gisteren zijn ze er achter gekomen dat ik PCOS heb en zins gisteren begonnen met Clomid 50 Nu lijkt me het leuk om te kletsen met meiden die ook Clomid gaan gebruiken vanaf augustus/september Liefs
Hey! Ik ben ook al actief in het andere gesprek (start clomid in mei), maar ben officieel ook pas in augustus begonnen. Dus vind het ook wel leuk om hier met je mee te praten Hoe lang zijn jullie al bezig? Had je een hele lange cyclus? Zit je al een tijdje in de molen of zijn dit de eerste onderzoeken geweest? Ben benieuwd!
Hoi hoi Wij zijn zins eind sept 2014 gestopt met de pil eerste keer daarna was mijn cyclus 111 dagen Ronde 2 68 dagen Ronde 3. 62 dagen Ronde 4 80 dagen Nu ronde 5 gestart met Clomid ivm Pcos zins 19 augustus eerste tablet CD 5 ingenomen tm vandaag CD 9 Aankomende donderdag moet ik terug komen voor FL echo Dus wil morgen CD 10 starten met ovu testen En jullie ???
Jouw cyclus was echt heel lang... en ik vond die van mij ook al lang. Op dag 10 testen dan zit je denk ik wel goed... goed op tijd. Beter een keer te vaak testen dan de sprong missen Wij zijn ook in sept 2014 gestart. Cyclus van ergens tussen de 50-65 dagen... Nu dus vorige maand met clomid gestart. Heeft iets te fanatiek aangeslagen en nu dus wachten op de 2e ronde clomid. Dan wil ik ook starten met ovu testen. Verder zou alles bij ons goed moeten zijn... geen afwijkingen gevonden bij mij en mijn vriend. Wel gek dat ieder zh zijn eigen beleid heeft. Wij moeten op dag 3 (t/m 7) beginnen met clomid en dan op dag 12 een echo....
He meiden, ik ben 18 aug gestart met Clomid. Had ook erg lange cyclussen en pcos. In mijn zkh hoef ik dus geen echo's te doen, alleen op dag 23 bloedprikken om vast te stellen of er een eisprong plaats heeft gevonden. Wil juist daardoor wel met ovu testen gaan werken maar geen idee vanaf welke dag omdat ik dus niet weet of de Clomid aanslaat. Wat houden jullie aan?
Ik ga volgende week beginnen! Ben erg benieuwd maar wacht op m'n menstruatie die komt van t weekend. Hoop niet teveel bijwerkingen. Mijn cyclussen waren redelijk. Alleen ze wisselden erg, t eitje rijpte daardoor niet helemaal goed en nu dus clomid. M'n bloedwaarden waren afwijkend, teveel eiblaasjes in eierstokken en nu die cyclussen die zo rommelen.
He bloemhartje, duna en help. Ik ben ook actief in het andere gesprek van mei, maar ben dus ook pas in augustus begonnen. Wel gezellig om hier ook te kletsen. Zit nu op cd 15 en vanmiddag weer een echo. Inderdaad duna vreemd dat ieder zkh zijn eigen beleid heeft. Ik heb ook clomid gebruikt van dag 3 t/m 7. Balen dat het bij jou zo fanatiek heeft aangeslagen. En help je weet nu dus inderdaad niet of het heeft aangeslagen? Bij jou in het zkh doen ze standaard geen echo's? Ik heb vaak vals positieve ovu testen gehad, dus lastig wanneer te starten. Omdat ik best veel echo's krijg dacht ik ga dat gewoon afwachten. Spannend voor je bloemhartje as donderdag, ik ben benieuwd. Wij zijn in juni '14 met de pil gestopt. Daarna had ik erg lange cyclussen, met als uitschieter 127 dagen! In april in medische molen terecht gekomen. Bleek mijn schildklier te langzaam te werken, dit moest eerst op orde voordat we verder konden. Omdat ze dachten dat de lange cyclussen daar vandaan kwamen. Daarna opeens 2x goede cyclus van 32 dagen en dus volop hoop. Maar daarna toch weer opeens boven de 50 dagen. En alsnog diagnose PCOS. Dus deze maand voor het eerst clomid gebruikt. Vanmiddag weer echo, ik laat het jullie weten!! Ben ook benieuwd naar jullie vorderingen ☺️ @mamaenmini hopelijk breekt je menstruatie snel door!!
Ja ik schrijf idd ook mee op het mei/juni topic, omdat er nog geen nieuwere versie was. Ook wel fijn van wat ervarener mensen te horen. @eemse: nee dat doen ze standaard dus niet bij mijn ziekenhuis. Ze zeggen als het niet aanslaat kunnen we in de tussentijd toch niets doen, dus vandaar op dag 23CD prikken om te kijken of er een eisprong is geweest. Maar dat zie ik ook wel aan mijn temp, maar goed.. En als die niet is geweest dan verhogen we naar 100mg. Ik ga denk ik gewoon maar vanaf vanavond proberen met ovu testen. Hadden jullie veel last van bijwerkingen? Ik had op de 3e dag wel echt even een super emo moment, opvliegers en hoofdpijn. Verder weinig last gehad.
@help. Opzich wel een logische verklaring, want dat is natuurlijk ook zo. Stel dat het niet is aangeslagen dan kun je inderdaad niets anders dan afwachten. Geloof dat ze het bij mij wel willen volgen, omdat hele kleine kans, maar soms heb je een overstimulatie. Ik ben net terug uit het zkh; 1 grote follikel te zien, staat op springen jippie. Dus moet donderdag terug om te kijken of hij ook daadwerkelijk gesprongen is. ☺️ Ik had overigens weinig bijwerkingen, wel elke dag keer een opvlieger en soms wat hoofdpijn inderdaad. Soms snel prikkelbaar, maar geen erg vervelende klachten, dus mag niet klagen.
@ Eemse: Fijn dat er eentje op springen staat. Goed aan de bak dus En al vanaf juni 2014 bezig, dat is ook al een hele tijd... Dan is het wel fijn dat je nu kansen hebt! @ help: ik ben heel blij dat ze bij mij wel een echo hebben gemaakt, want ik heb een overstimulatie. Oftewel ik heb 3 follikels en dus een vergrote kans op een drieling en daar zitten wij niet op te wachten. Dus wij laten deze maand rustig voorbij gaan (ondanks dat het dan wel als een gemiste kans voelt). Dus misschien toch goed om dat even te checken bij je arts? @ mamaenmini: Spannend! Is de kans groot dat je snel ongesteld wordt? Hoop dat je geen last hebt van bijwerkingen! @ algemeen: Als ik volgende maand met ovulatietesten ga beginnen, dan denk ik dat ik 5-6 dagen voordat ik verwacht een eisprong te hebben ga starten. Ik praat ook mee in het gesprek van mei, maar vind het ook wel fijn om in een nieuw gesprek te starten, voel ik me niet zo'n inbreker Dus vandaar dat ik ook graag hier mee praat.
@duna. Klopt zijn al een hele poos onderweg. En achteraf gezien had ik steeds geen goede eisprong. En in het begin zooo lange cyclus dat ik geen idee had wanneer ik überhaupt vruchtbaar was. Nu inderdaad aan de bak, vind het erg spannend, voelt als onze eerste echte kans. Fijn om er zo over te kunnen praten ☺️ Hoe lang zijn jullie al bezig als ik vragen mag en hoe kwam je in het medische circuit terecht? ☺️ En inderdaad tweeling zou nog kunnen, maar een drieling zou ik ook aan me voorbij laten gaan helaas.
Hallo allemaal, Ik 'breek' ook graag in bij jullie. Wij zijn januari 2014 gestopt met de pil en sindsdien heb ik een onregelmatige cyclus. Afgelopen mei bij de gynaecoloog terecht gekomen en onderzoeken gehad. Eerste verdenking was PCOS maar dit werd gelukkig snel uitgesloten na echo's en bloedafnames. Ook was het zaadonderzoek van mij man heel positief. Om een lang verhaal kort te maken, conclusie: verstoring in mijn hypofyse die de aansturing moet regelen. Hiervoor heb ik Clomid gekregen. Ik zit momenteel te wachten op mijn menstruatie om voor het eerst te kunnen starten met Clomid. Ik had vandaag in ieder geval een negatieve test (15 dpo) maar vorige maand kwam mijn menstruatie ook pas op 22 dpo. Ik vind trouwens wel altijd mijn eisprong met ovulatietesten. Het is dus nog even wachten op de menstruatie.. Mocht ik moeten starten, vind het best spannend allemaal. Vooral wat mij te wachten staat qua bijwerkingen mocht ik die krijgen. Ik hoef trouwens niet voor controles naar het zkh. Pas als er na 6 mnd Clomid geen zwangerschap is, dan moet ik terug komen.
@Burns: spannend! Hoop dat de Clomid voor regelmatigere cyclussen gaat zorgen @eense: wij zijn sinds januari bezig. Ik had lange cyclussen en dmv temperaturen kwam ik erachter dat ik geen eisprongen had.
Wij zijn sinds september 2014 bezig. Heb ook heel onregelmatige cyclussen. Langste was 65 dagen en ik kon nooit een eisprong vinden, niet met temperaturen en niet met ovu tests. Vrienden van mij zeiden dat ik in januari al naar het zh moest gaan (zij zaten zelf ook in een traject) maar ik dacht: 'ben gewoon aan het ontpillen'. Uiteindelijk in mei toch maar gegaan en huisarts vond het reden genoeg om door te verwijzen. We zijn nog even bang geweest dat het zaad van mijn vriend ook niet goed was, want de eerste testen kwamen matig terug. De tweede tesen waren wel goed dus dan trekken ze de conclusie dat de eerste een momentopname was. Bij mij hebben ze verder niets kunnen vinden waardoor ik een lange cyclus heb. Dus zijn ze gewoon gestart met clomid. @help: Is toch altijd spannend om weer met ovu testen te beginnen! Hoop dat je je ei kunt vinden! @ burns: Leuk dat je mee komt schrijven! Spannend om te beginnen met clomid. Ik lees her en der heel veel verschillende bijwerkingen, maar met name opvliegers komen veel voorbij en ook stemmingswisselingen (maar daar heb ik volgens mij niet zo'n last van). Ik heb heel veel buikpijn gehad maar toen ik dat tegen de arts zei keek ze me heel schaapachtig aan en zei: 'dat heb ik nog nooit gehoord'. Maar in het lijstje bijwerkingen staat het er echt tussen dus ik denk dat ik weer eens de uitzondering op de regel ben... krijg vaker te horen dat iets vreemd is als ik bij een arts kom Hoop in ieder geval dat jouw bijwerkingen wel mee zullen vallen! Houd ons op de hoogte. Oh.. en heb het hier al wel vaker gelezen dat men geen exho krijg om te controleren, maar ik zou het toch aanraden. Ik heb namelijk een overstimulatie en dus 3 filollikels... oftewel kans op drieling als we nu klussen. Is misschien toch handig om te weten van tevoren. Het is maar een kleine kans, maar ik denk niet dat er iemand hier écht zit te wachten op een drieling.
Ja idd baal ook wel dat ik geen echo's krijg hoor. Met name voor de overstimulatie. Heb sinds gister best wel steken rechts ter hoogte van mijn heupbot... Zou dit groei eitje kunnen zijn? Heb dus ook geen flauw idee wanneer ei te verwachten. Gisteravond ovu test gedaan, was negatief. Denk dat ik nu vanavond oversla en morgenavond weer probeer
Hier net mijn menstruatie gekregen, vrijdag dus starten met Clomid 50 mg....misschien dat ik het zkh nog eens bel of ik inderdaad geen echo's hoef tussendoor.