Hoi meiden, Sinds april weet ik dat ik PCOS heb. Door de artsen aan de clomid gezet, helaas heeft dit geen enkel effect gehad. Nu gaan we door met gonal F en dat zie ik op zich vol vertrouwen tegemoet. Maar...' Door de clomid ben ik me steeds neerslachtiger gaan voelen. Eigenlijk had ik verwacht dat het beter zou worden als ik met de medicijnen zou stoppen. Iets wat mijn gynaecoloog ook zei te verwachten. Maar inmiddels ben ik zo'n 23 dagen na de laatste clomid pil en ik voel me alleen maar slechter. Eigenlijk kan ik de hele dag wel huilen en ik heb nergens zin in. Normaal ben ik iemand die met het eerste zonnestraaltje buiten is, nu kan het me niet meer intresseren en ben ik de afgelopen dagen binnen gebleven. Op het moment weet ik gewoon niet waar ik het zoeken moet, en moet ik even mijn verhaal hier kwijt .Liefs van mij
Hoi Inge, Ik ben vorig jaar begonnen met clomid; heb steeds moeten opbouwen en zit nu al weer 8 rondes op 150 mg zonder resultaat. Ook is heb erg veel last van bijwerkingen gehad; somber, neerslachtig, erg verdrietig. Ik vond het heel moeilijk om te herkennen bij mezelf wat er veroorzaakt werd door de clomid qua bijwerkingen en welk deel van mijn somberheid en neerslachtigheid veroorzaakt werd door het hele traject, het hele proces, deze hele oneerlijke K-situatie. Nog steeds weet ik niet waar het één ophoud en het andere begint en raak ik af en toe overspoeld door emotie. Ik heb hulp gezocht in de vorm van acupunctuur. Dit maakt dat ik alles weer een stuk zonniger in zie; niet alles is meer zwart en ik heb weer ruimte om te genieten van dat wat ik wel heb i.p.v alleen maar te kunnen focussen op dat wat ik niet heb.
Hoi eilandmuts, De bijwerkingen vindt ik nog het meest vervelende. Was het bij jou ook zo dat het aanhield na het stoppen van de medicatie? Mijn man noemt me zwanger zonder het verlangde resultaat. Ben kattig en gewoon niet mezelf. Had gehoopt dat het over zou gaan na de clomid. Op de clomid had ik geen enkele reactie (qua follikel activiteit) Ben jij nog aan het proberen met clomid? Wat vind jou arts van je klachten? Fijn dat je hulp hebt gekregen dmv acupunctuur!