Thanx eilandmuts! Ook voor jou dikke knuffels. Duim heel hard mee voor je mee tijdens dit wachtbankje. Wat zou het fijn zijn als je een kijkoperatie bespaart wordt!
Dikke knuffel terug eilandmuts! Bah dat lijkt me extra spannend voor je. Dat je ook nog bang moet zijn voor een kijkoperatie. Bah... hoop dat het niet nodig is! Bah balen mj.. jij ook een dikke knuffel van mij. Hoeveelste ronde is dit? @liesjeJ: wow, wist niet dat dat kon. Tot dag 17 niks en op dag 20 bijna een eisprong. Dan groeit ie 20 mm in 3 dagen? Dat kan toch niet Moet woensdag weer heen maar heb totaal geen vertrouwen meer. Weten jullie wanneer je over mag op injecties? Of moet ik ook per se nog 150 mg clomid proberen? Ben er eigenlijk al zo klaar mee dat ik graag wil spuiten. Hoor ik alleen maar goede verhalen over.
@wensmama: dit is de 5e ronde na de miskraam. Waarschijnlijk dus morgen ronde 6 in Heb nu nog clomid in huis voor 5 nieuwe rondes. Voor de miskraam ben ik namelijk in ronde 2 of 3 zwanger geraakt en ze tellen deze mee, dus maximaal +/- 12 rondes clomid
@Sher, herkenbaar verhaal. Ik heb met 150mg clomid eerste eisprong gehad. Daarna nieuwe pillen gehad voor 2e ronde. Zit nu op cyclusdag 24. Geen echo gehad dus geen idee of ik eisprong heb gehad dit keer.. Van de week maar is met zkh bellen want van deze onzekerheid wordt ik nog gekker. Lijkt allemaal nog langzamer te gaan.
Ja ik vind het ook appart, helemaal omdat ik bij de eerste ronde clomid al 2 eitjes had, die tegelijk sprongen. En nu dus niet weet of de eisprong goed is, hoeveel eitjes er groeien etc. Ze zeggen dan wel van ja even 3 mnd geen fertiarts bezoeken, dat is miss wel fijn. Maar die onzekerheid maakt het er niet fijner op.
Vanmorgen bloedgeprikt, net gebeld; waarde van 61 op dag 6 na m'n eisprong. *Klaagmodus aan* Klinkt goed, maar heb er ondertussen nog maar zo weinig vertrouwen in dat het goed gaat komen. Dat i.c.m. ontzettend moe zijn maakt dat ik verlang naar chocola, McDonalds en alles wat slecht en ongezond is. Ik kan wel janken. 61 op dag 6, dat zou toch veel hoger moeten zijn als er zich iets probeert te nestelen?!...................... *Klaagmodus uit* Ik denk dat als je er echt heel naar van wordt dat je niet gecontoleerd word, je dat wel in gesprek kunt brengen. Ik had bij 50 en 100 gr. heel snel dat ik resistent werd; hier had ik ontzettend last van; dat ik gewoon niet op m'n lichaam kon vertrouwen. Daarom mag ik dus elke maand voor echo's én bloedprikken.
Ik denk dat het wel een goede waarde is aangezien mijn gyn 43 al heel hoog vond op dag 5 na de eisprong. Alles boven de 20 is goed toch? Hoop houden! En jezelf verwennen mag best Ik heb totaal geen hoop meer deze ronde. Gister dus cd 13 en niks te zien. Morgen weer naar de gyn op cd15. Als er morgen nog niks zit, is het een verkeken zaak volgens mij. Ik begin wel een beetje te wanhopen, want dit was nog maar mijn tweede ronde clomid. Clomid 50 leverde een te lange cyclus op en 100 mg helemaal niks! Kan het zijn dat 150 mg dan wel aanslaat? En wat heeft dit voor mijn effect op mijn baarmoederslijmvlies? Die is elke x al 5 mm..... Hoe is dit bij jou eilandmuts? Jij gebruikt al lang de 150 mg dus? en het werkt nog steeds? je mag dus wel elke ronde langskomen voor echo's?
Ik had op dag 7 een waarde van 60 en ze vonden dat al hoog. Dus denk dat je je geen zorgen hoeft te maken. Hier nu 3 maanden clomid slikken zonder echo's, vind het wel heel raar. Ben zo bang voor teveel eitjes ofzo. Ik had de eerste ronde 2 eitjes die gelijk gesprongen waren. Nu ronde 2 ben ik benieuwd wat de medicatie gaat doen.
Baarmoederslijmvlies is bij mij altijd goed. Bij 50 mg had ik helemaal geen reactie, bij 100 mg 1x goede reactie, daarna 2 cycli thuis gebruikt, waar ik geen goed gevoel bij had (ik voelde niks groeien, terwijl ik dat anders wel had) en bij de 2e cyclus werd ik weer na 42 dagen ongesteld, dus dat was toen wel duidelijk; ook op 100 mg 'doe ik het niet'. 150 mg blijf ik het tot op heden dus goed op doen, maar gezien mijn resistentie bij 50 en 100 mg mag/ga ik dus gewoon steeds voor controle. Dat betekend dus elke maand min. 2x heen voor echo + progesteron prikken...
@wensmama, bij mij sloeg ook pas de 150 clomid aan. Lichaam is maar vreemd, alles is mogelijk. Ik ga vanmiddag maar eens bellen om te kijken of ik ook gewoon maandelijks rond 14e cyclusdag ofzo een echo kan hebben. (Eerste eisprong was op dag 17) Gewoon zodat ik weet of er überhaupt iets gebeurd in mijn lijf en dat ik niet tijd aan het verspillen ben.
We zullen zien! Nou kan ik me voorstellen dat je dat wil! Dat wil ik ook graag als ik wel de juiste dosering te pakken heb. Anders word ik gesloopt van onzekerheid als ik tussentijds geen controle krijg. Ken mezelf! @mj1984: Hoe gaat het nu?
Even een vraagje: Hebben jullie ook elke maand dezelfde klachten, maar dan op een andere manier? Soms heb ik pas een paar uur voordat ik ongesteld ga worden buikpijn en daarvoor helemaal niks, nu heb ik een week voor NOD al continue het zeurderige buikpijn gevoel van ongesteld moeten worden. Ik vraag me af waarom het van maand tot maand zó verschillend kan zijn, zodat je eigenlijk niks kan met de 'mogelijke symtomen' die je voelt, omdat je helemaal niks kan vergelijken....
@wensmama: dinsdag erg heftig ongesteld geworden 😳, vandaag dag 3 dus begonnen met ronde 6 clomid Heb nog wel heel erg twijfels over het behandelplan wat nu gevolgd wordt omdat er concreet niets wordt gedaan aan de cyste en het langdurige bloedverlies na de eisprong. Zou eigenlijk graag een second opinion willen in het zkh waar we eerst onder behandeling waren maar geen idee of dat wordt gedaan @eilandmuts: bij mij zijn de klachten idd ook erg verschillend. Je lijf houdt je ook echt zo voor de gek 😕
Ik klaagde vanmorgen bij de ferti arts over buikpijn rechts. Ze gaf aan dat het klopt dat je eisprong elke maand aan de andere kant is. Ik had dus afgelopen maand mijn eisprong links en deze maand is het dus rechts aan de gang. Ik heb dit nooit geweten. Moet ook wel zeggen dat ik het allemaal wel spannend vind zo zonder echo's de komende 3 maanden met Clomid. Heb geen idee hoe het met de eitjes gaat en hoeveel het er zijn.
@eilandmuts: wat lief dat je er om denkt. Er was niks veranderd en was al cd 15. Moet helaas wel morgen en maandag weer komen. Vind het best slopend om er steeds naar toe te gaan voor een teleurstelling.. Over de klachten die je kan hebben voor je nod kan ik nog niet zoveel zeggen. Wee wel dat ongesteld worden en innesteling hetzelfde kan voelen. @mj: als ik jou was zou ik wel voor een second opinion gaan! Of bij je huidige behandelaar duidelijk maken dat je dit niet meer trekt zo
@wensmama: zo balen dat er nog steeds niets groeit. Vervelend dat je daar steeds mee wordt geconfronteerd maar wel fijn dat ze je goed monitoren. Hopelijk krijg je snel duidelijkheid over het vervolgplan Ja ik ga eens goed nadenken wat ik met ons verhaal wil. Ik kan sowieso het oude ziekenhuis eens bellen en de situatie voorleggen. Niet geschoten altijd mis.
Pff wensmama, heel herkenbaar je verhaal.. bij mij gebeurde er met 50 en 100 clomid ook niks maar moest toch daarna aan de 150, waar ook niks van gebeurde. Toen eindelijk over op spuiten en in 1 poging raak! Hou dus hoop, want ik ben het voorbeeld van het feit dat de clomid niet bij iedereen werkt en het wel heel snel kan lopen als je begint te spuiten... maarrrr; geef de hoop voor de clomid ook nog niet op want er zijn meiden bij wie de 150 wel goed aansloeg en de 50/100 ook niet.. Ik blijf duimen voor jullie!!
@bren89: dank je! Lief van je... Hoe voel jij je? Ben net weer heen geweest en was nog niks te zien op cd 17. Moet maandag voor een laatste keer komen. Rotprotocol! Elke 2 x dagen voor 1 grote teleurstelling moeten komen. Bah bah bah....