Ik heb gisteren progesteron laten prikken en kreeg vandaag telefonisch de uitslag. Hier had ik Vantevoren wel om gevraagd dus was er een telefonische afspraak gepland met een arts
Hier ga ik bloedprikken en dan kan ik dezelfde dag vanaf 14.00 uur bellen. Ik zou dus gewoon even bellen!
Walnoten, granaatappelsap, gember, warmte; het zijn allemaal dingen die de innesteling zouden kunnen bevorderen.... Tja, na een jaar proberen en nog niet zwanger ga je wat proberen Zo ga ik ook naar yoga en acupunctuur. Wat voor voedingsmiddelen of suplementen nemen jullie juist extra of probeer je te vermijden? Ik probeer gezond te leven, maar zoals afgelopen weekenden, met de verjaardag van dochter, dan vind ik het té moeilijk en ongezellig om geen taart en andere lekkere dingen te eten. Dan neem ik het dus en later voel ik mij daar weer schuldig over en heb ik last van gedachten als 'zie je nu wel, je hebt weer ongezond gegeten, dat is dus weer niet zwanger deze maand...' Ook met koffie heb ik dat; vaak wordt koffie afgeraden omdat het niet goed is voor je vruchtbaarheid. Maar het lukt me gewoon niet om mijn ochtercappucino te laten staan. Ik ben van 8 koppen koffie al terggegaan naar 1 à 2 kopjes koffie, maar daar kan ik me ook weer schuldig over voelen. Stom hè, wat d'r allemaal in je hoofd om kan gaan als je probeert te bedenken waarom je toch niet zwanger wordt.... Ik wil niet lullig doen en je een rotgevoel aanpraten MJ, maar een week na je eisprong een progesteronwaarde van 26 is toch niet hoog? Moet je nog een keer om te kijken of het wel toeneemd? Als het hier 'laag' is, moet ik na 2 dagen weer te prikken om te kijken of de waarde nog hoger wordt. Hier is het effectief sexen weer klaar voor deze maand. Nu weer terug naar 'niet omdat het moet, maar omdat het kan', dat is altijd weer een fijne psychologische omschakeling
@eilandmuts: nee ik hoef niet meer te prikken. Ik heb duidelijk gevraagd of het goed was en hij zei van wel. Dus dan moet ik daar vanuit gaan toch? Op internet lees ik ook verschillende verhalen over wat wel en niet goed zou zijn. Ook worden er verschillende methodes gebruikt wat zou leiden tot een hoger of lager minimum ? Ik,weet het niet. Ik hoop maar dat het klopt wat hij zegt. Hij heeft ervoor gestudeerd toch 😳
Op de site van freya staan normaalwaarden. Progesteron moet tussen 12 en 60 zitten. Dus dan lijkt mijn waarde gewoon goed te zijn https://www.freya.nl/kinderwens/starters-in-het-medisch-circuit/laboratoriumwaarden/
Ja, je zou er inderdaad van uit moeten (kunnen) gaan dat als zij het prima noemen, 't prima is. Ik merk dat het gewoon in elke kliniek anders werkt. Dat vind ik wel eens verwarrend!
@eilandmuts: dat is ook precies het probleem. Omdat ze het overal anders doen word je juist heel onzeker. Ik zit te twijfelen of ik een second opinion wil vragen in mijn 'vorige' ziekenhuis ivm de omgang met de cyste en het bloedverlies. Weet alleen niet of ze dat ook doen. Voor mijn gevoel zaten ze er in dat zkh veel meer bovenop en geven ze mij nu gewoon een recept omdat ik al 2x zwanger ben geraakt met clomid. Ik vind dat wel erg makkelijk.
Pff kan ik me goed voorstellen mj! Ik zou mezelf ook helemaal gek maken! Ook dat bloedverlies idd. Je googelt je een ongeluk en je hoopt met heel je hart dat het een innestelingsbloeding is. Progesteron lijkt me goed. Wel vreemd dat mijn gyn zo verbaasd deed over die 43 op dag 5 na eisprong...
@wensmana: idd alleen begint de bloeding dus al 3 dagen na de eisprong dus dat kan eigenlijk gewoon niet. De gyn zegt dat het echt geen kwaad kan en dat ik dat pas ga geloven als ik zwanger raak met dat bloedverlies. Mja, het voelt gewoon niet goed dat je zo'n tijd elke dag een beetje bloed verliest laat staan dat het niet meewerkt voor de romantiek 🙈😕
Oooh ik kan wel huilen. Kom net bij de gyn vandaan en er was nog niks gegroeid en zit op cd 10! En dat met 100 mg! Voel me zooo rot. Wie kan me opbeuren? Kan dit nog goed komen?
@wensmama: zo balen 😭 echt heel frustrerend! Ik heb er geen ervaring mee dus kan je er helaas ook niets over vertellen
Ik heb er wel ervaring mee! Geen idee waarom, maar heel af en toe kom ik ook 'laat op gang'. Cyclusdag 10/11 niks te zien, maar paar dagen daarna toch ineens wat. Laat je koppie niet hangen wensmama, 't kan nog hoor. Wanneer moet je weer voor een echo?
@eilandmuts bedankt, je geeft me weer wat hoop! Ik vind het vooral heel erg onverwacht. Had met 50 mg op cd 10 13 mm!
@wensmama ah ik hoop dat er dan maandag iets te zien is! Bij mij was er op dag 17 nog niets boven de 10mm en dag 20 ineens eentje die bijna gesprongen was! Het kan dus wel nog!! Ik denk dat mijn lichaam mij een beetje voor de gek aan het houden is. Vandaag 11 dpo en kon niet wachten met testen maar toch negatief Ik heb steekjes in m'n buik en voel me echt gek. Ik heb ook nooit afscheiding tussen mn eisprong en ongesteldheid en nu witte kleverige afscheiding.. daarnaast constant hele harde pijnlijke tepels, en geen gevoelige borsten (wat ik wel altijd heb voor ik ongesteld word).. ik weet het even niet meer. Kan het zijn dat dit komt door de Clomid? Dat ik daarom anders verschijnselen heb voor mijn ongesteldheid..
Ooooh ik voel me vreselijk. Kom weer net vd gyn en er was helemaal niks veranderd t.o.v. vrijdag. Nog steeds geen eitje gekomen en het is cyclusdag 13....
@wensmama: ow wat balen! Ik snap heel goed dat je je klote en verdrietig voelt Hier is het morgen nod maar voel sinds gisteren al af en toe buikpijn en meer bloedverlies. Het is dus nog niet helemaal begonnenmaar zit er dus wel aan te komen. Heb gisterenavond dan ook een flinke Jankbui gehad en voel me nog steeds niet happy. Hier dus ook geen vrolijke gedachten op het moment 😭😭😭
Dikke knuffels wensmama en MJ!!! Hier werkte het hoofd vandaag ook niet mee. Week voor nod, dus nog niks is zeker, maar toch dwalen m'n gedachten af naar 'wat als het nu weer niet raak is?' Dan komt de kijkoperatie steeds dichterbij. Daar zie ik vreselijk tegenop en voor mijn gevoel worden m'n kansen steeds kleiner dat er nog iets gaat gebeuren... Ik vraag me af hoe ik dit in griebusnaam vol moet/kan houden... Iedere maand maar weer de teleurstelling en de totale onzekerheid of het nog mag lukken. Morgen bloedprikken voor progesteron. Ben benieuwd!