Bren wat goed!! 13 mm is al heel wat nu zal die snel gaan groeien. @fozzie fijn dat het mee viel. Ik heb dat niet gevoeld tijdens het prikken. Hopelijk heb jij dat ook niet! @tazoes welkom! Ik heb het ook nog nooit gehoord. Ik zie dat je al een kindje hebt. Was het de eerste keer zwanger worden makkelijker of ben je toen ook dmv clomid zwanger geworden?
Hmm Tasoesz, klinkt niet prettig! Maar wel fijn dat je meerdere eitjes had.. Ik ben heel benieuwd weer morgen bij de echo.. hoeveel groeit een eitje eigenlijk per dag als de medicatie dus aanslaat? Geen idee wat ik kan verwachten als hij dinsdag 13 was en ik morgen alweer moet.. hoop stiekem dat hij dit weekend kan springen, komt mooi uit op klusgebied 😉 Secretangel; hoe gaat de gonal bij jou?! Jij zou starten op 75 toch... ben heel benieuwd!
@Denised eerst kindje was een shock! 6jr geen pil vaker onderzoeken en opeens zwanger zonder dat we t al wilden
@bren,spannend ik duim met je mee. Ik ga morgen de 1e keer gonal zetten. Ben heel benieuwd en zal hier vertellen hoe het voelde. Ik begin morgen inderdaad met 75 en heb de week erop dan mijn 1e fm.
@ Secretangel: hoe ging het spuiten vandaag? @Bren: Ongeveer 2 mm; kan iets meer, kan iets minder zijn. Hoeveel was hij nu uiteindelijk vandaag tijdens de meting? @ Bloem: Fijne vakantie! @ Tasoesz: Welkom! Wat fijn dat je al zo goed reageerd op zo weinig clomid! Hier van de week goed gesprek gehad met de arts. Een stukje duidelijkheid gekregen m.b.t. welke behandeling en hoelang etc. Dat stukje duidelijkheid maakt dat ik het allemaal wat makkelijker los kan laten. Gelukkig ook mooie meting: rechts 13,5 mm en links 14,5 mm. Ik hoop dat ze alle 2 mooi blijven groeien; vergroot de kansen weer ietsjes Morgenvroeg weer voor een echo. Eisprong zal wel ergens begin volgende week worden. Op 1 of andere manier kunnen ze dat bij mij nooit voorspellen. Vaak wel een dag of 3 later dan ze in het ziekenhuis berekenen...
Maandag avond mocht ik dus gaan klussen. Maar gisteren ook nog dat ging bijna niet van de pijn. Vandaag niet lekker, veel hoofdpijn buikpijn steken. Kan dit van na de ei zijn ? Heeft iemand van jullie daar ervaring mee
Hooi, Vandaag was hij 18mm! Mocht vandaag de ovitrelle zetten. Ze zei dat hij dan na 30 uur springt. Hebben jullie daar ervaringen mee? Heb nu om kwart voor 6 de ovitrelle gezet en we moeten dan morgen, za en zo gemeenschap hebben zei de verpleegkundige, maar ze zei eigenlijk ook al vanavond.. Ik twijfel nu een beetje.. morgen lijkt mij dan "vroeg genoeg" als het echt 30 uur duurt. Hoe doen jullie dit? 4 dagen achter elkaar gemeenschap is voor het zaad volgens mij ook niet erg goed?!
@tasoesz: ja dat kan, ik heb nu ook al 2x meegemaakt dat ik helemaal beroerd werd van mijn eisprong. Misselijk, niet lekker, etc @bren: ik dacht dat het advies om de dag was. Ik word ook altijd zo onzeker daarvan. Je bent dan toch weer 'bang' dat je het niet vaak genoeg doet ofzo. Elke dag mag volgens mij ook maar het is wel belangrijk dat het leuk moet blijven natuurlijk. Dat valt ook niet altijd mee in deze trajecten het is ook waar je je goed bij voelt denk ik
@bren, ik denk dat ze vanavond heeft gezegd voor als het eitje eerder zou springen. Ik ben niet zo thuis nog in die medicatie. Maar 'normaal' springt je eitje tussen de 12 en 48 uur dacht ik. Dus misschien geldt dit bij jou medicatie ook? Om de dag zou voldoend e moeten zijn. Maar vaker mag volgens mij ook. En het moet inderdaad wel leuk blijven. Hoe is dat bij de rest? Is het nog leuk tussen de lakens? Als ik het zo brutaal mag vragen. Hier niet, dat ligt echt aan mij. Het is momenteel voor mij echt alleen functioneel en dat vind ik echt rot. Het prikken is me erg mee gevallen. Ik zat er wel heel de dag mee in m'n hoofd en was de laatste uren echt aan het aftellen. Toen kwamen wel ook de zenuwen. Zette eerst de naald er nog scheef op, maar gelukkig zag ik dat op tijd. Het naaldje zelf voelde ik bijna niet. De vloeistof helemaal niet. Dat je bijna gaat twijfelen of hij wel wat heeft gedaan. Daarna voelde ik me Wel een beetje raar. Maar ik denk dat dat vooral door de spanning was. Nu een klein rood puntje op m'n buik. Hopelijk gaan ze allemaal zo.
Secretangel fijn dat t prikken meeviel! Tussen de lakens is hier ook niet leuk meer en dat ligt ook aan mij. Tussendoor moest t veilig nou condooms2l doen zeer bij mij. En nu sinds woensdag veel steken en krampen in mijn buik waardoor de sex erg pijnlijk is. Vraag me ook al hoelang ik pijn moet blijven houden blej
4 dagen achter elkaar? Ik dacht dat 2x achter elkaar een beetje de max. was qua kwaliteit van het zaad. Of was dat nou de tijd die er tussen moest zitten? Ik gebruik LH testjes om de periode van 'moeten' zo zorgvuldig mogelijk te bepalen. Afgelopen woensdag zei de dokter al 'dan is nu dus je vruchtbare periode aangebroken en moeten jullie om de dag vrijen'. Uhm, bij 14,5 en 13,5 hoef ik echt nog niet te klussen hoor; bij mij groeit het sowieso allemaal langer door. Vanmorgen 2x 17 mm. Dan heb ik pas op z'n vroegst ergens begin volgende week m'n eisprong. Als ik dan afgelopen woensdag al was begonnen met klussen, om de dag, dan zou ik er volgende week op 't moment supreme echt geen zin meer in hebben!
Ik herken jullie verhalen ook erg en dat ligt hier ook aan mij. Wij proberen vanaf dag 14 om de dag te vrijen. De eisprong is hier meestal dag 17/18. Ik merk aan mezelf ook dat ik gewoon erg weinig zin heb. Probleem is de laatste tijd ook nog dat ik een tijdje voor de vruchtbare periode enorme jeuk krijg vanonder wat aanhoudt tot ongeveer na de eisprong. Echt heel vergelend en dat helpt ook niet mee omdat het er vanonder erg gevoelig van wordt. Ik vind het moeilijk om zin te hebben en vind dat ook erg voor mijn vriend. Hopelijk vind ik snel de zin weer terug om een 'normaal' sexleven te hebben maar deze hormoonbehandelingen helpen daar niet aan mee
Ja de verplichte nummertjes is wel even wennen, maar voor ons is het de eerste keer dat we echt kans hebben zwanger te raken, dat maakt het nu heel spannend en toch leuk.. geeen idee of het eitje al gesprongen is na de ovitrelle donderdag.. denk elke keer wel wat druk te voelen en dan is het ook weer weg, dus denk dat het meer psychisch is.. maargoed vanavond en morgen toch nog maar een keer en dan is het toch afwachten. 14 oktober progesteron prikken om te checken of de eisprong is geweest. Als dat zo is vind ik dat al een feestje, of ik nu zwanger ben of niet. Dan heb ik mijn eerste eisprong na een hele lange tijd! Dinsdag ook nog jarig en mijn vriend de 25e. Stiekem zou het natuurlijk wel het mooiste cadeau ooit zijn als het ons gegeven is 😊
@bren: dat zou zeker een prachtig cadeau zijn maar als er straks echt een eisprong geweest is dat ook super inderdaad!
Hey dames! Hoe is het hier? Ik heb echt al TE lang niet gereageerd. Las regelmatig wat hoor, 'aar dan was ik m'n wachtwoord weer kwijt en dan had ik geen zij om in te loggen. Maar veel nieuwe dames zie ik wel! Hopelijk vinden jullie hier net als ik in die periode toen de kracht en de doorzetting om er voor te gaan! Dat dit niet altijd makkelijk is, weet ik als geen ander! Maar houd moed dames, hoop dat er zich snel meer zwangeren zullen melden! Hier gaat overigens alles goed. Ik ben al mooi een eind op weg Geen klachten dus dat scheelt, maar kan dan soms wel iets te ver doorslaan in bijv poets of ander werk waardoor ik me daarna ellendig voel. Die stop is nog niet gevonden maar mag dus niet klagen, fijn! En hoe is het met alle andere zwangere dames? Misselijkheid helemaal over of? Mj1984 ik snap heel goed dat je al die verplichte nummers vreselijk vindt. helaas moet het wel op zo'n manier nu. Had zelf ook wat vrouwelijke ongemakken tijdens de behandelmethode. komt die jeuk door droogheid? Anders glijmiddel gebruiken. Werkt uitstekend! Bren succes zeg! Fijn om te weten dat je er nu echt voor kan gaan! Toen wij dit hadden was het zo raak haha. Hopelijk mag je dit ook zo ervaren!
Leuk weer even van je te horen Marleen! En wat fijn dat het goed met je gaat ☺️! Schoonmaakdrang is ergens wel fijn, maar je komt er gaandeweg dan dus wel achter waar je grens moet liggen! Hoop dat het zo mag zijn wat je zegt Marleen en dat het bij ons ook snel raak mag zijn. Ik hoop dat het eitje goed gesprongen is en dat ik dat ook hoor vrijdag. Voor nu dan maar op het zogenoemde "wachtbankje".. nog nooit op gezeten, maar merk nu al dat ik de komende 2 weken graag zou willen versnellen 😊😉! Hoelang duurt het bij jullie ong. tot je ongesteld wordt na de eisprong? 14 dagen ongeveer??
Fijn dat er zoveel herkenning is op gebied van seks. Al is het voor jullie allemaal ook niet fijn dat je ermee zit. En zeker de dames die dan ook nog een jeuk hebben, dat lijkt me echt niet prettig. @Bren, dat eitje zal inmiddels toch wel gesprongen zijn? Ik dacht max 36 uur na ovitrelle of pregnyl. Maar daar kan ik naast zitten hoor. Waarom moet je toch progesteron prikken? Kan een eitje ook niet springen na ovitrelle/pregnyl? Ik duim dat het goed is gegaan. En twee streepjes zou natuurlijk helemaal een supercadeau zijn. Het wachtbankje is inderdaad niet fijn! Duurt altijd zoooooo lang. Al zou ik inmiddels wel weer eens op het wachtbankje willen zitten. Fijn dat je je zo goed voelt Marleen. Zo'n stop vinden is moeilijk hè? Bouw af en toe pauzes in, als je gaat zitten voel je vaak wel wat je lijf nog wel en niet kan. Hier aan het aftellen tot donderdag, dan de eerste fm. Pfffff spannend zeg.
Ik ga deze maand beginnen met Clomid 50. Heb 15 sept een curretage gehad met 11 weken, wegens een missed abortion. Ben erg benieuwd hoe het allemaal zal gaan verlopen. Vind het onzettend spannend