@wensmama: welkom, wat een wonder je eerste zwangerschap. Hopelijk nu met clomid ook op weg naar een mooie nieuwe zwangerschap. Heb zelf wel bijwerkingen van de clomid al lijkt het wel minder te worden nu ik het al weer een aantal maanden gebruik. Wordt zelf wel ongeveer 14 dgn na de eisprong ongesteld maar nu al 3 rondes vrij snel na de eisprong bruin en/of bloedverlies wat eigenlijk aanhoudt tot de menstruatie. Kan me ook niet voorstellen dat dat helpt voor een innesteling
Nee inderdaad. Lijkt me ook onzekerheid geven. Hoeveel mg gebruik je nu? En wat was je 'ziektebeeld'? Wat voor bijwerkingen heb je en krijg je wel een eisprong?
@wensmama: 50 Mg (4e ronde na miskraam) Ik heb van mezelf geen eisprong en dus een lange onregelmatige cyclus Ik wordt erg chagerijnig, s nachts zweterig en de laatste 2 rondes vaginale jeuk zodra ik richting vruchtbare periode ga Ik ben 2x zwanger geraakt met clomid waarvan dus afgelopen mei een miskraam. Ik heb al een mooie dochter van bijna 2
Hallo lieve meiden.. Ik ga a.s donderdag beginnen met clomid 50 mg. Kunnen jullie me wat vertellen over de eventuele bijwerkingen?
En wel elke keer een eisprong vd clomid? En op welke dag? En hoe is je bms? Oh dat klinkt als zeer vervelend, die bijwerkingen!
@sher1986: welkom, succes in je traject. Hopelijk leid het tot een mooie zwangerschap @wensmama: dat weet ik nooit zeker. Dat weten ze alleen zeker als ze elke ronde progesteron prikken. Dat is bij mij nooit gebeurd en heb alleen echo's gehad in ronde 1 en ronde 2 na de miskraam. Met extra gevoelige ovulatietesten vind ik wel een piek voor de eisprong. Het precieze moment bepalen vind ik wel lastig. Gezien het feit dat ik 2 X zwanger ben geraakt met clomid gaan ze er vanuit dat ik gewoon een eisprong heb. Zolang mijn cyclus niet ineens veel langer wordt hoef ik niet langs te komen en moet ik gewoon thuis clomid nemen
Hey dames, ik en mijn man zijn 1 jaar bezig met zwanger worden maar zonder sucsses. Ik ben vorige week begonnen met de 5 daagse clomid 50 mg ik moest het 5 dagen innemen en 2 dagen erna had ik een afspraak bij de gyn. Ze heeft gezegd dat de clomid 50mg goed heeft gewerkt bij mij er waren 3 eitjes waarvan 2 rijpe maar ze heeft me aangeraden dat ik niet moet klussen en wachten tot de volgende maand omdat ik kans heb op en tweeling zouden ze allebij gaan springen of kan het zijn dat er maar 1 gaat springen? Weet echt niet wat doen??
Welkom sher, Romaina en wensmama! Helaas kan ik weinig over clomid zeggen, 50 / 100 / 150 mg sloegen niet aan bij mij, dus ik ben overgegaan op het spuiten van Gonal F. Zover ik weet mag je max 3 eitjes hebben.. dus 2 eitjes lijken me geen ramp? Overal is het advies weer anders... en als je een tweeling zelf niet erg zou vinden en dit lichamelijk gezien kan als je geen gekke medische dingen hebt, waarom zou je deze ronde dan over moeten slaan? Ik ben zojuist gebeld door de gyn. Ik heb mijn eerste eisprong gehad!!! 😁😁😁😁 zo blij nu al, los van of ik dit weekend nou ongesteld wordt of niet, er is hoop voor de toekomst!!!
@bren: wat een goed nieuws zeg! Fijn dat er iets is gevonden wat voor jou goed werkt. Nu op weg naar een positieve test @romaisa: welkom! Ik heb ook wel eens gehad dat er 2 eitjes konden springen en dat ze ons ook de keus gaven wel of niet te klussen die ronde. Een tweeling was voor ons net zo welkom dus wij hebben toen wel gewoon geklust. Je moet jezelf gewoon afvragen of een tweeling welkom is. Als dat goed voelt, kun je er gewoon voor gaan
Ja de eitjes zouden maandag of gistren gaan springen en mijn man kon het niet laten en hij zij dat een tweeling ook welkom is dus hebben we gistren geklutst en nu afwachten over twee weken de test doen. Heel leuk dat je goed nieuws hebt gehoord ik hoop dat het raak word
@nieuwe dames: Welkom en veel succes met jullie traject. Ik hoop dat alles goed en snel aanslaat. Ik had zelf veel bijwerkingen van de Clomid, maar die bijwerkingen waren pas echt een last toen ik 150mg ging slikken. Met de 50mg had ik er niet zoveel last van, maar deze deed ook niet zijn werking bij mij, maar dat hoeft nog niet te betekenen dat iedereen bijwerkingen moet hebben en dat dat dan pas betekend dat het heeft gewerkt. Dus houd de moed er een beetje in. Als het niet heeft gewerkt, wordt je op een sterkere dosering gezet.
Grappig eigenlijk hè, tijdens alle gesprekken hebben de artsen het maar over hoe klein de kans is dat je uberhaupt zwanger wordt na een eisprong en dan gaan ze 'moeilijk doen' over 2 eitjes..... Daarmee is de kans op een tweeling alsnog niet superhoog ofzo Ik heb nu 2x 2 eieren gehad en niks ervan is blijven plakken... MJ: Hoe is het met je bloedverlies? Nog steeds last of al weer wat rustiger? Bren: Wat supergoed dat je een eisprong heb gehad; dan heb je tenminste een echt kans! Tasoesz: Fijn voor je; gefeliciteerd! Wensmama: Onze dochter is het resultaat van 1x een ronde 50 mg clomid met zo goed als geen bijwerkingen; dus het kan Je cyclus kan anders zijn onder invloed van clomid; niks staat vast; ook die 9 dagen tussen ei en ongesteldheid. Wat zegt je gyn daarvan? Het kan per maand verschillen op welke dag je je ei krijgt. Bij mij is het ergens tussen dag 14 en dag 19. Sher1986: Als je wat terugleest vind je vanalles over hoe alle dames de bijwerkingen ervaren. Hier 3 zwangerschapsaankondigen in 2 dagen. Blij voor hen, maar ik baal toch echt wel! En op 't wachtbankje, dus allemaal heel fijn voor mijn emotionele binnenwereld.
Hoi meiden! Ik ben weer terug van vakantie en wat is hier weer veel geschreven! Het lukt me niet om alles terug te lezen. Voor iedereen weer heel veel succes deze ronde. Bren wat super fijn dat je een eisprong hebt gehad! Wanneer is je nod? Deniced, marleen en tinkeetje ben benieuwd hoe het met jullie gaat? Weet je al wat het word deniced ? En mailey voor jou zijn de laatste 2 weken aangebroken? Spannend!! Ben je er helemaal klaar voor? Hier gaat het eigenlijk op de vermoeidheid na erg goed, het is enorm druk in mijn buik maar daar geniet ik enorm van. Ik wens zo voor jullie allemaal dat jullie dat snel mogen meemaken, hou hoop meiden!
@ eilandmuts: helaas hier elke dag nog wat bloedverlies dus dat is gewoon aangehouden. Morgen of zondag verwacht ik dus wel dat mijn menstruatie zal doorbreken. Ik twijfel of ik het Zkh zal bellen of dat bloedverlies iets met te laag progesteron te maken heeft ofzo. Al zou dat dan toch tot eerdere menstruatie moeten leiden en te korte LF? Dat is bij mij weer niet zo. Was het lijf maar wat simpeler Sterkte met wachten eilandmuts. Dat valt dan ook helemaal niet mee met zoveel zwangerschappen om je heen 😳
@Bren89, wat goed nieuws!! Hebben ze bij jou je progesteron geprikt? Wat was je waarde? En wanneer is nu je NOD? Ik heb ook net gebeld voor uitslag van de bloedtest, mijn eisprong is ook geslaagd Mijn waarde was 46. Ik heb beetje gegoogled en alles boven de 20 zou goed moeten zijn. Wat is jullie ervaring? @Sher, ik heb met de 50mg en 100mg eigenlijk (voor mijn gevoel) geen last gehad van bijwerkingen. Ben nu met de Clomid 150mg bezig en vond wel dat ik veel sneller chagrijnig ben op alles en iedereen..
Inderdaad wordt gezegd alles boven de 20 is goed. Ik denk dat het er ook heel erg van af hangt op welke dag je gaat prikken; 1 dag kan al heel veel verschil maken. Bij mij is het altijd 5, 6 of 7 dagen na m'n eisprong. Ik heb dan waarden tussen de 40 en de 70. Deze keer 4 dagen na m'n eisprong laten prikken (late eisprong, bloedprikafspraak stond al) en toen al een waarde van 60. Hoe lang na je eisprong heb je precies laten prikken?
Ben voor de eerste keer heen geweest en er was al een eitje gekomen! Ben helemaal blij al. 13 mm op cd 11. Is dat goed? Bms was 7. Mooi nieuws nouk2016 en bren89! Wann is jullie NOD? MJ, wat onzeker dat bloedverlies... wat zegt de gyn daarover?
@wensmama: goed nieuws, hooelijk groeit hij mooi door Heb het 2 eerdere rondes ook wel gehad maar de vorige ronde niet. Ik dacht daarom ook dat het 'over' was maar nu deze ronde dus weer terug. De gyn ging er eigenlijk niet op in toen ik dat vertelde maar dacht zelf oo dat het weer goed was dus vroeg niet door. Misschien toch nog even bellen erover