@Bren, je kan ook zeggen tegen je collega's dat je even een rustperiode in last om weer even tot jezelf te komen ofzo. Dan stellen ze miss ook verder geen vragen.
Thanks Mailey.. had ik inderdaad ook zitten bedenken Nouk, maar vraag me wel af in hoeverre dat heel betrouwbaar is aangezien ik zo graag wil(de) en het bijna niet geloofwaardig is haha.. naja komt vast goed!
Had donderdag een eitje van 13 mm en nu totaal nog geen vruchtbaar slijm. Komt dat goed? Of kan de ei weer verdwenen zijn? Moet morgen weer naar het ziekenhuis
Dat kan hoor Wensmama. Een eitje groeit 1 a 2 mm per dag; dan zit je dus om en nabij de 20 mm (bij mij duurt het altijd nog 3 a 4 dagen na de meting van 20 mm) Zul je morgen op je echo vast een prachtig ei zien Zo'n mooi eitje van 13 mm is heus niet zo maar verdwenen.
BRENNN WAT EEN GOED NIEUWSS!! van harte gefeliciteerd met jullie zwangerschap. voor alle nieuwe dames, van harte welkom. ik hoop dat iedereen hier een beetje kracht en troost uit kan halen en ik hoop voor iedereen op goed nieuws. Ik weet niet meer wie het vroeg maar ik weet het geslacht van de bavby nog niet helaas! aanstaande maandag hebben we eindelijk de geslachtsbepaling en ik ben echt aan het aftellen nu!! we hadden al eerder gemogen maar de dame is helaas op vakantie. ik heb zelf sterk vermoeden dat het een jongen is maar het maakt natuurlijk niet uit. verder voel ik me een stuk beter, eetlust is nog steeds minimaal ben nog niks aangekomen terwijl je wel al echt kan zien nu dat ik zwanger ben. spugen is minder geworden maar nog steeds aanwezig ben wel een stuk minder moe. Het voelt soms nog steeds super onwerkelijk. Vanaf wanneer begonnen jullie de baby te voelen zelf? @wensmama ik ben het helemaal met eilandmuts spannend morgen! ben benieuwd hoe je eitje eruit ziet. Zijn er al dames weer in de wachtweken die bijna Mogen testen? knuffel voor allemaal
Lief van jullie eilandmuts en deniced. Voelt goed dat ik een hart onder de riem gestoken krijg. Ben net geweest. Was nu 16 mm! Is maar 1 mm per dag, maar het is iets! Ben heel opgelucht. Nu dus 16 mm op cd 15! Spannend deniced, de geslachtsecho. Ben benieuwd! En zoveel mogelijk kleine beetjes eten die wel calorierijk zijn denk ik...
Yes wensmama! Zie je nou wel, komt allemaal goed Heb ik al eens gezegd wat een ontzettende hekel ik heb aan die laatste dagen voor m'n nod? :x:x:x en hopelijk
@wensmama de kleine beetjes is inderdaad een goed idee. Fijn dat je eitje blijft groeien ookal is het wat langzaam ( in de maand dat het bij mij raak was heb ik een week langer gonal F geprikt omdat me eitje maar niet wou groeien ) zegt dus NIKS!!! Wanneer moet je nu weet terug? @Eilandmuts wanneer is je nod?
Spannend volgende week deniced!!☺ Vanaf 17 weken voelde ik de baby een klein beetje en vanaf 20 weken echt dagelijks en hard. Vanaf de 20e week voelde ik me ook beter en sinds 2 weken pas eet ik weer goed, nog even volhouden! Fijn wensmama hopen dat hij mooi doorgroeit. Bren ik heb het op mijn werk al met 7 weken verteld, had liever iets langer gewacht maar ivm klachten lukte dat toen niet, liegen voelde niet prettig. Achteraf was het wel fijn dat iedereen het wist. Vooral doen waar je je goed bij voelt.
Hey dames, ik wens jullie allemaal het beste en proficiat voor de dames die zwanger zijn geworden, ik heb een vraag ik heb clomid 50 mg ingenomen de 14de dag van mijn cyclus en mijn cyclus is 28 dagen kunnem mijn menstruatie langer weg blijven omdat ik clomid heb ingenomen of hoe zit het juist in elkaar?
@romaisa: Clomid moet ik innemen op cyclusdag 3 t/m 7. Op dag 14 innemen kan ik niet plaatsen eigenlijk. Hebben ze die instructie gegeven in het ziekenhuis?
Ik heb vandaag het Zkh gebeld over het tussentijds bloedverlies en gevraagd om progesteron te prikken deze cyclus. Omdat er eerder een cyste is gezien en de cyste mogelijk het tussentijds bloedverlies kan veroorzaken willen ze deze cyclus gaan monitoren en daarna progesteron prikken. Morgen (dag 5) ga ik voor een uitgangsecho en dan sowieso 7 nov (dag 17) weer een echo. Mijn eisprong is meestal op dag 17/18. Ik ben benieuwd. Ik hoop dat het iets onschuldigs is en dat het een zwangerschap niet in de weg staat. Het zou prettig zijn als ze iets zouden kunnen doen tegen het bloedverlies want 2 weken bloedverlies is niet fijn. Even afwachten dus.
Oh wat vervelend! Dat voelt natuurlijk helemaal verkeerd om de hele tijd bloed te verliezen terwijl je graag vruchtbaar wil zijn en zwanger wil worden. Ben benieuwd... Heb je trouwens elke ronde een eisprong op dag 17/18 of wisselt dat? En wat heb je daarover afgesproken? Wanneer is het te lang en moet het verhoogd worden? Zit nu op dag 16 en totaal nog geen vruchtbaar slijm en nog geen positieve ovulatietest. Vroeg me af wat de grens is tot verhoging van clomid
Hoi Dames, mag ik hier ook (weer) meeschrijven? In April/mei heb ik hier eventjes meegeschreven toen ronde 1 Clomid. Die sloeg niet aan helaas, daarna eventjes rust gehad en alles laten bezinken. 28 juli begonnen met dubbele dosis Clomid, eisprong gehad (waarschijnlijk geresulteerd in een vroege mk) maar daarna geen bloedverlies gehad. Provera gehad en ronde 3 met 100mg Clomid. Op cd 16 1 follikel van 16,9mm en 1 van 12,5. Eisprong vastgesteld in de avond van cd 17 /nacht van cd 17 op cd 18 echo, nog 1 gedeukt eiblaasje te zien van 21,7mm, maar ovulatietest en Fertility Friend twijfelen tussen cd 17 en cd 19. Uitgaand van de echo heb ik vandaag mijn NOD. Nog geen bloed maar ook nog steeds negatieve testen. Als ik zit of lig heb ik nergens last van maar zodra ik beweeg (zelfs gewoon naar de wc loop) krijg ik krampen onder mn schaambot en steken van onder. Ik denk zelf a.d.h.v. de zwangerschapstesten dat ik niet zwanger ben, (al hoop ik natuurlijk stiekem van wel ) ik hoop dat ik dan deze keer wél gewoon ongesteld word en niet weer aan de provera moet! Ik ga een paar bladzijdes terug lezen om een beetje een idee te krijgen wie er momenteel in dit forum meeschrijven en wat jullie situatie momenteel is! (But please forgive me als ik t niet van iedereen precies onthoud)
Welkom femmefatalex! @wensmama: ik moet aan de bel trekken als mijn cyclus ineens stuk langer zou gaan duren als dat ik normaal heb of dat ik andere vreemde klachten zou hebben. Ik vind het bloedverlies opvallend dus vandaar dat ik even aan de bel trek. Ik ben benieuwd vandaag. Volgens mij is het steeds wel rond dag17/18 geweest al vind ik de ovulatietesten toch nog wel lastig. Dus ik ben benieuwd hoe dat deze ronde uitpakt
Hahahahahahah, die focus probeer ik nou net een beetje te vermijden deze maand Als je cyclus maar binnen 35 dagen blijft zeggen ze toch dat het 'goed' is? Je hebt dus nog wel een paar dagen. Blijkbaar groeit je eitje langzaam; maar hij zal heus niet zo maar verdwijnen. En verhoging; als er geen eitje zou groeien, dan zou je de volgende cyclus over gaan naar 100 en als dat niet werkt naar de maximale dosering van 150 mg, maar zo ver gaat het bij jou vast niet komen! Romaisa: hoezo dag 14 innemen? MJ: Fijn dat ze je gaan monitoren; wellicht geeft dat duidelijkheid! Gisteren veel afleiding gezocht, vandaag werken, ik kom m'n laatste daagjes gelukkig goed door
@femmefatalex: Oeeeeeh spannend!! Vandaag weer een test? @eilandmuts: Nee ben ook niet zo bang meer dat ik geen eisprong krijg hoor, maar als het pas op dag 20 ong zou zijn (waar het nu op lijkt), is natuurlijk ook niet helemaal ideaal. Ik vroeg me dus af wanneer er gekozen wordt voor 100 mg. Mooi dat je afleiding hebt, anders kruipen de dagen voorbij! duim voor je! Ik moet vanmiddag weer heen voor een fm. Zal wel ong 19 mm moeten zijn nu denk ik!
Eilandmuts: mijn cylus is 28 dagen en dan zeggen ze dat rond de 12 of 14 je eirsprong is en 7/10 was de 12de dag van mijn cyclus dag en ik had dan een afspraak bij de gynecoloog en ze zag dat er geen eitje zat en niks van voorbereiding voor de eitje dus ze vermoede dat ik geen eitje zou maken deze maand dus heeft ze mij 10/10 clomid 50 mg voorgeschreven en na de clomid moest ik trug voor te zien of er een eitje zat en dat was 14/10 dan ben ik trug gegaan voor echo en ze zij dat er 3 eitjes waren waarvan 2 rijpe en ze gingen die dag springen of de dag erna maar die dag zelf hebben we niet geklust maar de dag erna wel 15/10 dus ik heb al twee zwangerschapstesten gedaan en ze waren negatief maar mijn menstruatie zijn er nog niet doorgekomen ik ben 1 dag overtijd. Kan het zijn dat mijn menstruatie langer weg blijft door de clomid die ik heb ingenomen??
Nou ik ben geweest en ze verwacht mijn eisprong op vrijdag of zaterdag. Dus cyclusdag 19 of 20. Dan wil ze de tweede ronde even afwachten en dan kijken of het verhoogd moet worden. Maar ben al heel blij dat ik een eisprong krijg!