@ Fas: Is toch altijd wel fijn die extra bevestiging van het bloed prikken @Help en mamba: Lijkt me wel een hele uitdaging om je leefstijl aan te passen en met de nieuwe lijst boodschappen te doen!
Goedemorgen, Ik heb al eventjes meegeschreven en daarna op de achtergrond meegelezen. Inmiddels ben ik al drie dagen bezig met de Clomid. Ik merk dat ik sinds vandaag vooral verdrietig ben om alles en niet lekker in m'n vel zit. Is dit iets wat jullie herkennen van Clomid?
Hoi liset, welkom terug! Je symptoom komt mij heel bekend voor. Ik had er ook opvliegers bij. Duurde bij mij een week. Van dag 7-14. Succes!
@Lise: Heel herkenbaar! Had er ook enorm veel last van! Duurde bij mij de eerste keer 1,5-2 weken en de 2e keer 1 week. Afgelopen keer was het veel minder heftig dus had er niet zoveel last van...
@lise; welkom! En idd erg herkenbaar, soms herken je jezelf er niet echt in ook, althans dat had ik. @hier: vandaag eerste pillen 150 ingenomen... afwachten maar!
Haha soms zeg ik ook wel tegen mezelf: 'nou niet zo dom doen, niet huilen joh. Slaat nergens op' hahaha hormonen zijn echte dra-ma! @help Oeh spannend! Ik ga mijn portie vanmiddag ophalen. Morgen beginnen. Ook 150! Ik hoop echt niet dat de bijwerkingen dan ook extra heftig worden 😳
@Mamba: ik had met de eerste ronde 50 wel bijwerkingen, maar tijdens de 100 helemaal geen. Net als Fas blijkbaar Hopelijk blijven die nu bij de 150 ook weg!
Ik kom zojuist uit het zh (moest de clomid daar bij de apotheek ophalen). Krijg ik 2 doosjes van 10 tabletten van 50mg mee en er stond op: 1x daags 1 tablet. Ik snapte er niks van. Òf ik zou 5 tabletten overhouden, of ik heb 5 te weinig. De apotheek medewerker zei dat ik best even naar de afdeling kon gaan. Dus ik de stoute schoenen aan en zo de deur van die gang in gelopen. Ik werd doorverwezen naar de fertiliteitsassistente. Die had ik gisteren aan de telefoon zei zij. Maar nu komt het: 'je moet gewoon weer 100 slikken' voor het eerst ben ik op m'n strepen gaan staan en heb ik gezegd dat mijn eigen gyn voor haar vakantie zei dat als dit niks deed, dat we dan zouden ophogen. Zij overleggen met mijn gyn: 'nou je krijgt er 5 bij dus 150 Mg per dag'. Hehe eindelijk. Zegt ze: maar dat betekent dat je wel met echo's in de gaten gehouden moet worden. Eh ja die afspraak stond allang en dat is altijd al zo geweest. Ik heb me weer echt een nummertje gevoeld vandaag.....
Goed zo, niet met je laten sollen mamba25! Vandaag ongesteld geworden dus ik start a.s donderdag voor de 3e keer met Clomid 50. Hopelijk de laatste keer😉
Kunnen we elkaar mooi op de hoogte houden! Even terugkomend op de bijwerkingen. Afgelopen maand wederom veel bijwerkingen gehad maar anders dan de eerste maand. Eerste maand had ik vooral last van (helse)hoofdpijnen, duizelingen, opvliegers, vermoeidheid en in de avonden pijn aan mijn ogen. Tweede maand zelfde bijwerkingen alleen de hoofdpijnen waren minder hels. Wel had ik meer last van mijn maag en darmen. Deze maand maar weer eens bekijken wat er gaat gebeuren. Emotioneel gezien merk ik wel dat ik 'gevoeliger' ben maar het is niet opvallend voor anderen. Ook ben ik sinds eind september onder behandeling van een osteopaat. Zij 'helpt' mij door de Clomid kuren heen. Ik heb al gemerkt dat een behandeling van haar mijn bijwerkingen draagzaam maken/of zelfs weg zijn voor een periode.
@ mamba, help en burns: succes met jullie rondes! Hopelijk met goed gevolg @ burns: Wel jammer dat je ongesteld bent geworden Toch maar hopen dat de bijwerkingen minder worden. Ik heb op 11 nov ook een afspraak bij een osteopaat.. kon niet erder en komt nu ook wel goed uit, kan ik eerst deze ronde afwachten ben in ieder geval wel benieuwd!
Ik zie nu pas je vraag... Ik heb voor 6 mnd Clomid meegekregen. Ik heb wel eisprongen van mijzelf alleen duren de cyclussen veel te lang doordat ik een verstoring heb in de hypofyse die op het juiste moment de hormonen dient af te geven en dit nu niet doet. De Clomid zorgt hier nu voor. Eerste ronde Clomid had ik een cyclus van 32 en de afgelopen ronde een cyclus van 30. Dus het doet zijn werk en hoef ik niet de dosis te veranderen. Nu nog een zwangerschap....
@burns aha vandaar! Nou dames, daar gaat ie: 150 Mg naar binnen. Op naar ronde 2 met clomid! *fingers crossed*