Start clomid 2016

Discussie in 'MMM clubs' gestart door DeniCeD, 15 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Accountmanager Binnendienst
    Almere
    Dank jullie wel meiden :)
    Ben zelf ook erg benieuwd..voel van alles gebeuren maar weet niks

2. Nouk2016

Nouk2016 Lid

21 jul 2016
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    @Wensmama, wat goed, spannend nu dan!
    @Sher, hoe was de echo gisteren??

Ik ben met Clomid 150mg bezig.
    1e ronde mooi een eisprong gehad incl. controles. Nu 2e ronde geen controles gehad op het ziekenhuis, 'losgelaten', geen enkel contact gehad over hoe verder als het deze ronde niet zou lukken.

Dinsdagmiddag dus maar contact gezocht met het ziekenhuis over hoe en wat. Ik had namelijk ook geen nieuwe Clomid ontvangen voor een eventuele 3e ronde en wist eigenlijk helemaal niet over hoe nu verder. Ze zou me voor 4 maanden Clomid 150mg toesturen want dan kon ik vooruit.

Ondertussen zit ik op cyclusdag 34, ben nog niet ongesteld en ben helaas ook niet zwanger (test negatief).

Nu krijg ik dus ergens deze week de 4 maanden Clomid binnen, maar ik kan het niet eens gebruiken.. Want de arts gaf aan dat als het nu niet zou lukken ik waarschijnlijk al resistent voor de Clomid zou zijn geworden. Maar ik moet eerst minstens tot cyclusdag 35 (morgen dus) afwachten.

De kans dat ik nu dus moet gaan spuiten is erg groot. Ik zie hier nogal tegenop eerlijk gezegd.

Hoe ervaren jullie het spuiten? Valt het mee? Is het goed te doen? Hoe is het met bijwerkingen?

3. Bren89

Bren89 Actief lid

13 mei 2016
    115
    2
    18
    Nouk; spuiten is echt goed te doen hoor.. je went er ook vanzelf aan. Ik ben de eerste ronde meteen zwanger geraakt, dus ik zweer erbij😉! Hopelijk snel meer nieuws!!!

4. wensmama

wensmama Lid

18 okt 2016
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nouk2016: Balen meid! Daar ben ik ook zo bang voor. Dat je wordt 'los gelaten' met de hoogste dosering clomid en dat dat dan niet meer aanslaat. Denk zelf dat ik spuiten wel een verademing zou vinden vanwege het bijna gegarandeerde effect. Maar het spuiten zelf daarentegen.. maar ervaringsdeskundigen zeggen allemaal dat dat wel meevalt en snel went! Wanneer weet je meer?

5. eilandmuts

eilandmuts Actief lid

27 aug 2016
    131
    13
    18
    NULL
    NULL
    Nouk, balen! Mocht je inderdaad resistent zijn geworden, dan is 't toch fijn dat spuiten bestaat? Ik heb mij aan alle kanten laten vertellen dat je veel minder last van bijwerkingen hebt etc. In het begin vond ik het ook een eng idee dat ik zou moeten beginnen met spuiten, maar nu na al meer dan een jaar clomid, kijk ik er haast naar uit ;) Ik heb dan ook ruim de tijd gekregen om aan het idee te wennen ;) succes! en stiekem hoop ik nog steeds op een klein wondertje!!! Positieve vibes kunnen geen kwaad toch? :D

Wensmama: Vanwege het bijna gegarandeerde effect? Dat bijna alle vrouwen er een eisprong mee krijgen bedoel je wensmama?

Ik vraag me af wat de zwangerschapskansen zijn bij spuiten. Bij clomid wordt (van de dames met een eisprong) 50 % zwanger geloof ik toch? En hoe zit dat bij Gonal-F? Iemand een idee?

Nog 2x om bij de goede 50% van de clomid te horen, we gaan d'r weer tegenaan! Vanmorgen de eerste 3 pilletjes genomen. Zowaar voel ik me hoopvol :) Veeeeel leuke dingen op de planning de komende dagen, dus ik verklaar die K*t bijwerkingen de oorlog!!! Geen plaats voor negativiteit in m'n hoofd deze maand :D

6. wensmama

wensmama Lid

18 okt 2016
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    @eilandmuts: that's the spirit!! Goedzo! Met gegarandeerde effect bedoel ik inderdaad de eisprong! Volgens mij bereik je dat altijd met spuiten. Over zwangerschapskansen weer ik niet.

Ik ga zo weer op naar het ziekenhuis. Mega ei bekijken 😅

7. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    Succes lieverds!!

8. MJ1984

MJ1984 Actief lid

17 mei 2016
    283
    1
    18
    NULL
    NULL
    Succes allemaal weer! We houden samen hoop op een lief klein wondertje ❤️

9. wensmama

wensmama Lid

18 okt 2016
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Geen mega ei, dus waarschijnlijk vannacht eisprong gehad. Nu afwachten en heeel hard hopen dat mijn luteale fase wat langer wordt dan 10 dagen! Anders sowieso over op spuiten

10. MJ1984

MJ1984 Actief lid

17 mei 2016
    283
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik duim met je mee wensmama, ook dat je LF mee werkt, spannend!

11. Nouk2016

Nouk2016 Lid

21 jul 2016
    89
    0
    6
    NULL
    NULL
    @wensmama, afwachten nu dus, spannend, hopelijk is de fase nu lang genoeg, dat het eitje maar lekker gaat nestelen ;)

Ik ga maandagochtend maar weer even bellen met het ZKH. Ik zou eigenlijk toch graag nog wel een keer een ronde Clomid 150mg willen proberen voordat ik over stap op spuiten. Ik kijk daar toch wel tegen op. Maar dan wel gewoon met een echo rond de 12 cyclusdag om te weten of er uberhaupt wel iets groeit.

Gisteren hoorde ik van een meidje uit mijn groep dat ze Gynasol mocht proberen van haar dokter. Dat is nog niet echt bekend in NL maar het zou de PCOS tegen moeten gaan dacht ik. Nadat ze dat middel gebruikte kreeg ze ineens wel groei van eicellen. Dus ik ga daar toch maandag eens naar vragen! Misschien kan ik dat nog een ronde met de Clomid proberen..

@eilandmuts, maar bij jou slaat de Clomid op zich wel aan dus? Je hebt gewoon maandelijks wel je eisprong? Alleen dan helaas nog zonder succes.

Ik heb nog helemaal geen enkele informatie gehad over spuiten, dus als er iemand meer over kan vertellen hoor ik het graag :)

12. eilandmuts

eilandmuts Actief lid

27 aug 2016
    131
    13
    18
    NULL
    NULL
    Nouk, inderdaad; ik heb elke maand ergens tussen dag 14 en dag 20 1 of 2 eitjes. Helaas nog niet zwanger :(

Vandaag 4e dag clomid, dus voor deze maand zit het er weer bijna op. Hopen dat er nu maar weer wat goeds groeit. Vrijdag zullen we 't weten...

13. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    Gister en eergister had ik een smiley op de ovutest, vandaag een 0.. kan ik er dan vanuit gaat dat mijn kindersuprise is gesprongen ;) of moet deze nog springen??

14. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    Zojuist mijn eigen ferti arts gesproken.. Als deze maand mislukt, wordt er aankomende maand een HSG foto gemaakt van de baarmoeder. De maand daarna gaan we dan starten met IUI. Tot die tijd wel nog clomid doorslikken..

Vind het toch wel spannend allemaal...Normaal is IUI een langer traject en willen ze eerst nog andere dingen gaan proberen, maar aangezien ik al een zoon van 10 heb gaf ze aan dat we ook eerder mogen starten met de IUI dan eerst het hele behandelplan aflopen.

15. Fozzie108

Fozzie108 Lid

28 jun 2016
    65
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    Dongen
    Hoi Nouk,

Ik ben zelf als de doods van naalden, maar ook mij is het gelukt om te spuiten. De ene keer voel je het beter dan de andere keer en Rechts is bij mij gevoeliger dan links. Dus ik spuit het liefste links.
    Als je een paar keer de gonalF hebt gespoten, ben je er al bijna aan gewend en het helpt ook mee dat je het doet voor een goed doel. Wat ik het vervelendste vind aan spuiten is de laatste spuit. Dat is eigenlijk de enige waar ik dan een uurtje last van heb. Niet de spuit zelf, maar de vloeistof.

Al met al het spuiten valt echt reuze mee!
    Meiden voor iedereen weer heel veel succes!

16. wensmama

wensmama Lid

18 okt 2016
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    @nouk2016: ik denk dat op een gegeven moment de knop gewoon omgaat als je weet dat spuiten misschien meer resultaat heeft. Dat hoop ik ook voor mezelf namelijk ;)

@sher1986: vast een fijn gevoel dat er zo snel ingegrepen wordt of niet? Laten je niet heel lang aanmodderen ofzo. Wanneer is je NOD?

Ik zit in de wachtweken. Wat is dat toch erg! Je weet zelf nog niks en je lichaam weet het al de dag na de eisprong. Bizar... Heb totaal geen pijntjes of klachten en 0,0 slijm of afscheiding ofzo. Maakt me al weer minder hoopvol. Maar ben ook echt een pessimist

Hoe gaat het met de bijwerkingen eilandmuts?

17. Sher1986

Sher1986 Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.050
    0
    36
    Almere
    Wensmama: Mijn NOD is 21-12 (verjaardag van mijn dochtertje). Ik wil deze maand niet ervoor gaan testen, wat nog een strijd tegen mezelf wordt haha. Ja aan de ene kant wel heel fijn, maar toch ook wel spannend.

18. DeniCeD

DeniCeD Actief lid

21 jan 2016
    230
    0
    16
    Boekhoudkundig Medewerker
    NULL
    Hoi lieve meiden,
    Ik zie dat er een aantal meiden clomid verhoging hebben gekregen en een aantal meiden over gaan op spuiten en/of IUI. dat er weer meiden in de wachtweken zitten. Spannend allemaal.

ik wil iedereen vooral in de aankomende maand een warm hart toe dragen. Ik weet zelf hoe het is met de feestdagen, een groot verdriet en weer samen te moeten proosten op een aankomend jaar waarin het dan hopelijk eindelijk gaat lukken. een dikke knuffel hier vandaan en ik hoop op veel goede berichten in de aankomende tijd, ik duim met jullie allemaal mee(L)

19. MJ1984

MJ1984 Actief lid

17 mei 2016
    283
    1
    18
    NULL
    NULL
    @sher en wensmama: spannend, de wachtweken zijn zo pittig. We duimen met jullie mee!

@nouk: spuiten lijkt mij ook eng, maar uiteindelijk gaan we toch heel ver voor zo'n lief wondertje en hebben we er gewoon veel voor over. Het komt vast goed en dat gaat je gewoon lukken!

Hier vandaag dag 16 van de cyclus. Eisprong meestal dag 17 of 18 dus het wordt weer spannend. Nod valt precies met kerstmis dus dat is wel een rot timing. We gaan het zien.

Allemaal weer heel veel succes, we duimen met z'n allen!

20. eilandmuts

eilandmuts Actief lid

27 aug 2016
    131
    13
    18
    NULL
    NULL
    Wensmama, hier was helemaal niks juist een goed teken! Ik heb nu elke maand zo'n beetje last van buikpijn, afscheiding e.d. Terwijl ik dit bij de zwangerschap van DL echt niet had. Hier ben ik dus direct al weer down als die buikpijn begint....

Succes met de wachtweken!!!

Bijwerkingen vallen mee; heb het idee dat het begint te wennen ofzo. Moet af en toe m'n benen en armen uit bed steken omdat ik het dan 's nachts ineens zó warm heb. Verder wat gejaagd en een kort lontje, maar ach; dat is erger voor de mensen om me heen dan voor mezelf ;) Thuis gaat 't gewoon lekker hoor, maar m'n collega's.... :D

MJ: doe jij nog iets met ovulatietesten of 'komt het gewoon zoals het komt'?

Hier weer een kleine complicatie (Vooral in mijn hoofd!) Volgende maand zou de laatste maand clomid zijn voor m'n kijkoperatie. Nu heeft m'n man een uitnodiging gekregen om volgende maand precies tijdens mijn vruchtbare periode te gaan snowboarden :( (Voor zover ik dat nu kan uitrekenen, want ik weet nooit precies wanneer ik m'n eispong heb dat varieer tussen 14 - 20 dagen) Wat zouden jullie doen? Dan maar een maand geen clomid (maar ook geen cyclus, dus weer erg lang wachten tot we weer door kunnen) Wel clomid maar dan van te voren weten dat het naar grote waarschijnlijkheid niet sexen op het juiste moment wordt en dus een ronde 'voor niets' of bij de gyn aangeven dat deze ronde de laatste keer is en inplannen voor een operatie direct na de wintersport?

Het ergste vind ik nog dat in mijn hoofd het romantische beeld was ontstaan dat het misschien volgende maand raak zou zijn, dan zou 't precies gelijk lopen met m'n dochter; precies 4 jaar na de tijd. Nu weet ik dat dat naar alle waarschijnlijkheid toch niet zou lukken, maar 't was wel wat belangrijks in mijn hoofd....

Sorry voor 't lange verhaal:D

Deel Deze Pagina