI + gonalF
    ---------------------------------------------------------------------------------------------

8. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    @eilandmuts aahww balen meissie!! :( , maaar wie weet als je cyclus nu weer regelmatig is/wordt!!! Zou super zijn!!

@deniced: eeeh bah meis ik herken jiu verhaal maar al te goed als goed is weet je dat nog wel uit mijn verhalen.
    Ik ben ook zo ziek geweest in begin, tot week 14/15 toen werd het pas minder!
    De emasefene is een super middel! Ik ben er toen zoo onwijs blij mee geweest en heb dit dan ook gewoon doorgeslikt tot ik van de ellende af was!, kindje krijgy er niets van mee hoor, je kan he lt gerust slikken!, ik ben toen wel gaan afbouwen en dat ging redelijk.. Dus meid geen zorgen neem dat spul en geniet van je zwangerschap!&#128515;.

Super fijn om te horen dat alles verder goed gaat met jou en de babe!
    Afvallen is indd geen drama ( hier ook 5 kg kwijt), ben nu nog maar 2 kg aangekomen.. Dus absoluut geen reden tot zorgen meis!.
    Geniet van alle goede en leuke momenten!..

Hier gaat alles verder goed!, erg moe natuurlijk maar dat blijft wel, verder rustig aan en genieten&#128525;.. Wel beginnen mn borsten ineens te lekken soms hele kleine plekjes op mn shirt dacht whaaaaaaaat!!! Nu al haha maar schijnt heeeel gewoon te zijn hahaha..
    Dus ff in de gaten houden anders van die compressen in mn bh proppen&#128514;..
    Kleine meid is lekker actief over de gehele dag!, menn dat is zooooooo genieten ( okeeee in de nachten is minder ) ahahah.
    Ben blij dat ze zich zo lekker laat voelen en laat merken dat ze er is!&#10084;&#65039;

Fijne nieuwe week meiden!

9. Bloem23

Bloem23 Actief lid

25 mrt 2016
    381
    60
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Deniced fijn dat je zwangeschap en met de kleine alles goed gaat! Bijzonder hè die echo's. De misselijkheid is afzien bij mij werd het rond de 14/15 weken ook pas minder, toen stopte het overgeven in ieder geval. Maar goed eten blijft nog steeds lastig.

Fijn dat het goed gaat Tinkertje! Leuk hè dat geschop haha die van mij gaat ook de hele dag door zo gezellig &#9825;.

Hier gaat verder alles goed!!

Succes voor iedereen die weer een nieuwe ronde is ingegaan, hou hoop!!

10. tinkertje

tinkertje Fanatiek lid

19 dec 2014
    1.089
    13
    38
    @bloem hahah jaa zeker lekker!! Ik zeg tegen mn vriend, ik weet niet wat ze aan het doen is daarbinnen maar het lijkt wel kermis&#128514;, of zou ze al voor haar A diploma aan het oefenen zijn? Haha..

Ben blij dat alles goed gaat met jou en de kleine super !!&#128515;

11. Bren89

Bren89 Actief lid

13 mei 2016
    115
    2
    18
    Tinkertje, bloem en Deniced wat fijn dat het goed met jullie gaat en Deniced leuk om weer wat te horen en je de 12 weken voorbij bent!

Vanochtend weer echo gehad na 8 dagen 37,5 gonal maar gebeurd weinig.. Vanavond ophogen naar 75 eenheden en donder weer een echo.. Benieuwd wat er dan is; nu waren de 2 grootste blaasjes 9mm maar dat is nog niet erg veel geloof ik, bloedwaarden stijgen niet dus donderdag hopelijk beter!

12. MJ1984

MJ1984 Actief lid

17 mei 2016
    283
    1
    18
    NULL
    NULL
    Fijn dat het goed met jullie gaat. Misselijkheid is hels maar zo voor een goed doel zullen we maar zeggen

Hier vandaag gesprek gehad. Zit nu in ronde 4 na de miskraam. In totaal proberen we 12 rondes clomid. Heb er voor de miskraam 3 gehad dus heb nu clomid voor nog 5 rondes in huis. Zolang mijn cyclus goed verloopt mogen we gewoon thuis aan de slag en anders moet ik aan de bel trekken. Natuurlijk hopen we dat het binnen deze 12 rondes gaat lukken. We hebben goede hoop.

De cyste zit er nog steeds dus het zal ook echt wel een cyste zijn. Hij was alleen nog geen 35 mm dat hij moet zijn om het ook zo te benoemen. Beetj vaag maar we hoefden er nu ook verder niets mee. Heb ook geen rare of erge pijn ofzo

13. MJ1984

MJ1984 Actief lid

17 mei 2016
    283
    1
    18
    NULL
    NULL
    @bren: hopelijk gaat de hogere dosis je eitjes een groeischop geven ;)

9 mm is inderdaad nog niet veel. Ze moeten om te springen minstens 20-25 mm zijn dacht ik en de groei is ongeveer 2 mm per dag als ik het me goed herinner

14. eilandmuts

eilandmuts Actief lid

27 aug 2016
    131
    13
    18
    NULL
    NULL
    Bren: Fijn dat je door mocht naar 75. Heb je veel last van de Gonal qua bijwerkingen?

MJ1984: Even weer helder hebben hoe nu verder; inderdaad hopen dat je binnen die 12 rondes zwanger bent ;) Ik hoop daar ook nog steeds op :p

Ik ben vandaag weer begonnen met de clomid. 3 pillen per dag :$ Hoop dat ik deze ronde niet zo veel last van bijwerkingen heb. Vanmiddag ZH bellen voor FM en gesprek met mijn nieuwe gynaecoloog. Ben benieuwd....

15. eilandmuts

eilandmuts Actief lid

27 aug 2016
    131
    13
    18
    NULL
    NULL
    Ff voor het lijstje: 5 okt. follikelmeting + gesprek nieuwe behandelaar

16. DeniCeD

DeniCeD Actief lid

21 jan 2016
    230
    0
    16
    Boekhoudkundig Medewerker
    NULL
    Hoi bren wat balen dat de gonal nog niet genoeg heeft gedaan al vind ik wel dat ze laag begonnen met dat de clomid bij jou ook geen goede eigroei opleverde of vergis ik me nu? Wel fijn dat ze nu gaan ophogen hopelijk levert dit snel wat op! Ik vond het prikken al met al stuk beter dan de pillen hoe is dat voor jou?
    In mijn laatste ronde de ronde waarin het raak was ging bij mij alles mis. Eitjes groeiden langzaam en ik moest een week langer spuiten dan ik normaal deed en ik kreeg ook geen temperatuurstijging na me eisprong zo raar allemaal hoe je lichaam werkt wat ik bedoel te zeggen het klopt idd wat mj schreef eitjes groeien ongeveer 2 mm per dag of 1.5 zelfs maar het kan zomaar ineens zijn dat ze flink gegroeid zijn!! Ik duim iig met je mee en ook met mj! @mj ik hoop dat het snel raak mag zijn voor jou en dat de clomid ze werk blijft doen. Hoe vind jij het zonder de controles tijdens je clomid?
    Eilandmuts fijn dat je cyclus afgelopen maand 29 dagen was! Levert 150 mg normaal veel bijwerkingen voor je op? Ik hoop ook dat het deze maand mee valt spannend 5 oktober weer!!

17. Bren89

Bren89 Actief lid

13 mei 2016
    115
    2
    18
    MJ, inderdaad hopelijk binnen 12 rondes raak.. Zou fijn zijn!
    Deniced ik vond inderdaad ook dat ze erg laat begonnen "maar het is toch een ander middel dan clomid en anders zou het zo kunnen zijn dat je ineens fel reageert en te veel eitjes ontwikkelt etc.." Gelukkig sinds gister opgehoogd dus nu gaat het voor mn gevoel echt beginnen al denk ik dat ik nog wel weer meer nodig ga hebben dan 75 &#128513;!

Eilandmuts, eigenlijk tot nu toe helemaal geen bijwerkingen.. Volgens mij ben ik een stuk minder "hekserig".. Nadat ik de clomid genomen had was ik de week daarna volgens mijn vriend echt een draak en ik merkte dat zelf ook, niet leuk.. Maar nu gaat het volgens mij prima (los van dat het alsnog een emotioneel zwaar traject is natuurlijk en 2x in de week een echo best heel vermoeiend is)..

18. MJ1984

MJ1984 Actief lid

17 mei 2016
    283
    1
    18
    NULL
    NULL
    @deniced: ik mis de echo's niet echt zolang ik mijn eisprong redelijk kan vinden met ovulatietesten. Ik probeer er maar op te vertrouwen dat het bij mij goed zijn werk doet. Ben er inmiddels als 2x zwanger mee geraakt.

We zijn nu dus aan de 7e ronde waarvan er 1 ronde een zwangerschap en helaas miskraam opleverde. Wel raar dat de ene arts na een miskraam weer opnieuw begint te tellen en de andere gewoon doortelt. Misschien komt dat toch omdat je in korte tijd wel gewoon clomid achter elkaar gebruikt waardoor het op een gegeven moment misschien niet meer zo veel doet?

Op de opvanggroep van mijn dochtertje is een leidster zwanger die precies gelijk op met mij liep. Die gaat nu dus bijna met verlof. Zo moeilijk blijft dat dat we zelf nu ook anders bijna een lief baby'tje hadden verwacht. Die moeilijke momenten blijven me wel overvallen nu dat steeds confronterender wordt. Ik hoop dat dat minder wordt wanneer de uitgerekende datum achter de rug is. Maar ben bang dat dat nog wel een tijd een gedachte zal blijven wanneer je niet opnieuw zwanger bent. Ik zal me er toch doorheen moeten slaan. Kracht putten uit mijn lieve kleine meid die veel te snel groot wordt.

19. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    &#65533;&#65533;&#9825;Ons lijstje&#9825;&#65533;&#65533;

Ziekenhuisafspraken
    5-10 follikelmeting + gesprek nieuwe behandelaar - eilandmuts

Nod
    ?? Nanie, 1e ronde clomid (1e kindje). 18-9 met clomid gestart
    ?? Bren, 3 rondes clomid, nu 1e ronde Gonal (ophogen naar 75)(1e kindje). 19-9 met Gonal (37,5) gestart
    ?? Nouk, 3e ronde Clomid 150mg (1e kindje). 20-9 met Primolut gestart
    ?? Secretangel, 3 rondes clomid, over op Gonal (75) (2e kindje), 21-9 begonnen met Provera
    ?? MJ1984, 4e ronde clomid 50mg, (2e kindje) nog 5 rondes zelf proberen zonder controles
    ?? Eilandmuts, 150 mg clomid (2e kindjes)

Zwanger
    Mailey, uitgerekend op??? 32 weken zwanger van een jongetje, gelukkig geen zwangerschapssuiker
    Tinkertje, uitgerekend op 23-12-’16 van een meisje, (1e kindje), eind september ‘suikertest’
    Bloem23, uitgerekend op 24-01-'17 van een jongetje (1e kindje), na 2 rondes clomid 50mg
    DeniceD, 26 jaar , uitgerekend op 07-04-'17( 1e kindje ) zwanger na 2e IUI + gonalF

20. Fozzie108

Fozzie108 Lid

28 jun 2016
    65
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    Dongen
    Hoi Allemaal,

Wat leuk om al die verhalen te lezen van de zwangere dames! Ik hoop dat jullie snel van de vervelende kwaaltjes af zijn en dat jullie er volop van kunnen genieten.

Ik zit nu op dag 18 van mijn cyclus (2e ronde 150mg Clomid) Morgen of overmorgen zal ik denk ik mijn eisprong hebben. Gisteren heb ik een echo gehad en mijn ei was 16mm.
    Mocht het deze maand weer niet gelukt zijn ga ik over op de spuiten, aangezien ik erg vel bijwerkingen heb van de Clomid. Aankomende dinsdag krijg ik prikinstructie. Daar ben ik behoorlijk nerveus voor want ik haat spuiten!

Dus ik ga erg hard duimen dat het deze maand raak zal zijn :D

Deel Deze Pagina